Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wayoflife schreef:Vandaag 18 dagen scan gehad en jammer genoeg weer leeg (was poging nr. 2)
Wel beginnend hengstig en dinsdag weer scannen. Zit wel te denken aan een andere hengst. Ik heb gedekt met Fynch Hatton die mega populair is en misschien is dan toch het sperma van mindere kwaliteit door de drukte. . .
Na hoeveel keer proberen stappen jullie over naar een andere hengst?
Nicky1963 schreef:Gefeliciteerd met de drachten.
Fokfanaat: kweekje is niet gemaakt, maar wel twee keer een slijmmonster afgenomen dat beide keren goed was (of is dat hetzelfde?)
Am horses: baarmoeder is schoon. Ze is op het hengstenstation gespoeld voor de zekerheid.
Muronia: dankjewel.
Libera:![]()
Simpie94: Sterkte, het is zo balen als het maar niet wil lukken..
Mijn merrie is idd 3 keer met Ferguson geïnsemineerd, nu hadden we voor Kilian gekozen en dat heeft dus ook niet gepakt.
Mijn merrie is sinds gisteren wel lekker duidelijk hengstig, vanavond brengen we haar weer naar het hengstenstation. Als ik het goed heb begrepen gaan ze daar proberen om de eileiders door te spuiten (?) omdat deze misschien verstopt zijn. Ze krijgt steeds een mooi ei en dat is daarna ook weg, maar het resulteert steeds maar niet in een dracht.
Naar de kosten durf ik al helemaal niet meer te kijkenVorig jaar een veulen dat 2 x plasma nodig had en 1x dikke antibiotica, daarna is de merrie 3 keer geïnsemineerd wat niets opleverde en nu lijkt het weer een lang (duur) verhaal te worden..
Gelukkig hebben we mijn Hanna nog, die over 6 dagen uitgeteld is.
simpie94 schreef:Hier komt de merrie nog niet in cyclus. Dikke dierenarts rekening verder en nog 0 inseminaties.
Voorlopig stoppen we met dit dekseizoen. Mogelijk wordt ze de komende 3/4 weken zelf een keer mooi hengstig, alleen dan ga ik nog bellen voor de da.
simpie94 schreef:Hier komt de merrie nog niet in cyclus. Dikke dierenarts rekening verder en nog 0 inseminaties.
Voorlopig stoppen we met dit dekseizoen. Mogelijk wordt ze de komende 3/4 weken zelf een keer mooi hengstig, alleen dan ga ik nog bellen voor de da.