neon, heb je voer op olie basis al eens geprobeerd. ikzelf ben echt 2,5 jaar bezig geweest mijn merrie wat dikker te krijgen, toen ik haar kreeg was ze echt een botje. Niets hielp, en ik moest er ook nog eens rekening mee houden dat ze niet te veel suikers binnen kreeg (kreeg ze oa meer energie en is niet goed voor een paard als sylke) nu voer ik al een tijd marstall voer zonder granen en voeg maiskiem olie hieraan toe. Verder krijgt ze veel kuil en mag ze bij ons op het gras (hebben niet heel veel gras en ik maak steeds kleine weitjes zodat ze wel echt gras hebben wat mooi groen en niet kort is) door de olie neemt ze haar voer veel beter op, het is dan makkelijker verteerbaar en blijkbaar was dit wat ze nodig had. eerder kon ik er namelijk tonnen voer in gooien, maakte niet uit wat, en nu is ze mooi rond (nog steeds niet dik, maar ik wil ook geen dik paard, behalve al die dikheid door een veulen komt )
Ten eerste eet ze dan slecht (wat de boer nie kent da vreet ie nie ) en ten tweede kan ze daar niet goed tegen, ze raakt heel snel aan de diarree (ze schijt als unne reiger zegt de stalbaas dan ). Heb dat dus al wel geprobeerd, maar haalde niets uit, met de diarree zelfs het tegenovergestelde effect. Op het voer wat we haar nu geven doet ze het goed, ze is vrolijk, allert, en heeft goede mest. Dus op advies van de experts laten we het zo. Ze heeft nu eenmaal geen aanleg om dik te worden.
@ Melina.. Dat begreep ik Maar Kyra en Alonna zijn langer gelijnd dan Pauk.. Alhoewel ik haar niet het stempel kort wil geven want dat is ze ook weer niet..
Bij die van mij is nog niks te zien... alhoewel ik het af en toe wel denk... Maar ach.. .ze is nu 3 maanden drachtig en de dieranrts zegt dat het vruchtje nu de grote heeft van een kleine galia meloen...
Na een jaartje overslaan (niet mijn keuze ) kan ik me weer melden. Uitgaande van 342 dagen, net als vorig jaar, komt ik uit op 27 april – KootMiraDrum – Mira x Ryon O'Malley Ik had niet in de gaten dat het hier al zo hard ging, eigenlijk niet eens dat dit topic al bestond
Wiske 129, Dana 90 en Claartje 100, maar volgens de DA is het veulen van Claartje een cyclus ouder, dus 121 dgn. We wachten wel af. Wiske is duidelijk aan het veranderen, die is veel voller aan het worden. Ik ga trouwens uit van een draagtijd van 340 dgn
en de eerste "dikke" buiken foto van sylke: ik vind het er een beetje raar uit zo met die glim stukken op haar vacht door de schaduw enz. maar je kan wel zien dat haar buik wel ietsjes drachtiger (niet dikker) dan normaal is. anders gevuld zeg maar.
tjonge, jullie krijgen allemaal vroege veulens! die van mij zit nu op 29 dagen heb wel medelijden met mijn meisje, ze heeft bij de hengsthouder droes gehad, gelukkig is het nu bijna over, ze heeft nog heel af en toe een snottebel en ze hoest nog een beetje, maar toch vind ik het sneu...
edit: zou mijn merrie ook op pagina 1 mogen staan???
Regina van stal van aschberg x Wesley van stal van aschberg – 20 juni 2009