[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:25

Dekstations die in het weekend niet leveren, wat is dat seg?
Het is soms niet makkelijk en racen tegen de klok, maar daar kies je toch voor als hengstenhouder?
Hier is het trouwens meestal net in het weekend dat ze allemaal hengstig zijn en zaad nodig hebben :D

Venthe zo spijtig dat ze leeg is. Hopelijk zit er toch een eitje nu..

Fotsy, ik ben benieuwd naar je combi, echt een leuk merrietje, mét kol en sneb zoals je het graag ziet :D ze past echt bij Marcel.
Vrienden van me hadden nu ook een heel leuk palomino welsh merrietje met merrieveulen te koop staan. 1m15.. dat had misschien ook nog wat voor jou geweest?
Zou echt wel leuk zijn als ze nu beide van de eerste keer drachtig zijn :)
En knappe Lily, ik hoop dat ze echt heeeel donker gaat worden :D een knappe choco!

Luna, oei hadden ze ruzie? stress is niet goed idd, knapt luna verder goed op?

Knolselder, spannend ja gastmerries :) hopelijk veel leuke veulentjes volgend jaar :) Das ook zo leuk aan een hengst hebben he: extra veulentjes om naar uit te kijken :)

Wow Starwien, wat een bijleespost :D Nog eventjes tot je tweede scan, altijd leuk vind ik om ze zo te zien groeien :)

Cynthia, wat een lief afsheidskusje! :) Ik duim heel hard mee voor een drachtige Daisy!
En happy birthday Daisy!!

Joyce, spannend, hopelijk 1 mooi vruchtje binnen 18 dagen :)

Brr Al Zawraa, daar krijg ik ook schrik van, hier zijn ze ook 2 keer gescand ondertussen maar we gaan nog wel eens een keer denk ik.
We hebben toch een seizoensbedrag betaald dus mogen altijd gratis terug gaan laten scannen. Ik wil er nog eentje rond 100 dagen eens kijken of ze geslachten kunnen zien haha :D

R.X wat een leuke kudde, zo'n zalige manen allemaal :) Spanneeeend vandaag de scan zeker?

Vulina, interessant seg, ja ik heb ook wel de indruk dat de merries later op het jaar altijd makkelijk drachtig worden. Maar augustus vind ik persoonlijk wel heel laat
Zo'n juli-veulen kan niet heel lang genieten van het weideseizoen he. Hoewel die late merries bijna allemaal vroeger bevallen dan 340 dagen. Ik denk dat nog geen enkel juni-juli veulen van Arany na 335 dagen geboren is.
Ook wel raar dat je je merrie al bent moeten gaan terughalen, hopelijk was ze al wel (bijna) af, spannend afwachten voor de scan weeral :) Edit; eitje af = super! :)
En anders dan anders had ik bij mijn oudje dit jaar ook, ik had al vrij snel door dat ze wel eens drachtig kon zijn.. dus hopelijk bij jullie even leuke verklaring voor dr gedrag.. Edit; oei niet dus, gelukkig heb je snel gereageerd en haar naar de kliniek gebracht!

AniekR, Das inderdaad goed op tijd en ze zijn dan vlak na elkaar uitgerekend? Altijd handig :) Wij zijn ook heel vroeg begonnen met dekken, ook met het gedacht dat het niet van de eerste poging ging lukken. Wel dus, 3 maart-veulens hier dus.

Azara71, proficiat!!! Hopelijk wordt het terug zo'n leuk veulentje, zelfde hengst?

Kiki1976, altijd geruststellend he, zo'n extra scan :)

Pretty, Dus al 2 drachtig voor volgend jaar? ik ben echt benieuwd wat er uit de Cas x Grullo combinatie gaat komen :D wat een kleurbommetjes

Vientje, oei, hopelijk valt het wat mee in de kliniek! Jij mag ook bijna gaan scannen dus, hahaha 'hoop op een bewoner' :P

xApple, Jeeej! We duimen voor poging 2!

Hoi mijnlieverd! Nog een bekend gezicht :D
Ooh kleine Bibi krijgt zelf een baby en dan nog wel van één van mn favoriete hengsten, ik voel me zo trots :) Arany voor de eerste keer opa :D
Ik duim mee voor Noumea en Parnasse!!!

Rianne1994, zo spijtig :( ik duim mee voor de volgende poging, de moed nog niet te snel opgeven!

DL heel veel sterke :( Ik kan me voorstellen dat het heel dubbel aanvoelt zo'n verschil van zaterdag op zondag. Je hoort dat wel vaker zo'n laatste opflakkering en dan kan het snel gaan :( Ze zal wel enorm genoten hebben van zaterdag en probeer ook de laatste momenten nog te koesteren!

Jij ook ubimone, op tijd rusten en tijd voor jezelf nemen! Hopelijk vinden jullie snel een leuk nieuw huis!

gblover, proficiaaaat! altijd spannend zo'n maiden merrie he.

Anonymous86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:59

Ik weet niet meer wie het vroeg maar liz is gespoeld voor we begonnen met dekken weer. Een ab kuur gewoon zo heeft geen effect volgens mijn en van de hh de dierenarts.
Dus dat ga ik dan ook niet doen. Ze is gisteren weer heel mooi gedekt dus dat is goed.

Mooie bijleespost Tinnie :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:13

Rianne ik was het. Ik zeg dat omdat mijn warmbloedmerrie bijvoorbeeld schoon was ook voor het dekken maar reageerde op het sperma. Daar kunnen ze dan weer "vuil" van worden. Kuurtje AB heeft hier tot nu toe bij 2 merries geholpen dus ik zweer erbij. Eens zien wat het nu doet bij Clio,ik weet het te zeggen. :)

Tinnie respect,mooie bijleespost. :D
Jaaa normaal gezien 2 merries drachtig. *\o/* MAAR ik scan pas eind van het jaar dus echt zeker ben ik het pas dan. Maar ze worden toch netjes niet meer hengstig. De grullo loopt constant bij Cas trouwens en normaal is dat een echte pismerrie als ze hengstig is. Eist de hengst altijd op. :')
Ja qua kleurkansen kan het wel tellen silverbucksinbontappaloosasplashovero x grullo :+ maar evengoed komt er een zwartje uit of een vosje! Die kans hou je altijd. Maar het meest hoop ik dat zijn veulens een beetje correct gebouwd zijn en ook nog lief want anders stopt het verhaaltje ook daar.
Daarom dat ik dit jaar toch een paar merries van hem gedekt wil zien,en het zijn allemaal merries waarvan ik al wat weet hoe ze fokken dus dan kan ik zien of hij verbeterend fokt of net niet. Dit jaar 1 veulen van hem maar met 1 veulen heb je nog geen zicht daarop.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:36

@fotsy, Venthe, Pretty & Tinnie dank Jullie wel!!
Lieve woorden zijn altijd fijn. Het is gewoon zwaar frustrerend om uit bed te stappen met een hoofd vol plannen. En een half uur later je te beseffen dat je daar helemaal Geen zin in hebt....

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:00

Ubimone, waarschijnlijk net tegelijk gepost gisteren.. Maar dat is niet leuk! Neem je tijd hoor! Leuke dingen doen is erg belangrijk! Al is het maar een blokje lopen met de hond/paard/poes of weet ik het :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:17

ubimone schreef:
@fotsy, Venthe, Pretty & Tinnie dank Jullie wel!!
Lieve woorden zijn altijd fijn. Het is gewoon zwaar frustrerend om uit bed te stappen met een hoofd vol plannen. En een half uur later je te beseffen dat je daar helemaal Geen zin in hebt....

Geen dank, je moet er ook over praten hoor want ik ken het gevoel van een hoofd vol plannen en een lichaam die de energie niet heeft om het te volbrengen en dan nog meer frustratie omdat je plannen niet af geraken. Geen nood komt wel weer goed, probeer nu voldoende te rusten en die plannen raken heus wel eens af, is het nu niet dan andere keer :j

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:03

Tinniie schreef:
Azara71, proficiat!!! Hopelijk wordt het terug zo'n leuk veulentje, zelfde hengst?

Nee kleinere hengst dit keer :)

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:10

wow wat een leuke combi, zal een verrassing worden van het kleurke :9
Bewust een iets kleiner formaat? Goeie keuze zou ik zeggen.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:35

Balen Rianne1994 :(!

Sterkte Dustinlover.

Haha ja Tinne, dacht doe dit jaar maar weer mee :P ,Snap dat je trots bent, ben ook zoooo benieuwd naar Bibi dr veulentje :)

Gefeliciteerd gblover!!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:09

Azara leuke kont,je merrie vind hem wel leuk zo te zien :D

Ik heb ook een strijk die hier maar blijft liggen. Ik haat werken in combi met moederen en huisvrouw spelen. ^) En die energie,ze hadden dat beter verkocht in potjes. :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:20

in potjes <<) , een gat in de markt :')
wij vrouwen hebben het niet altijd makkelijk hoor en toch leven we gemiddeld langer :)*

mijnlieverd kan je van de hengst waar Bibi drachtig van is, eens een foto van plaatsen :o

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:21

Vandaag heeft mijn hengst zijn een merrie bij ons op stal gedekt (en hopelijk volgt er vanavond nog een merrie) laten we hopen dat het mooie weer een beetje wil mee werken, en dat alles volgens plan loopt want dan lopen er bij mij op stal volgend jaar 3 baby's van mijn hengst rond :D

Wel balen van de dames die (weer) niet drachtig zijn..... zou het dit jaar gewoon echt ruk zijn?

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:34

Haha Fotsy was serieus net aant bedenken van: Zal eens een foto van Bibi en de hengst plaatsen, en precies 2 sec daarna ofzo lees ik jouw vraag :P

IJ Rocky steeldust :~

Afbeelding

Bibi <3

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:37

:~

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:37

Wow ik zie twee hele leuke combis.

Ubi ik heb even gemist wat er was denk ik? In ieder geval veel sterkte. Ik ken het gevoel wel heel goed van allerlei plannen hebben en dan toch geen zin hebben.

Oh leuk ivy hopen dat het mooie weer meewerkt. Ik hoop nu hetzelfde voor liz

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:38

Wat leuk die twee grullo's! <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:40

:9 :~ wow zeg kan een homozygoot dun worden mmmmm grullo, je hebt ook een hoop mogelijkheden lijkt me zo, nu ben ik nog meer benieuwd :))

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:44

De hengst is homozygoot voor dun en homozygoot zwart, dus sowieso altijd een dun en niet vos als basiskleur :) en idd kans op homozygoot dun en homozygoot zwart :). Bibi is trouwens een Dunskin(net zoals dr papa) en geen Grullo :P.

Edit, de hengst is trouwens een Smoky Grullo, dus ook nog kans op een enkele creme verdunning of een dubbele creme verdunning :P
Laatst bijgewerkt door mijnlieverd op 09-06-15 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:49

wat een gave combi's zeg :~

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:05

Mijn lieverd, ik word helemaal *\%/* nog zo lang wachten ;) wow zeg creme en dun, bibi is niet alleen wat betreft kleur net haar paps maar ook haar hele bouw, looks en al. Spannend.
Ja zo een smokey grullo heb ik ook nog niet in mijn collectie dus Flo doe je best _/-\o_
Al zeg ik dit nu en als ze drachtig zou zijn en het is zover hoop je toch alleen maar op een gezonde merrie en veulen.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:21

Nou idd, duurt echt nog lang he haha :P Dagen lijken dan zo langgggzaaaaaam te gaan :D.
Ja kei mooi is smoky grullo he :~ , ik hoop op een grullo, smoky grullo, perlino dun of smoky cream dun :9 , maar net zoals jij zegt t belangrijkste is een gezond veulen en dat de merrie niks gebeurd :).

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:28

Rianne Balen zeg!

Dustinlover Sterke met je oma!

Ubimone.. Sterkte, doe rustig aan!

Gblover Gefeliciteerd!

Morgen Aura weer scannen.. Ik hoop toch zo op goed nieuws maar eigenlijk weet ik gewoon al dat het niet goed kan gaan..

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:06

@Vulina maakt niet uit hoor. maar dat is wel de reden dat ik het hier niet allemaal even goed bij houd. Hoofd zit ook een beetje vol door de verkoop van ons huis en de aankoop van een nieuw huis. wat het dus allemaal niet makkelijker maakt. het is gewoon veel geregel. merk gewoon dat mijn hoofd echt vol zit en mijn lichaam op is qua energie.

@Fotsy Heb jaren geleden al eens een burn out gehad waardoor ik het gevoel wel herken. Weet dat ik nog niet echt een burn out heb maar hij ligt wel op de loer. heb een 4 jarige die zadelmak gemaakt moet worden. maar moet er de energie en de kracht voor vinden om dit te gaan doen.....
plus dan daarbij de 2 merries die niet echt mee willen werken schiet het allemaal niet echt lekker op.

@ Pauk ik probeer idd wel rustig aan te doen als mijn lichaam dat vraagt maar het is ook gewoon mega frustrerend dat er niet uit mijn handen komt. dat is een gevoel waar ik niet aan kan wennen.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 17:07

Fotsy schreef:
wow wat een leuke combi, zal een verrassing worden van het kleurke :9
Bewust een iets kleiner formaat? Goeie keuze zou ik zeggen.

Ja inderdaad, was een bewuste keuzen. Hoop op een wat kleiner veulen, vooral voor als ze drachtig is maar weet niet of dat zo zal werken. Azara is 1m50 et Cash 1m30 ongeveer ;)

pretty schreef:
Azara leuke kont,je merrie vind hem wel leuk zo te zien :D

Inderdaad ! Ze konden het meteen goed vinden, Aza was nog niet hengstig maar verder ook niet haar vervelende ik die iedereen bij haar weg jaagt haha. Was liefde op het eerste gezicht volgens mij <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:55

Hi iedereen,

Mag ik hier ook meekletsen?

Vandaag mijn prinses opgehaald bij de holstud (na 3 weken), ze is gisteravond laat geinsemineerd en volgens de arts kon het allemaal niet mooier. Bij thuiskomst vermoordde ze de ruinen zowat door het draad heen :+ ze is juist altijd ontzettend vriendelijk en dit leek verdacht veel op afslaan.....Het voelt in ieder geval bemoedigend! Vorig jaar al 3 pogingen achter de rug (waarvan 1 met mijn eigen hengst) maar helaas niet gelukt. En nu heb ik het nu al niet meer van de zenuwen :')