[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:41

@Cindy en Monique: de scan is inderdaad inwendig. Hij kon het veulen niet in zijn geheel in beeld krijgen, maar wel onderdelen Lachen

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:48

@jennyK, mooie aparte merrie, blauwe ogen hè, zekers foto`s blijven plaatsen. Knipoog
Wanneer krijg je haar thuis? Sjanty is ook leuk, een valk is het niet?

@ijsklontje, idd moeilijk hoor, dec is nog redelijk ver weg, je weet dan idd niet hoe ze zich dan voelt en of haar buik in de weg begint te zitten, uit ervaring, mijn merrie heeft ook de IBOP gedaan, zijn ze best streng, en inderdaad wat Nicole zegt, kan ze zich niet optimaal presenteren.
Die punten die ze dan krijgt, blijven haar dan achtervolgen, bij elke keuring ed zetten ze de IBOP punten bij, jammer als ze dan evt mindere punten heeft.
Denk er maar idd goed over na, waarom wil je haar de IBOP laten doen?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:53

@Jennyk: Mooie merrie! Haha! Vind die kleur geweldig *LOL*

@Ijsklontje: ben je van plan haar volgend jaar ook te dekken? Is de merrie al ster?
Een merrie kan namelijk ook keur worden als ze ster en sport is. Dan moet ze Z2 + 1 zijn (dacht ik). Of Z springen + 1
Ik zou haar niet voorstellen als ze 8 maanden dragend is..

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:40

Ik moet vanavond scannen..
Spannend hoor! Duimen jullie voor mij? Haha!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 10:43

Pletje123: Jammer dat je zelf het veulentje niet gezien hebt.

Nicole288: Bonnie loopt op die foto op de ginkelse hei in Ede. We waren zondags met een tuigpaard en de shet naar de hei gegaan. Met de tuiger zijn ze gaan crossen en ik heb van Bonnie toen een fotoshoot gemaakt. viewtopic.php?f=53&t=823969&hilit=

jennyk: Gefeliciteerd met je mooie nieuwe drachtige merrie. Natuurlijk willen we meer foto's zien. En Sjanty ziet er ook goed uit.

ijsklontje: Met die vraag kan ik je niet helpen ik heb zelf alleen maar shetten die nu voor het eerst drachtig zijn. Maar fijn om te lezen dat jezelf ook weer met haar aan de gang bent, gaat het goed met je rug?

BuBBLeGuM: Mijn duimen draaien voor je succes OK dan!

Hier gaat alles naar wens. Afgelopen zaterdag hebben we meegedaan aan een optocht met de 3 drachtige mutsen alles is weer goed verlopen. Het thema was achter de muziek aan. Nu was mijn broer op het idee gekomen om de klokkenluider van de Notre Dame te doen. Dus vandaar dat de meiden op de shetten kleine zigeunerinnetjes waren
(foto's zijn gescand vandaar de kwaliteit.)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:03

Mabon: mooie foto's zeg! Zijn ze toevallig op de Oud Luntersedag gemaakt?

Monique: ja Creamer heeft blauwe ogen, dat is het cremello kenmerk, meen ik. Sjanty is geen valk, maar een bruin-dun. Ze heeft een aalstreep en zebrastrepen (op haar benen) een valk heeft géén aalstreep (heb ik hier op bokt geleerd Haha! ) Creamer komt hier pas als Rocky weg is, zo half september (nog maar 2 weken dus Knipoog ) Dit omdat ze zelf nu ook nog een veulen heeft wat 17 september 4 maanden is en omdat ik niet weet hoe de groep op een vreemde zal reageren. Ik ben bang dat ze extra lelijk doen om het veulen te beschermen tegen haar. Vandaar...

Als jullie meer foto's van Sjanty's veulen (Rocky) willen zien.... http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=175&t=826003&hilit=

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:57

@BuBBleGuM, succes vanavond, ik duim ook mee Haha!

@mabon, leuke foto`s zeg, schattig verkleed allemaal Haha!

@jennyk, ach 2 weekjes is zo om Knipoog
Een valk geen aalstreep??? Die merrie die ik gekocht heb is valk en heeft een aalstreep, nu weet ik het niet meer, hoe noemen ze die kleur dan, ze heeft idd ook lichte zebrastrepen op haar benen?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:35

Mabon, super leuke foto's echt leuk om te zien Haha!

van af wanneer zie je dat ze drachtig zijn ?
en hoe denken jullie erover met rijden.. stoppen jullie 2 maand van te voren?

ik ben van plan om zo lang mogelijk gewoon lekker door te rijden, en wanneer ze tonnetje rond is zou ik toch nog wel gewoon lekker met haar het bos in kunnen gaan om stap ritjes te maken..

speedy staat amper stil, en als ze wel stil staat is ze zelf in het land ook gek..
het is wel haar eerste veulen dus zit ook nog te dubben of ze hier blijft of tijdelijk naar haar 2e eigenaar gaat die nog meer merries heeft die moeten veulenen...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:52

monique4 schreef:
@BuBBleGuM, succes vanavond, ik duim ook mee Haha!

@mabon, leuke foto`s zeg, schattig verkleed allemaal Haha!

Een valk geen aalstreep??? Die merrie die ik gekocht heb is valk en heeft een aalstreep, nu weet ik het niet meer, hoe noemen ze die kleur dan, ze heeft idd ook lichte zebrastrepen op haar benen?

Een valk met aalstreep en zebrastrepen, noem je bruin-dun. Ja ik wist het ook niet hoor Bloos en noemde het ook een valk, maar goed je wordt gelijk op de vingers getikt Clown

Tabe R: Ik blijf zolang mogelijk door rijden, goed voor de merrie. Al heeft ze dit jaar wel 4 maanden van te voren stilgestaan (nouja wel weidegang maar niet rijden) Maar dat kwam omdat ik mijn enkel brak Ach gut Wanneer je het ziet is verschillend per merrie..

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:00

jennyk schreef:
monique4 schreef:

Een valk met aalstreep en zebrastrepen, noem je bruin-dun. Ja ik wist het ook niet hoor Bloos en noemde het ook een valk, maar goed je wordt gelijk op de vingers getikt Clown

Potverdorie, in de advertentie stond mooie valk Haha! Nagelbijten / Gniffelen nou ja dan maar bruin-dun, een mooi kleurtje vind ik het in ieder geval. en tegen de leek zeg ik gewoon dat ze valk is, hihihi
Gaat dat eigenlijk altijd samen dan, aalstreep en zebra-benen?

@tabeR, ik rij ook zo lang mogelijk door met haar, rij zelfst nog wedstrijden zolang het nog gaat Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:05

monique4 schreef:
jennyk schreef:

Potverdorie, in de advertentie stond mooie valk Haha! Nagelbijten / Gniffelen nou ja dan maar bruin-dun, een mooi kleurtje vind ik het in ieder geval. en tegen de leek zeg ik gewoon dat ze valk is, hihihi
Gaat dat eigenlijk altijd samen dan, aalstreep en zebra-benen?

@tabeR, ik rij ook zo lang mogelijk door met haar, rij zelfst nog wedstrijden zolang het nog gaat Haha!

Ach ja het maakt niet uit hoor, bruin-dun zegt toch vrijwel niemand iets Knipoog
Uhh hoe het precies zit weet ik niet eigenlijk, ik zal even spitten in mijn oude berichten of ik het kan vinden voor je

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:20

oke hier een quote van meavey van een tijd terug alweer

Re: hengst die valk of palomino doorfokt.Geplaatst: 13 okt 2006 13:39
Het verschil kan idd heel moeilijk te zien zijn, maar duns hebben een heel duidelijke aalstreep, donker masker, zebrastrepen op de benen en soms op de schouder, en een verlichte vachtkleur.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:47

Het is heel simpel valk komt door het creme gen, een vos met creme is palomino een bruine valk en een zwarte smokey.
Bruin-dun komt door het dun gen, op vos red-dun, op bruin bruin-dun en op zwart noemen ze het meestal grullo.

Een valk kán wel een aalstreep hebben maar dan is het een nepperd net zoals een gewone bruine of vos die ook weleens hebben.
Een echte dun heeft het idd altijd.
http://www.equinecolor.com/dun.html
http://www.equinecolor.com/cream.html

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:09

Nou het idee kwam eigenlijk van Suelza. Omdat mijn merrie enkel maar veulenpapier heeft en ze opzich wel ster zou kunnen worden op passen van haar springtechniek. Wat jullie zeggen is denk ik wel waar en ik hoopte dat te voorkomen door vanaf nu consequent te trainen. Dat wil zeggen niet heel zwaar, maar wel gewoon aan het werk houden. Het is voor ons allebei het eerste veulen en ik weet niet wat ik moet verwachten. Als ik haar moeder op 11 maanden dracht zie denk ik ja dan zou het wel eens te veel kunnen zijn, maar ja voor het zelfde geld heeft ze er geen last van en blijft ze op conditie.
Ik ga nog eens met Suelza overleggen. Daarbij inschrijven moet ik voor 1 okt. en ik weet niet hoe ze dan in conditie is. Daarnaast heb ook nog het probleem dat ik niet weet hoe lang ik nog goed kan trainen. Omdat de bak op mijn huidige stal de potentie heeft slecht te worden. Dus dat is het tweede struikelpunt. Misschien moet ik het idd allemaal gewoon lekker uitstellen.
Haar eventueel een paar keer in het B starten. Dan volgend jaar lekker kijken.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:58

Ijsklontje; Het is per paard verschillend of ze met 8 maanden nog zulke dingen kunnen doen of niet. De een is dan nog steeds super fit, de ander ziet beweging dan echt niet meer zitten. Knipoog
Wij gaan met Meagan wel naar de keuring als ze zo'n 7/8 maanden drachtig is, maar bij ons stamboek wordt er vooral gekeken naar exterieur en ze hoeven zeker niet te springen ofzo. Lachen

Jennyk; Wat een leuke nieuwe merrie! OK dan!

Volgens mij heb ik Meagan's baby voelen schoppen vandaag! Go jij! Go jij! Lovers

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:34

Internet doet ut weer!! nu nog hopen dat ie het zolang volhoud zodat ik de foto's via mijn website van ma's pc naar mijn pc kan krijgen en ze kan aanpassen zodat ze hier getoond kunnen worden Haha!

Enne, Hallim's Shah is thuis! we vertrokken richting belgie gisterochtend omstreeks 7 uur en om even over 10 gisteraaf waren we op stal terug...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:41

Marlijn: ah dat is altijd weer een geweldig gevoel hè! Hoever is ze nu?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:42

Bijna 6 maanden! Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:57

jaloeoeoeoers Haha! Boos! Tong uitsteken

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 21:21

@jennyk en Meavey, bedankt voor de info, heb op de sites gekeken, mooie kleurtjes komen voorbij.
De merrie die ik gekocht heb heeft idd ook een donker masker. Haha! weer wat wijzer.

@_Marlijn, gaaf het veulen zien bewegen Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:10

frenia schreef:
jaloeoeoeoers Haha! Boos! Tong uitsteken

Dan weet je wat ik vorig jaar mee maakte.. ROFL
Tussen Dilhara en Niamh zit 4 maanden! Nagelbijten / Gniffelen
Angel moet maar een maandje later dan Meggie. Knipoog

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:11

Jullie duimen heeft geholpen hoor!!

Misty is drachtig Go jij! Go jij!

kan ik nu eidelijk met jullie mee babbelen Lachen

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:16

Gefeliciteerd

nou even wachten tot de foto's gedownload zijn zodat ik ze wat kleiner kan maken, en dan heb ik 7-maanden-dracht foto's voor de liefhebbers Knipoog

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:19

thnx!

Ik kom zo weer spieken ik ben wel beniewd naar die foto's!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:42

Njadien, 17 jaar oud, drachtig van Hallim's Shah JC, uitgerekent omstreeks 1 januari. Hier +/- 7 maanden drachtig.
Afbeelding

Shanaya, 8 jaar oud, drachtig van Hallim's Shah JC, uitgerekent omstreeks 1 januari. Hier +/- 7 maanden drachtig.
Afbeelding