Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mausie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 23:07

@ Mac: ha zo, ik vind dat allemaal ook best wel interessant en kan er ook nogal goed tegen. Kan niet wachten tot de levering van het boek.

@Inowa: duimen voor morgen!!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 23:30

Ik meld mij ook voor volgend jaar weer
Mijn merrie is gedekt van Nonstop en 25 april uitgerekend, maar als ze zoals dit jaar er 3 weken langer over doet wordt dat weer ongeveer 15 mei (zelfde dag als Finesse geboren is)
Wat ik wel merk is dat ik er dit jaar veel minder 'bovenop' zit... Vorig jaar was mijn eerste veulen, eerste keer een merrie drachtig enzo, toen maakte ik me constant zorgen, was al de dagen aan het aftellen enzo, terwijl nu die eerste 2 maand al heel snel voorbij zijn gegaan.

Devil is trouwens zo'n merrie waar je bijna niets aan ziet tot maand 10,5 ongeveer, daarna begon ze wel uit te zakken. Ook zag ik het veulen tot die laatste weken bijna nooit bewegen, waardoor ik me op de duur afvroeg of ze wel drachtig was.
Ter illustratie, dit is Devil, +-10 maand drachtig, bijna niks aan te zien en toch lag er 1 maand en 3 weken later een normaal veulen naast
Afbeelding

en hier op 10.5 a 11 maand (weet het niet meer precies, denk ongeveer 3 weken voor de geboorte) Je ziet wel duidelijk verandering he Niet op die dwaze blik letten , ze begon last van het veulen te krijgen denk ik
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 09:29

Succes met het scannen vanavond Inowa.

Jessje, jouw merrie draagt zeker mooi, ze houdt het veulen lang verstopt op die foto's.

Melissa, het vroegst dat ik het bij mijn merries echt kan zien, is zo rond de 22 weken. Daarvoor hebben ze ook wel wat buik maar dat is (bij mijn merries) van het goede leven
En mijn broedkipjes hebben aardig uitgelubberde hangbuiken na zoveel veulens...

Joepie, Kyra zit vandaag op 100 dagen
Copper (pas) op 60 dagen en Macy zit vandaag op 1/3 van de dracht, 16 weken alweer

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:56

Ik mag me toch nog aanmelden in dit topic Hoewel ik eigenlijk besloten had dit jaar geen merries te laten dekken, heb ik na enig nadenken toch besloten Largo weer te laten dekken. Woldberg's Largo is een welsh B merrie en is weer gedekt door Glansevin Graffity. Dit is het laatste jaar dat hij in Nederland dekt en aangezien het hengstveulen van dit jaar een heel beste was, hoop ik nu van harte op een merrietje uit deze combinatie.
Het veulen van dit jaar, Anckerwaerdt's Latino is door de hengstenhouder aangekocht en zal worden opgefokt. Ben ik best een beetje trots op

o ja, verwachte geboortedatum, midden juni 2006.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:11

Ik zou wel graag wat willen zeggen, maar durf pas volgende week maandag iets te zeggen wbt drachtig
Ik hoop het echt zo!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:16

@Parouscha, spannend, ik zal voor je duimen!! Van welke hengst heb je laten dekken?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:10

Zeker spannend!!
Ik heb der laten dekken door Vdl Tenerife(raphael x ahorn)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:18

Als het goed is, is mijn IJslandermerrie drachtig van Gammur. Ze wordt volgende week vrijdag gescand!
Nog even spannend dus.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:14

Wow die Tenerife is toch wel een imposante vent zeg!
Hoe lang dekt hij al?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:40

Hij is in 2003 goedgekeurd.
Hij is erg kort in de sport geweest, en staat nu al vanaf de vorige winter in de dekkerij, na dit seizoen gaat hij de sport weer in.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:24

ik baal heel erg.....................

we konden haar niet vangen in de weide omdat ze haar halster af had gekregen.
nu is ze dus niet gescand.
maar zodra we haar gevangen hebben word ze gescand

hopen dat ze als ze drachtig is meteen bij de 1e keer al drachtig was.
dan is ze nu dus al bijna 5 maanden drachtig

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:06

Oeps Inowa, dat is balen... Kon je haar niet lokken met wat eten dan? Denk je dat ze drachtig is of niet?

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:55

@ iedereen die moet scannen spannend zeg. Hopen dat ze drachtig zijn!

@ Jessje wow op die eerste foto zou je echt niet zeggen dat ze drachtig is!

@ paroucha mooie hengst

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:01

inowa schreef:

Scan je na 5 maand nog een keer?

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 22:41

@ Parouscha, wat een mooie hengst zeg!

@ Mainet, nee je ziet er inderdaad niks aan... Tel daar nog eens bij dat ze hengstigheid blijft tonen ook als ze drachtig is en je snapt wel dat ik pas echt geloofde dat er een veulentje zou komen toen haar uier begon te groeien

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:11

parouscha schreef:
inowa schreef:

Scan je na 5 maand nog een keer?

Misschien hebben ze nog niet eerder gescand? Anders zou ze weten of ze drachtig was en of het bij de eerste dekking al gelukt was.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:14

Bwaaaaah Inowa: dat zuigt (that sucks)! Moeten jullie een afspraak maken om te scannen, of is er een inloopspreekuur (hebben ze hier op de kliniek).

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:18

hoi allemaal

ben al een tijdje niet geweest, maar 'k heb het nogal druk met niks doen

over een half uurtje ga ik weer naar de hengst met regina, nu hopen dat ze wel drachtig is....

anders ga ik voor de zekerheid toch maar naar de da om te voelen, wnat ze is al 3 keer een week weg geweest om te dekken...

duimen jullie voor haar?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:35

JOEPIE

Ik doe mee, Honey is drachtig...
Van de schimmelhengst Odermus R.
Afbeelding

Krijgen we vast een schimmelhengst. (ik wil heel graag een donker merrietje )

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:41

Oh wow twinkel, Gefeliciteerd!
Ik vind Odermus R een prachthengst! Ben nu al heel nieuwsgierig naar jouw ukkie straks. Ik hoop dat de dracht en de bevalling allebei goed verlopen. Zat namelijk zelf ook te denken om ooit Odermus R op Lio te zetten.

Nog wat pics van hem;
Afbeelding Afbeelding

Wat voor afstamming heeft jouw merrie?

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:56

Even een korte reactie van mij...
We zitten op dag 39.
Vrijdag komt mijn DA terug van vakantie, dan gelijk bellen... wie weet kan hij vrijdag of in het weekend al.
Hij rekent geen weekendtarief en hij vindt grote dieren (en paarden schijnen groot te zijn) in het weekend het fijnst.

Moeten jullie allemaal naar de kliniek toe om te scannen of komen ze naar jullie.
Mijn DA is geen echte paardenarts, maar ik vind dat hij het beter doet als de DA die ik hiervoor had, en dat was een paardenarts. Bij de paardenarts moest ik naar de kliniek, en deze man komt heerlijk aan huis! Geweldig!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:08

Mijn DA komt ook aan huis. Met scannen is Bold alleen helemaal niet makkelijk, dus dan bouwen we een hele constructie. Dan gaat het wel goed. Een van de dierenartsen uit de praktijk is ook bang voor Bold omdat hij zijn arm een keer heeft gebroken bij haar toen hij haar ging scannen. Zijn arm zat er in en Bold draaide zich, zo tegen de muur. De DA stond buiten de stal.. Sindsdien vindt hij haar maar niks.. En Bold voelt dat direct. Voor de rest super tevreden over hem hoor! Vorige keer bij Dave ging het heel goed. Hopen dat Dave zich wel blijft gedragen bij de DA! Maar die hoeft ook nooit gescand te worden dus dat scheelt weer!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:09

de mijne zijn gisteren ook opnieuw gescand ,de ene zat op dag 38 de andere op 34 .
We zijn gaan scannen op de weide omdat ik anders moest gaan ophalen met de trailer ...
Die van 34 zag er super uit ,mooi rond vruchtje ,bij de andere zag het vruchtje er niet mooi uit ,de baarmoeder voelde wel nog heel goed drachtig en we moesten flink zoeken maar ik weet niet of ze het zal vasthouden ,hebben er sommigen ervaring of dit vruchtje toch nog goed komt ? Ik had dat verleden jaar ook voor met een merrie en die heb ik dan laten spuiten en opnieuw gedekt waarna het wel lukte .
We laten ze alleszins vrijdag nog eens scannen (dag 42 en dan zou ze eventueel terug hengstig zijn als het vruchtje aan het afsterven is ..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 13:14

Gefeliciteerd Twinkel
Dat wordt vast een mooi veulentje

@Kleintje: ik laat de DA altijd aan huis komen. Ik heb vaak meerdere merries tegelijk om te scannen en dat is anders een hoop heen en weer rijden, zeker als er veulens bij lopen.
Voordeel is wel dat ik hier een opvoelbox heb staan dus dat werkt ook bij wat minder brave merries (of vreemde merries) heel rustig.
Mijn eigen DA heeft geen scanapparatuur dus komt hij samen met een collega uit Veendam. Deze komt dan scannen en mijn eigen DA kijkt mee en scant soms ook om het te leren.
De DA uit Veendam heeft zo'n handig karretje met scanner en printer en als we er aan denken, print hij ook vaak wat scans uit. Leuk om te bewaren als 'eerste foto' van het veulentje

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:21

Mijn DA komt ook aan huis scannen.
Hij doet heel veel (groot)vee en kan ontzettend goed met paarden omgaan. Heeft zelf ook een stuk of 6 thuis staan
Hij heeft zo'n draagbaar scanapparaat. Helaas geen printer maar hij kan het beeld wel voor je opslaan en eventueel later op het werk uitprinten.

Voor Fayette hoeven geen speciale constructie te bouwen. Die staat gewoon aan een touwtje vast aan de muur moeilijke gezichten te trekken wanneer de DA met zijn hele arm in haar gaat