[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:49

Gefeliciteerd met de drachtige merries en kloppende hartjes!

Libera wat een enorm geduld moet jij toch hebben, je zit al bijna op het Bokt-record maar ik hoop echt voor je dat je dat niet gaat halen. Ik snap heel goed als je een jaar overslaat, wordt inderdaad laat zeker als ze nog een keer zo lang draagt.

Muronia, de de duimen draaien speciaal voor jou!

Morgen vroeg op, Kees scannen of ze een mooi veulen voor Vulina aan het maken is.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:00

Libera. Gefeliciteerd! Snap ik heel goed, ze laat nog geen tekenen zien van naderende bevalling?

Melissa. Is het geen cycte? En hoeveel is het gegroeid

Jeanine. Gefeliciteerd met je verjaardag !

Suffie. Wat fijn. Gefeliciteerd *\o/*
Wild Thing doet idd haar naam eer aan

Vulina. Fijn dat de embryo heeft aangeslagen. Spannend voor de komende scans. Wat balen van world star

Cynthia. Spannend

Muronia. Mooie scan. Nu wordt er in ieder geval alles aan gedaan, duimen draaien
Didi heeft geen slokdarm verstopping gehad, maar is zo verkouden. Gelukkig gaat het steeds een beetje beter

Busymissy. Hopelijk is er maar één vruchtje met de drachtscan

Sparky. Dat ziet er idd uit als dracht. Voorzichtig gefeliciteerd

Kaplaars. Welkom

Zarahk. Jeetje echt niet netjes van dit KI station. Hopelijk kan ze daar snel weg

Dustinlover. <3

Renske. Wat schrikken. Gelukkig alleen een schaafwond

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:01

Sparky dat is toch echt een vruchtje lijkt me. Cysten zijn niet zo rond van vorm. Dus voorzichtig gefeli

Muronia geweldig mooi kloppend hartje altijd leuk
Komt ook schot in de zaak bij wainonia

Gefeli Liberia met de dracht.
Heb je je andere merrie laten opvoelen nu de da er toch was? 375 dagen dracht bij een maiden sorry ben niet echt een steun maar ik denk dat ze of leeg is of er iets niet ok is. Zo lange drachten kunnen zeker wel maar zijn echt wel heel uitzonderlijk en meer voor oudere merries omdat de moederkoek niet goed meer werkt. Dit zou bij maidens niet echt mogen.

Melissa geen kloppend hartje, wat jammer. Volgens mij zien ze de volgende keer bij het meten dan een kleiner vruchtje en zal het vanzelf afsterven. Hoever is er nu normaal?

Gefeli met de dracht Luna, kyrkelover

Gelukkige verjaardag Janinev

Wol succes

Simpi hopelijk vlug hengstig

Zarahk vreselijk als ze onder stress staan raken ze ook niet drachtig maar het is vooral pijnlijk om ze zo te zien.

Welkom kaplaars. Ik ken je idd nog van 2019

Succes met de scan Cynthia

Ohjee zeg die Ariel ze doen soms toch rare dingen hoor.

Geweldig suffie wat leuk Carlijn ook drachtig

Vulina geweldig dat je draagmerrie het oppakte.
Is dat embryo gedoe nu zo duur? Mag even in pb ook want iedereen heeft er wel iets anders over te vertellen terwijl ze het nog nooit gedaan hebben.

Ohja voor de geïnteresseerden ik heb net factuur ontvangen 266 euro voor scannen, inseminatie, drie dagen stal. Ze heeft ook chorulon en oxitocyne gehad.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:10

Spannend woensdag, Dustinlover

Noujaaaa zeg Zara, goed dat je haar terughaalt....

Zielige Ariël, niet handig. Hopelijk trekt het dikke been snel weg en verder geen schade

Wat fijn Muronia! Vooruitgang *\o/*

Spannend Cynthia, maar komt vast goed !

Suffie gefeliciteerd !!

Gefeliciteerd Libera :D

Spannend voor Kees dus Tiwi en Vulina..

Ha kaplaars, jou herken ik ook van dbt 2019

Hier donderdag hengstig gespoten en stond vanavond hengstig bij de ruin. Morgenmiddag scannen en dan hopelijk deze week nog insemineren + spoelen met antibiotica. Hopelijk is de laatste poging een lucky shot...
Laatst bijgewerkt door Riv_Q op 15-06-20 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:11

Fosty en amhorses

Ik hoop dat ik het goed over neem.
Scannen,
1ste voor dekken was ze schoon (groen licht dekken)
2de 17 dagen na dekken, wat lichte oneffenheden en mogelijk cystes, niet meteen 100% zeker. 1 "blaadje" leek eventueel op een vrucht.
Tussendoor niet hengstig, paard ziet er super goed uit, glanst en zit super in haar vel, sinds paar dagen na de dekking.
3de scannen vandaag (+/- dag 30). Baarmoeder relatief (oudere merrie) schoon, 1 zwart vlekje, groter als de vorige keer, lijkt op vrucht maar niet met 100% zekerheid te zeggen.

Optie 1 het is een vrucht en heeft wellicht op de allerlaatste dag, laatste moment gepakt, waardoor hartje niet goed of nog niet zichtbaar is.
Optie 2 cystes, enkel heeft de merrie dat in haar baarmoeder op gepakt als zijnde vrucht en doet zich dus voor als dragend.

Over 5 dagen doen we weer scannen maar ponylief maakt het ons niet makkelijk... Nagelbijtennn..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:20

Wat ik dan weer raar vind Melissa is de cystes. Die groeien niet zo snel dus die waren er niet bij inseminatie en 17 dagen later wel? Eigenaardig is dat. Kan je niet eventueel scannen in een kliniek met beter apparatuur? Voor 35 dagen zou je wel duidelijkheid moeten hebben. Erna wordt gans je seizoen onzeker.

Er is ook optie op tweeling zonder kloppend hartje?
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 15-06-20 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:21

Fotsy, de merrie van Libera is een paar weken geleden nog opgevoeld door de dierenarts en drachtig.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:26

Vulina, in de tijd dat ik druk was met de update zie ik dat jij een bericht hebt geplaatst over jouw draagmerrie, gefeliciteerd! Mooi dat deze ook goed is opgepakt *\o/*

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:26

Fotsy schreef:
Wat ik dan weer raar vind Melissa is de cystes. Die groeien niet zo snel dus die waren er niet bij inseminatie en 17 dagen later wel? Eigenaardig is dat. Kan je niet eventueel scannen in een kliniek met beter apparatuur? Voor 35 dagen zou je wel duidelijkheid moeten hebben. Erna wordt gans je seizoen onzeker.

Er is ook optie op tweeling zonder kloppend hartje?

We hebben nu ook contact met de eigen dierenarts, maar degene die scant is eigenlijk een van de betere uit de regio.
In principe is een tweeling niet "mogelijk" er is athans niks wat daar op wijst. Geen dubbele "vrucht" o.i.d

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:28

Cynthia82 schreef:
Fotsy, de merrie van Libera is een paar weken geleden nog opgevoeld door de dierenarts en drachtig.

Ik zou ze dan nog eens laten controleren of alles wel ok is. Men da zegt altijd dat zo lange Drachten niet gezond zijn tenzij je heel oude merrie hebt.
Of ze moet zich ergens misrekend hebben :P
Ik duim dat er snel gezond veulen naast loopt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:37

Bedankt Suffie! *\o/*

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:38

Bedankt voor jullie steun. Ik ga gewoon nergens meer vanuit. Mocht er nog wat gebeuren horen jullie mij wel weer. Voorlopig ga ik dus in de meelees modus.

Ik zie de laatste dagen veel positieve scans voorbij komen. Succes met de nog lange dracht.

Fijn Muronia dat je oudere merrie nu ook hengstig is en geïnsemineerd kan worden.

Spannende dagen komen er weer voor jou aan Vulina. Succes.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:41

Helaas weer niet drachtig en ook nog niet echt hengstig donderdag opnieuw scannen kijken hoe ze er dan voor staat. Begin de hoop wel beetje te verliezen... Y;(

Gefeliciteerd met de drachtige merries en nog even succes voor de gene die nog wachten. Op iedereen persoonlijk reageren is bijna niet te doen op je telefoon respect voor de gene die het doen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:45

Fotsy schreef:
Cynthia82 schreef:

Ik zou ze dan nog eens laten controleren of alles wel ok is. Men da zegt altijd dat zo lange Drachten niet gezond zijn tenzij je heel oude merrie hebt.
Of ze moet zich ergens misrekend hebben :P
Ik duim dat er snel gezond veulen naast loopt.

Ik zou hem er zelf uitrekken. O nee :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:48

_O- :')

Wat jammer charmfaith zou er iets aan de hand kunnen zijn vanbinnen?

Moet Nova ook niet gescand worden vandaag?

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 23:03

Fotsy schreef:
_O- :')

Wat jammer charmfaith zou er iets aan de hand kunnen zijn vanbinnen?

Moet Nova ook niet gescand worden vandaag?

Dierenarts zei je zou een slijm monster af kunnen nemen maar hij zei we hebben haar sowieso na behandeld de vorige keer en de baarmoeder zag er goed uit. Hij heeft de vorige keer ook het sperma bekeken en zag er goed uit. Ik ga het nog 1 keer proberen anders houdt het voor mij op denk ik.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 06:41

K zou dan een monster nemen. Het kan er nog zo mooi uit zien..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:28

Wij gaan vanmiddag weer scannen voor kloppend hart. Zo dadelijk nog even de praktijk bellen, afspraak is bij de vorige scan gemaakt, maar misschien even nog van DA wisselen in de praktijk. De hond heeft gisteren ook een aanvaring gehad en een wond op zijn schouder, de DA die normaal gesproken Sarona begeleid doet ook kleine huisdieren, degene die ik nu had is nieuw daar en doet alleen paarden. Hoewel zij ook vast nog even naar een wond kan kijken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:48

Vulina en lebera gefeliciteerd!

Spannend Tiwi!

RivQ duim met je mee voor lucky shot!

Charmfaith wat balen! Zou voor de zekerheid een slijmmonster nemen en geen idee of je dat al gedaan had, maar misschien andere hengst proberen?

Spannend Neon!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:50

Succes RivQ en Neon!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 07:52

Riv_q, het is je zo gegund! Hopelijk pakt het en blijft het zitten en heb je volgend jaar een prachtig veulen.

Muronia, jij ook succes! Ook je laatste poging? Dit waren de vruchtbaarste maanden toch?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 08:10

Charmfaith, ik hoop echt voor je dat het gaat lukken!

Succes met de scan vandaag Neon! Hier ook scannen op kloppend hartje vanmiddag. Ik vind het erg spannend weer!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 10:11

Jeetje wat gaat het hard hier. :=

Been van Ariel was gisterochtend wat dik, maar vanochtend viel het gelukkig mee. Ze krijgt voor de zekerheid maar een paar dagen rust.

Succes riv_q, neon en Cynthia !

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:40

riv_q, neon en Cynthia succes !

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 14:56

Goed.... tussen drie en vijf de scan en ik moet met Fi en Shiloh naar stal lopen. Ik ben nog aan het werk en ik zie dat he regent. Ik check buienradar en er komt toch een hoop regen aan!!! het streepje van 'zwaar' zit helemaal onder in mijn beeld......