Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renate12

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:54

Hoi, leuk om al die dikke merries te zien zo! ik ben al langer op bokt maar heb dit topic eigenlijk nooit bezocht
nu is de merrie waar ik op rijdt ook drachtig, dus het zal wel moeten

hieronder, dat is m'n merrie. drachtig van de hengst Oscar. eind juni is ze uitgerekend. leuk om al die dikke buiken te zien hier!!

Afbeelding

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 09:31

Powiepower, ik dacht dat Jive later was?
Mijn merrie is nu 245 dagen, en die is half maart!
Maar k ben ook nog niet helemaal wakker!
Je zou Trees es moeten zien opt moment, net of ze kan elk moment ontploffen.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:20

foutje van mij haha ik zat er een maandje naast

ze heeft echt nog maar een heeeeel klein buikje, maar dat is misschien wel beter, dan kan ik nog wat gaan opbouwen als ze klaar is met stappen. Nog maar 1 week stappen en dan mogen we al gaan draven *o/* hurrey!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:27

hoever was je powiepower? als ze eenmaal over de 200 dagen zijn gaan ze wel groeien hoor ik heb zaterdag bij mijn merrie van 7,5 maanden dracht al een beetje uier gezien. die 2 banden die onder de tepels door lopen zijn wat dikker, maar verder gelukkig nog niks aan het handje.... het ontwikkelen van uier is dus al wel wat begonnen. nog meer met al uierveranderingen??

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:30

vandaag zijn we dag 205, en ze heeft een klein buikje...dat kan wel eh? en ze heeft ook (net als jou merrie) dat die "banden" voor haar uiers wat dikker zijn en ik heb het veulen ookal gevoelt hoor

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:32

jij ook al gevoeld !!! ik nog steeds niet, heb echt t idee dat t bij mij nooit zal gebeuren ja dt buikje kan nog wel klein zijn hoor, maar die gaat over een maand echt wel fiks zijn.... dan puilt tie uit aan beide kanten.... gelukkig dat jou merrie ook al van die banden heeft. dat is volgens mij wel normaal

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:50

vandaag zit Cheyenne op 239 dagen, weinig te zien en nog niets gevoeld.......vanaf morgen aftellen.....

_Suus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:54

Afbeelding
En niet dragtig hoor
Maar wel 4 veulens al gehad

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:32

ik heb het veulentje ook al gevoeld, echt geweldig!
Ben wel echt heel benieuwd!
Soms voel je je net een kind een poosje voor sinterklaas .

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:33

Suus??
kzie geen foto!!

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:34

en nu weer wel!!!!!
hmmmmmm vreemd!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:12

mooi paard suus
ook al gevoeld peetje!! sjonge jonge, wanneer heb je t gevoeld? na eten, rijden??? en wat voel je dan, ik wil t ook voelen .... ga t woensdag nog maar s proberen dan. maar ik mag niet bij haar uier onder dr buik voelen, dus, maar wel bij dr flank

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:19

*peetje: knipper je niet gewoon met je ogen *

ik mag volgende week weer beginnen met draven met Jivie!! maar nu had ik een vraagje aan *eehm* iedereen hier :
Wat zijn rieele verwachtingen die ik nog kan hebben voor mijn winterseizoen? Qua wedstrijden rijden bedoel ik dan, ze loopt nu M1.

Haar blessure verhaaltje int kort: Plotseling kreupel. DA geweest->scan->lichte peesblessure. 2weken stilstaan,dan opbouwen:
1e week 3x5 min
2e week 3x10
3e week 3x15 (hier zijn we nu)
4e week 3x15 + 5 min draf
en zo langzaamaan verder uitbouwen.

Iemand die hier ervaring mee heeft? Of andere tips/ideen?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 18:27

de mijne had hoefzweer vorig jaar en moest dus ook weer opbouwen. je opbouw is goed hoor wat bedoel je eigen met verwachtigen? wedstrijden denk ik niet, beetje dresuren maar ik zou zeker niet je M1 oefeningen uitvoeren, lekker werken aan soepelheid en bijvoorbeeld het halthouden trainen. Ik heb met mijn merrie pas 2 maanden daarna pas wedstrijd gereden en pas na 3 maanden begonnen met springen

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:21

holly: ik voel onder de buik, naar de flank toe (is eigenlijk best moeilijk uitleggen...) en daar klop ik dan zachtjes (zoals opdr nek) maar niet te lang, anders heb je tnet gemist terwijl je hand van dr buik is en dan hand opdrukken en dan voel je zo precies heen en weer gaand gebobbel onder je hand. Bij de mijne lukt het alleen 's avonds als ze net aan dr eten begint en ook niet altijd
snap je t een beetje?
succes hoor

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:26

oke, ik zal t proberen ze zal wel boos achterom kijken als ik aan t klooien ben, maar goed, ik zal kijken of t veule terugklopt

caro_vt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:52

Powiepower: langzaamaan doen...
Doe er liever iets te lang over als iets te kort.
Als je een halfuurtje rustig kan rijden (stappen, draven en wat galop) denk ik dat je wel je proefje kan rijden......en winst binnenhalen....

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:26

het proefje is wel M1 dus ik denk dat het dier wel meer conditie zou moeten krijgen dan enkel een half uurtje draf, stap en galop.... maar goed, je hebt gelijk lanzaamaan doen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:30

@powiepower: conditie is niet zo'n probleem, na 6 weken is een paard pas zijn conditie kwijt. Het niet kunnen trainen echter wel, de souplesse zal minder worden en het opbouwen ervan is juist een belasting voor de spieren, omdat dit "bochtenwerk" is. Bovendien zit je nu op 205 dagen of zo? Je bent zo een week of 6 verder voor je weer echt op winstpuntnivo bent. Risico zit erin dat je merrie dan te drachtig is. Hoeft niet, maar kan wel. Toch zou het wel heel mooi zijn als je dat ene winstpuntje nog net zou kunnen halen voor het veulen. Ik zou het wel proberen, maar dan zonder te forseren en hopen dat de merrie nog tot ver in de drachtigheid goed te rijden is.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 21:41

aaah hartstikke bedankt voor jullie meedenken!

ik zal ook zeker goed kijken naar de merrie zelf natuurlijk, en heel langzaam opbouwen ik heb geen zin om een paard voor de rest van zijn leven te verpesten (lees:van een lichte- een ernstige peerblessure maken) Maar dat ene puntje zou ik wel zien zitten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:28

6 maal 7 is 42 + 205 = 247 dat is dan al aardig wat, mar goed de ene merrie kan t dan nog wel aan, de andere waggelt al, wat meestal t geval is :p succes met je paardje verder..

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:53

ik rij op dit moment geen wedstrijden meer met Treesje, ze heeft echt de tijd nodig om zich op te warmen, en als ze zich goed voelt, dan gaat ze uit zichzelf weer allerlei dingen aanbieden om te doen.
De ene dag kan ik makkelijk schouderbinnenwaarts rijden, maar de andere dag heeft ze daar weer heel veel moeite mee!
ik hobbel eigenlijk maar wat opt moment, in de hoop dat ze me laat zitten!

(en nee Powie...ik knipperde niet ff met mn ogen, zag duidelijk een rood kruisje)

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:58

dat heb ik ook met mijn merrie... de ene keer zucht ze 10 keer voordat ze in draf wil en draaft dan braaf een rondje en laat dan duidelijk merken dat ze stap ook snel genoeg vind maar na een kwartier wil ze een beetje gaan wijken, en ze had vorige week nog iets dat ze uit zichzelf 2 hele rondjes in galop ging, en dan geen rustige galop, ik was echt verbaast, ik dacht dat dat er niet meer in zou zitten, dus wel... ik kijk wel, ze hoeft van mij in ieder geval niet hard te werken, als ze zowiezo maar een goed half uurtje loopt.. .en als ze zin heeft in een rondje galop, dan gaat ze haar gang maar

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-05 09:04

Volgens mij komt bij Macy het woord Beweging niet in haar woordenboek voor
Enige waar ze nog een sprintje voor trekt is als ik kom voeren, de rest van de dag waggelt ze wat rond de voerplaats rond...

Copper speelt iedere dag wel een paar keer met de hengst. Dan lopen ze te rennen en te stoeien. Als haar buik straks echt dik wordt, zal ze die wel weer gebruiken om hem plat te walsen

Kyra en Fleur zijn gewoon 2 vrolijke merries die regelmatig samen een sprintje trekken.

Werken doet geen een....

Vandaag weer een mijjlpaal, Copper zit ook eindelijk op de 200 dagen
Kyra zit op 240 en heeft dus nu een lammetje in haar buik
En Macy heeft 3/4 van de dracht erop zitten.
Over 10 dagen komt ze 's nachts weer binnen

boerinnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 09:15

Hé, zie dit topic nu pas , Jura is op 27 maart uitgerekend. Lekker vroeg dus. Maar kan nog niet echt aan haar zien dat ze drachtig is. Maar begrijp hier, dat dat bij sommige van jullie ook het geval is. Gelukkig maar. (grappig detail, we lopen straks samen met een dikke buik. Dus dit topic past precies bij ons )