Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:00

Pepsi is ook echt een buitenpaard, dus ik vermoed dat ze dezelfde kant op gaat als jouw gastmerrie ...

Lee niet. Die trekt zich het liefst terug in een hoekje. Op stal staat ze dus echt het grootste deel van de nacht met haar hoofd in een hoek geparkeerd Haha! .

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:01

Zo, carnaval is dan nog niet voorbij.. maar ik heb mezelf even tot half 3 rust gegeven. En het is maar goed dat ik hier kan typen, want verstaan kunnen jullie mij niet, aangezien ik mijn stem in het café achter gelaten heb Clown ...

Mac, die foto's van Pepsi zijn leuk! Vooral die laatste foto *LOL* .. Gestrande walvis.. Hahaha Haha!.

Elady, foto's van Lady zijn lief!

MissHis; Ze ziet er super uit! Als een hele wijze fokmerrie idd *LOL* ! Hoe gaat het nu trouwens met haar koppie?

Zo, ik ga even mijn paard bezoeken.. Het arme schaap moest het gisteren zonder een aai over de bol van mij doen, dus ik zal dr eens even gaan verwennen Lachen.

Jeddah, die bevalling die jij beschrijft, klinkt een beetje als een droom Knipoog. Het klinkt iig allemaal heel rustig zoals jij het allemaal beschreef.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:06

Tinne schreef:
En het is maar goed dat ik hier kan typen, want verstaan kunnen jullie mij niet, aangezien ik mijn stem in het café achter gelaten heb Clown ...

Hihi. Lang leve het Internet! Was het gezellig Tong uitsteken ??

Met een beetje mazzel droogt het weitje genoeg op om Pepsi daar te laten bevallen. Zand is niet de meest hygienische omgeving, schijnt. Maar ja, als dat haar keus gaat zijn ...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:12

Het was gisteren nóg gezelliger dan zaterdag en ik vond het zaterdag al helemaal geweldig Haha! (vandaar ook dat ik mijn stem kwijt ben Clown). Ik heb teveel lopen praten daar en mijn net-genezen-keeltje kon dat nog niet helemaal aan Tong uitsteken.
Over een uurtje ga ik weer!

Lang leve het internet idd *LOL*!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:19

Oh, ik heb trouwens weer foto's! Lachen

Een tevreden Vankje in de wei, zo tevreden dat ze niet wilde komen Clown..
Afbeelding

Vank laat zich hier niet echt van haar meest gunstige kant zien Clown
Afbeelding

Hihi, dat lipje.. Daar is ze altijd zo mee aan het friemelen, nu staat het eens op de foto Tong uitsteken.
Afbeelding

En dit wordt waarschijnlijk haar nieuwe wei:
Afbeelding
Het stukje vooraan hoort er ook bij, daar komt de stal dan te staan. Wei gaat tot waar de paaltjes staan zegmaar. Nu ligt alles open, omdat er binnenkort weer mest ge-injecteerd wordt.

Vandaag 180 dagen! Ik ga zo maar eens mn onderschrift veranderen dus Tong uitsteken!
Maar vandaag viel me op dat haar uiers naar buiten wezen, kan me bijna niet voorstellen dat ik dat eerder heb gezien. Uiers leken ook wat dikker te zijn, maar zou dat nu al kunnen met 6 maanden dracht, dat ze dan al vocht vast begint te houden?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:44

Ik heb de paarden net weer even hooi gegeven buiten in het zonnetje en heb een tijdje naar Sim zitten staren, het veulen was aan het bewegen an dat blijft leuk om te zien!

Maar wat me opviel ineens is dat de aderen vlak voor het uier echt opgezet zijn!

Dus ik zoeken op Google onder "milk veins", want ik had de term al eens gehoord, lees ik dit:
Citaat:
Signs that the mare is close to foaling include:

Milk veins (the veins under her belly, just in front of the udder) grow large and stand out.

Abomen develops a point at the lowest portion.
Teats become shinky and tight.
Nipples wax up about 24 to 48 hours before the mare foals.
Milk may drip from the nipples when the mare walks.
Vulva enlarges and relaxes.
Tail and hip muscles drop, making the tailhead stick out.

Iemand anders nog ervaring met die milk veins??

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 16:29

Net weer even bij jasmijn geweest,ze lag heerlijk in het zonnetje buiten in de drab .
Even lekker laten grazen en natuurlijk maar weer even een paar foto's genomen.

Afbeelding

Afbeelding

En de 1e kleine dunne uierfoto's Knipoog ben benieuwd wanneer daar merkbaar verschil in komt.
Afbeelding

Had haar het liefst even een paar uurtjes op de wei gelaten het was zooo lekker Knipoog

eVeLyNtJuHhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 17:22

Mijn merrie is al lang bevallen hoor , het veulen is al ruim 2 jaar maar onze merrie was egt mega dik, als ik jullie merries zo zie Tong uitsteken
hier was ze al wel bijna uitgerekent hoor maat toch::

Afbeelding
niet zo'n mooie foto want ze had net gerolt Tong uitsteken
Wat een dikkerd he Tong uitsteken

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:28

Ja ze is inderdaad mooi rond! Ja

Ik heb alle verhalen over jullie veulens weer bijgelezen Lachen

Rilexta zit er goed uit zeg! Wat een mooie merrie ook! Kwijl

En pepsi natuurlijk, lekker in het zonnetje liggen Lovers
Het zou toch leuk zijn als ze het overdag kreeg? Kan je ook beter zien in het ligt en je ligt geen nachten meer wakker! Ik hoop dat vreya doet wel doet! Haha!

Ivanka wordt ook steeds ronder Ja ze ziet er tevreden uit in dat stalletje Lovers

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:48

Echt leuk al die bolle buiken! Ik ben echt benieuwd naar de veulens die binnenkort moeten komen! Vooral van Pepsi en van Simply (worden het gevlekte Paints...). Ik hoop het zo! Bold is nu 271 drachtig.

Hier twee foto's van gister:

Afbeelding

Beetje slaperig... Had net 10 minuten zonder zadel gereden en vlak voordat ik opstapte ging dat veulen weer tekeer als een gek!
Afbeelding

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:55

Lady is echt in een kroelbui en moet vooral niet gestoord worden door haar dochter. Die krijgt dat toch wel door te krijgen na een paar flinke klappen de afgelopen weken Ach gut

Verder wordt ze een beetje chago. Ahh..je kunt niet elke dag je dag hebben toch. Beetje heet met rijden, bit vastpakken ect ect (dat komt misschien ook wel omdat ik gisteren mijn sperriem heb gebroken en deze kan niet meer vast aan mijn neusriem. Lady vindt het niet erg geloof ik...dus morgen op naar de ruitersportwinkel...wat vervelend nou Clown )

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:13

Boldly schreef:
Echt leuk al die bolle buiken! Ik ben echt benieuwd naar de veulens die binnenkort moeten komen! Vooral van Pepsi en van Simply (worden het gevlekte Paints...). Ik hoop het zo! Bold is nu 271 drachtig.

Hier twee foto's van gister:

Afbeelding

Beetje slaperig... Had net 10 minuten zonder zadel gereden en vlak voordat ik opstapte ging dat veulen weer tekeer als een gek!
Afbeelding

Ze is echt heel leuk ben benieuwd wat eruit gaat komen en vind het ook hoor soms groeien ze per dag Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:13

Zo die jasmijn krijgt al wel een aardige buik! Lekker hoor grazen in het zonnetje!!

Boldy ziet er echt nog netjes uit! Al zie je wel dat de buik iets uit gaat steken nu! Ik ben ook echt super benieuwd naar al die veulens en natuurlijk helemaal de Paints!

Hier is Simply, mijn zwarte ( Verward ) drachtige haarbal (ongepoetst Knipoog ) vandaag:
Afbeelding

En hier is die ader waar ik het eerder over had, gisteren zag je deze echt nog niet zitten!! Ze heeft die aan beide kanten.
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:27

@Gitta: Jasmijn draagt ook echt achter in haar buik, lijkt wel. Grappig om te zien!

@eVeLyNtJuHhH: ik zal eens een foto opsnorren van Lee van vorige keer vlak voordat ze ging bevallen. Is ook zo'n bol.com.

@Boldly: goh, draagt Boldly naar beneden? Op de foto's lijkt het net alsof haar buik kleiner is geworden sinds vorige keer Verward ??

@Jeddah: En die zijn er zo ineens opgeschoten? Coolness! Bij Lee zijn ze nooit helemaal weg geweest, dus ik weet niet wat die gaan doen. Bij Pepsi zie ik ze nog niet. Wel weer een stap in de goede richting!Spannend!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:35

We gaan voor dit effect:
Afbeelding
Hier was ze drachtig van Shane, ik geloof de dag voor de bevalling.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:41

Ook maar weer eens een update over Noor dr dracht. Ze moet nu nog ongeveer 3 weken, officieel.
Vorige week zag ze er zo uit, dik en uier begon net beetje gewicht in te komen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Weekje Oenkerk gehad en toen ik terug kwam waren haar uiers al dubbel zo dik. Zaterdag en zondag nog even lekker gereden door het bos, gister zelfs nog beste tocht gemaakt (dik 1,5/2 uur), maar mevrouw was echt niet moe te krijgen hoor....Hield de anderen niet altijd bij qua snelheid, maar dan zakten we gewoon iets af en haalden daarna weer bij....no problemo...gooide er op het einde zelfs een galop tegenaan (welke ze normaal liefst vermijd)...

Vandaag weer even uier gekeken (kan het echt niet laten) en schrok er bijna van, zitten al zo enorm vol (halfvol ongeveer), bijna meer dan het dubbele van gister. Gaat echt snel...zal morgen of overmorgen eens foto ervan maken! Vond gister het veulen ook al erg actief, dus het lijkt nu toch redeijk op te gaan schieten. Misschien toch net geen maart, maar toch eind februari!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:47

Zoo jeddah ze heeft zeker een lekkere buik maar voor jou gaat het dan ook al opschieten

En mac yep voor zo een buik gaan we ben benieuwd heb jasmijn bij mij voor het eerst drachtig.

Nou Bella die van jou is ook duidelijk op de eind van haar dracht leuk hoor ben zo benieuwd naar al die veulens.. Knipoog

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 19:54

Jeddah, die aders heeft Odessa vooral zomers heel erg. Ik zal eens kijken of ze dat nu ook heeft.

Annabel, wat ziet Noor er mooi uit zeg Lachen Ben heel benieuwd hoe haar uiers er nu uit zien Bloos Haha! Hou ons op de hoogte!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:06

hahaha zou bijna zeggen Bernadet....kom langs....maar denk niet dat Noor het nu nog leuk vind als men savonds laat aan dr uiers komt friemelen Tong uitsteken....zal echt even foto's maken. Baalde vanmiddag al dat ik de cam niet mee had...ga m denk ik maar vast voor standaard op stal leggen!!

Moet trouwens zeggen, Noor laat ook lang niet iedereen bij dr uiers. Vorige week zou iemand anders even voelen, maar toen begon ze beetje te trappen, dacht toen, misschien komt het vanwege koude handen ofzo, maar vandaag had ik ze ook stinkkoud maar mocht er wel weer aankomen. Dus misschien toch beetje persoongebonden....

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:46

Sanne: Ivanka wordt ook al lekker bol zeg. Zou wel lekker zijn als je land zo groot en groen zal worden!

Verder worden het nu echte buiken bij iedereen....Leuk!!!!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:07

@ Jeddah, wat een verschil als je dan naar die foto van Simply kijkt bij je dagboek, dat ze nog niet drachtig is en dan nu!

@ Mac, gaat Lee ook al die richting op? Toen ze drachtig was van Bright, toen zag ze er volgens mij niet zo uit!

Citaat:
@Boldly: goh, draagt Boldly naar beneden? Op de foto's lijkt het net alsof haar buik kleiner is geworden sinds vorige keer ??

Hier een zij-aanzicht dan:
Afbeelding
Ze heeft idd een hangbuikje. Je moet alleen een beetje door de schaduw van de fotograaf heenkijken...

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:10

Gitta schreef:

Ze is echt heel leuk ben benieuwd wat eruit gaat komen en vind het ook hoor soms groeien ze per dag Knipoog
[/quote]

Dank je! Ze is nu ook heel lief! Ze knuffelt ook met me nu, dat wilde ze echt nooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:00

Jeetje Jeddah wat is Sim dik zeg!!!
En Boldy: wat een leuke paint!!!!
Later deze week ga ik weer een paar foto's van [naam] maken...ze lijkt echt met de dag dikker te worden Haha!
Ze zit nu op dag 303!!!

Gaat nu echt snel...

Stond vandaag net voordat ik wegging van stal nog even voor haar stal...leek wel een gasfabriek!!! Maar goed dat er goed geventileerd wordt, anders was t echt niet te harden!!!
En dat gepruttel...echt aan 1 stuk door... Bloos, haar buurpaard zal vannacht moeilijk slapen denk ik met dat gepruttel naast m!!! Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:16

Hier de foto´s van luna1 in dit forum. De foto´s zijn van ongeveer een maand geleden. Hier komen ze:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mooi beessie hoor!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:33

skippy1 schreef:
Jeetje Jeddah wat is Sim dik zeg!!!
En Boldy: wat een leuke paint!!!!
Later deze week ga ik weer een paar foto's van Bieb maken...ze lijkt echt met de dag dikker te worden Haha!
Ze zit nu op dag 303!!!

Gaat nu echt snel...

Stond vandaag net voordat ik wegging van stal nog even voor haar stal...leek wel een gasfabriek!!! Maar goed dat er goed geventileerd wordt, anders was t echt niet te harden!!!
En dat gepruttel...echt aan 1 stuk door... Bloos, haar buurpaard zal vannacht moeilijk slapen denk ik met dat gepruttel naast m!!! Haha!

Nou, voor jou schiet het ook al echt op he?!!
Wat dat gepruttel betreft, hier net zo!! Achter mekaar door staat ze scheten te laten! Clown