[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:36

Gefeliciteerd beide met jullie mannetjes!

Fleuribelle, is de nacht goed gegaan?

Bij AZ ook even spannend maar gelukkig alweer ok

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:37

fleuribelle: gefeliciteerd! Goed gehandeld om de dierenarts te laten komen! Hopelijk zijn ze beide snel over de bevalling heen.

AZ: gefeliciteerd! Een hengst, had je het goed!

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:45

Gefeliciteerd AZ en fleuribelle! Hopelijk knappe de veulens en mama’s snel weer op.

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:50

Gefeliciteerd Fleuribelle, hopelijk gaat het goed met het veulen?

Az ook gefeliciteerd met je knappe hengstje.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:52

Gefeliciteerd allebei. Fijn dat er wat hengsten bij komen :')

Beterschap nog met je veulen fleurobelle. Hopelijk gaat het snel beter, of gaay het nu al beter

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:55

Jeetje Fleuribelle, wat een nacht. Hoe maken ze het nu? Wel gefeliciteerd met je veulen :)

AZ jij ook gefeliciteerd! Gaat hij schimmelen?

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:57

Gefeliciteerd *\o/*

Was het topic kwijt dus ik ga vandaag even bijlezen :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 07:58

Gefeliciteerd Az! Knap mannetje!

Fleuribelle oh wat een spannende momenten zeg! Hopelijk goed de nacht doorgekomen? Gefeliciteerd!

Merries veilig!
Fokfanaat - Vilexa - 345
RanjaRietje - Charaya - 339
Yvk - Havanna - 339
Caily - Lilly - 335
Ljongema - Boukje - 335
Fokfanaat - Zolexa - 334
Moosss - Nouka - 332
Kabayo - Fayola - 331
Caily - Phoebe - 331
Goldenarrow - Noora Apal - 331
NibbitLotus - Stip - 330
Caresse07 - Caresse - 330
XYaartje - Zoë  - 329
Balko - Gali - 329
Cp112 - Joey - 329
Petravdmeerx - Amora Jane - 329
Moner - Walske - 328
CharmFaith - Bailey - 328
Orange - Annabel - 327
Ljongema - Jaicke - 326
LovejouuulB - Aronica - 326
Floripori17 - Belle - 325
Knolselder - Winnie - 322
Wpaard - Joly - 314
Luna2006 - Nasrin - 312
Luna2006 - Maylinn - 312
Moner - Frouke - 309
Knolselder - Suus - 306

Is je merrie bevallen? Vul dan deze enquête in!
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:04

Fleuribelle. Wat een spanning moet dat geweest zijn. Stuitligging gaat vaak niet goed. Benen lagen naar achteren? Gelukkig is het gelukt en leeft het. Nu snel sterker worden

Az gefeliciteerd <3

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:04

Jee Fleuribelle, wat heftig zeg. Gelukkig is hij er. Hopelijk zijn moeder en zoon goed de nacht door gekomen.

AZ: ook een heftige bevalling, maar gelukkig alles goed.

Gefeliciteerd allebei *\o/* *\o/*

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:14

Gefeliciteerd AZ (niet te geloven, alweer een hengst :') ) en fleuribelle *\o/*
Hopelijk de nacht goed doorgekomen.

ljongema

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:16

Gefeliciteerd!

Hier was het een onrustige nacht. Maar geen veulen

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:22

Gefeliciteerd AZ en fleuribelle, gelukkig goed afgelopen tot nu toe. Wordt het veulen al sterker?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:24

Gefeliciteerd Fleuribelle. *\o/* Hopelijk gaat het goed met moeder en kind?

AZ, gefeliciteerd! *\o/* Het zit je niet echt mee, iedereen krijgt merries en jij weer een hengst. Zal ons lot wel zijn. :')

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:30

Heftig fleuribelle, goed de nacht door gekomen?

Gefeliciteerd met de knappe man AZ.

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:43

Fleuribelle wat een goede afloop van een horror bevalling. Goed dat je direct de DA gebeld hebt, dit kon anders helemaal verkeerd zijn afgelopen.
Gelukkig is het de dierenarts gelukt om het veulen eruit te krijgen en is de moeder er ook goed door gekomen.

Hopelijk is het veulen (en jij ook)de nacht goed door gekomen. Gefeliciteerd met het mooie hengstje.

AZ gefeliciteerd met een mooi en gezond hengstje, iemand moet de statistiek een beetje normaliseren. :) :)

Walske houdt ons ook in spanning, ze is zeer rustig, dus dat doe ik dan ook maar. Ik verwacht dat het nog wel een paar dagen gaat duren en het kegelen en de grote uier blijft gelijk, dus gewoon afwachten
Laatst bijgewerkt door moner op 24-04-22 08:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 08:45

AZ gefeliciteerd!! Fijn dat het ademen snel goed ging! Weer een hengst voor je idd...hopelijk je andere merrie een merrie!!

Fleuribelle: wat een nacht seg...bah... hopelijk is hij de nacht goed doorgekomen en drinkt hij al beter. Kan hij als staan?
Knuffel en toch een voorzichtige proficiat!!

Forque: ik duim dat hij snel van al zijn zand verlost is en lekker terug thuis staat!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:02

Wat heftig fleuribelle! Gelukkig alles goed gekomen. Gefeliciteerd met je prachtige hengst veulen! Hoe gaat het nu?

Al-Zawraa: Gefeliciteerd met je mooie veulen! Zoals ik het lees heb jij of heeft je merrie vaker (of tot nu toe alleen maar) hengst veulens gehad?
Troost je. Maria heeft tot nu toe ook alleen maar hengstveulens gehad (wel hele mooie) en dat zal dit jaar ongetwijfeld wel weer zo zijn.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:25

Fleuribelle, hoe gaat het nu met ze?

xYaartje schreef:
Al-Zawraa: Gefeliciteerd met je mooie veulen! Zoals ik het lees heb jij of heeft je merrie vaker (of tot nu toe alleen maar) hengst veulens gehad?
Troost je. Maria heeft tot nu toe ook alleen maar hengstveulens gehad (wel hele mooie) en dat zal dit jaar ongetwijfeld wel weer zo zijn.

In nu ruim 12 jaar 2 merries waarvan 1 met 2 jaar overleden.. Verder alleen maar hengsten.. Mijn oudste en enige merrie is nu 8 jaar en al mijn merrielijnen lopen dood op deze manier.. Uit dus allerlei verschillende merries, verschillende hengsten, zelfs aangekochte merries krijgen altijd hengsten :+
Als ik niet net verschrikkelijk veel geïnvesteerd had in goede merries, zou ik echt de handdoek (weer) in de ring gooien. En ik weet dat het taboe is om te zeggen, en ja beide gezond en wel is uiteraard het allerallerbelangrijkste! Maar ik vind dat in dit topic ook eerlijkheid er mag zijn, ondanks dat dit onderwerp nogal taboe lijkt te zijn, maar ja ik baal als een stekker dat het weer een hengst is! :o Moet zeggen dat op dit moment het verdriet ook even hoger zit dan de blijdschap en dat mag er ook zijn (vind ik).

Al voel ik me dan echt heel schuldig naar mensen zoals Olga, waar alles zou fout gaat en die alles zou geven om te hebben wat ik heb :(:)

Maar goed hopelijk volgend jaar 3 veulens (en hopelijk mag dat dit keer wel lukken, want dat was dit jaar ook het plan), dan moet er toch wel 1 merrie tussen zitten?? O:)

Charisma schreef:
AZ gefeliciteerd!! Fijn dat het ademen snel goed ging! Weer een hengst voor je idd...hopelijk je andere merrie een merrie!

Ik verwachtte er maar 1 dit jaar. Helaas heeft de andere het vorig jaar verloren, met dank aan een waardeloze DA
;(

goldenarrow schreef:
AZ jij ook gefeliciteerd! Gaat hij schimmelen?

Ja! Het is heel duidelijk een schimmel :D

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:30

Zo dat was een pittig nachtje. Het veulen ieder uur omhoog geholpen en uit de fles laten drinken. In het begin had hij nul interesse in de merrie. De merrie heeft een melkfabriek en liet de melk soms spontaan lopen. Dat maakte het melken wel wat makkelijker. Maar om 04.30 was de merrie het zat en wilde ze niet meer dat ik aan het uier zat. Dus moesten we met z’n tweeën eruit. Ook doet de merrie nu behoorlijk lelijk tegen ons. Ergens snap ik dat wel. Het veulen is nog steeds ontzettend slap. De DA is net geweest en heeft zijn longen en zijn slapheid bekeken. Hij is nog ontzettend slap in de achterhand. Maar volgens de DA is dit een kwestie van tijd dat hij sterker wordt. Hij heeft nu bijna anderhalve liter melk op. En zojuist heeft hij even aan het uier gedronken. Dat was wel even een blij momentje. Nu helpen we hem ieder uur overeind en begeleiden hem naar het uier. Volgens de DA nu even niet bij flessen maar hij moet zelf gaan drinken. Dan kunnen wij vannacht waarschijnlijk doorslapen. Zou wel lekker zijn na 14 gebroken nachten met waken erbij.
Het veulen is geboren met eerst zijn achterbenen. Het zwaarste moment was dat zijn bekken eruit moest. Daarna ging het gemakkelijk. Ik had er begin van de nacht een hard hoofd in hoe het veulen was. Maar nu zijn wij voorzichtig positief. Morgenochtend worden zijn antistoffen getest.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:36

Fleuribelle fijn dat het goed is gegaan. Dat is wel schrikken zeg. Zelf nog nooit meegemaakt.

En weer een hengstveulen al-zawraa.
Tja soms heb je dat. Gelukkig alles goed.

Tja zand is voor paarden al lastig als ze er lang op staan maar voor veulens is het geen goede optie. Veulens doen mama na. En die scharrelt door het zand maar veulen nemen altijd gelijk een hap.
Hier staan ze nooit zonder toezicht op het zand. Altijd in de stal of in de wei.
Een harde leerschool , hopelijk komt het goed For Que

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:37

Spannende bevalling dus! Hopelijk gaat het staan en drinken straks snel vanzelf!
Gefeliciteerd met je veulen!!

AZ ook gefeliciteerd!!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:39

Al_Zawraa schreef:
Fleuribelle, hoe gaat het nu met ze?

xYaartje schreef:

In nu ruim 12 jaar 2 merries waarvan 1 met 2 jaar overleden.. Verder alleen maar hengsten.. Mijn oudste en enige merrie is nu 8 jaar en al mijn merrielijnen lopen dood op deze manier.. Uit dus allerlei verschillende merries, verschillende hengsten, zelfs aangekochte merries krijgen altijd hengsten :+
Als ik niet net verschrikkelijk veel geïnvesteerd had in goede merries, zou ik echt de handdoek (weer) in de ring gooien. En ik weet dat het taboe is om te zeggen, en ja beide gezond en wel is uiteraard het allerallerbelangrijkste! Maar ik vind dat in dit topic ook eerlijkheid er mag zijn, ondanks dat dit onderwerp nogal taboe lijkt te zijn, maar ja ik baal als een stekker dat het weer een hengst is! :o Moet zeggen dat op dit moment het verdriet ook even hoger zit dan de blijdschap en dat mag er ook zijn (vind ik).

Al voel ik me dan echt heel schuldig naar mensen zoals Olga, waar alles zou fout gaat en die alles zou geven om te hebben wat ik heb :(:)

Maar goed hopelijk volgend jaar 3 veulens (en hopelijk mag dat dit keer wel lukken, want dat was dit jaar ook het plan), dan moet er toch wel 1 merrie tussen zitten?? O:)

Jeetje! Dan snap ik inderdaad dat je even baalt dat het, ondanks het gezond en wel ter wereld is gekomen, het weer een hengst is. Met zoveel jaar fokken en nauwelijks merrie veulens dan is een merrie jou wel echt gegund!
En snap je gevoel helemaal hoor. Je wilt dan zo graag de lijn voort zetten, maar dat lukt dan telkens weer niet, maar je hebt nog een kans dit jaar toch? Ga gewoon heeeel hard voor je duimen dat dat wel een merrie veulen word!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:46

Al_zawraa gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je baalt hoor, ik bedoel zo kun je inderdaad je merrielijn niet voortzetten. Hopelijk volgend jaar wel minstens 1 merrie. Kun je anders geen fillyplus gebruiken?

fleuribelle het klinkt alsof er vooruitgang in zit!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:46

Jee Fleuribelle, wat een stress! Fijn dat hij inmiddels iets beter wordt. Ik duim voor jullie dat hij snel aansterkt!

xYaartje schreef:
Jeetje! Dan snap ik inderdaad dat je even baalt dat het, ondanks het gezond en wel ter wereld is gekomen, het weer een hengst is. Met zoveel jaar fokken en nauwelijks merrie veulens dan is een merrie jou wel echt gegund!
En snap je gevoel helemaal hoor. Je wilt dan zo graag de lijn voort zetten, maar dat lukt dan telkens weer niet, maar je hebt nog een kans dit jaar toch? Ga gewoon heeeel hard voor je duimen dat dat wel een merrie veulen word!

Nee, ik verwachtte maar 1 veulen dit jaar helaas. Andere is het vorig jaar met dank aan een selecte DA helaas verloren.. Dus alle hoop op volgend jaar!

En ik ben me er terdege van bewust dat door mijn gevoel openbaar uit te spreken ik bij heel veel mensen een verkeerde snaar raak waarschijnlijk en veel mensen een oordeel zullen hebben en dat mag.