Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xPenny schreef:Wij gaan het dit jaar ook nog eens proberen voor de laatste keer.![]()
Vorig jaar heeft mijn merrie helaas een abortus gehad op 10 maanden dracht. Wij zijn toen naar de kliniek in Someren moeten gaan. Het veulen was overleden in de baarmoeder en lag gedraaid waardoor ze het niet zelf geaborteerd kreeg. Gelukkig kregen ze het er met de handen eruit, als het namelijk 10 minuten langer had geduurd werd het een keizersnede of een foetotomie.
Ze kwam er gelukkig zonder complicaties vanaf en was meteen na 3 dagen weer de oude. We hebben haar toen 3 maanden op rust laten staan en opnieuw geïnsemineerd.
Helaas had ze een tweelingdracht. Er is een op dag 16 gecrusht en op dag 18 gecontroleerd waar er nog maar eentje te zien was op de scan.
De DA laten komen rond dag 30 en helaas zaten ze er nog beide maar waren ze reeds al aan elkaar vastgegroeid. Alsnog eentje laten crushen in de hoop dat de ander bleef zitten. DA is op dag 33 terug komen scannen en het ene eitje zat nog netjes. Helaas rond dag 45 werd ze hengstig en is ze leeg gescand. We zaten al erg laat in het seizoen waardoor we ervoor gekozen hebben haar niet opnieuw te laten insemineren.
Al met al 2 jaar een beetje pech gehad... Hopen we dat deze keer 3 maal scheepsrecht is.
We zijn er nog niet helemaal uit welke hengst het gaat worden.
[ [url=m/8lJMMG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn merrie een Caridor Z x Quinar Z
Twijfel tussen deze hengsten:
[ [url=m/wQieQc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een Casall x Calvaro Z, 1,71, bijna 5 jaar.
[ [url=m/yA1pLT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Een Dominator Z x Aganix du seigneur Z, 1,72, bijna 4 jaar.
Reden voor de jongere hengsten aangezien mijn spaarpotje betreft het fokken flink leeggelopen is en na 2maal pech gehad te hebben wil ik geen risico nemen op een duurdere hengst.
CubaLibre schreef:Hier ook zeker wachten tot eind april/begin mei....
Onze combi dit jaar:
DG DRY JILL
APHA
2008
Zwart (EE/aa), rabicano
1.45
[ [url=m/sbOcRr.jpg]Afbeelding[/url] ]
X
GP Mister Dual Jac
AQHA
2008
Sooty Dunskin (Ee/Aa/NCr)
1.48
[ [url=m/APFjwV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Woogy schreef:Het kan gerust hoor, zeker met dit briljante weer.
Word ze natuurlijk gedekt of geïnsemineerd?