Ja ze is weer hengstig. Dus besloten nog 1 poging te doen en dan is het klaar. Ik weet alleen niet of ik dr dan ophaal of daar laat om toch te scannen.
Apple zoals al gezegd word kun je met een mini eigenlijk alles behalve erop rijden. Ik heb zelf redelijk grote mini's (90cm/1 meter) en op sommige kunnen kleine kinderen wel op zitten en zelfs eentje(wat breder type) daar rijden ze gewoon echt mee
Ik ben even een tijdje misschien niet zo actief, mijn oma ligt helaas op sterven dus lees af en toe wel mee maar niet zoveel fut om te reageren
Hier ook door de komende verhuizing en onze zoektocht naar een ander huis even niet de puf om bij te lezen. Probeer jullie wel bij te houden hoor maar jullie gaan heel hard. Zit tegen een burn out te vechten dus moet echt daar mijn rust pakken waar ik kan.
Het idee is om de tinkermerrie van de week hengstig te spuiten en dan aankomend weekend naar de hengst te gaan. Omdat ik ze nog niet hengstig gezien heb.
De KWPNer word volgende week maandag gescand op 18 dagen. Ben benieuwd of zij wel dragend is. Zie ze nob niet hengstig. Maar vorige keer was ze dat ook pas 1 dag van te voren.
Vulina
Geplaatst: 08-06-15 18:34
Knolselder: Niks aan de baarmoeder te zien, we hebben uit voorzorg een monster laten nemen omdat ze eerder versmeten heeft. Daarna gust gelaten, maar nu weer een poging, dus toch even checken.
Rianne, balen zeg!
Jakkes DL, veel sterkte...
Edit; merrie die gisteren bij de hengst weg is gekomen is nu de veearts bij (mijn vriend is er bij). Ik vind haar anders dan anders.. Kan m'n vinger er niet op leggen, maar er is wat..
kiki1976
Geplaatst: 08-06-15 18:45
Dl begrijpelijk dat je hoofd er niet naar staat, heel veel sterkte.
Balen Rianne
Oh jee Vulina, hopelijk is er niets ernstig, of hopelijk drachtig
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 08-06-15 19:28, in het totaal 2 keer bewerkt
Zo, ik kan dit jaar toch weer meedoen . Mijn merrie Sandina vandaag drachtig gescand van Bordeaux . Wordt haar eerste veulen. Dus ik juich nog niet te vroeg want zijn nog vele maanden te gaan.
rianne nog 1 kansje, soms toch jammer dat de natuur niet mee wil, volgende keer gaan we nog harder duimen dan
DL sterkte, nooit leuk, hoe oud is ze?
vulina mijn merrie is 2jaar geleden ook gespoeld omdat er toen vocht bleef zitten na de hengstigheid en dit veroorzaakt infecties enz, sindsdien niet meer gehad
GBlover eindelijk eens wat positief nieuws
Anonymous86
Geplaatst: 08-06-15 20:34
Fotsy schreef:
rianne nog 1 kansje, soms toch jammer dat de natuur niet mee wil, volgende keer gaan we nog harder duimen
Ze is vandaag voor t eerst weer gedekt. Hopelijk woensdag langs om even in te fluisteren dat ze toch echt drachtig moet worden Dankje voor t duimen alvast
AniekR
Geplaatst: 08-06-15 20:58
Vulina, ja gelukkig is alles goedgekomen met haar. Ze is een beetje een kleintje gebleven, maar kan ook best genetisch zijn, moet haar nog een keer meten hoe groot ze nou precies is. Maar tis de dikste van de twee waar ik laatst wel foto's van geplaatst heb, dat terwijl ze toen ze eenmaal kon revalideren echt een hoofd op een stokkie was ^_^
Spannend dat je jouw merrie toch naar de VA hebt moeten brengen. Hopelijk is het niets ernstigs en doet het niets met het eitje nu...
Mijnlieverd welkom en gefeliciteerd!
Rianne, wat balen weer. Hopen dat het de volgende keer dan toch raak is!
Dustinlover, begrijpelijk hoor. Heel veel sterkte!
gblover, ook welkom en gefeliciteerd! En snap het hoor. Die van mijn zijn ook drachtig gescand bij de hengstenhouder en naar huis gekomen, maar vind het nu nog spannend dat de tweede over ruim een week nog voor de 35 dagen scan moet En dan moeten we nog tien maanden!
Cynthia82
Geplaatst: 08-06-15 21:51
O, Rianne, wat ontzettend klote voor je Ik hoop zo dat driemaal scheepsrecht is voor je!
Aniek: Ik heb wel eens begrepen dat de grootte vooral in het eerste jaar wordt bepaald. Ik kocht 2 jaar terug een verwaarloosde 1,5 jarige. Zij is nu 3 en mooi aan de maat (en dik zat ). Nu heb ik een maandje geleden een jaarling gekocht, welke meer veulen lijkt dan jaarling. Zij is paard gefokt, maar zal waarschijnlijk pony blijven, omdat ze zo'n achterstand heeft. Ze is nu, 3 wormspuiten en 2 wasbeurten tegen luizen en veel eten, al wel 40/50 kilo aangekomen, maar nog mager.. Maar nu weer met energie, in plaats van een zielig bolletje wol..
Anonymous86
Geplaatst: 08-06-15 22:30
Bedankt allemaal. (ach als ze niet dragend raakt kan ik gaan rondkijken voor een spanmaatje voor in de toekomst) probeer het toch nog positief te zien
Wat lief Vulina dat je ponys opvangt.
Leuke foto Cynthia Gefeliciteerd voor Dais
Vulina
Geplaatst: 08-06-15 22:49
Beetje positief blijven!
Ja, leuk werk hoor Ik kan er geen 10 tegelijk hebben op het bedrijf, maar een paar per jaar Neem ook wel eens wat over van de dierenbescherming. Had eens een haflinger van hun, die niet kon lopen, omdat ze nooit de box uit was geweest en de peesjes achter veel te kort waren daardoor. Zij moest paar keer bekapt en op het harde lopen. Ook was ze veel te mager. Die herkende je echt niet terug, maandje later! Zag d'r laatst op FB weer voorbij komen, zo leuk (veeel te dik)! Ik merk vaak dat het een soort van besparen is. En dan verkopen ze uiteindelijk zo'n paardje voor niks, omdat ze natuurlijk ook niks waard zijn. Ik denk dan; geef ze een wormspuit en eten en je krijgt er véél meer voor. Dan hebben ze veel meer winst..
Fotsy ze is net 81 geworden maar al 6 jaar lang aan het vechten. Ze wil zo graag nog van alles doen, maar haar lichaam is op en ze heeft een bacterie die te hardnekkig is. We wisten het maar als je zaterdag avond nog gezellig wat bent wezen eten met der en ze zondag ineens op sterven ligt is het zo onwerkelijk.
AniekR
Geplaatst: 08-06-15 23:01
Vulina, zij was op het moment dat ze ziek was ruim een jaar, dus dan zou ze er niet teveel onder geleden hebben. Ach en ze is zo'n 1.44/1.45m gok ik, haar ouders waren 1.47m en 1.48m, maar een volle zus van haar is ook 1.45m gemeten als 3-jarige op de keuring. Wel was ze nog heel lang erg jeugdig (al vind ik nog steeds wel guppie af en toe, maar dat zit er misschien ook een beetje in bij mij), maar ze heeft lekker de tijd gehad. Is nu 5 en voor het eerst drachtig en ben dus net een beetje aan het longeren met haar.
Mooi dat je dat soort dieren op vangt af en toe. Maar als je er de ruimte en de tijd voor hebt ook een leuke bezigheid!
Rianne, gewoon nog positief blijven. Je hebt ook nog even. Fokkers van mijn pony hebben hun merrie ook pas begin juli uitgerekend, wou vorig jaar ook lastig drachtig worden.
DL, kan me voorstellen dat het nu even erg onwerkelijk is. Ook al weet je dat het er aan zit te komen, daadwerkelijk afscheid nemen is nooit leuk!
Moet een enorme shock zijn rowan... Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt met mijn overgrootmoeder. Wel was zij al even terminaal en woonde ze bij de oma in. Maar zo snel had niemand verwacht
@AniekR: Ik ga liz maar 3 keer laten dekken. Ik vind het niet eerlijk voor liz om door te blijven gaan. Als het dit jaar niet lukt ach dan hebben we volgend jaar nog. Misschien dat ze dan wel dragend wordt. En ach 3 maal is scheepsrecht toch
Rianne, pff jij ook al en ook nog voor de 2e keer.. Wat onwijs balen! Snap je twijfels maar misschien; 3x is scheepsrecht.
Dustinlover, knuffel voor jou. Sterkte!
UBimone, pas goed op jezelf niet teveel hooi op je vork! Spannend 2 merries dragend krijgen, ga voor je duimen!
Vulina, he bah hopelijk niks ergs aan de hand!
Gblover, gefeliciteerd!
Cynthia nog gefeliciteerd met dais!! Wat een mijlpaal
Die van mij word nu as we speak gescand om te kijken of er weer een nieuw eitje zit na onze mislukte poging. Kan er zelf niet bij zijn helaas maar weet het antwoord toch al; nee.. Heb haar nog totaal niet hengstig gezien. Dus dat word weer spuiten...
pretty
Geplaatst: 09-06-15 09:46
Rianne wat balen. Lijkt wel alsof ze misschien toch nog niet helemaal zuiver is langsbinnen. Zou je ze niet een kuurtje AB geven voor de zekerheid tijdens de hengstigheid? Het is soms al genoeg om eventueel vocht als reactie op het sperma eruit te krijgen. Ik geef het Clio nu ook,is hier ook de derde maal en hopelijk scheepsrecht!
Rowan sterkte met je oma Heel veel moed..Mijn oma is 82 en ook achteruit aan het gaan en pfft zeg je wilt het toch gewoon niet...Ze zouden minstens 100 moeten worden.
Ubimone rustig aan maar,al die spanning zal er ook geen goed aan doen.
GB lover gefeliciteerd met de dracht!
Venthe hopelijk komt die cyclus toch vlot op gang.
AniekR gelukkig is ze hersteld en hoe,ze ziet er super uit.
Vulina leuk dat je soms eens zo een dier kunt opvangen.
Cynthia jaaa leuk Keesje vond het ook leuk zo te zien!
Venthe, toch hopen op een natuurlijke cyclus! Onze Gribaldi toonde ook niks, vorige jaren piste ze alles bij elkaar. Maar toch een eitje
Merrie had koliek.. Ook wel iets te verwachten, moeilijke eter. Ze is snel te dik, maar moet eigenlijk onbeperkt eten. Ik voer haar dus onbeperkt, met wat armer spul, of ze staat gewoon in de wei (dan wordt ze uiteindelijk wel te dik, maar ja). Waarschijnlijk heeft ze daar veel minder eten gehad dan gewend. Vandaag is ze d'r oude ik weer, heb haar in de paddock met een te dikke IJslander, en die jaagt ze weer bij het eten weg. Zo ken ik d'r weer
Over het 'opvangen', ik doe dat niet bewust hoor! Er komt zo nu en dan wel eens wat op mijn pad En dan vind ik het zielig, dus kan ik het niet weigeren Wil van de jaarling die ik nu heb over een jaartje eens een topic gaan maken, verschillen zoeken.