Mijn eerste veulentje is er, meteen een probleem geval :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:10

sammie_44 schreef:
Wow wat een schatje..! Echt waar.. Maar als je eerlijk bent tegenover het dier zou ik hem direct laten gaan.. Da's mijn mening. Ik denk dat deze geen toekomst heeft.
Wel superjammer voor je, en het is echt heel vervelend om meteen het eerste veulentje dit jaar zo te krijgen.. Als je meer veulentjes krijgt dit jaar, hoop ik dat het allemaal supergezonde beestjes zijn!!
(Mooie moeder.. )

Wat een k.l.o.t.e.n. reaktie zeg!!

Alanta

Re: Mijn eerste veulentje is er, meteen een probleem geval :

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:12

Super dat er vooruitgang inzit, ziet er ook al veel beter uit.
Ga zo door !!

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 21:21

Bedankt allemaal

Polly:
Jeetje wat een voorbeeld idd!
Gelukkig dat ook dat helemaal goed gekomen is!!

Alanta; ik snap je reactie , maar imo mag iedereen daar zijn eigen opinie in houden wat die wel en het redden waard vind.

Ik zou zelf ook geen veulen gaan redden wat er HEEL slecht aan toe was en wat wrs de rest van zijn leven een kasplantje zou blijven. Echter is dit een vreselijk sterk, levendig en blij veulen. Alles behalve een kasplantje, en het enige wat ze mankeert is een krom pootje bij de geboorte doordat ze klem gezeten heeft in de moeder. Het is nog lang niet zeker dat het na de revalidatie compleet opgelost is maar er zijn gevallen genoeg bekend waarbij de vreemde beenstanden compleet zijn opgelost en de veulens er totaal niets aan over gehouden hebben. Ik vond het iig het redden waard van deze kleine meid.

Maar ook hier kreeg ik de reactie "Meid dit gaat je zoveel kosten, waar doe je het voor?". Achja, ik heb het ervoorover, we zien wel...

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:28

Wat een DROPIE zeg, geweldig en nog zo jong en al een hele levens ervaring achter de rug.
Maar ik vindt het er zeker beter uitzien op de foto's

Ik had er net als jij er alles aan gedaan voor het beestje op een goed leven en dat gaat ze zeker krijgen bij jou

Pink_Horizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 21:30

Of ze voor altijd hier blijft weet ik niet. Ik heb mezelf gezegt dat enkel de perfecte fok/show pony's blijven, daar fok je immers voor, maar of ze dat is? Maar ik merk wel dat ik al erg gek op haar ben en dat er gedachten rondspoken als enkele jaren inscharen en dus gewoon houden. Hard zijn (voor mezelf) is moeilijk!

Ik ga nu maar eens het geboorte bericht invullen. Ik heb het al die tijd niet gedurft
Hopelijk brengt dat geen ongeluk!!

Morgen avond gaan we het spalkje weer wisselen. Ik ben benieuwd of we weer een stukje gewonnen hebben......!!

karmas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:33

Mij is altijd geleerd en mijn ervaring is ook afwijkende beenstanden bij de geboorte verdwijnen bijna altijd, afwijkende beenstanden ontstaan na de geboorte zijn bijna altijd blijvend.
Niet opgeven, het komt vast goed, als je de foto's vergelijk zie je al heel veel verbetering.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:40

Ik ga voor je duimen dat er weer verbetering is vanavond!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:45

mijn kennis had een veulen die voor op beide kogels liep, maar dit is allemala goed gekomen en is ook nog een eerste premie veulen geworden, zeer mooi beessie en alls is nu goed met haar, ook goed sterk. Maar ik denk dat dit iets anders is,

Ik duim heel hard voor, het komt vast wel goed

Nelleke_H

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:37

Hey gewoon doorzetten het komt vast goed. En het is zeker heel positief dat het gips heeft geholpen.

Lautj_Moedj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 12:43

Hopelijk zit er vanavond weer verbetering in

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:35

Citaat:
sammie_44 schreef:
Wow wat een schatje..! Echt waar.. Maar als je eerlijk bent tegenover het dier zou ik hem direct laten gaan.. Da's mijn mening. Ik denk dat deze geen toekomst heeft.
Wel superjammer voor je, en het is echt heel vervelend om meteen het eerste veulentje dit jaar zo te krijgen.. Als je meer veulentjes krijgt dit jaar, hoop ik dat het allemaal supergezonde beestjes zijn!!
(Mooie moeder.. )

Pardon?? Staat er ergens in de tekst dat ik haar probeer te beledigen of in een hoekje probeer te duwen?? Ik mag mijn mening geven, en jij de jouwe. Je reactie vind ik wel erg fel, en weet niet of dit nou komt omdat ik het schrijf.

Ik ben superblij voor je dat je pony alweer bijna rechte benen heeft, en hoop dat die nu ook zo blijven. Je doet iig wel super je best ervoor wat hoop ik wel beloond wordt .

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 15:49

Wat een leuk ding!!!

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:04

sammie_44 schreef:
Citaat:
sammie_44 schreef:
(Mooie moeder.. )

Pardon?? Staat er ergens in de tekst dat ik haar probeer te beledigen of in een hoekje probeer te duwen?? Ik mag mijn mening geven, en jij de jouwe. Je reactie vind ik wel erg fel, en weet niet of dit nou komt omdat ik het schrijf.

Maakt helemaal niet uit wie het schrijft!!

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 16:29

Alanta / Sammie: heb het fatsoen om dit via de PB uit te vechten en niet in dit topic! Het staat jullie vrij om hier on topic te reageren, maar persoonlijk gedoe dus via de pb.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:11

Ik ben erg benieuwd of je bij het verwisselen van het spalkje ziet of er wat vooruitgang is.
Hoop natuurlijk van wel

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:19

Niet te gauw opgeven, en dat er nu al verbetering is ingetreden is alleen maar goed, ik ken een friese ruin die er bij de geboorte ook belabberd aan toe was kwa beenstand, naarmate hij opgroeide werd het steeds beter, hij is nu een jaar of 5 en wordt elke dag gereden en meneer heeft nergens last van en er is aan het betreffende been echt niks te zien, bij hem heeft de natuur zijn werk gedaan, eerst naar buiten met een ondersteundende zwachtel, later zonder toen zijn pootje sterk genoeg was en verder hebben weidegang en beweging hun werk gedaan. Zal bij deze ook wel goedkomen!!!!

testebeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:19

tof om te horen dat het weer wat beter gaat.
Blijf het topic in de gaten houden

oestinja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:25

Ik heb nog even naar de foto's gekeken, die zien er inderdaad veel beter uit, ze lijkt al erg vooruit te zijn gegaan maar realiseer je wel dat ze niet binnen een maand goed staat want meestal vergt dit toch wel enige tijd maar je hebt echt wel een hele reële kans dat er aan het eind van de zomer weinig tot niets meer van te zien is, volhouden dus maar he!!!!

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:39

Fijn dat het beter gaat!
Komen er morgen nieuwe foto's?

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:21

Ellende schreef:
Alanta / Sammie: heb het fatsoen om dit via de PB uit te vechten en niet in dit topic! Het staat jullie vrij om hier on topic te reageren, maar persoonlijk gedoe dus via de pb.

Dat was niet de bedoeling, ik vind alleen dat als iemand zo aan het knokken is voor zijn of haar veulen en er komt dan zo'n opmerking, dat je dat gewoon niet kunt maken.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 20:15

Goede avond

Net hebben we de spalk weer vervangen.
Toen de spalk van afgelopen 2 dagen eraf was hebben we haar even door de stal laten lopen. Op sommige punten, waar het stro ongelijk is, zwikt het voetje een beetje terug, Maar het klapt niet meer dubbel. Meteen als Wayra dat voelt tilt ze het voetje op, maakt ze een extra pas en zet ze het zelf goed neer
Vele passen gaan zonder blikken of blozen, gewoon super!

Er zat 1 klein drukplekje, een wondje. Maar er zat al een korstje op dus dat zal wel mee vallen. Stukje van het gips weg gesneden daar en wat extra watten ertussen.

De stand is dus al een heel stuk verbeterd. Nog niet wat het zijn moet, want het moet nod door gaan zakken en het sprong gevricht staat en nu nog schuin onder gedraaid, maar het been is bijna sterk genoeg om het zelf te doen.
Ik hoop dat we het over 2 dagen zonder spalkje kunnen gaan proberen, dus enkel met watten en rekverband... Dan kan het beentje pas gaan doorzakken en de kogel zijn eigenlijke plaats innemen, want die wordt nu op 1 plaats gedwongen door de spalk natuurlijk.

Voor de oefening net Fleurtje er even vanaf gehaald. Eerst even een meter verderop gepoetst, toen riepen ze een beetje naar elkaar. Daarna ben ik een minuutje of 3 buiten gaan wandelen en bijde leken ze elkaar al vergeten Super!

Overiges zijn marjon haar tepels sinds vandaag flink gevuld. Ze staan helemaal uit. Oh jeee!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:18

mooi dat er weer vooruitgang in zit!

jullie verdienen het!

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:18

Wat een goed nieuws! Komt het waarschijnlijk toch nog allemaal goed.
En nu gaat Marjon voor spanning zorgen? Je beestenboeltje weet je wel bezig te houden

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:20

Spannend zeg met marjonneke.
En wat fijn dat het alweer iets beterder gaat met de kleine muppet.

gertjuuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 20:45

Super dat het wat beter gaat! Hopenlijk blijft de vooruitgang zo gaan! En misschien wel een nieuw veulentje erbij vannacht? Succes ermee!