[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 11:49

Ben ik blij dat de dierenarts net geweest om te scannen. :') Liezella ei van 5.65. Vanaf gisteren hengstig. Odilia beginnend, maar nog niks bijzonders, dus even in de gaten houden.

Gelukkig hadden ze nog een portie over. Die ga ik nu ophalen, dan gelijk insimineren

rowindieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:07

AM_Horses schreef:
Ben ik blij dat de dierenarts net geweest om te scannen. :') Liezella ei van 5.65. Vanaf gisteren hengstig. Odilia beginnend, maar nog niks bijzonders, dus even in de gaten houden.

Gelukkig hadden ze nog een portie over. Die ga ik nu ophalen, dan gelijk insimineren

Spannend! Hopelijk in 1x raak _/-\o_

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:19

AM: spannend, succes! Duimen dat het in 1x raak is!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 13:23

Spannend AM!! Hopelijk is het in 1x raak!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:15

AM zo dan, daar ben je hopelijk net precies mooi op tijd bij dan!

Er zit toch wat beweging in hier, Veroon nu toch hengstig. Ik laat vanavond eerst maar even scannen. Kunnen we gelijk kijken of alles er goed uit ziet van binnen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 14:31

Ik had het niet verwacht dat ze al zo ver was. Ik heb het sperma opgehaald, nu nog terug rijden. Ze had links dus ei van 5.65 en rechts nog één van 3.5.
Het zou idd mooi zijn als het in één keer lukt.

Muronia. Spannend, ik ben benieuwd of zij ook al zo vlug een groot ei heeft

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:01

Muronia schreef:
AM zo dan, daar ben je hopelijk net precies mooi op tijd bij dan!

Er zit toch wat beweging in hier, Veroon nu toch hengstig. Ik laat vanavond eerst maar even scannen. Kunnen we gelijk kijken of alles er goed uit ziet van binnen.

Spannend! Komt Marijke ook weer bij jou?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 15:19

muronia: succes met scannen, hopelijk ook al een mooi ei

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 16:21

Hier is de hengst vandaag aangekomen dus vanaf morgen beginnen we met schouwen! Hij is nog jong dus vermoedelijk wel meer als 1 poging nodig

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:06

Am das goed gedaan amai die heeft al mooi follikel.

Veroon ook ingang gezet

Ik merk hier ook er ze rustig hengstig aan het komen is. De jaarling hengst begint opvallend veel langs de zijlijn te staan.

Super Luna nu kan je echt beginnen

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 17:22

Spannend AM! Welke hengst had je ook alweer voor haar gekozen?

Afbeelding
Zou ze hengstig zijn/worden? :+
Deze laat normaal helemaal niets zien haha.

De jaarling hengsten verhuizen nu maar komend weekend al en tot die tijd maar even in de hengsten wei gezet (deze omheining is niet echt hengst proof hahaha), ze vinden de meisjes nu wel erg interessant worden. _O-

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:10

Amhorses dat ging ineens snel! Hopelijk in 1x raak!

Quir de mannen vinden het wel erg intressant :)) Verstandig dat je ze even verhuisd hebt

Fotsy hormonen spelen op :j Zou je nu willen beginnen of iets later?

Luna spannend! Eerste dekjaar voor de hengst? Hier net zo. Even zien of hij het snapt.

Muronia ook al hengstig! Hoe was de scan?

Meganvr ben benieuwd hoe ver ze nu zijn!

Kiki ik snap dat je na zo'n dag kapot bent. Wel leuk even paarden kijken!

Goldenarrow wat fijn dat je elke dag kan gaan bestellen. Dat scheeld veel stress

Flubberboot hopelijk blijft ze nog mooi hengstig tot morgen!

Tinniie zou goed kunnen inderdaad. Ineens ook een hele omslag van 22 graden naar 2... brrr

Jennyk hoe laat moet je morgen? Ben benieuwd!

Fotsy herkenbaar :+ Het gaat hier inderdaad snel. En zit ook nog in het andere topic. Niet bij te houden haha

Zilver nu 8 dagen na de bevalling en goed hengstig. Deze ronde wil ik overslaan. Zondag haal ik de hengst op. Hij heeft nog nooit gedekt en we hebben besloten hem eerst te laten wennen aan de nieuwe stal en andere routine. Zodat we over 20 dagen hopelijk zonder stress kunnen gaan dekken. Hummeltje weet nog niet eens hoe het moet :(:) We geven hem lekker de tijd!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:21

Nog iets te vroeg, ei is nog maar 2,7 cm dus we gaan volgend weekend weer kijken.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 22:49

Muronia schreef:
Nog iets te vroeg, ei is nog maar 2,7 cm dus we gaan volgend weekend weer kijken.

Spannend! Komt Marijke ook weer bij jou ?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 00:04

Luna. Leuk, hij heeft nog niet eerder gedekt?

Quir. Nashville voor Liezella.
Aah de mannen krijgen al wat hormoontjes := zal wel fijn zijn als de merrie nu haar hengstigheid goed laat zien.

Kabayo. Knap hummeltje mag binnenkort een echte man worden. Wel een voordeel dat silver al een keer natuurlijk is gedekt. 2 onervaren lijkt me een uitdaging.

Kiki. Drukke dag achter de rug,maar wel leuk

Muronia. Ongeveer hetzelfde als bij Odilia. Begint op te spelen, maar nog net niet hengstig. Ik ben benieuwd. Spannend hoor

Liezella voelde mooi zacht, heeft alleen mijn arm fijn geknepen :') ik moest ook wat plas ontwijken := meestal is dat wel een goed teken. We gaan het zien. Dinsdag controleren.

Vanavond ook nog een merrie van White Dream geinsemineerd, die stond er ook top voor.
Spannend allemaal weer

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 02:38

Toch wel gaaf dat je dat allemaal zelf zo kan AM :) :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 06:43

Elina ben benieuwd hoe het de hengst vergaat straks en of hij zich snel thuis voelt!

Corina ja klopt, Marijke komt hier scannen. Ik ben heel tevreden over hoe mijn merrie het scannen op stal oppakte. Ik herinner me nog goed dat ze er 2 jaar geleden helemaal niet van gediend was in de opvoelbox in Klijndijk. Scheelt een stuk dat dit nu goed gaat, hoef ik niet steeds met de trailer op pad ervoor.

AM dat klinkt goed! Nu hopen dat het ei er af gaat en dit klaar is zo. Volgens mijn berekening zou ze woensdag hengstig moeten worden en dan zou ze volgende week dinsdag a woensdag op de eisprong zitten. Ik was al verbaasd dat mn bijrijdster haar gisteren hengstig zag want dat was aan de vroege kant. Ik denk dat ik er niet ver naast zit.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:05

Cp. Ja vindt het ook super tof. Meestal klopt mijn gevoel ook wel. Als ze mooi zacht zijn worden ze drachtig. Zijn ze dit niet, worden ze meestal niet drachtig. Het plassen als ik aan het insimineren ben neem ik maar voor lief :') is toch een teken dat ze goed hengstig staan.

Muronia. Ik ben benieuwd. Ik kan van Odilia niks zeggen, zij stond in de opfok. Hun wisten niet wanneer ze voor het laatst hengstig was. Staart afhouden vondt ik wat verdacht, daarom mee laten scannen
Afbeelding

Ik was heel blij met de dierenartsen gisteren. Zonder sedatie en met zoveel rust. Was voor allebei de eerste keer en vonden het echt spannend. Eerste ervaring is in ieder geval goed gegaan

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 09:06

Hier wordt Satinka vandaag geïnsemineerd, hengstigheid blijft nog steeds wat hangen wel.. stom weer!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 11:07

Ik ga hier ook maar even open kaart spelen, heb ik net ook met mn verzorgsters gedaan. Ik laat niet alleen Veronia dekken dit jaar maar we nemen Wainonia toch ook weer mee. Ondanks de 3 jaar gust, hebben we haar vorig jaar weer heel mooi schoon gekregen (ze had een hardnekkige baarmoederontsteking) en daarna 1 niet gelukte ronde gehad. We zaten toen al laat in het seizoen en ik besloot dat het genoeg was geweest voor haar. Ze is alleen nu heel mooi schoon gebleven en zit ook heel goed in haar vel, is super de winter uit gekomen. Beter dan het jaar ervoor. Ik heb haar gisteren ook laten scannen en zij is iets verder dan Veronia met een ei van 3,1 cm (en een schone baarmoeder jippie). Ik heb geen verwachtingen ervan, maar omdat niet geschoten altijd mis is, gaan we het gewoon proberen. Nu vroeg in het seizoen, dus een aantal pogingen te gaan en er hoeft maar eentje te blijven plakken. Wainonia wordt geïnsemineerd met de IHW-hengst Leffe.

Wainonia
Afbeelding
Afbeelding

Leffe (Lenard x Onno S)
Afbeelding
Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 11:31

wauw spannend claudia! ik vind het een mooie combinatie

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 11:39

Dank je. Ik denk ook dat die goed bij elkaar passen. Nu moet ik er voor mezelf voor waken dat ik het niet spannend ga maken. Je verheugt je toch en je hoopt, maar gezien de laatste jaren levert dat vaak alleen teleurstelling op dus mijn eigen verwachtingen laag houden is best een opgave. Ik heb mijn hoop op Veronia gevestigd. Dat moet gewoon echt lukken, dan moet ik tevreden zijn. Snap je?

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 11:48

ik ga met je mee duimen. het is je gegund

ik snap dat je de hoop op veronia legt. .

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:01

AM_Horses, spannend, Hopelijk pakt het in 1x
Wel gaaf dat je het gewoon allemaal zelf kan doen.

Luna2006, fijn dat hij goed is aangekomen. Komt wel goed met de jonge man

Fotsy, ideale manier van schouwen haha

Quir, maar goed dat ze zo naar de grote weide gaan. Al zal het wel stil zijn, ze brengen wel leven in de brouwerij

Kabayo, even gemist hoe oud is hij? Wel weer spannend

Muronia, ook nog even geduld dus. Kou werkt ook niet mee helaas.
Leuk dat je het toch weer gaat proberen. Mooie combinatie, ga duimen voor je dat het lukt.

Bah wat een vies weer vandaag, regen en harde wind. Niets aan

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 12:48

Oh leuk Muronia!!! Mooie combinatie! Hopelijk worden beide dames mooi drachtig dit jaar!