Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Starwien schreef:Zooo ik ben weer bij. Wij hebben weer wat raars gehad, op vrijdag werd Unique gescand door onze dierenarts en toen had ze een ei van 4. Zaterdag naar de hh gebracht en toen is ze die middag gescand en had ze een ei van 3,25?? Kan dat zomaar slinken? Ze is vandaag geïnsemineerd en zal morgen wel weer gescand worden.
Fotsy schreef:murosch ik zou ook nog eens proberen hoor, nu weet je tenminste zeker dat er een eitje zit
milan lover welkom
tenzij je merrie homozygoot agouti isen casanova is nog niet kleurgetest toch? maar wel wildkleur ook erbij, dus je kansen liggen misschien geheel anders dan je denkt
![]()
krimpen van een ei starwien mmm, lijkt me eerder een meetfout ja
mdj spannend afwachten dan
sultanhopelijk geen vuil dan
leuk, lammetjes Myrthee
suffie schreef:Milan Lover: via de kleurencalculator kun je aardig voorspellen wat de kleurkansen zijn.
http://www.horsetesting.com/Equine/CCalculator1.asp
Gefeliciteerd met de dracht, wanneer is jouw merrie ongeveer uitgerekend? Mijn Lara is ook drachtig van Cassanova en die rond 21 april uitgerekend.
suffie schreef:Met alleen valk ben ik het ook niet eens Fotsy. De kans op valk, palomino en smokey black is aanwezig bij perlino x vos, alleen het percentage wisselt zolang je niet weet welke kleur de beide ouders hebben.
Fotsy schreef:suffie schreef:Met alleen valk ben ik het ook niet eens Fotsy. De kans op valk, palomino en smokey black is aanwezig bij perlino x vos, alleen het percentage wisselt zolang je niet weet welke kleur de beide ouders hebben.
Niet als hij AAEE is, kan nooit vos of zwart geven, zelfs niet met zwart of bruine merrie, veulen erft altijd EN agouti EN extention dus bruin.
Maar zoals Maaike al zei, zou hij dit genotype niet hebben omdat zijn mams vos was. Dus is hij al zeker Ee, en dan of homozygoot agouti of heterozygoot agouti. Als hij homo agouti is kan zwart ook nooit met gelijk welke kleurmerrie.
Vos en cremello (vosbasis) geeft ook altijd palo, sillyalleen perlino is bruin basis en van bruin heb je vier genotypes AaEe, AaEE, AAEe en AAEE., altijd en agouti en extention.