Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
courtjuh schreef:Jaaa Barb is er bij! Vandaag weer scannen.. verwacht hier nog geen hengstigheid..
Ze willen haar nu voor 10 dagen op regumate zetten en dan hengstig spuiten. Iemand hier bekend mee? Kan ze niet gewoon vandaag hengstig gespoten worden?
Ze zit nu op 4,5 week na de dekking
absque_dubio schreef:courtjuh schreef:Jaaa Barb is er bij! Vandaag weer scannen.. verwacht hier nog geen hengstigheid..
Ze willen haar nu voor 10 dagen op regumate zetten en dan hengstig spuiten. Iemand hier bekend mee? Kan ze niet gewoon vandaag hengstig gespoten worden?
Ze zit nu op 4,5 week na de dekking
Ze is 18 juni voor het laatst geinsemineerd toch? Dat is nu een goede 3 weken geleden? Ik zou het even afwachten..
Neonlight schreef:Als ze nog niets doet heeft direct hengstig spuiten inderdaad geen zin. Kan alleen als er al wat eitjes zijn. Hengstig spuiten stimuleert die groei eigenlijk.
Je weet ook zeker dat ze leeg is? Heb ook een keer gehad bij mijn merrie dat er niets te zien was, geen vrucht maar ook niets aan hengstigheid. Dagelijks gescand, en ik geloof op dag 24 voor het eerst toch een vrucht ontdekt.
Ook bij mijn hengst een keer een merrie gehad die leeg gescanned was, verschillende keren, en geen enkele keer drachtig gescanned. Had er na een jaar toch mooi een veulen naast lopen.
courtjuh schreef:Ze willen haar nu voor 10 dagen op regumate zetten en dan hengstig spuiten. Iemand hier bekend mee? Kan ze niet gewoon vandaag hengstig gespoten worden?
Ik wil het best afwachten maar vind het ook aardig laat in het seizoen.
Toevallig net gescand en ze doet nog niks. Vrijdag laatste keer en dan 10 dagen regumate om ‘het systeem’ te resetten.... dat is wat de DA zegt.
Wat denken jullie? Wisselen of niet...
courtjuh schreef:Neonlight schreef:Als ze nog niets doet heeft direct hengstig spuiten inderdaad geen zin. Kan alleen als er al wat eitjes zijn. Hengstig spuiten stimuleert die groei eigenlijk.
Je weet ook zeker dat ze leeg is? Heb ook een keer gehad bij mijn merrie dat er niets te zien was, geen vrucht maar ook niets aan hengstigheid. Dagelijks gescand, en ik geloof op dag 24 voor het eerst toch een vrucht ontdekt.
Ook bij mijn hengst een keer een merrie gehad die leeg gescanned was, verschillende keren, en geen enkele keer drachtig gescanned. Had er na een jaar toch mooi een veulen naast lopen.
Ja lastig... ze is hier nu al 4 x gecheckt... dag 16, 18, 21 en 23
We checken vrijdag nog 1x dat is dan dus dag 25
Kabayo schreef:Barbara gezellig dat je er toch bij bentWelke hengst heb je nu uitgezocht?
Milanlover wat een verhaal. Je kan het beste zo veel mogelijk van de merrie afblijven en de natuur zijn gang laten gaan.
Welkom desteyes! Gefeliciteerd met de dracht
Bij de friezen gaat het altijd door, export is namelijk het hele jaar rond, gaat ook naar de andere kant wereld en daar is het in de winter zomer. Dus dat snap ik wel. Als je hier in december zaad wil kan dat gewoon.
Courtjuh ik zou volgend jaar verder gaan. Ze worden niet voor niks niet hengstig. Zou er niet teveel aan rommelen.
Jeannaa vind ik ook. Vorige dbt waren er nog enkelen bezig. Geen tientallen
Spannend diertjec
Vulina schreef:Zijn die kleur hengstjes zo goedkoop?