Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xYaartje schreef:Al-Zawraa: Gefeliciteerd met je mooie veulen! Zoals ik het lees heb jij of heeft je merrie vaker (of tot nu toe alleen maar) hengst veulens gehad?
Troost je. Maria heeft tot nu toe ook alleen maar hengstveulens gehad (wel hele mooie) en dat zal dit jaar ongetwijfeld wel weer zo zijn.
Charisma schreef:AZ gefeliciteerd!! Fijn dat het ademen snel goed ging! Weer een hengst voor je idd...hopelijk je andere merrie een merrie!
goldenarrow schreef:AZ jij ook gefeliciteerd! Gaat hij schimmelen?
Al_Zawraa schreef:Fleuribelle, hoe gaat het nu met ze?xYaartje schreef:Al-Zawraa: Gefeliciteerd met je mooie veulen! Zoals ik het lees heb jij of heeft je merrie vaker (of tot nu toe alleen maar) hengst veulens gehad?
Troost je. Maria heeft tot nu toe ook alleen maar hengstveulens gehad (wel hele mooie) en dat zal dit jaar ongetwijfeld wel weer zo zijn.
In nu ruim 12 jaar 2 merries waarvan 1 met 2 jaar overleden.. Verder alleen maar hengsten.. Mijn oudste en enige merrie is nu 8 jaar en al mijn merrielijnen lopen dood op deze manier.. Uit dus allerlei verschillende merries, verschillende hengsten, zelfs aangekochte merries krijgen altijd hengsten![]()
Als ik niet net verschrikkelijk veel geïnvesteerd had in goede merries, zou ik echt de handdoek (weer) in de ring gooien. En ik weet dat het taboe is om te zeggen, en ja beide gezond en wel is uiteraard het allerallerbelangrijkste! Maar ik vind dat in dit topic ook eerlijkheid er mag zijn, ondanks dat dit onderwerp nogal taboe lijkt te zijn, maar ja ik baal als een stekker dat het weer een hengst is!Moet zeggen dat op dit moment het verdriet ook even hoger zit dan de blijdschap en dat mag er ook zijn (vind ik).
Al voel ik me dan echt heel schuldig naar mensen zoals Olga, waar alles zou fout gaat en die alles zou geven om te hebben wat ik heb
Maar goed hopelijk volgend jaar 3 veulens (en hopelijk mag dat dit keer wel lukken, want dat was dit jaar ook het plan), dan moet er toch wel 1 merrie tussen zitten??
xYaartje schreef:Jeetje! Dan snap ik inderdaad dat je even baalt dat het, ondanks het gezond en wel ter wereld is gekomen, het weer een hengst is. Met zoveel jaar fokken en nauwelijks merrie veulens dan is een merrie jou wel echt gegund!
En snap je gevoel helemaal hoor. Je wilt dan zo graag de lijn voort zetten, maar dat lukt dan telkens weer niet, maar je hebt nog een kans dit jaar toch? Ga gewoon heeeel hard voor je duimen dat dat wel een merrie veulen word!