Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Keevagirl schreef:Cheveyo schreef:Mijn meissie gaat gewoon lekker naar buiten overdag hoor.
Vanmorgen nog even gechecked, geen veranderingen tov gisteren. Heb het veulen ook niet meer zien bewegen..hoop dat het gewoon klem is gegroeid en wacht tot het naar buiten mag.
Oh ik ben slecht, heb mijn bevallingsemmertje nog niet eens klaar staan, komt vast omdat ik het nog even niet geboren zie gaan worden.
Dat heeft Keeva ook hoor Chev, tot een week geleden voelde ik het veulen ook regelmatig bewegen in haar buik, en dat is nu ook niet meer zo. Ik denk dat ie al gedraaid is en daardoor minder bewegingsruimte heeft.
Keeva staat dag en nacht buiten, met de staldeur open .. die doe ik echt geen plezier als ik haar 's nachts opsluit hoor, ze staat altijd buiten ...
Mijn emmertje staat ook nog niet klaar ... wij wéten gewoon dat die merries van ons nog wel even wachten (vanmiddag toch maar even alles klaarzetten)
Chirooheleen, van harte met je mooie veulie !!
Hollybolly, gezellig dat je er in deel 2 toch ook weer bijbent !
Keevagirl schreef:Mac, nu je dat zo zegt over Lee : Keeva's stal is een normale stal van 3x3 meter. De stal staat 's nachts open, omdat ze normaal gesproken eigenlijk nooit op stal staat (ze heeft een open schuilstal en staat verder 24/7 buiten). Ze staat nu 's nachts wel altijd in haar (vaste) stal.
Volgens mijn manmoet ik de vaste stal dicht laten, want hij is bang dat ze te weinig plaats heeft als ze daar zou gaan bevallen. Ik denk dat ze zelf het beste plekje wel opzoekt, binnen of buiten.
Wat vinden jullie ?
De open stal (met aan de linkerkant de vaste stal) :
Zou ik beter de vaste stal dicht kunnen laten, en eventueel bodembedekking (vlas) strooien in de open stal ?
Ik ben zo bang dat het in die open stal te hard tocht voor een veulen ...