[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:28

_Noor schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries!!!

Nudine alweer op 105 dagen! Gaat toch alweer hard hoor.
Gister heeft ze weer aan de longe gelopen, kwamen een paar flinke bokkensprongen uit :D

Ik heb even in je profiel gespiekt en wat een merrie zeg !!! Geweldig.., je hebt groot gelijk dat je er zo'n allrounder als EH Kasparow voor gebruikt. Ik blijf je een beetje volgen en ben benieuwd naar het veulen omdat wij de hengst EH Kasparow ook interessant vinden, en de afstamming van jou merrie ook heel goed is. Ik wil even bekijken wat EH Kasparow voor nakomelingen geeft. Wij fokken ook voor een groot gedeelte voor de sport en hebben de voorkeur om allrounders te fokken. Onze Unaniem merrie is ook zo'n allrounder, kan goed bewegen en loopt inmiddels (net 4 jaar) in de dressuur, maar laat ook al zien dat ze over veel vermogen beschikt met het springen. We zijn er zuinig op en geven haar een goede basis wat haar opleiding in de dport betreft en hopen er dan nog heel lang van te kunnen genieten.
Succes met het veulen en houd me op de hoogte, ik ben heeel benieuwd naar je veulen volgend jaar !!! :D
Laatst bijgewerkt door andamoon op 12-08-10 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:29

gr_roos schreef:
Persoonlijk vind ik Djamai du bois aansprekender. Hij heeft een uitstraling die mij meer aanspreekt.

Neonlight schreef:
Ik zie ook liever Djamai eigenlijk. :o Vind hem krachtiger in de bovenlijn, en over de hele linie mooier gespierd, ook toen hij nog maar net onder het zadel was.

Ja ik snap wel wat jullie bedoelen idd ! Een cremello mist natuurlijk beetje dat zwarte neusie en om zn ogen enzo.
Ja Djamaï is ook echt een beer kwa bespiering :D

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:31

Charaz schreef:
Djamai vind ik ook prachtig, zag in je profiel nog zo'n prachtige vos staan Marjolein. Hebben jullie die nog en gaat die nog naar de hengstenkeuring?

dankje! Bedoel je Don Castello du Bois? Die gaat idd aan het einde van het jaar naar de hengstenkeuring :D Het is een halfbroertje van Djamaï en Di Caprio :D (uit dezelfde moeder) maar dan van Dornik B

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:32

essiesilly schreef:
annastasia schreef:
Voor degene die nog wat jong spul hebben lopen;

Wat voeren jullie je enters/twenters op dit moment?
Welk merk/soort en hoeveel?

mijn jaarlingen lopen dag en nacht buiten genoeg gras en krijgen 1x per dag een schep pavo podo grow (1 schep met z n 2en)

mijn 2 jarige staat s nachts binnen, die krijgt 2x per dag 1.5 brok en hooi nog s avonds ( hengst, groeit nog heel erg en verbruikt veel energie )

@ annastasia, jou twenters krijgen duidelijk een stuk minder ;) subli voer ik niet,vind ik K*&^%$ T brok

Ze kregen eerst beiden 1kg van elk (toen ook nog pavo nature's best).
Maar ze zien er zo goed (lees te vet) uit, dat ik het brok maar naar beneden heb geschroefd.
Het zijn ook maar D-pony's. ;-)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:35

essiesilly schreef:
@ andamoon, dank je :) ja klopt je moest je merrie opgeven en dan keken zij of ze interessant genoeg was

Hebben ze dit alleen op basis van afstamming gedaan of is je merrie ook nog voor de ''keuring'' geweest?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:07

op basis van afstamming, en wat foto s verder hoefde ze niks te zien of weten ( al kan je al heel veel info uit de afstamming halen natuurlijk)

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:19

essiesilly schreef:
op basis van afstamming, en wat foto s verder hoefde ze niks te zien of weten ( al kan je al heel veel info uit de afstamming halen natuurlijk)

Afstamming is zeker belangrijk en dat zit bij jou wel goed vandaar ook dat je hebt kunnen dekken :o Het is een hele investering, maar als je straks goed kunt verkopen........ :D

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:19

@annastasia: mijn KWPN jaarling loopt met zijn vriendje in de wei. Vrij mineraal rijke weide door mesten en kunstmest strooien, verder voeren we ze nu niks bij. Als ze straks 's nachts op stal komen krijgen ze een halve schep pavo podo grow per dag.

@joyceee86: ben je er al uit of hij kwpn goedgekeurd is? Volgens mij namelijk niet! Kijk maar op http://hengsten.kwpn.nl/index.asp Ik heb hem ook overwogen, maar denk dat ie qua type niet voldoende bij mijn merrie past. Wellicht dat ik hem in de toekomst nog wel eens gebruik voor een andere merrie (mijn kreatortje bijvoorbeeld, NOG meer bloed haha)
Het zou wel mooi zijn als ze hem bij het KWPN voorstellen. Met zijn sportcarriere en bloedlijnen kan hij wel veel toevoegen voor het stamboek.

Dit is de date van Zenith
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Meer info op de site van de Watermolen

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:35

maverick: de schimmel nu wel drachtig! Gefeliciteerd! Hopelijk blijft ze mooi dragend!

marjolein: die bespiering zal bij crempie best goed komen met rijden denk ik. Verder zijn gewoon al die hengsten van jullie gaaf!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:38

Jenny: jaa dat denk ik ook wel hoor :D ! Djamaï was natuurlijk al voor de hengstenkeuring getraind en toen ook rond april al zadelmak gemaakt. Dus die had toen al beetje een voorsprongetje.
Crempie heeft nog wat langer mogen genieten van zn jeugd haha :D !

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:29

andamoon schreef:
essiesilly schreef:

Afstamming is zeker belangrijk en dat zit bij jou wel goed vandaar ook dat je hebt kunnen dekken :o Het is een hele investering, maar als je straks goed kunt verkopen........ :D

thanx :) ik hoop eigenlijk dat ie wat kan toevoegen ;) het zou mooi zijn als je hem mooi kan verkopen hoor, maar iets toevoegen staat toch wel op nr 1 :) en ik denk dat dat heel goed zou kunnen op mijn merrie, ze heeft en geeft lengte,maat, hardheid en uitstraling, en een heel sterk achterbeen door.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:50

Wordt een veilingveulen neem ik aan? Ik ben heel benieuwd wat eruit komt! Ik hoop dat het veulen het hoge dekgeld wel kan waarmaken...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:52

oh dat weet ik nog niet, tot nu toe is er al genoeg animo maar ik wil eerst zelf maar eens kijken wat eruit komt. ik weet hoe mijn merrie fokt dus die gok durfde ik (na goed nadenken ;) ) wel te nemen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:54

JA tuurlijk, als je een sterke merrie hebt, kom je al een heel eind natuurlijk! Ik ben heel benieuwd naar de komst van jouw veulen! Neem aan dat je een merrieveulen wel zelf gaat aanhouden toch?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:55

uhm dat ligt eraan, dat denk ik wel ja maar heb uit deze merrie van vorrig jaar nog een rousseau merrie lopen, het veulen van dit jaar heb ik voor de helft verkocht en na de totilas dek ik met contango welke ik zowiso ga houden haha dus ik zie het wel :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:59

Sow! Jij bent goed bezig met je fokkerij zeg!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:03

:o dank je :o

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:46

essiesilly schreef:
uhm dat ligt eraan, dat denk ik wel ja maar heb uit deze merrie van vorrig jaar nog een rousseau merrie lopen, het veulen van dit jaar heb ik voor de helft verkocht en na de totilas dek ik met contango welke ik zowiso ga houden haha dus ik zie het wel :)

Geweldig inderdaad goed bezig essiesilly :D
Dus een merrie van Rousseau heb je nog zelf en die van dit jaar die je voor de helft verkocht hebt is van.... is dat die mooie hengst met die brede bles ?
De Totilas daar ben ik heel benieuwd naar en dan dekken met Contango, mooi hoor !!!
Contango staat toch in het buitenland ? Ik had ook wel interesse in Contango, kun je me iets meer vertellen heo dat gaat als je met Contango wilt dekken??
Laatst bijgewerkt door andamoon op 12-08-10 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:56

contango moet je wel echt een bloedmerrie voor hebben.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:59

andamoon schreef:

andamoon schreef:
thanx :) ik hoop eigenlijk dat ie wat kan toevoegen ;) het zou mooi zijn als je hem mooi kan verkopen hoor, maar iets toevoegen staat toch wel op nr 1 :) en ik denk dat dat heel goed zou kunnen op mijn merrie, ze heeft en geeft lengte,maat, hardheid en uitstraling, en een heel sterk achterbeen door.

Helemaal gelijk in, als hij wat kan toevoegen ben je ook heel goed bezig. zeker als hij DE aanvulling op je merrie is. Die overigens natuurlijk al wel ongeveer alle belangrijke zaken zelf doorgeeft : Lengte, maat, hardheid uitstraling en een sterk achterbeen !! Top +:)+
Ik moet zeggen dat ik ook wel weg ben van het Lauries Crusador xx bloed. Mijn staatspremie merrie van Prince Thatch xx geeft dat over het algemeen ook wel aan haar veulens door. Ze heeft al een kampioensveulen gehad die 9ens had voor type en beweging. Ik kan ook gerust een hengst gebruiken die wat meer massa heeft, dat kan ze heel goed hebben. Toch wil ik ondanks een goed achterbeen daar bij de hengst die ik kies nog wel extra op letten, om dat wat goed is te bevestigen.
Laatst bijgewerkt door andamoon op 12-08-10 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:01

fokfanaat schreef:
contango moet je wel echt een bloedmerrie voor hebben.

Ik heb een Prinche Thatch xx X Lysander staatspremie merrie, die heel bloederige nakomelingen geeft. Ze kan het best hebben een hengst met massa .....
Laatst bijgewerkt door andamoon op 12-08-10 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:01

ja dat lijkt een mooie combi.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:02

ik heb er een gezien uit een burggraafmerrie, die kon je zo ongeveer bij het tinker stamboek inschrijven.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:03

fokfanaat schreef:
ja dat lijkt een mooie combi.

Ik dacht dat het buiten mijn bereik lag omdat de hengst in het buitenland is, maar geloof zeker dat het een goede combi zou kunnen zijn..... Ik zou graag meer weten hoe en wat als je met Contango zou willen dekken. daar mijn merrie een Hannoveraan is en ook bij het Hannoveraner verband e.G. staat ingeschreven.

fokfanaat schreef:
ik heb er een gezien uit een burggraafmerrie, die kon je zo ongeveer bij het tinker stamboek inschrijven.

Burggraaf X Contango, geloof graag dat die combi iets te massaal was uitgevallen, om het zo maar eens uit te drukken....... ;)
Maar volgens mij is er geen sperma meer van Contango te krijgen. Er zijn nog wel meer hengsten die ik al poteniele match op mijn lijstje heb staan, dus als het heel veel moeite kost, dan zijn er nog wel andere hengsten waar ik mee zou willen dekken.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:54

fokfanaat schreef:

Had die sokken dan? ;)