Vanmorgen weer sonde gehad, buikje was leeg, Ze zit vaak bij het uier, maar ze heeft gewoon pijn alles is gekneusd. Ze houdt de speen nu wel redelijk vast.
Maar ze moet eigenlijk vandaag of morgen toch echt wel alles zelf gaan doen.
Arme ziel! Ik hoop dat ze snel opknapt en dat ze alles zelfstandig gaat doen
Joto
Geplaatst: 16-02-10 09:46
Ik voel me lichtelijk een beetje Nu begin ik het wel te voelen hoor, barst van de koppijn, daar kan gaan ibu tegen op haha. En als ik nu naar bed ga, dan ben ik ook van de kaart de hele dag. Dus maar even door komen.
Gisteravond Indira nog lang uit op straat (Fijn als ze niet strooien zeg) Die moest gisterochtend na buiten zodat Paulien een grote stal had, maarja die moest ook weer naar binnen.
Vriendlief is ook nog eens jarig, was tevens ook nog zijn 1ste bevalling, niet leuk, wou hem weg sturen maar hij kwam goed van pas haha.
En als die kleine olifant maar gewoon lekker gaat drinken, normaal als je ze even met rust laat lukt het zelf wel, maar hier dus niet
T komt wel goed joto ze weet wat ze moet doen en waar ze moet zijn maar ze is gewoon stijf en gepijnigd denk
Mauve7
Geplaatst: 16-02-10 10:03
Logisch dat je moe bent. Het is net een rollercoaster waar in je zit. Het zal vast snel beter gaan, dan begint het echte genieten van moeder en veulen.
Ik las in Paulien haar eigen topic iets over een bacterie, Lawson en nog iets. Zegt me helemaal niets, wat is het?
Lawsonia is een bacterie, wat bij jonge dieren voor komt (Vaak bij enters en twenters).
Hier hebben beide veulens van Indira (Bikkel en Dessa) de bacterie beide gehad.
Ik ging dus bij mezelf denken dat de merrie dan drager moest staan (geen enkel ander veulen werd hier ziek terwijl het hartsikke besmettelijk is..vreemd) Maar al de vee-artsen die hier toen zijn geweest, vertelden mij dat dat onmogelijk was.
Maar nu blijkt wel degelijk dat de merrie drager kan zijn.
Dus voor Indira is het echt einde fokcarriere helaas. Had nog heeeeeeeeel graag een veulentje gewilt van haar (Merrie) Bikkel is er nog wel, maar is geruind inmiddels, hij gaat ook nooit weg. En Dessa lag in november dood in het land.
We bliijven nog even duimen voor Paulien en de kleine. Zo sneu als ze zo gelijk al in de kreukels liggen. Pascale fjord gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, fijn dat alles (afgezien van het elleboogje) goed is gegaan!
joto, we blijven duimen dat het de goede kant op gaat, dat oortje trekt bij, anskjen had dat ook en die krullenvacht ook ik wreef dagelijks enkele keren het oortje in de juiste richting, bij haar hing het zelfs wat af maar nu zie je er helemaal niks meer van
meerdere mooie erg dikke buiken gezien en winoa op het filmpje
Zo net ook nog een onderdekentje voor alano gekocht meneer stond te trillen Zal zo eens een foto maken van de uk dan kunnen jullie lachen! Mag ook wel weer eens toch?
Joto, sterkte!! Heeft de kleine al een vocht infuus gehad? Dat wil ze vaak ook wel erg goed helpen. En voor Indra, wie weet is er over een aantal jaar iets dat ze overdracht van de bacterie aan het veulen kunnen voorkomen.
Hier is Nicolas gister naar Casa geweest, ik was echt beroerd. Zondag hebben we het weitje achter het huis nog wat verder opgeruimd etc. Komend weekend houten palen in de grond. Heb gister al van alles gekocht om het af te maken. Nou alleen nog hooi en een baaltje stro.