Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loolapelooza

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:06

Mijn merrie haat me ... Verdrietig

Mijn geweldige über-bitch merrie Vanta heeft nu niet alleen de paasei hekel aan haar weidevriendjes maar dus ook aan mij .... ze is heel agressief, ik mag NIET meer aan haar buik zitten (ze blijft niet staan en loopt een hele tijd te zwiepen met die staart) maar ik mag gelukkig nog wel naar haar buik en uier KIJKEN (aankomen vooral niet proberen!)
Ik moet het voer nu nog sneller in haar bakje gooien of ze gaat woest met haar hoofd gooien en tot 3 keer toe achter elkaar parkeert ze haar edele lichaam op je tenen om vervolgens met wijd opengesperde muil musli en brok aan te vallen. Vork (echt waar! het kreng!)
Ze bouwt ook nesten in haar stal, ze veegt alle vlas en poep op 1 grote hoop ... ohja, en ze plast in de voerbak!
Ze vliegt ook nog steeds even elegant en met evenveel kracht en snelheid als een straaljager over de bevrozen ongelijke grond richting slachtoffer waar ze haar frustraties van haar zwaarlijvigheid op uitwerkt ... en wat kan die buik hard heen en weer schommelen als ze tegen record tempo dendert!
Ze lijkt net een oversized Ninja.

Morgen komt de VA enten, tzal mij benieuwen hoe ze daar tegen gaat doen ... normaal heeft ze een handje van met je volle gewicht de VA tegen de muur klem rammen en nu is ze 5 keer zo rond. Rolleyes
Zie dat maar is tegen te houden ....

Ja ik kan gerust zeggen dat ik nu een über bitch op stal heb staan ... *LOL*

Nog 32 dagen, optewel stopt de agressieve ellende dan, óf ze begint net ... Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:17

Geweldig!! Wat een loeder! Dat worden 32 heeeeele lange dagen Haha! !!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 17:58

Mac schreef:
PhiaBink schreef:
Naam voor het veulen heeft Mac dus verzonnen.

Sorry. Beetje levendige fantasie Bloos .
Adehadeoso, alias Adioso, kortweg Aso, roepnaam Adje Haha!

Mmm, klinkt leuk Clown . Zal het ff met Henk overleggen Tong uitsteken .

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:01

@Loolapelooza
Arm veulie Ach gut . Die wordt nog eens zeeziek van dat gehobbel in die hangmat. Wat een kreng zeg. Sukses morgen met de DA. Ik hoop dat die man een bodyprotector heeft i.v.m. eventuele plet aanvallen. Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:03

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Go Vanta!!!

*jaagt Macy bij de laptop weg*

Daar ben je blij mee Loolapelooza
Maar ja, dat zijn de hormoontjes... Misschien verandert ze straks nog wel Knipoog

Hier is vandaag de DA geweest om Macy en nog wat anderen te enten.
Hij kijkt de dieren voor het enten altijd goed na en volgens hem ziet ze er prima uit voor een hoogdrachtige merrie Lachen
Hij dacht even dat ik een geintje maakte toen ik zei dat ze nog zo'n 6 weken tot de uitgerekende datum moet.
Ze lijkt al een stuk verder met haar uierontwikkeling. Maar ja, dat is bij Macy wel vaker zo Rolleyes
Het veulentje liet ook nog even zien dat hij/zij erg aktief was daar binnen en Macy stond echt te zuchten: moet ik dat nog 6 weken binnen houden???

Macy was vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer gewoon in de stal te enten i.p.v. in de opvoelbox.
Ze kwam wel even overeind en sloeg 1x gericht naar de DA maar daarna liet ze trillend toe dat ze ge-ent werd.
Daarna was Meaghan (haar veulen van vorig jaar) aan de beurt en ze heeft duidelijk het karakter van haar vader want Meaghan stond heel zoetjes stil en vond alles wat de DA deed eigenlijk wel heel interessant.
Zelfs bij het prikje knipperde ze niet met haar ogen Lachen

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 18:41

MarijeR schreef:
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Go Vanta!!!

*jaagt Macy bij de laptop weg*

Bwahaha *LOL* Nu weet ik waar ze die ideeën vandaan haalt! Volgens mij heeft ze de wireless van de buren gehackt en vriendjes gemaakt met een zekere MissMacy op het web via 1 of ander forum... >;)
Marije je moet toch echt een keer proberen om haar weer onder controle te krijgen hoor! Ze stookt heel de wereld op op die manier.
Gelukkig voor je dat Meaghan nog niet kan lezen ... }>

@Phia, tx voor dat succes Tong uitsteken Ik hoop dat de VA morgen goed uitgerust is en snelle reflexen heeft .... Clown

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:06

Vandaag kwam het dekbewijs binnen, het wordt steeds echter. Haha!

Aangekomen op stal heeft madame besloten haar voerbak te pletten. Sinds een paar dagen is de "coupe pleeborstel" haar doelstelling en een voerbak moet daar gewoon maar voor wijken, ding hangt alleen maar in de weg als je je kont tegen het schot aandrukt.
*zucht*

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:25

Citaat:
Ze bouwt ook nesten in haar stal, ze veegt alle vlas en poep op 1 grote hoop ...
Wel makkelijk met uitmesten Clown

Lady was vandaag niet voor uit te branden in de bak en ben maar naar buiten gegaan. Wel kroelerig en heel braaf buiten (wilde stil staan....dat moet in de krant). Heb heerlijk in de stilte met haar stil gestaan en geluisterd naar de vogels, en de stilte.....heel mooi moment Lovers

Foto van d'r buik:
viewtopic.php?f=53&t=366771

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:40

De dekbewijzen stromen dus langzaam binnen: joehoe!! Dat van Pepsi had ik al. Dat van Lee is onderweg.

@Elady: Rose! Liefffff!!

@Marije: wat zal jouw dierenarts blij zijn met jouw opvoel-/injecteerbox! Scheelt hem zelf weer een reisje EHBO ...

Van nesteldrang heb ik nog niks gemerkt. Wel van kuddedrang. Lee regeert met harde hand: vandaag was het gras bevroren, dus mochten ze ook naar achter toe ... maar niet te ver, vond Lee, want daar staan de paarden van de achterbuurman Whoosh! .

De staarten zijn nog mooi in model. De dames eten goed en ik mag overal aanzitten (graag zelfs, want in de rui, dus Lovers ). Ik mag tot nu toe niet klagen Sigaar .

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:42

PS: ik heb een ban gedaan op elk contact met user "MissMacy" Schijnheilig Extreme duivel

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:14

Jeetje die Vanta.....! Dat is niet echt fijn, voor jou, het veulen die zeeziek wordt en haar kudde genoten!
Simply is helaas ook zo, mijn ervaring is dat het pas helemaal over gaat nadat het veulen gespeend is. Vriendjes zijn? Kan dus nog wel even duren, maar hopelijk is Vanta na de bevalling al evil-af. Ik hoop voor de DA dat ze morgen een beetje te enten is!
Mijn DA is daar super in, paarden blijven gewoon op stal, hij loopt nonchalant voorbij en heeft ze al geent voordat ze (of ik) boe of bah kunnen zeggen!!

Fijn dat Macy wel te enten was vandaag! Arme ziel, klink alsof ze helemaal geen zin heeft in nog 6 weken!!!

Ben blij dat Rixeta er weer netjes uitziet zonder nietjes! Nu moet ze er wel voor zorgen dat dat zo blijft, ze moet wel mooi blijven voor de kraam visite over ruim 3 weken!

Wat ziet Lady er super uit in het roze!! Ik neem aan dat je hoopt op een merrie veulen Knipoog ?

Simply was vandaag niet tegen mij, maar juist tegen haar dchter Senna erg gemeen. Ze kan haar de laatste dagen nu echt niet om zich heen hebben en vandaag zag ik haar voor het eerst echt een trap geven aan Senna. Gelukkig heeft Senna er niets aan over gehouden, maar het is best sneu voor Senna, want Simply wil nu juist bij Jeddah staan, en Senna staat altijd bij Jeddah, maar die mag daar nu dus niet meer bij staan... Ach gut

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:15

Citaat:
Wat ziet Lady er super uit in het roze!! Ik neem aan dat je hoopt op een merrie veulen
Euuhh...ik had de hele tijd het gevoel dat het een hengst werd (heb in een opwelling ook een licht-blauw veulenhalstertje gekocht). Maar sinds een paar dagen weet ik het niet meer. Zag gisteren dat de bovenkant van haar staart aan het krullen was (netzoals op die foto van Ivanka)...het ging gelijk door me heen: toch een merrie????

Het roze zullen we maar niet op het hengstje leggen als het zo oud is Clown . Moet er zelf wel aan wennen hoor. Het is echt zo'n barbie-paard nu Nagelbijten / Gniffelen

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:44

jeddah schreef:
Ben blij dat Rilexta er weer netjes uitziet zonder nietjes! Nu moet ze er wel voor zorgen dat dat zo blijft, ze moet wel mooi blijven voor de kraam visite over ruim 3 weken!

Haha ja inderdaad! Maar volgens de dierenarts komt het wel weer goed! Alleen één stukje zal er nog afvallen, maar verder geneest het heel goed. Gelukkig maar!

Ik heb al zo'n zin in beschuit!! Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:55

Citaat:
@Bella: bijzonder goede uierfoto! Noor begint ook aardig in de goede richting te gaan he?

Dank u....vandaag weer foto's gemaakt, dan wel slechte kwaliteit, maar had even niet beter. Speciaal cam. van de buren geleend, want die van mij is momenteel bij mn ma die bij dr ouders logeert blablabla, neem oma's en digi's en je bent ze zo twee dagen kwijt...

Maargoed...krijg ik die foto's er hier dus nog niet op verdorie, komt hopelijk zo snel mogelijk. Het zijn nu echt al gevulde uiers aan het worden.

Verder is madame goed zuur en dit keer werd ik er ook even de dupe van. Kwam bij r en toen lag ze lekker, even bij gaan zitten, heerlijk...bedacht toen dat ik er wel even een foto van kon maken, liggende Noor...had ik namelijk nog niet. Maar madame had eten in mn zak ontdekt en stond binnen no-time naast me. Alleen dit keer niet gewoon vragend, maar echt happerig van: ik MOET dat NU hebben. Vreetzucht...
Eerst maar even wat foto's gemaakt wat ze zonder enige moeite toeliet, vond het allemaal wel best, mocht ook wel aan de uiers komen. Andere kant nog even kijken, ook geen probleem. Maar als je dan weer naar voren komt dan gooit ze altijd de oren in de nek en dreigen. Doet ze bij iedereen, maar hapt nooit. Nu kwam er zaterdag ook iemand gewoon op dezelfde manier aanlopen, zonder bedoeling richting haar en die had ze bijna gegrepen, toen zag ik het net optijd om er wat van te zeggen en hield ze in.
Vanavond dreigde ze weer zo en toen zat ik wat te miepen tegen r van:"hee ouwe zuurpruim doe eens wat vrolijker" en kriebelde dr wat op dr schouder maar dit keer greep ze wel echt en had mn bovenarm te pakken. Oeeeeehh, ik was even heel kwaad toen, ze stond al achter in de stal te kijken van "nie zo slim he baas, van mij, beetje dom he", maar voor ik het wist had ik dr al een oplawaaier tegen dr snuit verkocht. Gelukkig snapte ze'm wel, want ze begon meteen mn hand en arm te likken....maar schrok er wel van, ze had dit in die twee jaar nog nooit bij MIJ geflikt, maarja overal moet een eerste keer voor zijn. Weet nu in ieder geval dat ik op mn hoede moet zijn! *auw armpje*

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:33

Loolapelooza geweldig zoals je het beschrijft! ik heb echt in een deuk gelegen.

Maar wat is Hinke een schatje zeg als ik al die verhalen zo lees. Pinke zou het liefste op cshoot kruipen en lekker dicht tegen je aan liggen. Ik heb nog nooit een paard mee gemaakt dat het liefst onder je trui kruipt. ze wil aandacht, nog meer aandacht en vooral veeeeeel knuffelen. En als ik dan toch knuffeldan graag even aan haar uier zitten die jeukt nml heel erg.

Mijn mooie bruine merrie veulen met bles Sigaar was gister hard aan het bokken in mams haar buik dan is Hinke hard aan het zuchten en steunen.
Als de weidemaatjes sprintjes trekken doet ze nu trouwens niet meer mee (vorige week nog wel maar dan op een waggeldrafje)

nog 15 dagen.....

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:42

Nimber schreef:
Nog 15 dagen.....

Ben jaloers! Bloos

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:45

ik heb gen last van een shagarijnige merrie hoor.
ze is nog steeds hetzelfde.
de kale plekken die je bij haar op haar buik zien zijn trouwens van dehaar zonneallergie.
ik zeg het maar even ze heeft er meerdere ze heeft namelijk ook een kale neus Clown

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 23:16

wow 15 dagen dat begint op de schieten zeg!
ze is 1 feb. 9 maanden geworden ik heb nu pas echt goed het veulen zien trappen. echt schattig. ze is is nog niet chagereinig tegen mij maar wel al wat meer tegen haar medegangers.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 23:44

Nimber schreef:

nog 15 dagen.....

Dat is al sneheheeeeel! Haha!

Mijn merrie vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 01:08

Geweldig Loolapelooza!!! *LOL*

Macy heeft haar boek klaar en ik ving iets op dat ze al heel veel verkocht én verstuurd heeft.
Dus als iemand binnenkort een verdacht pakketje bij de post heeft zitten... Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 01:54

Ik heb Vanille een dun dek omgedaan i.v.m. voorbereiding op het keuringsseizoen.
Deden die drachtige dozen toch lelijk tegen haar.
Arme Vanille begreep er niets van en rende dan weer heel naief naar ze toe.
Ik heb haar maar even apart gezet tot iedereen weer aan elkaar en het nieuwe kleurtje gewend is.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:02

WWHAHAHAHAHA ik verslik me zowat in mijn thee!! GEWELDIG wat een humor _/-o_ !!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 10:11

Haha!

Ojee, zijn jullie zo melig geworden van het wachten Clown

LOL!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 10:14

Aj MarijeR, dan ben ik bang dat Rigaud gisteren Macy's boek al ontvangen heeft: Clown
Tot gisteren was er weinig van haar drachtigheid te merken, maar gisteravond had ze ineens wat vocht voor een van haar uiers (terwijl ze nog net geen 9 maanden drachtig is). Ook was ze 's nachts heel onrustig en heeft ze zo met de pony lopen rennen in het land dat die zichzelf een wondje getrapt heeft.

Ik geloof dat ik niet wil weten wat er verder in dat boek staat Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 10:27

Yay, ook ik heb het dekbewijs ontvangen! Nu wordt het net echt Haha!

Er staat alleen een foutje op, Odess is 17 april (niet drachtig) en 10 mei geinsemineerd, terwijl hier 12 mei staat. Ik wil niet nog 2 dagen langer wachten!! Clown Haha!