Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neonlight schreef:kannie schreef:als ze gaat staan, blijkt het dat ze toch wel heel kromme achterbeentjes heeft en dat ze op haar kogels loopt, bovendien staat haar kontje scheef ten opzichte van het lichaam. nu heb ik al veel foto's en verhalen gezien van veulens die raar op de benen staan in het begin en bij vrijwel alle veulens loste dit zichzelf op. ik besluit het een paar dagen aan te zien.
dan blijkt dat de nageboorte niet loslaat, ik heb om half 2 de dierenarts laten komen voor een prikje. om half 4 was het nog precies hetzelfde, dus moest de nageboorte afgepeld worden. ik had dit zelf nog nooit meegemaakt en zag er dan ook erg tegenop, vooral omdat zita zo'n stresskip is.
Hoe is het nu eigenlijk met zita, alles helemaal goedgekomen van het aan de nageboorte blijven staan? En wat zei de DA van die beentjes? Dat ze op de kogels loopt is geen probleem, dat gebeurd bij heel veel veulens, maar zo scheef zie je toch niet vaak. Wat zijn nu je plannen, paar dagen aanzien zeg je, maar wat is een paar dagen? Kootjes zal normaal gezien met een week al heel ver weggetrokken zijn, hoewel die scheefheid dat wellicht ook wel zal vertragen. Maar die scheve beentjes, dat zal toch geen dagen maar eerder weken tot maanden duren. Fighter uit 2005 had ook een scheef beentje meen ik, die is toen in ieder geval wel aan zijn been geopereerd, al vrij vlug na de geboorte geloof ik. Maar dat was wel een ander scheef beentje.