een geslacht ziekte die ze opgelopen heeft door een ruin die dat had! ruinen zijn dragers en dan dekken ze de merrie en dan krijgt de merrie het ook, bonita was drachtig en is toen gedekt door een ruin die het had, merrie gaat nu redelijk voer vitamine korrels er bij en sinds ze op merrie brok staat heeft ze wat meer kracht en energie
dank jullie wel allemaal!! we zijn al bijna op de helft en geef haar elke dag liefde en aandacht dat ze zelf sterk blijft, ze had dit nog niet toen ze gedekt werd ze had alleen atroze in haar hals dat was al een risico maar dat gaat heel goed, ik hoop dat ik nog jaren van haar kan genieten, de tijd zal het leren als zij volgend jaar maar van haar veulen kan genieten!!!
Ahh das minder polleman.. ik vraag me alleen één ding af: Jou was drachtig toen die ruin haar besprong.. Maar als ze drachtig zijn, dan slaan ze toch meestal af?
Verder hoop ik dat allees goed gaat met haar en de baby
dustinlover de eerste periode van haar dracht was ze heel aanhankelijk naar een maand ging ze pas afslaan, ze hebben een keer bij elkaar gelopen en toen kwam ik smiddags op stal en toen zij ik wat is dit nou toen zij de stal eigenaar doen ze de hele dag al, ik moet proberen haar weerstand hoog te houden dan gaat het goed maar dat is lastig nu met dit weer, want heb haar ook zonder deken lopen dus soms krijgt ze ook een bui over haar heen, vandaag weer mest weg brengen voor onderzoek en kijken of ze hele maal schoon is, heb gister kleintje zien bewegen merrie schrok zich rot en keek naar buik zo van wat is dit nou was best sneu want ze schrok echt! mensen bedankt voor het stemmen!! cynthia gefeliciteerd met je verjaardag!
pretty
Geplaatst: 13-09-12 10:57
Wat een verhaal Polleman,klinkt echt niet fijn die onzekerheid steeds. Veel sterkte.
Cheytjuh, grappig hè, twee Daisy's? Al noem ik de mijne vaak Kees En gefeliciteerd met de bevestiging!!
Quibje, wat leuk dat jij op een hengst hoopt. Het valt mij op dat de meeste mensen op een merrie hopen (ook ik. Ik wil graag een valkmerrie. Vorig jaar kreeg ik ene palomino hengst uit dezelfde combinatie. Maar hij is mijn grootste vriend! Hij heeft een hele moeilijke periode in mijn leven wat opgefleurd en ik heb géén idee welke van de twee ik volgend jaar verkoop. Dat wordt echt puur een gevoelskwestie)
polleman, jouw merrie krijgt ook al een lekker buikje
Whis, wat heb jij toch een prachtig stel!
Daisy heeft ook zo'n mooie ader over haar buik lopen
Hé Patrick, jij bent ook jarig vandaag, net als ik. Gefeliciteerd!!!
Mexxuna, ik duim mee!
Over buikomvang meten: Is wel leuk om te doen. Maar niet alleen de hoeveelste dracht telt mee, maar natuurlijk ook het ras. Dus wordt lastig vergelijken denk ik.
Wat vinden jullie van mijn 16 maanden oude Dikke Buiken Topic 2011 mannetje?
pfffffff, het waaide enorm hard, en het was een en al gestuiter Gekke meid ook, heb al gezegd dat ze niet zo gek moet doen omdat anders haar hamstertje in de buik zeeziek wordt
pretty
Geplaatst: 13-09-12 13:03
Mij maakt het niet uit,na alle ellende van vorig jaar en ons hengstveulentje wat we verloren zijn,ben ik blij met alles wat gezond en wel geboren wordt (en blijft)!
@ essiesilly : Ze is net 4 geworden, half jaartje onder het zadel waarvan ruim 2 maand niet meer iemand op gezeten door keuringen en drachtig krijgen Dus het is inderdaad momenteel een stuiterballetje, aanstaande zaterdag ga ik er zelf voor het eerst op, ben erg benieuwd hoe ze dan is.
Guess ziet er goed uit ! (wel ielepootje in vergelijking met mijn gelderse jaarling :
Kan er weinig aan wennen geloof ik )
Je 2,5 jarige ook trouwens, heerlijk zo'n ongecompliceerd paard of niet ?
essiesilly
Geplaatst: 13-09-12 14:57
ok spannend ach dat moet wel lukken dan, ze is tenslotte al zadelmak dank je ja heerlijk! haha we hebben van m n werk 3 jonge hengsten binnengehaald (allemaal uit dezelfde groep) en die andere 2 brullen en springen bijna over de staldeur heen als er een paard aan komt en die van mij heeft echt zo iets van pfff ik weet niet WAAR jullie je druk om maken.. ahahaha heerlijk! maar zo was hij als veulen ook al hoor bijzonder braaf en met lopen scherp zat hoor, als je klikt reageert hij meteen
haha ja uhm als jaarling zijn ze meestal niet eeeerg mooi maar ja hij ziet er toch wel gewoon goed uit zo op z n lijf
pretty
Geplaatst: 13-09-12 15:09
Dat is die witbol die je niet mooi vond toen hij eruitviel toch? (herinner me hem nog van eerder DBT),hij is leuk!! En Guess ziet er ook heerlijk tevreden uit,en I love die steltenlopertjes
Uploaded with ImageShack.us en dan is het toch wel een echt knap ventje
hihi ja guess heeft aardige bloederige stelten ja
lisch
Geplaatst: 13-09-12 15:42
polleman ik zal ook op je stemmen! willen er ook nog mensen op mijn bit cover actie stemmen?
Cynthia82 lekker op vakantie geweest! je mannetje ziet er knap uit en gefeliciteerd!
_Patrick ook gefeliciteerd!
essiesilly ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen straks! je ging toch naar hk? ik heb jou een tijdje terug een pb gestuurd maar nooit antwoord gehad..