[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rensju

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 22:43

Och jakkes wat sneu nieky, wel apart dat je verder geen tekenen hebt gezien.. wel tekenen van stress?
Best al complete veulens zijn het dan hè

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 23:45

Jemig Nieky dat is echt geen mooie start van het jaar voor jullie. Zo onnodig door dat stomme vuurwerk.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:24

Potverdorie nieky wat k*t!! Sterkte

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:29

Oh Nieky wat vreselijk! 1 is al vreselijk en dan nog 2 |( veel sterkte. Hopelijk is je ene merrie snel wat meer de oude…

Interessant om te zien wel. Ik heb alleen een miniveulen rond die tijd gezien. Ik vraag me ook wel af hoe groot een paardenveulen is rond die tijd. Bedankt om te delen ondanks het verdriet :(:)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:31

Ik dacht ga toch meelezen dit jaar ook al heb ik nu geen veulen maar vond het vorig jaar zo leuk om alles van iedereen te volgen en wie weet leer ik nog wat dingen bij.
Bij ons is de planning eigenlijk pas weer dekken in 2026. Dan is Cover 3 als het veulen geboren wordt. Maar vind het wel lastig zolang wachten want de voorpret is veel te leuk maar zou nu ook niet weten welke hengst ik zou willen gebruiken voor mijn merrie.

Nieky wat erg zeg dat je 2 veulens verloren bent. Van mij mogen ze dat vuurwerk afschaffen. Zoveel dieren die er stress van krijgen!

Ik ga lekker onder de meeleessteen en iedereen succes met de laatste loodjes.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 00:45

Nieky wat verschrikkelijk rot! Sterkte :(:)

Mijn combinatie is precies het zelfde als vorige jaar en het jaar ervoor.

Twee keer op rij een Perlino veulen gehad. Haar eerste veulen was een hengst, toen een heel mooi Perlino dame. Deze heeft een super huisje gekregen.

Pippa is mijn ster welsh a valk merrie. Ze is weer drachtig van deze knappe Palomino hengst twrog brenin aur.

Deze keuze nog keer gemaakt omdat het niet zeker was of hij het jaar erop daar zou dekken.
Voor aankomend jaar wil ik een andere hengst kiezen en wil ik mijn 5 jarige ook weer proberen te dekken.

Afbeelding

X

Twrog Brenin Aur
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 02:46

Nieky. Wat enorm zuur! Hoe weet je dat dat de oorzaak vuurwerk is? Is er ook getest op rhino?

Ik heb nu een paar keer te vroeg geboren veulens gehad en eigenlijk altijd getest op rhino. Nooit positief geweest. Vindt het altijd bijzonder om te Zien hoe compleet ze al zijn. Het blijft altijd heel verdrietig, vooral voor de merries. Wat een verdriet had Wild Thing, ging door merg en been.

Baudyh. Fijn dat ze thuis is en je kunt wisselen zodat ze niet alleen op stal staat. Toch wel een hele andere operatie als een koliek operatie. Ik denk gelukkig? Met koliek gaat echt door de buikwand. Ook gunstig om later gewoon fokmerrie te kunnen zijn?

Vibabu. Ze ligt er heerlijk

Moos. Mooie combi. Duimen op stippen

Sonjim. Voor een haflinger idd nog erg bescheiden

Myrthee. Buik komt idd eronderuit :=

Sharonindez. Ziet er goed uit. Heel herkenbaar,buiken schudden sims alle kanten op

Knolselder. Ik denk toch wel onbeperkt. Ik was er afgelopen jaar overheen. Moest ineens heel veel betalen om terug gebruik te maken van de simkaart. Oeps

Corinadrenth. Lekker buikje

Muronia. Leuk weerr, merrie tv. Ik moet er ook nog achteraan.

Even kijken waar beste simkaart met abbonnement. Iemand tips?

Mirjamalvaro. Fijn dat de zuchtplaat minder is geworden. Toch apart dat ze dit al had

Kiko. Vind het knap dat je op je handen kan blijven zitten. Veulentjes zijn toch wel verslavend :))

Janine. Benieuwd wat ze er deze keer van bakt.

Hier gaat ook alles zijn gangetje. Ze groeien goed :j
Foto's van zirkonia had ik binnen van Zirkonia. Erg blij mee <3
Afbeelding

Rosareina 277 dagen
Wild Thing 263 dagen
Zirkonia 207 dagen
Ik zal weer buik foto's proberen te maken

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 09:48

Jeetje niecky wat een verschrikkelijk verdrietig nieuws
Heel veel sterkte

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 11:03

Jeetje Nieky wat ontzettend heftig zeg. Zeker omdat er direct twee hebben verworpen. Sterkte :knuffel:

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:35

Ach Nieky wat vreselijk, zo erg dat voorwerk... Veel sterkte :knuffel:

AM, prachtige foto <3 En wat zijn jou dames al ver!

Janine, echt een gave combinatie <3

Met Jona mag ik ook nu echt gaan aftellen. Nog maar 94 dagen te gaan tot de 340!
Fenja is 214 dagen
Silver 213
Ice 194
En Aurora ingeschat rond de 220, haar dekdatum weet ik niet.

Ik ben al weer bezig met de hengstenkeuze voor komend seizoen, ga straks het eerste dekcontract weer tekenen *D Voor de meeste merries ben ik er uit, alleen Jona nog niet.
Ik krijg komend seizoen ook een Nederlandse hengst op bezoek, voor mijn eigen merries en andere Zweedse merries. Super spannend, de eerste keer dat ik dat ga meemaken. Voor hem zijn de eerste twee boekingen ook al binnen *\o/*

De sneeuw wil nog maar niet doorzetten, het blijft hangen tussen modder en bevroren modder ;(

De dames voelen zich wel top!
Afbeelding

amantjuh8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 12:48

Jeetje Nieky wat verdrietig allemaal! Heel veel sterkte

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 14:15

Even samen nadenken over de beginpost van de DBT topics: ik ga stoppen met het bijhouden ervan, dus mij een PB sturen met de drachtige merries en geboren veulens gaat straks niet meer werken.

De lijstjes in de OP's van de topics kunnen worden aangevuld door iedere mod van 'Over Paarden', maar de vraag is dan of jullie samen (of 1 persoon die het wil coördineren) de info willen verzamelen en eens in de zoveel tijd naar een mod willen sturen om het in de OP te zetten?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 15:16

@Nicole, bedankt voor de vele jaren dat je dit hebt gedaan! En dat zijn er heel wat <3

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 15:42

Veel sterkte Nieky met dit verschrikkelijke verlies.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 15:49

Am horses het is heel lastig hoor. Ik vond het zo’n geweldige ervaring. Voor mij was het de eerste keer en moest mij enorm inhouden niet terug te dekken. Moest mijzelf echt toespreken; ze gaat eerst de sport in en op zijn vroegst mag ze 2026 weer gedekt worden.
Heb zelfs nog gekeken voor een fokmerrie maar de prijzen lagen nog best wel hoog dus toen maar weer uit mijn hoofd gezet. En de jongens gaan niet naar de opfok omdat het andere veulen een overbeet heeft en daarvoor nu een beugel heeft en niet op het gras mag dus dat wordt nog wel een dingetje want die van mij gaat wel het gras op maar dan maar halve dagen ofzo zodat ze nog wel samen kunnen spelen maar moet even kijken hoe ik dat ga doen.

Tevens ga ik ook kijken voor mijn shet want die wil ik ook een keer laten dekken. Ze heeft een mooi papier en kan leuk lopen dus moet dan wel even een commerciële hengst zoeken want dat veulen zal wel voor de verkoop zijn.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 16:25

Nu zijn de prijzen wel laag :))

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:25

AM wat een mooie foto van Zirkonia!

Lyona leuk dat je alweer vooruit aan het kijken bent naar het komende seizoen. Voor ons is 15 februari de hengstenkeuring en ik heb al iets op mijn lijstje staan, maar ik wil pas daarna definitieve keuzes maken.

Nicole inderdaad bedankt voor al die jaren. Dit jaar hebben we het ook een tijdje zelf bijgehouden met een lijstje die jij toen hebt verwerkt, dus dat moet vast goed gaan komen.

Kiko fokken is verslavend (en het dikke buiken topic ook), voor je het weet zit je hier elk jaar :D

Ik heb Eloontje net uitgebreid gepoetst. Even de deken weer af, heerlijk. Afgezien van het feit dat ze toch een flinke vacht heeft, is ze best schoon voor een schimmel. Haar omvang begint nu toch wel steeds duidelijker te worden. 278 dagen vandaag.

Afbeelding
Afbeelding

Nog geen ac-tiet-viteit tot nu toe :)
Afbeelding

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:18

Heel veel sterkte Nieky, en dank voor het delen van de foto.

"Mijn" hengst (en die van Laylah) heeft de NRPS-verrichtingen met prima punten gelopen. Ik word bijzonder blij van de 10 voor werkwilligheid en kindepony <3 . https://www.instagram.com/ponymatch/p/D ... mg_index=1

Mijn doel is immers iets dat een stuk rustiger is dan de merrie. (Maar ben me wel degelijk ervan bewust, dat fokken gokken is :') ).

Ps qua kamera heb ik een klacht ingediend bij Makro BeleefCadeau. Wél met de nadruk dat het hun fout niet is (maar die van DHL). Als het goed is krijg ik alsnog een nieuwe.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 19:54

Cioccolato schreef:
Nu zijn de prijzen wel laag :))

Ja heb op het verkeerde moment gekeken maar voor nu is het wel even goed met al die dure prijzen. Dan ben ik blij dat ik er maar 3 heb en geen 4.

@Muronia zeg dat wel.. vorig jaar zat ik echt elke keer te kijken of er weer wat geplaatst was.. die spanningen van is er alweer een veulen geboren en de updates van Nieky ook altijd super leuk hoe je iedereen antwoordde!
Ik vind fokken echt verslavend. Had dolgraag weer een veulen gewild maar was te streng voor mijzelf :-) Maar voor mijn portemonnee wel even beter want als het een merrie veulen zou zijn geworden had ik haar ook gehouden.
Nu kan ik wel kijken hoe Cover uitgroeit en hopelijk helpt dat met het kiezen van de juiste hengst.
Alles wat ik wilde verbeteren is gelukt behalve het koppige dat heeft hij van zijn moeder meegekregen. Maar zijn stap is echt geweldig.. met wandelen stapt hij soms tientallen cm over.
En wat een knappe dames heb je!

Pony tante wat een gave hengst zeg! Hij is mooi!! Vind dat altijd wel leuk zo’n eentje!
Fijn dat mensen toch wel meer naar karakter kijken want is zo belangrijk!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 20:46

AM_Horses schreef:
Baudyh. Fijn dat ze thuis is en je kunt wisselen zodat ze niet alleen op stal staat. Toch wel een hele andere operatie als een koliek operatie. Ik denk gelukkig? Met koliek gaat echt door de buikwand. Ook gunstig om later gewoon fokmerrie te kunnen zijn?

Ja hoor het is niet zo een zware operatie als een koliek operatie. Maar ik weet niet waar ze binnenin allemaal doorheen gaan. Ik heb een filmpje van zo een operatie gezien en ze gaan er toch in t/m de bovenarm. Maar geen idee waar ze allemaal doorheen gaan eigenlijk. Ik schat toch ook wel het buikvlies maar zeker weet ik het niet.
Daar staat ook 6 weken boxrust voor.
Het is ook goedkoper hoor dan een koliek operatie maar nog steeds veel geld.
Maar ja dat zijn de risico’s van fokken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 21:13

AM
Mooie foto van je mooie dame

Nicole bedankt voor je inzet

Kiko
Lastig is dat he jet is echt heel verslavend. :j

Muronia
Mooi is ze haar kleur is geweldig zo

Ponytante
Wat super zulke punten gefeliciteerd

Baudy
Wat fijn dat het goed gaat.

Hier niet veel nieuws, haar uier blijft mooi gelijk, ze is rustig hoewel ze wat wat plakkeriger is met de sport dames doordat die in een andere paddock staan.
Verder hebben we de cameras verhangen en enkele nieuwe zodat ik ook de gehele bak, alle stallen etc goed kan bekijken. Gaf leuke reacties van onze ruiter op de praat functie toen wij niet thuis waren vanavond en ze kwam rijden :=

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:22

Baudyh wat fijn dat ze weer thuis is en dat het niet zo’n zware operatie is als een normale koliek operatie. Maar liever heb je het helemaal niet. Hopelijk nu een spoedig herstel en straks een gezond veulen naast moeders!

Seven het is inderdaad heel verslavend. Vond ook geweldig toen het veulen reageerde op mijn stem als ik tegen de buik praatte. En de spanning van wanneer komt het en de eerste weken. Ik sliep nog net niet in de stal :-)
Vandaar dat ik mij weer heb aangemeld hier want vond zo leuk om mee te lezen. Elke keer als je wakker werd kijken of er al een veulen was geboren.

Ideaal hè die camera’s! Wij hebben ze ook in de stallen en op de stal en de bak zodat ik ze altijd kan zien. En vooral met het waken vond ik het fijn. Je hoeft dan niet elke keer naar de stal te lopen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:25

Ja ik vind het elk jaar weer vermoeiend, lang duren en spannend maar zodra het veulen er gezond naast ligt is alles vergeten <3
De cameras vind ik ideaal lekker kijken en genieten van ze terwijl ze lekker staan te eten <3

Afbeelding

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:14

Herkenbaar Seven, ik kijk ook best vaak al op de camera gewoon ook om te kijken wat hun gewoontes zijn en wanneer ze afwijkend gedrag vertonen. Daardoor ben ik bij alle 3 de geboortes geweest! De halsteralarmen gingen af toen ik er al stond :D
Ik vind de eerste dagen als het veulen er is ook altijd zo spannend nog

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:15

Ach jee nieky wat ontzettend verdrietig. Wel een mooie foto, was een mooi paardje geworden!

Wat leuk Kiko dat je toch mee komt lezen.
Het is zo leuk en inderdaad verslavend.

Even een vraag.
Ik wil meerdere camera's gaan installeren maar heb geen wifi.
Wat is jullie ervaring met zo'n router op simkaart om een wifi punt te maken of een mobiele telefoon om een hotspot te creëren?