Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 23:19

Jeetje wat een reacties en foto's weer...
De buiken beginnen nu echt allemaal dikker te worden,
spanning stijgt, leuk!!!

@ Mac: geharste uier? Volgens mij zou dat mijn dood worden Cool

@ Luna1: leuke merrie!!! Haha!

Watbetreft de scheetfabrieken... Voeg Fanja er ook maar aan toe.
Het pruttelt aan één stuk door. Bloos

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 23:36

hey, ik ben nieuw hier en heb ook een zwanger geval staan Lachen
devil is nu iets meer dan 8 maand ver (dus nog bijna 3 maand geduld hebben, ik krijg het nu al moeilijk Lachen )

ga proberen hier een foto te zetten die ik vandaag genomen heb, maar is de eerste keer dat ik dat doe, dus zou wel eens kunnen mislukken
(ok het lukt me dus niet, ik zal gewoon de link zetten dan maar Lachen )

http://www.mijnalbum.nl/fotoalbum.php?m ... y=IJZB8SYT

niet op het vuil letten Bloos , ze gaat elke dag buiten en kiest altijd het modderigste plekje uit om te rollen

wat vinden jullie van haar?
(geef toe, 17 ziet ze der niet uit he )

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 23:38

Wat een buiken weer en vooral tietjes/theezakjes/knopjes.

Bij HM Famosa begint er ook wat te veranderen. Sinds gister tilt ze haar achterbeen op. Ze kijkt dan naar achter en lijkt net of ze zegt:" He randdiebiel, doe is ff normaal daar binnen, kan niet eens normaal eten Stoom uit je oren ." Als dat niet lukt, dan beukt ze met haar mond tegen haar buik aan en een heel boos gezicht. >;) .
Tsja en de buik is nog steeds een mega buik. De buik gaat 's middags tussen 3 en 4 giga te keer.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:17

Wat een buiken weer OK dan!
Vooral bij de bonte merries vind ik het een leuk gezicht.

Hier geen foto's helaas. Zaterdag heb ik de kleine digi weer hier dus nog even afzien.
Ik kan namelijk zonder digi het uier van Macy niet goed bekijken. Echt onder haar buik hangen vindt ze niet zo leuk Nagelbijten / Gniffelen

Morgen komt de DA voor Macy voor de extra enting voor het veulenen.
Ook wat van het jonge spul wordt dan ge-ent.
Copper krijgt de enting pas eind maart dus dat zou mooi te combineren zijn met de visite van de DA als Macy haar veulen heeft gekregen. (Macy, dit is een hint, zo rond 20 maart komt prima uit met de enting van Copper. Bespaart visitekosten, daar kunnen ook wortels van gekocht worden Pling )

Van Macy houd ik ook de tijden bij waarop ze 's nachts ligt. Ik kijk gewoon even 's ochtends de beelden van de cam terug.
Het valt op dat ze steeds vaker heel erg kort ligt. Soms zelfs minder dan een minuut en meerdere keren achter elkaar. Ze begint nu toch wat last van het veulen te krijgen blijkbaar.
Al is daar 's ochtends weinig van te merken want ze loopt nof te headbangen als ik haar naar de wei breng Haha!

@ Jeddah: Die aders vallen bij mijn merries niet op.
Te veel haar Clown
Heb je nog een recente uierfoto voor ons? Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:26

Nou, die wortel aanbieding slaat ze vast niet af Vingers aflikken ! Ze leest mee, weten we, dus dat veulen zal er wel rond 20 Maart zijn Haha! !

Ik probeer bij Sim ook zo goed mogelijk bij te houden, heb vannacht zelfs speciaal daarvoor op de bank voor de TV geslapen Dromen . Ze ligt nu elke avond om bijna klokslag 20.00 uur, meetsal een minuut of 30, dan om 23.00 uur weer, vaak wat langer, 45 minuten. Vanavond lag ze echter tussendoor om 21.45 weer Verward ! En daarna heeft ze een tijdje haar kont staan "drukken" schuren doet ze niet, alleen duwen tegen de muur aan. Dan ligt ze vaak rond 02.00 uur nog een keer en gisternacht lag ze ook om 05.00 uur. Ze ligt dus erg vaak als ik dat zo terug lees... Ach gut

Uier is niets veranderd.. dus update foto's hebben nog geen zin!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 09:59

Bella schreef:
hahaha zou bijna zeggen Bernadet....kom langs....maar denk niet dat Noor het nu nog leuk vind als men savonds laat aan dr uiers komt friemelen Tong uitsteken....zal echt even foto's maken. Baalde vanmiddag al dat ik de cam niet mee had...ga m denk ik maar vast voor standaard op stal leggen!!

Moet trouwens zeggen, Noor laat ook lang niet iedereen bij dr uiers. Vorige week zou iemand anders even voelen, maar toen begon ze beetje te trappen, dacht toen, misschien komt het vanwege koude handen ofzo, maar vandaag had ik ze ook stinkkoud maar mocht er wel weer aankomen. Dus misschien toch beetje persoongebonden....

Nogal logisch toch! Ik mag bij Odess alles, maar een ander moet veel voorzichtiger zijn.

Zal ik langs komen als het veulen er is, of mag ik dan ook niet aan het veulen friemelen Clown Ben in ieder geval benieuwd naar foto's, dus de cam niet vergeten Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:02

Vind het wel jammer dat ik Kila momenteel niet in de gaten kan houden. Zou wel kunnen, maar zou ik in een tentje in de wei moeten gaan liggen Haha! Clown
Gisteravond was het veulen aan het oefenen voor voetballen! Ik voelde echt 3 minuten achter mekaar het veulen bewegen! (Ik natuurlijk weer helemaal blij, krijg je hé, eerste baby Bloos )
Kan verder niet veel aan haar merken. Ze vind het nog steeds geweldig als je haar staartwortel krabt. En mevrouw gaat wat langzamer eten heb ik het idee.. Ze eet wel alles op, het duurt alleen wat langer. Meer merries hier last van?
Morgen moet ze nog 6 weekjes... De dierenarts komt dan ook om haar te enten, en ik zal dan ff wat fototjes maken!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 10:10

Ja gaaf he, als ze een teken van leven geven! Ik heb dat nu een keertje mee gemaakt bij het rossen. Wil meer! Haha!

Odess eet haar biks niet meer in een keer op. Dat lukt niet. Ze krijgt het in 2 keer, 's ochtends en 's avonds. 's Avonds krijgt ze dan de overgebleven biks van 's ochtends + haar normale portie en dan heeft ze daar de hele nacht voor.

Odess heeft ook sinds een maand iets raars, ze at altijd al met veel drinken tussen door, maar nu legt ze al haar kuil in de waterbak! Dat mag je er dan 's ochtends weer uitvissen. Geen idee waarom ze het doet?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:26

Odess schreef:
Ja gaaf he, als ze een teken van leven geven! Ik heb dat nu een keertje mee gemaakt bij het rossen. Wil meer! Haha!

Odess eet haar biks niet meer in een keer op. Dat lukt niet. Ze krijgt het in 2 keer, 's ochtends en 's avonds. 's Avonds krijgt ze dan de overgebleven biks van 's ochtends + haar normale portie en dan heeft ze daar de hele nacht voor.

Odess heeft ook sinds een maand iets raars, ze at altijd al met veel drinken tussen door, maar nu legt ze al haar kuil in de waterbak! Dat mag je er dan 's ochtends weer uitvissen. Geen idee waarom ze het doet?

Famosa is ook aan het soppen. Op stal niet, maar in de bak wel. Ik heb een spacikuip staan en aan het einde van de dag heb je daar mooi geweekte kuil in. Ook met haar snuit in het water en dan heen en weer gaan. Dus gewoon spelen met water.
Famosa krijgt nog steeds weinig te eten en dat gaat gewoon op.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:31

jeddah schreef:
Nou, die wortel aanbieding slaat ze vast niet af Vingers aflikken ! Ze leest mee, weten we, dus dat veulen zal er wel rond 20 Maart zijn Haha! !

Ik probeer bij Sim ook zo goed mogelijk bij te houden, heb vannacht zelfs speciaal daarvoor op de bank voor de TV geslapen Dromen . Ze ligt nu elke avond om bijna klokslag 20.00 uur, meetsal een minuut of 30, dan om 23.00 uur weer, vaak wat langer, 45 minuten. Vanavond lag ze echter tussendoor om 21.45 weer Verward ! En daarna heeft ze een tijdje haar kont staan "drukken" schuren doet ze niet, alleen duwen tegen de muur aan. Dan ligt ze vaak rond 02.00 uur nog een keer en gisternacht lag ze ook om 05.00 uur. Ze ligt dus erg vaak als ik dat zo terug lees... Ach gut

Uier is niets veranderd.. dus update foto's hebben nog geen zin!

Merk je bij Sim al dat ze opstaat omdat ze moet plassen?

Dit is een nacht van Macy:
20:17 – 20:41 = 24 minuten
20:41 – 20:55 = 14 minuten
00:26 – 00:46 = 20 minuten
01:39 – 01:59 = 20 minuten
03:05 – 03:21 = 16 minuten
03:21 – 03:22 = 1 minuut
04:12 – 04:39 = 27 minuten
04:39 – 04:40 = 1 minuut
04:41 – 05:19 = 38 minuten
Echt iedere keer nadat ze opstaat moet ze plassen.
Soms al na 1 minuut Ach gut
Of ze heeft liggen slapen, staat op om te plassen, gaat weer liggen... en haar buik ligt verkeerd dus dan moet ze weer opstaan om anders te gaan liggen... Ach gut
Lijkt me erg vermoeiend....
Ze rolt ook vaak even voordat ze opstaat. Dat wordt straks weer leuk met de birth alarm Nagelbijten / Gniffelen

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 10:39

PhiaBink schreef:
Famosa is ook aan het soppen. Op stal niet, maar in de bak wel. Ik heb een spacikuip staan en aan het einde van de dag heb je daar mooi geweekte kuil in. Ook met haar snuit in het water en dan heen en weer gaan. Dus gewoon spelen met water.
Famosa krijgt nog steeds weinig te eten en dat gaat gewoon op.

Ja dat klinkt wel heel erg bekend! Komisch dat er meer zijn die het doen Haha! Odess krijgt alles wat ze maar eten kan, maar ik merk wel dat ze steeds minder op kan. Er blijft elke ochtend wat over. Kan al wat minder gaan voeren dus.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:54

Jeetje, wat een druk schema hebben die merries 's nachts! Wij moeten de camera nog steeds installeren. Hubbie is momenteel veel te druk op 't werk en we moeten nog een tv'tj zien te ritselen Boos! ). Het wordt helaas helaas geen webcam. Ben allang blij als de bewakingscamera hangt! Dit weekend moet het er toch echt van gaan komen want Pepsi's uier vult zich gestaag.

@Bella: bijzonder goede uierfoto! Noor begint ook aardig in de goede richting te gaan he?

@Boldly: van de zijkant is het idd beter te zien! Maar nog steeds niet "shocking". Ze draagt gewoon heel bescheiden Bloos . Wel heel fijn dat ze zo knuffelig is!

@Luna1: wat een actieve scheurneus nog! Leuk hoor!

@Jessje: die geef je idd geen 17. Pittige blik! Lee wordt dit jaar 19 en wil d'r ook niet aan Haha! .

@PhiaBink: Famosa treft het nu al niet met dit kind Ach gut . Volgens mij verwacht ze een gevalletje ADHD ...

@Wendy_Kila: kontkriebels! Ja, die ken ik! Vooral de onderkant en de zijkanten van de staartwortel zijn favoriete plekjes.

@Odess: Pepsi weet niet wat langzaam eten is. Lee daarentegen eet juist altijd heel langzaam. En dat doen ze nu nog .... het hooi en het water staan in tegenovergestelde hoeken van de stal en van de paddock, dus dat is teveel gesleep denk ik Haha! .

Overdreven veel gasvorming hebben we ook nog niet gehad. Stilte voor de storm Clown denk ik.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:28

@ Odess en Phiabink, Simply sopt ook met haar hooi, maar dat doet ze altijd.. In de trailer eet ze zelfs geen hooi, want daar is geen water. Wanneer we even stoppen en ik bied haar een emmer water aan gaat ze gelijk hooi uit het net plukken om in de emmer water te soppen. Nu wordt haar hooinet ondergedompeld als ze op langere reizen moet zodat ze wat te eten heeft. Hooi zonder water kan gewoon niet vond ze Gestoord .

@ Marije, jeetje, en ik maar denken dat Sim vaak ging liggen! Macy breekt het record! Sim moet wel altijd plassen wanneer ze opstaat, eerder niet, nu wel.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:41

Mooie buiken komen er weer voorbij idd!
Wel grappig om te lezen wat al die merries allemaal doen *LOL*. Weet ik ook een beetje wat mij te wachten kan staan Haha!.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:56

Nog 3 weken. We hebben inmiddels een stamboeknaam, roepnaam gaat afhangen van wat er bij de kleine past. Pride is nog steeds niet bijster dik, maar krijgt sinds een paar dagen goed merriebrok en daarop begint ze wel iets extra te bollen. Veulen is very levend trouwens. Pride wil nog steeds graag al bokkend, gillend, rennend en rondslaand de bak verbouwen samen met Baduh, en daarna voel je echt dat die kleine op die buik stampt onder het motto van: Dat MAG iets minder joh!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:59

Goh, dat schiet ook enorm op Bubbels!!! Hoe is ze verder? Heeft ze al wat uier? Stond ze eerder nog niet op de merrie brok dan? Ik ben beniuwd naar je naam!! Ik ben er zelf nog steeds niet uit!!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:01

jeddah schreef:
Goh, dat schiet ook enorm op Bubbels!!! Hoe is ze verder? Heeft ze al wat uier? Stond ze eerder nog niet op de merrie brok dan? Ik ben beniuwd naar je naam!! Ik ben er zelf nog steeds niet uit!!

Naam houden we nog effies geheim, wel zo leuk. En ze stond op Havens Muesli zonder Haver omdat ze nogal eens gevoelig is op eiwitten. De Havens had verder alles, inclusief een goede koperwaarde, en nu we echt de laatste fase ingaan is het eiwitgevaar er bijna niet meer en kan ze gewoon op merriebrok. Ze heeft theezakjes, niet veel bijzonders. We verwachten wel dat het veulen later komt als 1 maart.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:06

Ja, natuurlijk hou je het geheim!! Dat is niet meer dan logisch! Zo te horen moeten we dus nog langer dan 3 weken wachten op het veulen van haar... Huilen . Wie weet verasst ze je nog en komt het alsnog op tijd!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:10

jeddah schreef:
Ja, natuurlijk hou je het geheim!! Dat is niet meer dan logisch! Zo te horen moeten we dus nog langer dan 3 weken wachten op het veulen van haar... Huilen . Wie weet verasst ze je nog en komt het alsnog op tijd!

Of te vroeg, hihi. Gister zijn we met Baduh naar Bodegraven geweest (hijs beter verklaard, jippie, maar dat terzijde) en we zeiden echt tegen elkaar; "Pride heeft nu echt iets van, eindelijk die vent even weg, en als we terug komen heeft ze er een veulen uit gegooid". Hihi. Beetje te vroeg, maar ik kijk elke dag wel even haar box door, haha.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:55

[quote="bubbels"] Beetje te vroeg, maar ik kijk elke dag wel even haar box door, haha.[/qote]
Haha, ja dat herken ik. Elke ochtend vaste prik: grondige boxscan ... alsof je een veulen over het hoofd zou zien Gestoord

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 13:35

hoe herkenbaar allemaal Lachen
dat soppen doet def ook, maar niet alleen nu, dat deed ze altijd al (ook met korrels enzo, ze wil niks eten als ze geen water in de buurt heeft Lachen )
ze gaat ook altijd met dr poep tegen de muur staan duwen ("nee, het is nog geen tijd om eruit te komen Haha! ")
en ze is heel erg rustig geworden de laatste weken, anders is ze altijd heel erg hyperactief.

@Mac: heb een beetje door topic gebladerd (niet teveel want zit nog in examens) en Lee zou je inderdaad ook veel jonger schatten!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:17

Naam voor het veulen heeft Mac dus verzonnen. Het moet met een A beginnen en het is errug druk voor zijn schoenmaat. Dus wordt het ADHA Clown Roepnaam Etterbak of etterstraal of gewoon etter Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:16

PhiaBink schreef:
Naam voor het veulen heeft Mac dus verzonnen.

Sorry. Beetje levendige fantasie Bloos .
Adehadeoso, alias Adioso, kortweg Aso, roepnaam Adje Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:22

Clown
Sorry Bloos .
Zal het niet meer doen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 16:19

Rilexta moet nog 23 dagen! Ik heb vandaag het dekbewijs gekregen dus het begint er nu echt op te lijken. De dierenarts heeft haar vandaag nog één keer geënt en de nietjes er uit gehaald. Ze zag er goed uit vond hij Lachen . Ik ga nu even lekker een stukje met haar wandelen.