AM: fijn dat het beter gaat met Winston, duimen dat het doorzet! En duimen dat wild thing doorzet!
astrea: gefeliciteerd!
ladonna: nog een paar dagen!
kayley: ah wat sneu! Hopelijk slaat de ab aan!
hier staan de pony's aan huis, kosten alleen voor strokorrels en brok. Voor hooi is er een regeling zodat het gratis is. Over Picture heb ik het maar even niet in dit topic, kan wel via pb als iemand het wil weten. Ik ben niet bepaald tevreden hoe het nu gaat om het maar ff netjes te zeggen.
Wij hebben okk gruwelijk veel voordroog. Van vorig jaar zelfs ook nog. Moet zeggen dat normaal ik altijd groene weides heb, nu ook. Maar het groeit beduidend minder hard
Hier is de stalhouder de weide al de hele week flink aan het beregenen (dag en nacht). Gelukkig hebben we hier geen verbod en kan het gewoon uit de sloot.
Ondertussen is ook Noa gescand en ook daar een hartje.
Twee veulens volgend jaar, Smook rond 24 maart, Noa op Koningsdag uitgerekend
OYYO
Geplaatst: 17-07-22 18:01
baudyh, GA, drachtig
Petraaken, Kabayo kloppend hartje
Quir Bwah! Dat zijn wel hele hoge kosten voor DA!
Moner Wat akelig om je veulen zo te vinden. Hopelijk was het eenmalig.
Kayley95 Ook al pech! Hopen dat AB aanslaat!
AM Wat een pech met in Winston. Begrijp heel goed dat je zegt geen koliekoperatie. Zo sta ik er ook in. Maar als het je treft is de situatie opeens heel anders. Fingers crossed voor spoedig herstel.
Beregenen is hier niet meer toegestaan. Alles lijkt op een maanlandschap en ik ben volop aan het bijvoeren met hooi
Nobel01
Geplaatst: 17-07-22 18:08
-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
1-Tanita van Nashville Star, via ET, draagmerrie Kees (voorheen van Tiwi) 2- Tanita van Omar Shariff 3- Zieoxstrona van Dancier Gold 4- Ollori van Expectation 5- Wirosa van Mauro Turfhorst 6- Rivanna van Escolar, via ET, draagmerrie Lara (voorheen van Suffie) 7- Uriante van Red Viper
Rivanna is vanavond weer gedekt, die had 2 eitjes. We gaan haar weer spoelen dus wellicht 2 embryo's Gedekt door Expectation.
Oxstrona is nog niet drachtig, hopelijk deze week nog een keer insemineren, met Extreme US..
Pffff nou voelt mijn jaar nog verrotter nu ik al jullie drachtige merries zie haha… Hopelijk heb ik er deze week ineens 2 extra drachtig! Teller staat nog op 1 en die is een goed eind op weg. Die is al 3,5 maand opweg…. Wel jammer van leeftijdsverschil onder de veulens straks.
Heb je Oxtrana al veel pogingen gedaan Vulina?
AM_Horses
Geplaatst: 18-07-22 00:55
Petraaken. Er is een ophoping in de dikke darm gevonden, daardoor is waarschijnlijk de dunne darm stil gaan liggen. En daardoor liep de maag vol. Voor de operatie hebben ze 7 liter uit zijn maag gehaald. De kans was heel groot dat die ging scheuren.
Vulina. Dat is wel fijn een goede voorraad
Jennyk. Ohjee dat klinkt niet goed. Het wil ook niet echt lukken bij jouw met de merries
Martine. Gefeliciteerd
Nobel01. Wat een pech elke keer. Hopelijk breekt de vermoedelijke hoefsweer snel open
Corinadrenth. Gefeliciteerd
Vulina. Dat is al een mooi lijstje. Gefeliciteerd met alle drachtige merries. Duimen dat de laatste ook nog even meewerken
Balko. Ik duim heel hard voor je. Dat is wel jammer zo'n leeftijd verschill. Vond ik hier ook, maar de oudste was zo onderdanig dat het prima ging bij elkaar
Deze ochtend wild Thing scannen. Ik ben benieuwd. Ze toont niet veel, maar liet de ruin haar wel helemaal afsnuffelen. Dat laat ze normaal echt niet toe Daarna even bij een piep merrie geschouwd. Ging ze toch ineens plassen We gaan het zien, heb er geen vertrouwen in. Wie weet heb ik het nu een keer mis
AM wat ontzettend sneu voor kleine Winston, hoe gaat het nu met hem? Ging jij vandaat Wild Thing niet scannen?
LaDonna hoe lang moet je nog wachten?
Kayley beterschap ermee!
Oh nobel wat een pech weer! Hopelijk nu wel snel gevonden dan.
Gefeliciteerd Corina!
En gefeliciteerd Vulina met je hele rij, fijn dat het toch bijna allemaal is gelukt nu.
Balko veel succes!
De keuring was mooi, maar wel balen dat ze 2 puntjes tekort kwam voor voorlopig ster. Ze heeft zich echt fijn laten zien dus daar was ik heel tevreden mee.
AM_Horses
Geplaatst: 18-07-22 17:56
Even snel tussendoor. Ik reageer later nog op iedereen
Wild Thing moest vandaag idd gescand. Ik was vanochtend enorm aan het haasten. Dekken en dan nog snel naar stal voor de dierenarts. Maar er kwam maar niemand. Er was schijnbaar een miscommunicatie. Vanmiddag zijn ze geweest. Ei zat er nog en +++ ik vermoed dat dit betekent dat baarmoeder heel hengstig is. Ik krijg er weer vertrouwen in. Ei zat er nog. Morgen ochtend nog een keer. Jaa ze toont nu echt hengstig, oké maar naar één paard. Maar de rest is te merrie achtig om te reageren denk ik
Wij gaan ook eind deze week scannen maar heb er ook geen vertrouwen in.. Ik vind het wel fijn om mee te lezen hier en zo te ervaren dat ik niet de enige ben! En daarbij leuk om jullie verhalen en ervaringen te volgen het is voor mij heel leerzaam.