Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:04

ai das jammer pauk Verdrietig laat je niet nog wer dekken? zou ik ook niet doen hoor Knipoog maar is maar een vraag!

@faniek: begrijp ik wel Haha! is net zoals bij de friezen (en waar ik bij tinkers bang voor ben naar de toekomst toe)

Naar tinkerbell dr uier kan ik niet kijken met veulen aan de voet Clown
Angel heeft zo'n beetje gevulde tietjes en wat zucht ervoor, maar is meer geweest, nu met meer aan het werk te zijn, slankt de buik en de uier weer af OK dan! (en ach, wat staat ze in superconditie nu, al zeg ik het zelf Vingers aflikken )
moet toch eigenlijk ook eens foto's maken Bloos

amandake: beetje laat, maar jij hebt ook een hele bende drachtig spul seg Bloos! had jij niet ook een (twee?) shetmerries?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:08

@frenia : ik heb een deel v/d pony's verkocht aan een goede thuis (het werd een beetje veel)

We hebben nu nog 2 Friezen , 2 Haffie's ,1 Tinket,1 Shire x Tinker ,2 mini-appaloosa's , 2 minipaardjes en onze oude shetlandmerrie Bijoux.

Er word nog 1 minipaardje verkocht en ik zoek nog 1 mini-appaloosa merrie...en zo willen we het dan houden Bloos

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 00:03

wowie! das idd een hele bende Bloos!
vroeg me al af! nu weet ik het dus: shire x tinker Haha! van welke hengst is ze gedekt? of heb ik dat ergens gemist Verward

wat voor minipaardje is het dat je verkoopt? (niet dat ik erg op zoek ben, maar ik vind ze zó leuk Haha! Clown )

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 00:08

amandakè schreef:
marijeR : waar haal je die prachtige foto's ??

Van mijn site Knipoog
www.foalcam.nl en dan bij informatie.

Hier kan je ook zien hoe de baarmoeder tijdens de dracht groter wordt:
Afbeelding

Pauk: wat balen zeg! Hopelijk lukt het volgend jaar wel om haar goed drachtig te krijgen...

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 00:17

MarijeR : had het al gevonden,maar toch bedankt Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:59

wat een heerlijke site is dat zeg, wat een mooie plaatjes Haha! heb even zitten rekenen, zitten nu op 158 dagen,we zijn zo goed als op de helft! Haha! zo leuk om daar dan dit plaatje bij te zien:

Afbeelding

zo leuk, het is echt al een paardje nu Lovers

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 12:02

Wat balen zeg, Pauk Ach gut hopelijk krijg je haar volgend jaar goed drachtig!

kjoetie; mooi is dat.. op 158 dagen gewoon al een heel paardje, met hoefjes en al..
Die van mij zijn rond de 90 dagen en daar zit ook alles al op en aan bij de veulens..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:04

Heb ook even op marijes site gespiekt Haha!

Angel is nu vandaag 119 dagen drachtig Bloos! jesus wat gaat dat snel!!!
Tinkerbell pas 83 dagen...
Bij beiden kan je het geslacht al zien!!! *is heel erg stiekem heel heel erg benieuwd Bloos Haha! *

Tinkerbells veulen is nu zo groot als een eekhoorntje Nagelbijten / Gniffelen
Dat van Angel is al zo groot als een katje en weegt een halve kilogram!!! Wat ontzettend gaaf!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:13

Pretty is denk ik ook ergens op de 90 dagen nu..stiekem probeer ik er niet teveel aan te denken,en dan gaat dat ook best vooruit..Maar eens Nieuwjaar voorbij kan je er niet meer omheen,en dan zal het vast héél traag gaan Haha!

Bah,de BWP-namen volgend jaar moeten met de letter - H beginnen..best lastig hoor!

J+e kan de naam natuurlijk beginnen met He's ...,maar dan zit je wel vast in het Engels.

Papas naam is Escurio,makkelijkst zou natuurlijk zijn Hescurio/Hescuria Clown

Mijn merrie is de eerste twee maand na het dekken ongelooflijk verdikt,maar met de drrogte enzo komt haar gestalte weer min of meer in de vereiste vorm.Ze is nu drie maand ver.Bij haar eerste veulen werd er lang getwijfeld of ze wel drachtig was,je zag het min of meer na 10 maanden.Toen was ze wel flink afgetraind,nu is ze weidepaard,ben benieuwd wat een verschil dat gaat geven Clown

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:23

@ amandakè
Zo dat is een hele bonte verzameling Haha!

@ Pauk
Ik wist het al helaas volgend jaar weer Ach gut

@ kjoetie
Dat gaat snel he Haha!

@ Frenia
Haha ik ga is even kijken hoe groot die van mij zijn

@ pretty
Oei ook een lastige letter dat word nog even denken. Aah 90 dagen is bijna de 100 dagen mijlpaal toch Haha! maar begrijp het nu denk je er nog niet zo aan als straks als het dan januari is dan duurt alles nog zo lang.. mijn merries zijn nu ook in keuringsconditie zie ik straks goed hoe ze dikker worden, want vorige keer was ze van zichzelf al heel dik Haha!

Nikita zit nu op 86 dagen en Misty op 105 dagen (14 april en 25 maart zijn ze uitgerekend)
Die van Kiet is dus nog echt een beetje lelijk dat van Mits word al wat Haha!

Mijn andere geborene dat nog steeds 1 konijntje is heb ik nu een foto van. Misschien krijgt ze er nog meer ze is nog zo aan nestelen etc.
Afbeelding

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:27

het veulen van mij is nu nog niet zoheeell veel haah

ze zit nu op ongeveer 21 dagen..(kan ook wel 23 zijn)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:34

@ pretty: H is inderdaad ook een rotletter Nagelbijten / Gniffelen maar wxyz zijn nog erger vind ik Vork Hescurio/Hescuria is wel erg sjiek, mooie namen Ja

@faniek: wat een hoopje konijn Nagelbijten / Gniffelen gaat het wel goed met moeder en kind?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:50

Haha! ik heb een mijlpaaltje !! Iris 100 dagen drachtig Clown

Afbeelding

Hmm die letters tja ,inderdaad moeilijk Boos! voor het Veulen van Ydwine moet het een Friese naam zijn,voor de Haffie's dacht ik volgend jaar met S , Tinkers..geen idee Verward
@faniek :hihi konijntjes liefff...zijn er al bij gekomen ondertussen ?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:51

@ Kjoetie
Jup ze maken het beide prima ze bedekt nijnie goed Haha!

@ Amandake
Nope ze is gister van deze kleine bevallen en verder nog niks misschien later.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:12

@ amandake:ik ben wel blij dat ik een vroeg friesje krijg, want heb me laten vertellen dat voor het friese stamboek alle namen maar 1 keer mogen voorkomen.. dus als het goed is heb ik nog vroege keuze, zonder dat ik er letters achter moet gaan plakken ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Een hengstennaam is niet moeilijk, maar die merrienamen...friese meisjesnamen vind ik echt een drama Bloos ik zie mezelf nou niet echt wieteke of ytsje staan roepen aan de wei Bloos Als het een merrie wordt dan zal de naam ook wel niet echt friezerig zijn.

Ik moet dus gewoon een hengstje krijgen Vork

*LOL*

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:28

@kjoety : geen probleem hoor, als jij een merrie hebt en ik een hengstje...dan ruilen we toch gewoon Clown ik heb hier al een "Upke" rondlopen en ben het al aardig gewoon hoor Knipoog

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:36

fijn Kjoetie,dan neem ik wel een merrietje Haha!

Zo,wat een klein beetje konijn zo tussen die wol Faniek!
Als ik het goed begrijp komt er dus een halfzusje/broertje voor Luna? Ik kan ook verkeerd zijn hoor,met zo een bende haflingers daar bij jullie Clown

Wat een mooie dame is Iris Amandake!!

Die namen zal ik me er de komende 9 maanden nog wel even het hoofd kunnen op breken!

Hier hebben we misschien nog één mini-shetlander drachtig en één shetlander,maar aangezien er het ganse jaar door twee mini-hengsten bijlopen wordt het wel even lastig wanneer en door wie Koe
Niet mijn ideale keuze,maar het zijn nu eenmaal vriendje zijn pony's,de grote,stoere,sterke paarden(hopelijk volgend jaar 3)zijn die van mij Haha! Haha! Veulenlief wordt wel eentje van ONS Ach gut

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:37

hahah ja is goed hoor Clown

Ik zie net dat ik me verrekend heb joh, ze is pas 127 dagen drachtig.. zou wel erg rap gaan anders *LOL*

maar goed, dan ziet dat er dus zo uit:

Afbeelding

maar dan ietsje meer Nagelbijten / Gniffelen ,dit is 100 dagen.

Ik vind die plaatjes zó lief Lovers

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:39

@ Amandake
Voor haflingers is het niet per jaar hoor Knipoog Het is de beginletter(s) van de vader bij een hengst. Ik heb dus een A en een N naam nodig en bij de merries is het vrij, maar dat doe ik volgens Oostenrijkse traditie en dat is de beginletter van de moeder dat is dus bij mij de N en de M.

@ Pretty
Er komt een halfzusje voor Luna en uhm haar andere halfzusje krijgt ook een veulen wat is dat dan een nichtje haha?

Wat leuk ook nog mini's die veulens krijgen vind de kleintjes altijd zo leuk worden buikjes op beentjes Haha!
Nou ja eerst maar namen bedenken ^^

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:49

haha! al die letters Haha!

bij tinkers is er vrije keuze (nog)
Veulen van angel bgint met een D, 4de letter vh alfabet voor het 4de tinkerveulen dat hier gaat geboren worden
Veulen van Tinkerbell (die dik een maand later uitgerekend is en dus ook dik een maand later zal bevallen wellicht Tong uitsteken) met een E, 5de veulen, vandaar Knipoog

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:55

Frenia: fijn systeem met de letters van de namen heb je zo,zit steeds afwisseling in dan weer!

Faniek: dat wordt dan inderdaad een nichtje van Luna zeker? Haha! ,fijn al die familie!

Buikjes op pootjes,dan zijn die mini-merrietjes nu al,ik denk toch dat ze beiden drachtig zijn hoor,maar dat zal de tijd moeten uitwijzen,dat wordt buik/uier-onderzoek elke dag Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:58

Meld me ook even Haha! Niet zo'n zin in werk Bloos En wel heel veel zin in veulen Nagelbijten / Gniffelen

Chub is nu ruim 6 maanden drachtig:
Afbeelding

Heerlijk!

Naam is al bedacht, en aangezien ik niks anders kan bedenken tot nu toe en dit wel echt toepasselijk is om meerdere redenen... Kan zowel voor een hengst als voor een merrie... Begint met Ch en wordt middels "Cheerful" vernoemt naar mama, het wordt dus "Cheerful Ch..." (de rest verklap ik niet natuurlijk)..

Ga even bijlezen hier...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:59

mini's zijn zo lief Haha! onze hond snapte dat nooit zo goed, die waren even groot als hem maar het rook wel naar paard Blond

Haha! ik heb trouwens net een topic geopend over lekker leesvoer over dracht/veulen/tot 3jarige (ook op kraamstal), misschien dat jullie nog leuke suggesties hebben?

viewtopic.php?f=59&t=634731

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 14:59

@faniek : bij ons in Belgie zal het bij de Haffie's toch niet vrij zijn denk ik,ik had ons merrietje de naam Romina gegeven,en toen de schetser kwam,zei hij me dat ik haar naam moest veranderen,want hij moest met een D beginnen Verward

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 15:18

Kjoetie: Herkenbaar.Mijn hond(kruising Dog-mechelaar) weet ook niet zo goed wat aan te vangen met ze,als ik de weide uitmest,dan loopt ze de ganse tijd op ze te blaffen,als ze geluk heeft komt het dan tot een wilde achtervolging Haha!
Echt schattig om te zien,ze zijn dan echt aan het spelen,bende mini's versus hond Clown

Chubby: Héé jij komt hier even de kroon spannen met jouw merrie,al 6 maand ver!!
Vast en zeker zullen we allen jaloers zitten meelezen hoe jouw merrie dichterbij komt,en hoe er straks schattige veulenfotos verschijnen.. Knipoog