Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
frenia schreef:Oeioei! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent!![]()
Toen Tinkerbeel moest bevallen van Argon, wisten we de precieze datum niet (drachtig geïmporteerd uit Ierland). Twee weken voor de uiteindelijke geboortedatum was ik één avond helemaal alleen thuis...en wat dacht je... staat ze me daar opeens te kreunen en te zweten als gek! Het leek echt alsof ze onder een douche stond, zo erg drupte het zweet van haar af...
Ik natuurlijk in paniek, omdat ik helemaal geen hulp had. Meteen de veearts gebeld...en toen die eraan kwam was ze enkel nog wat klammig, maar stond ze rustig te etenWe hebben ook nooit geweten wat het precies was...
jessje schreef:Frenia, mijn merrie had dit vorig jaar ook, een week voor ze was uitgerekend, birth alarm ging af (was overdag) en ze lag volledig plat op stal, echt te persen (schijnt, ik was zelf op school) Mijn ma belde me, ik uit de les (gelukkig waren we toen met 500, valt niet echt op) en snel naar huis gereden, toen ik daar aankwam stond ze weer helemaal rustig. Heb gehoord dat dit wel vaker voorkomt even voor de geboorte, het zou zijn wanneer het veulen zich draait in de baarmoeder.
Sinds die dag dacht ik dus dat het veulen elke moment ging komen, maar dan ging ze nog 3 weken overtijd![]()
powiepower schreef:ja idd, ik ben zelf eigenlijk ook best bang dat die rhino een epidemie wordt....het is onwaarschijnlijk maar je moet er toch niet aan denken om door die ziekte je merrie en/of veulen te verliezen![]()
Maar ik ben sowieso bang dat er iets gebeurt..het is de eerste keer dat we een drachtige merrie hebben
maargoed....ik moet niet zeuren..ik zit helemaal in *verwegistan* Zeeland (Zeeuws-Vlaanderen) terwijl het nu in Drenthe zit. Zijn er eigenlijk mensen op dit topic die in die omgeving hun drachtige merrie hebben?
frenia schreef:zijn jullie paarden eigenlijk geënt tegen rhino?
(mijne overigens wel)
powiepower schreef:ja idd, ik ben zelf eigenlijk ook best bang dat die rhino een epidemie wordt....het is onwaarschijnlijk maar je moet er toch niet aan denken om door die ziekte je merrie en/of veulen te verliezenMaar ik ben sowieso bang dat er iets gebeurt..het is de eerste keer dat we een drachtige merrie hebben
maargoed....ik moet niet zeuren..ik zit helemaal in *verwegistan* Zeeland (Zeeuws-Vlaanderen) terwijl het nu in Drenthe zit. Zijn er eigenlijk mensen op dit topic die in die omgeving hun drachtige merrie hebben?
Hollybolly schreef:het proefje is wel M1 dus ik denk dat het dier wel meer conditie zou moeten krijgen dan enkel een half uurtje draf, stap en galop.... maar goed, je hebt gelijk lanzaamaan doen
kattebeest schreef:Geluk bij een ongeluk dus.
Ben je der 28 of 29 december?