[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:12

Gefeliciteerd Max! Echt een schatje

Voor de zekerheid zal ik maar gaan waken als ik jou was Sweety! Je weet het natuurlijk nooit zeker vantevoren. Maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen

Nou ik zit hier weer tot 3.30 achter de computer. Ik ben officieel niet meer in staat tot waken door het slaapgebrek Zodra ik in bed ga liggen wordt ik niet meer wakker! Dus ieder uur opstaan lukt hier niet meer. Dus nou zit ik hier tot 3.30 en daarna breng ik de camera naar mam die vanaf dan ieder uur de wekker zet

Ben net nog even bij Miss geweest. Ze stond lichtelijk te zweten, en ze druppelde weer!! Het is niet echt witte melk, maar ook geen doorzichtige hars. Iets wat er tussen in zit Beetje lichtdoorschijnende witte iets Maar ze druppelt wel

Barb

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:34

Max: wat een schatje om te zien zeg!!

hoe heet hij/zij?

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:39

Aangezien ik deze kleur niet had verwacht is zijn naam nog in de maak. De moeder had alleen een dikke uier en verder niks, heb haar nog nagekeken toen ik om 19.00 de deur uit stapte was er niks geks te zien.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:43

Gefeliciteerd Max! Gave kleur

Viërra is nog rustig, staat wel een beetje te dreinen ( heen en weer lopen, wiebelen op de benen.) Maar eet en eet dus daar komt nog niks vannacht.

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:58

Wie is er eigenlijk waken vannacht? Iig veel succes

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:59

Ik zit hier weer te waken vanavond
Jij ook?

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 01:04

Nee ik niet, veel succes jij vannacht

Ods
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:06

Max Gefeliciteerd!! Gaaf veulentje!! Wat een leuke verrassing is dit zeg!

Arme Marlijntjuh!! Zou het helpen een keertje goed te slapen? Maar dat is zo eng, stel je voor!! Gelukkig helpt je moeder mee!!! Succes en ik hoop dat je lekker gedroomt hebt! Wel spannend hoor, je zit zo dichtbij!!

Hier begint het ook spannend te worden, Snap gaat er steeds meer klaar voor uitzien! En ik steeds meer zenuwachtig!! Hoe vaak ik Lodewijk niet voor een 'veulen van Snap' heb aangezien en een hartverzakking kreeg, is echt NIET te tellen!!

Verder geen veulentjes??? Jammer!! Wedden dat er een BOOM komt hééééééééél snel?!!

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:27

Oh echt, Ods? Gaat ze aanstalten maken?? Foto's dan!!
Hihi, kan me voorstellen dat je Lodewijk voor Snap's veulen aan ziet. Die aftekeningen zouden ook helemaaaaal niet verkeerd zijn natuurlijk

Verbaast mij ook dat er vanochtend nog geen meldingen zijn van veulentjes.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:40

Max,gefeliciteerd hoor,met je prachtig veulen!

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:03

Hier nog even een droogfoto, ik zit even te puzelen over zijn naam omdat mijn stalnaam Let's dun it is en die gebruik je dus voor veulens met een aaltreep maar die heeft hij dus niet.
Zijn tante loopt nu op 351 dagen en lijkt ook wat meer uier te krijgen, misschien helpt het als ze de kleine man ziet.

Afbeelding
Afbeelding

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:06

Iedereen met veulentjes gefeliciteerd!
Max wat heeft hij een prachtig kleurtje zeg! Jammer dat die kleur bij de cobs er niet is...

Hier is weer niets geboren vannacht
Pepsie, de mini, zit nu op 337 dagen en loopt me al nachten te pesten.
Liggen, staan, liggen, rollen, staan, rondjes lopen, liggen en.... met haar snuitje in het stro in slaap vallen
En dat herhaalt zich meerdere keren per nacht...
Copper doet nog steeds niets, weinig uier en weinig buik. Ze zit nu op 334 dagen en normaal is ze dan al koei en mega dik. Gaat vast nog wel een paar weken duren

Kyra & Ceredig en Fleur & Seren zijn vannacht voor het eerst buiten gebleven.
Ze zijn gisteren ook voor het eerst bij elkaar gegaan en dat gaat prima.
Zo goed dat Fleur bijna de hele dag met 2 veulens achter zich aan loopt, ook voor Ceredig is daar de melkbar open

Zag net dat Macy nog hengstig is, vanavond dus nog maar even een keer dekken. Zondag avond en gisteren ochtend is ze ook al gedekt dus vanavond zal wel de laatste keer zijn.

Als het goed is, worden Kyra en Fleur volgende week weer hengstig, heeft Samson nog wat leuke dagen...

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:17

Is er wat geboren vannacht? Niet zo te zien.
Net paard buiten gezet uier is goed gegroeid

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:18

Gefelictiteerd MAX wat een PLAATJE!!

mijn merrie heeft dezelfde kleur als jou merrie, alleen 1.45 hoog, ik heb geen idee wat er uit komt, en zoals je waarschijnlijk nog wel weet al helemaal niet wanneer.....

maar ik neem zeker genoegen met de kleur van jou veulen, met of zonder aalstreep

ha en dat in wieringerwerf!! heb ik ook 15 jaar gewoond, mijn broer en zus wonen er nog steeds

heb je ook een foto van de papa? of is dat ook een dun, net als de moeder!!
Laatst bijgewerkt door tonie op 03-05-06 08:23, in het totaal 2 keer bewerkt

tonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:21

Citaat:
Kyra & Ceredig en Fleur & Seren zijn vannacht voor het eerst buiten gebleven.
Ze zijn gisteren ook voor het eerst bij elkaar gegaan en dat gaat prima.
Zo goed dat Fleur bijna de hele dag met 2 veulens achter zich aan loopt, ook voor Ceredig is daar de melkbar open

lijkt me wel appart om te zien hoor!!!

gister keek ik op de cam in us ergens geloof ik en wat zag is 2 VEULENS, huh

niemand wist van een tweeling, maar dat was ook niet zo, het veulen was van vrienden, en de merrie accepteerde het niet, zij hebben het veulen meegenomen in de hoop dat een van hun merries het zou accepteren, en ja hoor dat is gelukt, dus vandaar ineens 2 veulens in de stal......

http://www.marestare.com/kickin.htm

superfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:24

@ Max, gefeliciteerd, wat een schatje... heb je al een naam bedacht?
Verder geen veulens geboren vannacht?

Het veulen van Wietske heeft nu een naam: Tjitske. Gisteren werd ons vermoeden bevestigd dat het veulen niet helemaal lekker in haar vel zat. Ze pompte erg veel met haar lijfje. Blijkt dat ze longontsteking heeft... Ze krijgt nu elke keer medicijnen toegedient en hopelijk komt ze er dan gauw weer bovenop...

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:28

Ooh superfries geen fijn begin voor dat veulen. Hopelijk komt het weer goed, onder de medicijnen lopen is voor zo'n jong diertje ook niet fijn.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:37

@Marije: Fleur ontpopt zich dus als een supermoederkloek! Leuk zeg, die gastmerries . Gekke Pepsie vindt al die aandacht waarschijnlijk reuze-interessant.

@tonie: nog zo'n moederkloek dus! Wel super voor het moederloze veulen natuurlijk. De cam staat nu weer op een drachtige merrie volgens mij.

Oh jemig superfries, wat een domper! Hopelijk gaat het snel beter met de kleine. Het weer werkt iig mee.
Laatst bijgewerkt door Mac op 03-05-06 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:42

Goedenmorgen.

Hier ook geen veulen Duurt denk ik ook nog wel een paar dagen

Superfries sterkte met het veulen!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:13

Max Gefeliciteerd. Kan ze niet even de anderen influisteren hoe ze dat zo stiekum, maar vooral zo snel gedaan heeft???

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:14

tonie schreef:
Gefelictiteerd MAX wat een PLAATJE!!

mijn merrie heeft dezelfde kleur als jou merrie, alleen 1.45 hoog, ik heb geen idee wat er uit komt, en zoals je waarschijnlijk nog wel weet al helemaal niet wanneer.....

maar ik neem zeker genoegen met de kleur van jou veulen, met of zonder aalstreep

ha en dat in wieringerwerf!! heb ik ook 15 jaar gewoond, mijn broer en zus wonen er nog steeds

heb je ook een foto van de papa? of is dat ook een dun, net als de moeder!!

De pappa is een zilverappelbruine, je hebt echt een zilver nodig voor zo´n kleur.
Max heeft haar merrie bij mij laten dekken door deze kanjer, die btw nu in België staat, misschien wil hij weleens een dame van 1.45 proberen.
http://www.lindasminiatures.com/jagdfalke.htm

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:21

Goedemorgen!!!

Lisje had gister enorme tieten! Pamela Anderson is er niets bij. Ze heeft de hele middag liggen rollen en toen ik er 's avonds was was ze ook erg onrustig. Geen kegels, wel prutjes...

Max, gefeliciteerd! Wat een leuk dier!!

Quinzy, spannend zeg! Ben benieuwd!!

Superfries, sterkte met de longonsteking... Arm dier!!!

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:26

@max: ach wat een ontzettend lief en mooi ding is het

@marlijntjuh: nu druppelt ze, nu hoop ik toch dat ze er gauw werk van maakt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:27

Max, gefeliciteerd, wat een plaatje!

Superfries, wat sneu! Heel veel sterkte, hopelijk knapt ze snel op.

Marije, grappig is dat he, als er 2 veulens drinken! Vorig jaar had mijn merrie ook 2 veulens aan de melkbar hangen. En wij ons maar afvragen hoe het kwam dat Noble Dream zo dik werd.... 2 melkbarren dus.

Afbeelding
Dit veulen was op 312 dagen geboren en hier nog geen 3 weken oud, nog voor de eigenlijke uitgerekende datum. (En die merrie beviel altijd heel strak op 335 dagen.) Stevig he?

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 10:10

Marlijntjuh en Quinzy, wakker worden !!! We willen nieuws !!!

Max is echt prachtig, wat een gaaf kleurtje

Guinness zit vandaag op 229 dagen, ik vond haar uier al behoorlijk, maar het lijkt wel alsof er vannacht nog een extra stoot melk ingelopen is ofzo, hij is nu mega, al zijn de tepels nog niet zo gevuld als bv bij Sweety. Ook nog geen kegelen, wel een dopje op 1 van de tietjes. Ik heb haar nu even op de wei gezet, maar hou haar de rest van de dag maar op stal onder camera toezicht, aangezien ik dadelijk moet werken. (heb op mijn werk de camera ook lopen via internet...) Mijn vriend komt rond 4 uur thuis, als ze gewoon rustig is, kan ze dan wel weer naar buiten.

Tinkerloos: volhouden hoor, het kan nog erger, de merrie van een kennis van me was 1 april uitgerekend, maar ook nog steeds niks, zenuwslopend...