[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:05

Hier komt de merrie nog niet in cyclus. Dikke dierenarts rekening verder en nog 0 inseminaties.
Voorlopig stoppen we met dit dekseizoen. Mogelijk wordt ze de komende 3/4 weken zelf een keer mooi hengstig, alleen dan ga ik nog bellen voor de da.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:25

Goldy alweer hengstig gister eerste keer weer gedekt

immii_clarr

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:31

Wat balen simpie, zo zonde zoveel geld weg en 0 resultaat.. hopelijk word ze nog een keer mooi hengstig en lukt het dan, en anders hoop ik dat je volgend jaar meer geluk hebt.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:36

simpie94 schreef:
Hier komt de merrie nog niet in cyclus. Dikke dierenarts rekening verder en nog 0 inseminaties.
Voorlopig stoppen we met dit dekseizoen. Mogelijk wordt ze de komende 3/4 weken zelf een keer mooi hengstig, alleen dan ga ik nog bellen voor de da.

Wat balen zeg !

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:42

Muronia Yes!! Wat goed!! Ben heel benieuwd. *\o/*

Simpie he wat jammer, wel heel begrijpelijk :(

Janine spannend dus!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 14:56

Simpie, ben je in de gelegenheid haar in een andere groep te zetten?

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:10

@vulina, helaas niet. Of ik moet haar verplaatsen naar een andere locatie, maar dan moet mijn zoektocht nu nog gaan beginnen en zal vast ook niet gratis zijn. Ze staat sinds vandaag wel naast een ruin. Misschien helpt dat nog..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 15:14

Sterrenpony nogmaals gefeliciteerd!

Muronia, fijn dat ze hengstig is! Hopelijk lukt het deze ronde.

Wat ongelofelijk balen simpie.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 17:48

Gefeliciteerd sterrenpony!

Hier is Olaf aan nr 2 begonnen. Hella sinds vandaag hengstig :D
Afbeelding
(Hij sprong er hier nu wel op een ongelukkige plek op :roll: )

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:36

Gefeliciteerd met de drachten.

Fokfanaat: kweekje is niet gemaakt, maar wel twee keer een slijmmonster afgenomen dat beide keren goed was (of is dat hetzelfde :o ?)
Am horses: baarmoeder is schoon. Ze is op het hengstenstation gespoeld voor de zekerheid.
Muronia: dankjewel.
Libera: :(:)
Simpie94: Sterkte, het is zo balen als het maar niet wil lukken..
Mijn merrie is idd 3 keer met Ferguson geïnsemineerd, nu hadden we voor Kilian gekozen en dat heeft dus ook niet gepakt.

Mijn merrie is sinds gisteren wel lekker duidelijk hengstig, vanavond brengen we haar weer naar het hengstenstation. Als ik het goed heb begrepen gaan ze daar proberen om de eileiders door te spuiten (?) omdat deze misschien verstopt zijn. Ze krijgt steeds een mooi ei en dat is daarna ook weg, maar het resulteert steeds maar niet in een dracht.

Naar de kosten durf ik al helemaal niet meer te kijken -O- Vorig jaar een veulen dat 2 x plasma nodig had en 1x dikke antibiotica, daarna is de merrie 3 keer geïnsemineerd wat niets opleverde en nu lijkt het weer een lang (duur) verhaal te worden..

Gelukkig hebben we mijn Hanna nog, die over 6 dagen uitgeteld is. :)
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 14-06-20 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

wayoflife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:37

Vandaag 18 dagen scan gehad en jammer genoeg weer leeg (was poging nr. 2)
Wel beginnend hengstig en dinsdag weer scannen. Zit wel te denken aan een andere hengst. Ik heb gedekt met Fynch Hatton die mega populair is en misschien is dan toch het sperma van mindere kwaliteit door de drukte. . .
Na hoeveel keer proberen stappen jullie over naar een andere hengst?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:43

Wat balen allemaal, zeg.. Ben "gelukkig" dus niet de enige bij wie het niet gesmeerd gaat. Mijn merrie is vandaag dichtgezet, weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden, maar hoop dat het helpt. Maandag 29 juni de 18 dagen scan, op het wachtbankje maar weer.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:44

wayoflife schreef:
Vandaag 18 dagen scan gehad en jammer genoeg weer leeg (was poging nr. 2)
Wel beginnend hengstig en dinsdag weer scannen. Zit wel te denken aan een andere hengst. Ik heb gedekt met Fynch Hatton die mega populair is en misschien is dan toch het sperma van mindere kwaliteit door de drukte. . .
Na hoeveel keer proberen stappen jullie over naar een andere hengst?

Als het 2 x niet gepakt heeft zou ik een slijmmonster doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 18:48

Ik ook

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:50

Nicky1963 schreef:
Gefeliciteerd met de drachten.

Fokfanaat: kweekje is niet gemaakt, maar wel twee keer een slijmmonster afgenomen dat beide keren goed was (of is dat hetzelfde :o ?)
Am horses: baarmoeder is schoon. Ze is op het hengstenstation gespoeld voor de zekerheid.
Muronia: dankjewel.
Libera: :(:)
Simpie94: Sterkte, het is zo balen als het maar niet wil lukken..
Mijn merrie is idd 3 keer met Ferguson geïnsemineerd, nu hadden we voor Kilian gekozen en dat heeft dus ook niet gepakt.

Mijn merrie is sinds gisteren wel lekker duidelijk hengstig, vanavond brengen we haar weer naar het hengstenstation. Als ik het goed heb begrepen gaan ze daar proberen om de eileiders door te spuiten (?) omdat deze misschien verstopt zijn. Ze krijgt steeds een mooi ei en dat is daarna ook weg, maar het resulteert steeds maar niet in een dracht.

Naar de kosten durf ik al helemaal niet meer te kijken -O- Vorig jaar een veulen dat 2 x plasma nodig had en 1x dikke antibiotica, daarna is de merrie 3 keer geïnsemineerd wat niets opleverde en nu lijkt het weer een lang (duur) verhaal te worden..

Gelukkig hebben we mijn Hanna nog, die over 6 dagen uitgeteld is. :)

We hebben een merrieveulen! Zojuist geboren, totaal nog niet verwacht!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 19:56

Gefeliciteerd! Dat ging snel!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:14

Gefeliciteerd

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:15

Gefeliciteerd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:21

Gefeliciteerd!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:41

simpie94 schreef:

Wat jammer. Maar wel begrijpelijk dat je er nu even mee stopt. Hopelijk volgend jaar meer succes. :(:)

Gefeliciteerd Nicky!

Balen dat het bij een aantal nog niet wil lukken

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:50

Nikki gefeliciteerd

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 20:52

Dank! Ja, ging heel snel. Nog totaal niet verwacht, hoge pH, wel al uier en goed ontwikkelde spenen maar ook niet supervol, niet kegelen, geen heel slappe banden. Superfijne verrassing zo op de zondagavond.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 21:53

simpie94 schreef:

Stille meelezer hier. Ik had ook dit probleem met mijn merrie... Heb haar vorige maand dus verplaatst naar een inseminatiestation waar ik haar gewoon ga laten staan. Zij doen ook aan geboortebegeleiding. Die van mij is binnen 2 weken geïnsemineerd, terwijl ze daarvoor dus 3x gescand is compleet leeg zonder cyclus. Ik betaal hier een vast bedrag voor het hele jaar betreft scannen (exclusief overige medicatie natuurlijk). Voor mij valt de stalling ook nog erg mee. Donderdag wordt ze weer gescand voor de 16 dagen...

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 23:23

Sterrenpony gefeliciteerd!

Alicelover. Ik denk niet dat je de enige bent waar de tijd ontbreekt. Ik doe mijn best om actief mee te lezen en reageren. Soms lukt dit gewoon niet. Wat leuk dat haar vriendinnetje bijna dezelfde tijd is uitgerekend.

Simpie. Wat vervelend. Zo zonde als het niet wilt lukken en je er alles voor hebt gedaan. Zal je zien dat ze van de week ineens hengstig staat. Ik hoop het voor je

Jeanine. Spannend weer

Muronia. Wat fijn *\o/* nu duimen dat het gaat pakken

Knolselder. Hij maakt het zichzelf wat lastiger :') spannend weer

Nicky. Allemaal pech zo te horen. Nog nooit van gehoord ' eileiders doorspuiten' ben hier wel benieuwd naar. Gefeliciteerd met het veulen

Wayoflife. Wat balen. Hopelijk nu meer geluk. Ik stap normaal niet zo snel over of ik moet zeker weten dat het niet aan de merrie ligt.

Imaginaerum. Duimen draaien

Didi knapt langzaam maar zeker op, nog wel heel gevoelig op haar keel als ze eet.
Wild Thing liet vandaag even zien dat ze bitch is :') echt drachtig dus

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 08:49

Gefeliciteerd met de dracht Luna2006! Leuke combinatie ook

Spannend Renske, laten we hopen dat de dierenarts gelijk krijgt!

Baudyh, fijn geïnsemineerd.. nu wachten. Even gespiekt in het 2020 Topic. Ik ben echt verliefd op jouw Proxi... wat een knapperd :wow:

Imaginaerum, wel fijn dat het ei nu uit zichzelf weg is gegaan, dan kan het straks aan het afspuiten in ieder geval niet liggen. Ik ga duimen voor je

Gefeliciteerd Suffie met de dracht :)

He balen Nicky1963... na vijf keer zou ik ook de moed kwijt zijn, ik ga hard duimen voor je
Maar wel gefeliciteerd met je veulentje lees ik net :D

Jaaa top Kyrkelover, super fijn! *\o/*

Wat fijn Muronia! Gun het je zo :j Ik ga in iedergeval duimen voor je dat het deze keer lukt, hopelijk helpt de regumate

Haha jouw merrie neemt wel echt de tijd he Libera, ga je wel opnieuw dekken straks of ga je dat even laten afhangen hoe lang ze er nog over doet?

Sterrenpony ook gefeliciteerd met de dracht

Wat ontzettend balen Simpie dat ze niet in haar cyclus komt... dan begin je er ook aardig klaar mee te worden

Knolselder: Go Olaf! +:)+ haha

Jammer wayoflife ;( ik zou ook na twee keer niet lukken een swab doen en als die goed is en weer niet drachtig, hengstenswitch.

Fijn dat Didi wat beter gaat AM. Nooit leuk dat soort zorgen :(