Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myrthee_ schreef:Ben vandaag met Liby bij de dierenarts geweest omdat ze niet slecht is maar ook niet helemaal goed. Moet vrijdag terug voor foto's van haar spronggewricht. We denken artrose. Voel me zo schuldig dat ze nu drachtig is eigenlijk. Pfff..
Myrthee_ schreef:Ben vandaag met Liby bij de dierenarts geweest omdat ze niet slecht is maar ook niet helemaal goed. Moet vrijdag terug voor foto's van haar spronggewricht. We denken artrose. Voel me zo schuldig dat ze nu drachtig is eigenlijk. Pfff..
Twinklebel schreef:Myrthee_ schreef:Ben vandaag met Liby bij de dierenarts geweest omdat ze niet slecht is maar ook niet helemaal goed. Moet vrijdag terug voor foto's van haar spronggewricht. We denken artrose. Voel me zo schuldig dat ze nu drachtig is eigenlijk. Pfff..
Rare vraag misschien, maar mogen drachtige dieren gewoon gerontgend worden? Omdat het bij zwangere vrouwen beter is van niet?
normann_love schreef:Ben heel bang dat ze misschien daardoor niet drachtig word, omdat ze gisteren nog maar geïnsemineerd is, het is zo pril! ze is niet snel gestresst,maar altijd is er natuurlijk wel een gezonde spanning!
Myrthee_ schreef:Zo toch een hoop die nu eindelijk kunnen optellen. Zo blij voor iedereen. Hoop dat de andere merries die nog niet drachtig gescant zijn ook voorspoedig drachtig worden.
Ben vandaag met Liby bij de dierenarts geweest omdat ze niet slecht is maar ook niet helemaal goed. Moet vrijdag terug voor foto's van haar spronggewricht. We denken artrose. Voel me zo schuldig dat ze nu drachtig is eigenlijk. Pfff..
Nikitaxx schreef:Sorry sorryik heb het de laatste tijd nogal druk gehad met studie en werk en ben nu geopereerd (niks ernstigs hoor) maar ik ga proberen nu dit topic weer bij te houden. Ik lees alles wel, maar reageer eigenlijk nooit. Goed om te lezen dat er alweer zoveel merries drachtig gescand zijn, er zijn er alweer een aantal ver op weg! Ik vind het wel heel fijn om alle verhalen te lezen, want ik heb totaal geen ervaring met fokken.. Dus bij deze: ik ga actiever deelnemen aan dit topic
normann_love schreef:Haha, dom van mij!
De wedstrijd van vandaag heb ik afgezegd, wil het risico niet nemen!
Vrijdag heb ik de regiokampioenschappen! Ben zo hard aan het twijfelen of ik ze wel moet rijden, ze is niet snel gestresst, maar toch twijfel ik enorm!
Ik snap wat je bedoelt, ik twijfelde ook. Maar mijn merrie is op vrijdagavond geïnsemineerd en de donderdag daarna ben ik met haar gaan crossen. Ik ben op wedstrijd geweest en heb gewoon normaal gesprongen. En die ene inseminatie heeft gepakt, Pip is aankomende vrijdag alweer 3 maanden drachtig.
Als het gepakt heeft heeft het gepakt, daar heeft wat jij vervolgens doet qua rijden geen invloed op. Tenzij het natuurlijk stress mee brengt, maar dat is een ander verhaal dan dat je de dingen doet die je normaal ook deed.
LinSa schreef:Heerlijk de merrie weer lekker thuis!Vulina, hopelijk groeit het vruchtje goed door en heeft de dierenarts gewoon mis gerekend!
normann_love, ik zou doen waar jij je goed bij voelt. In principe kan het geen kwaad om gewoon lekker te gaan rijden, maar als het jou veel stress op levert zou ik het niet doen. Het moet leuk blijven toch
xPenny, wat spannend met de twee eitjes zeg! Hopelijk lijdt het overgebleven vruchtje er niet onder en groeit het uit tot een mooi veulen!
Alexandra_ gefeliciteerd met de dracht, al een mooi eindje op weg!
JoSav, ik heb je andere topic ook gelezen. Ik snap de stress heel goed. Mijn merrie is sinds vandaag weer thuis, ze is nu 25 dragen drachtig geloof ik. Ze reageert normaal heel sterk op de ruinen op stal en ik hield m'n hart al vast omdat er nu twee nieuwe staan. Ze staat ook met een draadje gescheiden omdat ze apart staat met mijn andere pony ivm snel dik worden.
Wat ontzettend frustrerend dat je wensen aan de laars gelapt worden op stal! Heb je hier ook met de staleigenaar over gepraat?
Wat betreft HB, daar heb ik gelukkig geen ervaring mee. Mijn pony's staan wel permanent op dieet ivm het risico op HB. Bij jou lijkt het getriggerd te zijn door het kuil en niet door het gewicht. Dit zorgt er vaak wel voor dat het sneller herstelt dan wanneer de pony simpelweg te zwaar is. Ik zou zeker even een berichtje in het centrale topic doen want daar zitten ervaringsdeskundige die je hopelijk wat gerust kunnen stellen. Sterkte met je merrie en hopelijk heeft dit geen verdere invloed op haar dracht!
Myrthee_, Wat vervelend dat het niet zo goed gaat met je merrie! Hopelijk valt het mee en kan ze de dracht goed voltooien!
Hier de merrie vandaag opgehaald. Ze was erg blij om weer thuis te zijn. Ook d'r vriendinnetje was errug blij![]()
Die heeft 13 weken lang semi-alleen gestaan dus was een beetje vereenzaamd.
Stiekem wel een beetje jaloers op de merries hier die al 3 maanden zijn inmiddels! Dat is én een mooi vroeg veulen én nog maar 8 maanden wachten
xPenny schreef:Even ego post hier dames![]()
Sorry voor de late reactie.
DA was de apparatuur vergeten (auto was gisteren naar de garage gegaan en had ze het echo apparaat eruit gehaald).
Is ze vervolgens om half 8 gekomen.
[ [url=m/wDdd3e.jpg]Afbeelding[/url] ]
![]()
Het "ene" vruchtje zat er nog!
Volgens de DA kon dit ook niet meer afkomen door het crushen van het andere vruchtje (dit was Maandag gebeurd). Zijn nu 2 dagen verder, dit moest volgens haar anders al gebeurd zijn.
Oooh dames, ik ben zo blij hier!
Carmuh schreef:Penny....Super, fijn dat het is blijven zitten!
AM_horses.....Hopelijk zit het allemaal goed.
LinSa.....Fijn dat je merrie weer thuis is.
Hier zijn we gisteren weer wezen scannen maar wederom niet gelukt....... Redelijk in dubio nu....wil nog 1 poging wagen anders vind ik het echt te laat worden. Andere hengstof met merrie naar hengstenstation rijden na en vers insemineren nadat de hengst heeft gesprongen?!