[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:20

Rensju
Ja dat heb ik ook wel je weet het nooit, ik blijft de eerste week naat de geboorte altijd goed opletten en kijken op de cameras.

Hier er ook altijd bij geweest, halster alarm eerst wel gebruikt maar hij belde vaak wel voor niets of niet op het juiste moment dus daar mee gestopt.

Ik durf je niets te zeggen sabbuh wij hebben alles op de wifi

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 00:23

Ik durf het je ook niet te zeggen Sabbuh. Wij hebben een wifi versterker buiten zodat we bij de stallen ook wifi hebben. Die zitten denk ik bijna 100 meter van ons huis nl. Daarnaast heb ik ook een infrarood lamp hangen in de merrie stal zodat je in het donker toch goed beeld hebt op de camera.
Ik keek in het begin ook heel veel op de camera. En de laatste 2 weken lag die constant naast mij zodat ik kon kijken of ze afwijkend gedrag had. Maar ook hoe ze met het veulen omging want was haar eerste veulen. Inmiddels is hij alweer 10 maanden en vind het nog steeds leuk om te kijken. Hij heeft sinds hij is afgespeend zijn eigen camera zodat ik ook hem in de gaten kon houden. En vanaf de zijkant kan ik alle stallen zien. Het heeft toch meer rust!
En inderdaad erg verslavend en veel te gezellig hier!

Daarom heb ik geen alarm gedaan want die van mij ligt altijd plat. Ik denk dat ik dan wel heel vaak vals alarm had gehad. Ik had nu het geluk dat mijn paardentandarts in Australië woont en zij voor mij heeft gewaakt. Ik appte als ik ging slapen en meldde mij weer als ik wakker werd. Ideaal .. natuurlijk keek ik zelf ook want werd altijd wel een paar keer wakker.

Zijn er hier mensen die een veulen van Viva Vegas verwachten? Ben daar wel benieuwd naar. Was erg gecharmeerd van hem bij de hengstenshow.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:15

Nieky veel sterkte wat een ellende en wat een compleet veulen al.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:42

Oh jeetje wat verdrietig, sterkte Nieky!

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:19

Kan je zo’n halsteralarm huren?

Ik vind het nu al spannend en moet nog 3,5 maand haha.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:09

ik heb er nog 1 te huur, mijn veulen komt toch pas in augustus :+

maar op marktplaats kan je ze ook altijd vinden. Goede reminder, ik zal de mijne er binnenkort eens op gaan zetten.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 16:49

Wat een verdrietig bericht zeg over de verworpen veulens. Zo compleet al om te zien. Hoe gaat het inmiddels met de merries?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 18:47

Dankjewel allemaal voor de sterkte wensen ivm het verwerpen. De merries maken het gelukkig allebei goed. Amy was na 2 dagen fysiek weer de oude
Jessie had overigens een paar dagen eerder verworpen als Amy. Volgens de veearts kan er wat tijd tussen zitten als ze verwerpen door de stress. Ze verwerpen niet altijd meteen (vaak wel) maar hij zag soms na 8-10 dagen nog dat merries verwerpen als ze veel of plotse stress hebben gehad. Alles wat nodig was is ook onderzocht en bekeken. Veulens van Amy zijn gewoonlijk rond 93cm schoft bij geboorte, dit veulen was ong de grootte van een lammetje.

Mirjamalvaro Fijn dat Sterre haar zuchtplek minder wordt.

Kiko Wat leuk dat je mee leest :D Wie weet komt er nog een merrie op je pad voor de fokkerij.

Janinevv wat leuk dat je uit die combi 2x perlino hebt gehad. Ga je het veulen deze x weer verkopen?

Am_horse Mooie foto's van Zirkonia <3

Lyona wat leuk dat je de nieuwe combinaties al bijna hebt. Welke hengst krijg je bij je op bezoek?

Nicole288 dankjewel voor je jaren werk en energie erin te steken. Eventueel wil ik wel alles bij houden ( als mensen mij dan een pb sturen) en 1x per maand alles doorsturen zodat het in de OP komt

Muronia Gelukkig is ze een schone dame, scheelt poetswerk :D . Ze begint idd lekker rond te worden.

Ponytante wat een gave hengst <3 en fijn dat je een nieuwe camera krijgt toegestuurd.

Seven Jij kunt al lekker camera kijken, heerlijk :j

Sabbuh ik kan je helaas niet helpen ermee. Wij hebben alles op coax kabel en dan naar een recorder die met een utp kabel naar binnen gaat rechtstreeks op de router.

Fleur haar veulen was vandaag echt mega druk := kan snappen dat ze soms chagerijnig is :+ . Nog 37 dagen tot veilig en 57 tot Uitgerekend :D
https://m.youtube.com/shorts/tyFefDdnN-k

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:04

Gaat snel allemaal ineens he al die dames, hier nog 4 weken tot de uitgerekende datum
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:09

Hey dat zijn de eerste echte tietjes in beweging. Nou, kom maar door, ik heb zin in het veulenseizoen (en het voorjaar) :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 19:14

Jeetje wat een drukte maker nieky , mooi om te zien

Schiet al op Seven,

Ik heb ook zin in het voorjaar muronia, dat betekend veulentjes en lekker weer, dit weer ben ik wel klaar mee eerlijk gezegd haha

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:00

Nieky gelukkig maken de merries het goed.

De eerste uier foto !
Spannend Seven nog 4 weken.
Zoveel zin in een nieuw veulen seizoen.

Nieky ik wilde in eerste instantie dit veulen niet verkopen maar iemand vroeg mij via bericht of ze te koop kwam. Lang over na gedacht , merrie en perlino.. maar goed gezien ze een super huisje zou krijgen en ik eigenlijk niet nog meer wilde aanhouden dan toch besloten om te verkopen.
We konden haar wel gewoon aanhouden.

Hengst zal verkocht worden. Merrie gaan we nog even over na denken. Mijn gevoel de crème is op we krijgen een bruine hengst, hopen dat het wit niet op is haha ;)

Als het maar gezond is

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:01

Nicky wat fijn dat het goed gaat met de merries en wat een druktemaker is dat veulen!
Jaa heb zo genoten vorig jaar dat ik nu graag weer mee lees. Vind leuk om mee te leven met iedereen!

Seven het schiet bij jou echt al op zeg. Hopelijk is het dan wel wat minder koud.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:39

Muronia
Ja er zitten zeker beweging in

Sharonindezz
Ja nog maar even

Janine
Het voelt nu ook wel heel echt nog maar een maandje
Hier ook echt zin in alle veulens

Ja hoop ik ook kiko
2 jaar terug een veulen in de sneeuw gehad

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 23:02

Ik wil ook veulens (in de buik) zien / voelen -O- . Ik hang er bijna dagelijks aan en voel met mijn handen alle kanten op maar nog niks. Ruim 200 dagen.

Overigens is haar chagrijn weer wat minder geworden (whatever it was :') ).

En qua kamera, ik belde dus en kreeg een 'ticketnummer' dat ze me contacteren met de oplossing. Dinsdag kreeg ik bericht:
Jouw melding met referentienummer 57xxxx is afgerond. We hopen dat dit naar tevredenheid is gedaan.
Welke beoordeling zou je geven aan de geboden oplossing?
8)7

Dus gelijk gebeld en nu is de ticket weer "open". :+ Want nee er is verder geen contact geweest over hoe&wat. Over de telefoon zijn ze wel erg vriendelijk en alles kan en komt goed. Hopelijk in het echt ook. In ieder geval strak gescript / geïnstrueerd bij de klantenservice!

Ldk14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:22

Hier vandaag 200 dagen drachtig. Ze begint ook aardig dikker te worden. Buiksingels van staldeken staan al bijna op het langste. Hier iemand ervaring met zo'n verlengstukken, en waar te vinden?
Voorlopig heb ik het veulen nog niet echt gevoeld of zien bewegen, maar 't zit ook vaak wat verstopt onder het deken natuurlijk...
Rijden doen we al eventjes niet meer, ze gaf begin december al duidelijk aan dat pistewerk niet fijn meer was.
Stapwandelingen onder het zadel doen we nog wel, lange teugel, blokje om van 5km.
Ik twijfel nog heel hard of ik ze wegbreng of thuis hou voor het bevallen. Wat raden jullie aan?
Ik werk 2 dagen per week, en dan ben ik op woensdag van 7u20 tot 17u weg van huis, op donderdag van 13u tot 23u. Alle andere dagen ben ik vrij, natuurlijk wel voor boodschappen even van huis weg.
Er hangen wel overal camera's en ik kan die ook van overal bekijken.
Is zo'n birthalarm een aanrader en wat voor eentje is dan het handigste?
Momenteel merk ik via camera dat ze toch nog steeds helemaal plat ligt om te slapen...
We hebben een merriebox van 6m breedte op 4m diepte dus qua voorzieningen is er wel echt alles...
Ze had ooit eerder een veulen in 2012, maar geen idee of het toen vlot is verlopen of niet, ze was toen nog niet in mijn eigendom.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:26

Ik kom hier maar weer binnenvallen, zijn de eerste veulens al geboren?

Hier normaal geen veulentje dit jaar, ik had Jade 1 keer geïnsemineerd, maar ze bleek toen niet drachtig. Ook niet hengstig, wel allemaal trosjes eitjes te zien.

Maar dat heb ik dus nog eens een jaar bij haar gehad, toen aan de slag gegaan met regumate en hengstig spuiten etc.. na enkele maanden nog niet drachtig en veel geld armer. Dus ik had nu meteen beslist heel die mallemolen niet in te gaan en over te slaan.

Vond ik had toch dikker en dikker worden de laatste maanden.. dinsdag dan toch maar de dierenarts laten komen om op te voelen en jaja, gewoon kei hard drachtig! :)

Ze is uitgerekend voor 17 maart en bevalt meestal in de week voor haar datum.

Wel raar om zo ineens een merrie al op 281 dagen te hebben :D

Afbeelding
Double Dun Gallo Gun X Brokers Black Diamond
Uit deze combinatie kwam een smoky Black Splash + Overo merrieveulen in 2022 en een
Smoky grullo splash hengstenveulen in 2024

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:45

Scheelt wel n hoop bewuste wachttijd iig.

Sterkte met de verworpen veulens nicky

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 18:56

Dat is nog eens een leuke verrassing Tinnie, scheelt je idd een hele hoop bewust wachten zoals cioccolato zegt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 19:04

Hey ik miste je hier al, dat is nog eens een leuke verrassing! Dan gaan we ook nog ongeveer gelijk op, ik heb een maiden op 282 dagen vandaag :D

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:04

Hee Tinniie ik miste je ook al hier. Wat een omverwachtse dracht zo, maar toch iets om naar uit te kijken zo!

Ldk14, ik zou dat een beetje af laten hangen van je ervaring (of de ervaring om je heen) en (eventueel) hoe flexibel je baan is. Je wilt het natuurlijk niet missen.

Ldk14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:10

Myrthee_ schreef:
Ldk14, ik zou dat een beetje af laten hangen van je ervaring (of de ervaring om je heen) en (eventueel) hoe flexibel je baan is. Je wilt het natuurlijk niet missen.

Ik ben wel een aantal keren bij een bevalling geweest, maar dat waren allemaal probleemloze bevallingen, nooit moeten helpen/ingrijpen.
Verder hebben we wel een buurman die dierenarts op pensioen is, maar dan in de koeien, en gaf al aan niet echt gek te zijn op paarden...
Onze andere buren hebben ook paarden maar de exacte kennis of ervaring is me niet duidelijk (paarden lopen alleen in het land en verder gebeurd daar ook niets mee).
Ik moet helaas toch zéker 45min rijden om thuis te komen van het werk, zonder drukte.
Verder kan ik me ook weleens 'ziek' melden, maar dan kan ook geen 2 weken op rij...

Ik kreeg eerder ook al de opmerking: paarden bevallen meestal in de nacht omwille van de rust, maar bij ons thuis is het altijd rustig, ook overdag...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:19

Je wilt in ieder geval zorgen dat je het niet mist. Birth alarm is niet zo betrouwbaar.

Veeder heb je een magneet alarm. Als veulen eruit komt gaat die af. Ligt veulen verkeerd komt er niks en heb je er dys ook weinig aan

Temperatuur

Ph metingen

In combinatie met camera want dan kun je gewoon binnen zitten terwijl je kijkt :))

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:28

Hier gebruik ik de birth alarm en camera. Dankzij t alarm niet 1 geboorte gemist

Ldk14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 20:30

corinadrenth schreef:
Hier gebruik ik de birth alarm en camera. Dankzij t alarm niet 1 geboorte gemist

Welke birthalarm gebruik je dan precies?
Met singel, aan het halster of een ingenaaide?