[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gblover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:41

Azara en Mijnlieverd, wat een mooie combinaties! Dat wordt feest bij het veulen kijken volgend jaar :D .

Ubimone, doe het maar rustig aan. Ik snap wel dat je je er druk om maakt als lichaam niet mee wil, maar je moet er toch naar luisteren.

Pretty proficiat, 2 merries al gedekt. Hoeveel worden het er dit jaar?

DL, veel sterkte

Amyz welkom

Pff ik probeer ook andere posts te herinneren, maar dat lukt me niet zo goed!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:54

Ubi ook sterkte gewenst!

Pretty mooi dat je waarschijnlijk een paar drachtig hebt.

Zag een mooie combi quarters voorbij komen. Gaaf!

Pauk ik zal voor je duimen!

Men oma is er nog steeds. Overdag heeft ze best wel wat opleving. Ze gaat nu slapen en de nachten zijn het ergste schijnbaar. Deze nacht waak ik er samen met mijn oom dus word een lang nachtje. Klinkt hard maar hoop dat ze ze snel vredig gaat. Ze heeft al zoveel jaren gevochten..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:03

DL dat is heftig, sterkte. Mijn oma gaat ook al bijna een jaar ziekenhuis in ziekenhuis uit en zo veel paniek...dat gun je niet.
Ik hoop dat ze vredig mag gaan, bizar dat ze zo ineens achteruit gaat dan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:05

amyz welkom, je kan ook aftellen naar scan dan

DL veel sterkte

Pauk succes morgen, altijd dat beetje hoop.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:37

Dustinlover en vulina heel veel sterkte toegewenst.
:(:)

Sorry dat ik niet op iedereen reageer.
Ik zag nog mooi combinatie voorbij komen en gelukkig goede berichten.
Laten we die maar extra gaan waarderen en nog minder als vanzelf sprekend beschouwen.

Vandaag Smooht laten scannen en ook zij mag zich in de rij aansluiten van merries die niet drachtig geworden zijn.
Wat een domper.
Gadverdamme er komt ook zoveel bij kijken ook hele gebeuren er om heen......

Voorlopig redden we het echt niet om weer naar de hengst te brengen, is twee uur heen en twee uur terug.
Nu ziet de baarmoeder er hengstig uit.
De 13 de zal qween derscan krijgen.
Ppfff wat is wijsheid?????

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:41

Ik denk niet dat je mij bedoeld RX?
Balen dat ze niet drachtig is... Rietje opsturen een optie?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:44

Vulina schreef:
Ik denk niet dat je mij bedoeld RX?
Balen dat ze niet drachtig is... Rietje opsturen een optie?

O sorry ik heb dus wat door elkaar gehaald :\ niet zo bedoeld.

Ik heb zeer sterk het vermoeden dat dat daar niet mogelijk is.
Was voor ons wel makkelijk geweest.
Afbeelding

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 00:02

Wat balen, niet drachtig! Is vers verzenden ook geen optie? Ik weet natuurlijk niet hoe de situatie verder ligt en wat er wel of niet mogelijk is :o
Frustrerend als het allemaal niet zomaar lukt. En intussen hoor ik dan van het weekend weer iemand die 2 merries drachtig heeft van een ruin :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 00:10

Woeps!!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 00:11

Hee dat is bizar!
Een nep ruin???

Ik weet het ook niet morgen de hh maar bellen.

Wat bedoel je precies met vers?
Ik ken alleen natuurlijke dekking en ki.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 00:17

Wel een echte ruin :D 3 maanden daarvoor gecastreerd dus leek toch veilig om hem bij de merries te zetten.... maar niet :=

Aftappen bij de hengst en dan met vliegende vaart naar de merrie brengen, dus niet gekoeld of diepvries maar wel ki. Valt eigenlijk ook onder 'rietje' bedenk ik me nu...

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 00:38

Ik zou het kunnen vragen maar ben er bang voor eerlijk gezegt......

Wel dank voor het meedenken allebei!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:24

Oh neen RX wat vervelend..helemaal omdat het zo ver weg is en je toch niet graag je merries wegbrengt. Als je gaat wachten op queen kan het te laat zijn ook..jammer :(:)

Amyz welkom! En serieus? Wat bizar zeg!

Pauk vandaag de dag,spannend,ik hoop toch mee op een wondertje.

DL hoe is het gegaan vannacht? Heftig zeg :(:) mijn mama is ook 4 jaar ziek geweest en heeft gevochten als een leeuw maar echt weggekwijnd uiteindelijk...en ja,hoezeer je hart dan roept van neen,op den duur wens je toch dat ze maar snel en vredig mogen gaan want dat is geen leven.. |(

Gblover ik heb er tot nu toe drie gedekt van mezelf en ik zou nog wel eentje laten dekken eventueel

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:30

Ah wat balen RX!

Welkom Amyz

Ubimone, sterkte doe maar rustig aan.

DL, hoe is het waken gegaan vannacht

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:36

Heel onrustig. Ze heeft bijna niet geslapen en kreeg het weer benauwd dus weer extra morfine gegeven en ze begon te rochelen dus ook een vocht afdrijver gegeven. Nu slaapt ze en blijft mijn oom erbij dus ga ik naar huis en naar bed. Breekt zo op 24 uur wakker zijn, maar gelukkig is er bokt haha.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 07:38

Dat rochelen herken ik..niet fijn..mijn mama was op het laatst constant in slaap wel door de morfine.
Pak je rust want dit is slopend. :(:)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:46

DL wat heftig... mijn opa en oma worden dit jaar alweer 96. Oma gaat goed (wonen ook nog zelfstandig) en opa is nu dement aan het worden. Verschrikkelijk om je oma dan al jaren te moeten zien vechten! :(:) Ik moet er niet aan denken.

R.X. schreef:
Ik zou het kunnen vragen maar ben er bang voor eerlijk gezegt......

Wel dank voor het meedenken allebei!

Wat vervelend! Ik zou het inderdaad ook vragen. Nee heb je en ja kun je krijgen.

amyz schreef:
Wel een echte ruin :D 3 maanden daarvoor gecastreerd dus leek toch veilig om hem bij de merries te zetten.... maar niet :=

Aftappen bij de hengst en dan met vliegende vaart naar de merrie brengen, dus niet gekoeld of diepvries maar wel ki. Valt eigenlijk ook onder 'rietje' bedenk ik me nu...

Oeh! Dat is niet fijn! En welkom trouwens :)

Ik zie prachtige combinaties langs komen! :))

Dany, mijn veulen van dit jaar is gereserveerd.
Ik heb er een super goed gevoel bij! 24/7 weidegang met schuilstal, 5 andere merries als gezelschap en het klikte ook goed tussen mij en degene naar wie ze gaat. (dezelfde denkwijze ook, was wel grappig hoeveel overeenkomsten er waren) ik ben er echt superblij mee! :)) Nu de hengstigheid van Khaleesi afwachten en dan gaat ze weer naar Pjotr <3

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:25

DL, sterkte! Zware periode is dat.

De rest lees ik later vandaag bij, nadat vrijdag de operatie aan m'n nier was mislukt, werd ik maandag weer met spoed opgenomen. Nu wel weer thuis dus straks maar eens goed bijlezen ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:32

oeie veel beterschap marije

DL Y;(

Robyn geweldig hoor van Dany en Khaleesi bijna op date _/-\o_

RX wat jammer toch, altijd moeilijk die beslissingen, ze weg doen of niet? Das dan het voordeel van een hengst op de hof, kan je hem niet bij jullie laten logeren?

al nieuws Pauk? vind dit allemaal vreselijk spannend :')

amyz als het niet mag, dan lukt het, toch ongelooflijk

mijn grote merrie is precies alweer anders in gedrag, ze stond gisteren heel de tijd te roepen, naar wie? haar veulen stond bij haar 8)7 ze eet de buurvrouw ook niet meer op := we wachten rustig af.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:40

Sterkte DL, onwijs heftig is dat inderdaad. Ik hoop voor je oma dat ze snel vredig mag gaan.

Beterschap Marije! Lijkt me flink schrikken. Nu wel weer stabiel, dat je naar huis mocht?

Hier meelezen is echt van *\o/* naar -O- en weer terug wat merries betreft zeg. :\ Gelukkig wel weer een paar drachtig, maar balen van degenen die niet drachtig zijn :(:)

Per ongeluk drachtig van een ruin := Oepsie :D En wij maar proberen om merries drachtig te krijgen.

Wie weet is het zo nog een mogelijkheid om met rietje te gaan werken RX, vragen kan altijd! Dan heb je iig alles uitgezocht binnen je mogelijkheden. Lastig en balen :(:)

Hier is overmorgen de 17-dagen scan, spannend := Ik zou het echt niet weten of er iemand in zit. Stalhouder (ervaren fokker) en stalgenoten zeggen overtuigd te zijn van wel, maar ik heb mijn twijfels. Wel de DA maandag geweest voor haar gekke af-en-aan kreupelheid, we mogen voor voor verder onderzoek naar de kliniek want het is inderdaad niet goed. Gelukkig is de dame zelf overal vooral érg vrolijk en stuiterig onder :Y)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:14

Ai Vientje succes met je merrie op de kliniek,wanneer moet je?
Nog even in spanning afwachten!

Klinkt wel goed Fotsy,dat zou toch super zijn moest het in 1 keer gelukt zijn _/-\o_

Marije vervelend zeg,het is ook een straatje zonder einde.. :(:) .Gaat het nu wel weer? Moet er nu weer een andere operatie volgen?

Robynn super goed nieuws dus voor Dany en jou! En straks weer naar Pjotr!

Ik heb vandaag de merriekudde eens samengevoegd. De reactie van mijn hengstveulen op Nikita maakt me wel wat zorgen eerlijk gezegd. Hij was echt heel geinteresseerd aan het ruiken en flemen. Ze loopt nu met de hengst aan de andere kant van de omheining zodat ik het beter kan zien of ze effectief hengstig is.

Afbeelding

Deze merrie zou ook drachtig moeten zijn,maar die staat wel vaker te slettebakken bij de hengst,hengstig of niet. Maar ook hier weer de interesse van mijn hengstveulen. :roll:

Afbeelding

We wachten het maar rustig af. Maar ik ga echt de hengst weer eens bij de merries moeten laten lopen in de wei,hij loopt nu al een heel eindje apart bij de merrie van mijn schoonvader.
En ja mijn merries zijn te dik :o

De merriekudde overigens:

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:17

Beterschap marije!

Heftig allemaal DL. Zulke dingen zijn zo slopend.

Spannend vientje! Ik ben er 2x van overtuigd geweest dat er wat in zat maar mooi niet dus. Nu blijf ik maar gewoon positief en wacht ik verder gewoon de scan af :')

Zo oneerlijk hè! Doe je zelf zo veel moeite en lukt het nog niet en een ander heeft ze gewoon drachtig van een ruin :') zat het maar eens zo mee voor degenen die zo graag willen!

Wat fijn dat het zo klikt met de aanstaande eigenaren van je veulen! Lijkt me toch het moeilijkste van fokken.....verkopen. ik blijf gewoon heel stoer roepen dat alles behalve een goede hengst weg gaat maar of ik daar in de praktijk net zo stoer in zal zijn.....

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:26

succes vientje, duimen draaien voor je merrie en we hopen op een bewoner :P

Pretty je veulen is wel een hitsig ventje, beloofd als die later groot is ;) zou wel jammer zijn van de merrie's natuurlijk maar ja zegt nog niet alles.
Je merrie's te dik }> , nee hoor, die wonen alleen in luilekkerland

Vientje heb even in je profiel gespiekt :o , enige tranen heb ik gelaten, wow wat kan jij mooi schrijven, ik las zo oprechte maar ook intrieste dingen, toch jammer dat die ene ons altijd moet verlaten.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 10-06-15 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:37

Drachtig van een ruin die pas 3 maanden geleden is gecastreerd, tja ze geven daar 6 maanden voor aan toch, dat doen ze niet voor niets...

Marije, beterschap :(:)

Robynn, gefeliciteerd met de verkoop.

Vientje, spanning voor de scan en de kreupelheid... *zucht* :(:)

Pretty, gave kudde zeg! <3 echt leuk!!
Je hengstveulen is net Pico. Die is ook al zo enorm geinteresseerd in merries, vooral als ze hengstig zijn. Hij brult ook al en springt er op... ach... zijn goede dekhengstjes voor later ;) haha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:52

Dank je! En zoals je ziet niet allemaal speciale kleurtjes. :P

Nou voor Joey is toch echt geen carrière als dekhengst weggelegd. Hij gaat netjes opgroeien met een ander hengstveulentje en als hij zijn plaats niet kent wordt hij gecastreerd. :')
Maar een superplekje voor hem! Ik vraag me nu echt af of hij het bij alle merries doet (het was de eerste keer dat hij erbij mocht lopen namelijk) of alleen op de hengstige want anders zit de kans er dik in dat Nikita leeg is. -O- Van Karin (de grullo) ben ik wel redelijk zeker dat die drachtig is!

Probleem met Nikita is wel dat ze doorheen de dracht altijd wel blijft piesen maar haar daarvoor nog niet laat dekken. Vanavond toch maar even schouwen met een andere hengst dan het veulentje. ;)
En effectief erbij want ik schouw elke avond langs de stallen en tot nu toe toonde ze echt niks.

Amyz das echt balen als je zelf probeert en doet wat je kan,en het lukt niet,en een merrie die niet mag wordt dan effectief drachtig van een ruin. 8)7

Fotsy ik heb gewoon teveel gras om ze goed te houden -O- Wat ik ga doen als Pretty (mijn groot paard) er eens niet meer is,géén idee. Toch maar een kudde schapen van schoonpa erbij gooien denk ik,dan is het gras zéker kortgegeten. En kan ik niet meer zonder laarzen de wei in dankzij al die keutels. :=