Ik hoop dat Kitten gelijk krijgt! Ik zit vandaag ziek thuis dus het zou een mooie dag zijn wat veulenen betreft.
Stephany schreef:Nog een vraag, ik lees regelmatig...she is a maiden mare...wat wordt daar precies mee bedoeld?Dat het haar eerste veulen wordt. Dan weten ze dus ook nog niks over haar gedrag rond de bevalling, en of ze al melk laat lopen vantevoren.
Stephany schreef:Nog een vraag, ik lees regelmatig...she is a maiden mare...wat wordt daar precies mee bedoeld?Volgens mij dat ze voor het eerst een veulen krijgt!Beterschap Gemske
gemske schreef:Dat het haar eerste veulen wordt. Dan weten ze dus ook nog niks over haar gedrag rond de bevalling, en of ze al melk laat lopen vantevoren.
Bedankt! Ja ik ben inderdaad een beetje grieperig. Cees heeft het vorige week gehad en nu is het mijn beurt.
Stephany schreef:Wat is zuchtvorming? Vocht oedeem, onstaat in de dagen/weken voor het afveulenen.Zit onder de buik, in 2 strengen, vanaf ongeveer de singel tot aan het uier.Na de geboorte is het meestal met 48 uur weer helemaal weg.Kan ook helemaal geen kwaad. Lang niet alle merrie's hebben er last van.
Net zoiets als bij de mens dus ...in de laatste weken van de zwangerschap! Bedankt voor het antwoord!
Sjoert schreef:Wat een rondje is die nifty toch ook als ze plat ligt Ja...ze zal niet echt comfortabel liggen...
Stephany schreef:Net zoiets als bij de mens dus ...in de laatste weken van de zwangerschap! Bedankt voor het antwoord! Ja daar kom ik weer. Ook koeien hebben dat
Kitten schreef:Krijgen we nu ook nog een "Cow cam"?? Die is er wel ja, bij de universiteit Utrecht, diergeneeskunde Ik kan de link wel voor je opzoeken als je wilt.
Kitten schreef:Krijgen we nu ook nog een "Cow cam"?? Was misschien best grappig geweest. Alleen hebben we geen koeien meer.