[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 15:44

Wings & Kabayo gefeliciteerd!!

Noisy wat ontzettend balen van die breuk, beterschap! Hopelijk heelt het uit zichzelf heel mooi.

Fokfanaat gefeliciteerd!

Murosch succes op het wachtbankje.

Zitten er nu nog veel op het wachtbankje of valt het mee?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:08

Ik eigenlijk. Wiske is niet meer zichtbaar hengstig geweest. Moet ze nog gescand zien te krijgen voor mijn vakantie.
Nog 2 bij de hengst.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:17

Wings jij ook proficiat!

Nou, we zijn weer thuis.
Het is toch iets minder rooskleurig als ik had begrepen aan de telefoon :(
De peesscan wees uit dat er best wat bindweefsel aanmaak is op de pees en dat komt door die weke stand icm een wat steile sprong en de leeftijd. De fractuur staat er los van. Omdat het dicht bij elkaar ligt kan het één wel met het ander te maken hebben, dus dat ze er extra last van heeft nu maar in principe is ze klaar als rijpaard. Als alles geheeld is en ze is weer goed dan zijn stapritjes nog wel ok maar veel meer dan dat wordt het waarschijnlijk niet...of ze moet op miraculeuze wijze ineens superpezen krijgen. Zoals ik er nu in sta denk ik dat ze gewoon met pensioen gaat. Ik durf en wil het risico niet aan dat het door mijn "willen rijden" het straks misschien helemaal fout gaat, dat vergeef ik mezelf nooit.
Dus ik hoop vurig dat ze nu wel drachtig is en ik ga me op mijn vakantie eens beraden wat ik zal gaan doen.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 18:20

Oh nee wat bagger noisy...

Gefeliciteerd kabayo en wings!

Morgenochtend weet ik of Fleur drachtig is gebleven. Vrijdag wel drachtig gescand, maar twijfel of het zou blijven zitten. Ik was er niet bij dus het fijne heb ik er niet van gehoord van mijn man. Hopelijk morgen geluk en anders moet ik echt overwegen of ik nog een ronde doe...
Fleur was ook na 5 dagen hengstig en daarna is de cyclus heel raar geweest. De laatste keer is ze hengstig gespoten. In die ruim 3 maanden ook maar 2x geïnsemineerd, had anders toch geen zin.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:19

He wat stom Noisy! Snap het ook helemaal dat je haar dan met pensioen zet. Liever een relatief gezonde grasmaaier dan dat je er mee rijdt en er toch wat gebeurt. Sterkte hoor, met deze uitkomst! Is echt wel zuur.

Murosch en Knolselder, succes op het wachtbankje.

Gisteren is ook Wings gescand op een kloppend hartje. Het kleine Olijfje zat er nog en het zag er allemaal super uit volgens de dierenarts. Ik heb een filmpje, maar vanwege het uploaden kan het zijn dat je het niet goed ziet. Dus voeg ook even een still toe. Heb geprobeerd de helderheid wat aan te passen. Vind dat je echt al goed de vorm van het paardje ziet. In ieder geval zie je goed de werveltjes liggen.

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:21

Noisy: pittig, hopelijk herstelt het wel voldoende dat ze een comfortabel leven kan hebben. Heeft de dracht geen negatieve invloed op haar herstel of beweging?

Ik zit nog op het hengstig staren bankje...Laatste gastmerrie denkt dat ze hier met pensioen staat...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:38

Ahh Wings, dat ziet er goed uit <3

Woogy,
Ik had me er al op ingesteld dat het wel over zou zijn, met het rijden dus het is slechts een bevestiging van wat ik al vermoedde. Het is wel fijn dat ik nu precies weet hoe het zit. In principe zou ze gewoon als fokmerrie verder kunnen. Het bindweefsel dat het lichaam aan het aanmaken is, is ter versterking van de tussenpees. Zolang als er geen echte stress op komt werkt dat prima. Maar ga je erop zitten en mee galopperen dan komt er extreem veel rek op te staan en dat gaat niet met al dat bindweefsel. Zolang ze gewoon op haar dooie gemakje wat rond kan scharrelen is er niks aan de hand.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 19:53

wat balen noisy. ik duim voor je dat ze drachtig is en dat ze verder geen last heeft van de blessure!

wings, wat fijn zeg! super.
Kabayo, gefeliciteerd!

Ik zit tot vrijdag op het wachtbankje, dan mogen we gaan scannen.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 20:56

Ik zit ook op het wachtbankje, rond 25 Juli pas scannen

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 21:05

Dat is niet niks Noisy, wel fijn dat ze in ieder geval nog fokmerrie kan zijn.

Nog wel redelijk wat op het wachtbankje dus.

Gaaf Wings! Ik hoop morgen ook op zo'n foto of filmpje :)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:13

Ik duim voor je diertjec!

Nog eventjes wachten dus Juval. Ben benieuwd! Was dit de eerste scan?

Sparky ook nog op het wachtbankje. Ik duim dat het gelukt is!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:34

Duimen draaien hier ook nog steeds dat er wat drachtige bijkomen, de lijst lijkt nog zo kort

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:51

Wat een zitten er nog een hoop op het hengstig kijk/drachtig scan bankje! Succes met wachten allemaal :Y)

Wij komen hier ook hele aparte cyclussen tegen dit jaar. Niet terug hengstig worden. Een eeuwigheid voordat de merrie oveleert ook na geprikt te zijn. Ik ben er van overtuigd dat het elk jaar wat is... Dit jaar heb ik gewoon heel veel geluk met mijn merries en goed bevruchtende hengst <3

Ik zit Gelukkige al op de lounge (ik wacht nog heel lang op 2 gezonde veulentjes) :+

Wild Thing ondertussen 117 en Esmeralda 82 dagen drachtig *\o/*

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 22:59

Iedereen bedankt voor de tips!
Gefeliciteerd Kabayo en Wings.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 23:22

Hier ook weer op het bankje voor de laatste merrie. Afgelopen zaterdag was ze op 16 dgn niet drachtig maar begon hengstig te worden. Maandag geinsimineerd en vanavond ei weg. Dus weer ff geduld hebben.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 05:57

Hier ook nog op het wacht bankje tot volgende week woensdag of donderdag. Duurt altijd zo lang :P

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:01

SparkYY_8 schreef:
Ik zit ook op het wachtbankje, rond 25 Juli pas scannen

Ik ook! Joan zit op de 26e op 18 dagen. Ik ben alleen nog op vakantie dus moet iemand op stal de honneurs waarnemen.
Ik twijfel alleen wel wat ik zal doen als ze weer niet dragend is. Zal ik nog een keer diepvries proberen of toch voor een andere hengst gaan die vers levert? Als er nog eentje is die nu überhaupt nog dekt := Het zou nog 1x kunnen, dan komt het veulen begin juli

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 10:50

Helaas... Fleur is drachtig geweest -O- er zit nu een groot ei. Ik probeer het morgen nog 1 keer... dan wordt ze wel gescant als de DA er weer is. Dit wordt echt de laatste ronde.

Noisy: ik zou dan denk ik vers proberen en volgens mij loopt het dekseizoen t/m augustus bij de meesten.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:16

Jeannaa, wat balen. Hopelijk volgende ronde wel geluk.

Noisy, ik zou dan voor vers gaan. Heb je toch meer kans, lijkt mij.
Bij VDL loopt het seizoen tot midden augustus.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:38

Balen Jeannaa...

Noisy, dan zitten we gelijk met scannen straks! Als het bij onze merrie dan niet gepakt heeft gaan we het zowiso nog een keer proberen, ik zou dan indd ook voor vers sperma gaan!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 12:58

Jeannaa balen zeg, hopen dat het er gauw weer in zit en ze het nu gewoon vast houdt!

Vrijdag hoor ik of gastmerrie nummer , vriendin van Jesse nummer 4 drachtig is. De dame die zich wat langer liet dekken.
Vrijdag gaan we ook met Ebby weer naar Emmeloord. Horen we hoe het zit met haar perforatie en de genezing ervan. Dan kunnen ze ook concreter vertellen of ze überhaupt ooit nog gedekt/geïnsemineerd kan worden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:19

Spannend woogy voor ebby
Ben benieuwd wat de mening is van de dierenarts.

Jeannaa wat jammer zeg, duimen draaien.

Noisy ik zou dan ook zeker voor vers gaan en hopelijk vind je idd nog eentje. Diepvries is altijd veel moeilijker dan vers.
In de western is er bijvoorbeeld in Duitsland geen zaad meer te krijgen vanaf 1 juli, sommige tot 15 juli.
Begrijp dit wel ergens. Vakantieperiode en nog paar grote wedstrijden en je moet dan steeds toch stand-by staan.

Ik ga denk ik nog eens scannen op 100 dagen voor men eigen gemoed. We zitten vandaag op 50 dagen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:21

Jeannaa nee he! Wat balen zeg -O-

Noisy ik zou dan voor vers gaan :j Balen zeg van de uitslag van de blessure :(

Woogy spannend zeg!! Ook voor Ebby. Duimennn

Nog veel op het wachtbankje..

Amhorses die zijn al ver! Hier nu eentje rond de 70 dagen. Heb je een foto van de dames?

Barb weet je al wat je gaat doen?

Juval spannend!

Gefeliciteerd wingslove :D

De rest ook gefeliciteerd met de kloppende hartjes :)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 13:30

Balen jeannaa! Duimen dat het nu weer lukt, maar dan lekker blijft zitten.

Zou ook zeker voor vers gaan Noisy. Heb je toch meer kans van slagen.

Spannend Woogy! Hopen dat het gelukt is. En dat Ebby goed genezen is en je groen licht krijgt.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:02

Ja Barb weet al wat ze gaat doen. Daarom vroeg ik me af of er nog wat ruimte over was op de bankje, na het weekend kom ik er naast zitten en neem ik een borrel mee als geheelonthouder.