Joto: Het veulen heeft er veel te lang over gedaan om te drinken en dus de antistoffen in de biest gemist, dan dreigt ook het gevaar van veulenziekte. In het bloed kunnen ze zien of er onvoldoende antistoffen aanwezig zijn, dan kan geprobeerd worden antistoffen binnen te brengen dmv een infuus met bloedplasma.
Jolliegirl
Geplaatst: 15-02-10 22:37
Nicole je hebt pb!
shirleypony
Geplaatst: 15-02-10 22:39
ja , moeders is ook een rodblakke, de naam is noors eigenlijk moet door de o een streepje staan, maar hoe moet dat op de laptop?? je zegt dus loevas. dat is om het makkelijk te maken, hi, hi.
Rødblakke bedoel je? Ik heb dat probleem ook als ik de vm van mijn merrie noteer, dat is Sonny af Højmark, ook met zo'n streepje. Ik gebruik word daarvoor, bij symbolen staat ie er tussen, even knippen en plakken.
pasacalfjord gefeliciteerd! mijn moeder heeft ook een rodblakke fjord
ik heb trouwens vandaag mijn 'verhaal' over ivy verteld op mijn werk. ik heb vrij gevraagd van 22 april t/m 1 mei. ze is 26 april uitgerekend. doet ze het in die tijd, dan heb ik geluk. doet ze het niet? dan heb ik pech. en vanaf 5 april plannen ze me pas in vanaf 9.45uur/10.00uur en maximaal 1 avond tot 20.00uur. zodat ik 's ochtends eventueel kan controlen en voor als ze eventueel de nacht ervoor bevallen is. en ik geef het nummer van mijn werk aan mijn moeder, staleigenaar, stalgenootjes etc. zodat die naar mijn werk kunnen bellen als Ivy gaat bevallen/aan het bevallen is o.i.d. ik mag dan niet weg van mijn werk, maar dan weet ik dat in ieder geval en kan ik eventueel regelen dat mijn moeder er naartoe gaat. heb het idee dat ik het zo wel goed heb geregeld.
_Karin
Geplaatst: 15-02-10 23:28
Pascalefjord, Gefeliciteerd met de nieuwe knul.
Joto sterkte en succes het wordt helaas geen rustige nacht voor jou vrees ik.
quintusgl
Geplaatst: 15-02-10 23:40
GEFELICITEERD pascalfjord!! (eindelijk kunnen de poenpoenen weer wat vaker uit de kast! ) Wat een mooitje en zo'n lekkere uitkijk al!! geniet ervan, ze groeien zo snel!
Joto: ik blijf duimen!
desillies
Geplaatst: 15-02-10 23:59
Gefeliciteerd met de geboorte van Lovas, echt een schatje! (maar welk veulen is dat nou niet hè )
Ik duim mee voor Imara...
Mauve7
Geplaatst: 16-02-10 00:06
inowa schreef:
is winoa op het filmpje...pepper is er nog niet aan toe om zo te crossen...nog wat te zwak.
Bedoelde ik natuurlijk ook, zat te suffen
Pascale; proficiat met Lovas! Wat een leuk veulen!
Fijn dat het met het werk geregeld is Ivytoeter, nu maar hopen dat Ivy meewerkt aan deze planning
Eerst bij Paulien geprobeert, dat lukte niet, toen weer met de fles maar ze verzameld alles en spuugt het weer uit..
Nou DA gebeld, die kwam, uiteraard 5 min daarvoor begon ze wat te drinken. Ze was klaar doet dr bekkie open en alles stroomt er uit. Ze heeft een grote opdonder gehad, en slikken deed haar dus zeer. Ze heeft toch een sonde gehad, en half uur later dronk ze zelf van harte.
Paulien gaat goed, nog wat moe.
Nee kan geen coldpack om de benen doen, tis gewoon een kneuzing. Heb al wel ontdekt dat het heel wat moeilijk kost om te rekken en te strekken
Van harte met die überschattige Fjordenbaby! Joto: geweldig dat ze gedronken heeft. Ik hoop dat moeder en dochter de nacht goed zijn doorgekomen en dat ze nu op volle kracht vooruit kunnen!!
Al die veulens... ik vind het allemaal maar spannend hoor!!