Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:24

Ik volg normaal niet de topics op de Kraamstal, een aantal veulens herkende ik wel van de voorpagina. Maar ik heb vooral gekeken naar welke foto's mij in het totaal opvielen en daarom heb ik bij de merrieveulens op 2 veulens gestemd, die ik nog helemaal niet eerder gezien had, maar voor mij er wel uitsprongen. Bij de hengstveulens heb ik op 1 veulen gestemd die ik eerder al wel heb gevolgd en een kanjer vind en 1 nieuw veulen dat voor mij van de foto afspatte.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 12:31

ikzelf heb op beertje gestemd omdat hij precies een maand voor mijn veulen is geboren en ze beiden op de achtste jarig zijn, superleuk *D
en ik heb gestemd op a dollar for a rose omdat het een knapperd is :)

litilaura

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:11

Bij de merries staat op dit moment niet de verwachtte nummer 1 aan top.... Het lijkt erop dat een zielig verhaal van veel topics aan het winnen is op dit moment.

Zonder gekheid ik denk dat er meer aanmeldingen zullen zijn als de inzendingen zo worden neergezet:

Naam:
Geboortedatum:

Foto1 standfoto (iedereen dezelfde soort foto)
Foto2 een vrije keuze foto

Dan zou de wedstrijd een stuk eerlijker zijn omdat bokkers die niet heel actief zijn of bevriend met een bokker dan zouden stemmen op het veulen dat zij daadwerkelijk het leukst vinden. En dat populariteit of een verhaal er niet toe doet

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:12

Gelukkig wordt een veulen maar 1x per jaar geboren en dit jaar is hij dus populair.

Ach laten we met zijn allen genieten van alle mooie veulens die zijn geboren en hopen dat ze gezond mogen opgroeien.

Kaatje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:33

Ik heb mijn hengstveulen wel opgegeven. Niet met de verwachting om te winnen maar gewoon om hem een keer te laten zien op bokt. Tuurlijk vind ik het hartstikke leuk als er iemand op hem stemt maar als niemand hem de leukste, knapste, zieligste of populairste vindt dan is dat helemaal prima.
Zelf heb ik op de veulentjes gestemd die er voor mij het meeste uitspringen op de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:45

Sommigen van jullie doen nu net voorkomen alsof het niet allemaal tegelijk kan?

Dus EN idd een zielig/triest/verdrietig verhaal, of populariteit van eigenaar EN een leuk/mooi/correct gebouwd veulen.
Maar dat als van het 1 sprake is er van het ander dus in geen geval sprake kan zijn...

Maar zo is er elk jaar wat geloof ik;

Nu mag de gedoodverfde winnaar niet winnen, want jullie kunnen niet tegen de fotospam.
En vorig jaar was het feit dat een al overleden veulen won, buiten alle proportie.

Het is bokt maar hoor, geen overkoepelingsorgaan van alleen maar kenners. Trouwens zelfs bij kenners, verschillen de smaken, dus waar gaat het nu toch over allemaal...

Oh ja; geld voor alle dieren, waaronder dus de mens maar ook paarden niet dat; de lelijkste eendjes de mooiste zwanen worden en andersom? Dus een verkiezing op bokt voor het mooiste/correct gebouwde veulen, eigenlijk onzin is?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:49

Ik snap niet zo goed waarom niet stemmen of opgeven met jaloezie of afgunst te maken zou hebben. Voor sommige is het gewoon niet belangrijk, zonde van de tijd,... en nee ik zou de top 3 veulens ook niet in mn wei willen hebben lopen. Ik ben blij met wat ik fok, ben een rasfokker dus er zouden zowiezo al veel veulens afvallen en ik ga voor verbeteren van een ras, als ik hieraan thuis (en op keuring ) voldaan heb ben ik tevreden. Dan lig ik niet wakker van of ik een veulen heb opgegeven of niet

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:50

Sommige veulens hebben een foto die in mijn ogen de pracht van het veulen wegwuift, dat is jammer maar zorgt er wel voor dat dat niet de veulens zijn waar ik op stem. Als de enige foto die je hebt een streperig geschoren veulen is dat kan zijn kop laat hangen, dan lokt dat toch niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:50

De fotospam is voor mij niet de reden want die heb ik amper mee gekregen. :+

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:56

NatasjavE schreef:
peach2001 schreef:
actie-reactie. als mensen die nu niet stemmen omdat.. wel stemmen en daardoor de gedoopverfde winnaar misschien met de hakken over de sloot wint of zelfs helemaal niet, dan wordt het ook weer interessanter om op te geven.

Op een ander veulen stemmen wat ik ook niet naar smaak is om de meest populaire deelnemer niet te laten winnen vind ik pas echt suf. Dat komt pas jaloers over op mij.

Als ik stem dan stem ik om iemand te laten winnen en niet om een ander te laten verliezen.

goh.. mijn diepste verontschuldigingen als dat nou echt zo kort door de bocht bij je overgekomen is....

ik ging in mijn bereddeenneerringg (jemig, vleeswarentoetsebord) er vanuitt dat mmenn (de meesten in deze) niet steemdee omddat de gedoopverfde winnaar al min of meer duiddlijk is en men dus niet de waarde van hun stem inschatten én niet diezelfde winnaar zouden hebben gekozen want anders zou extra steun immers geen probleem vormen. kortom, veel zouden ergens anders op stemmen en door dat dan toch te doen kan de uitslagg wel eens verassend anders uitpakken. hopenlij begrijp je deze langere uitleg watbeter. en nee, ik had echt ff geen zin om elke stotteringvan het schermtoetsenbord te trachten te verbeteren, tis al lastig genoeg als je gewone tb niet werkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:58

Nou vind ik ook wel, dat sommige erg leuke veulens gewoonweg niet voordelig overkomen door onhandige foto's, eerlijk gezegd.
Pal van voren, of alleen het hoofd, tsja dan kun je niet echt goed de hele bouw zien, dus dat maakt het voor een aantal hele leuke veulens ook wat lastiger, denk ik.

Je zou toch zeker een standfoto, opzij willen zien? En niet alleen een hoofd maar het héle dier?

Misschien dat daar iets in het reglement voor opgave van het veulen kan worden aangepast, want nu zie je soms zulke ongelukkig genomen foto's dat het dier - hoe leuk ook - gewoon heel slecht te beoordelen is. Dat vind ik in die gevallen dan wel jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:05

LukieBradley schreef:
Tobbes schreef:
+:)+
Maar desondanks heb ik nog 2 stemmen die te koop zijn :+

:')
Bewaar ze tot volgend jaar voor de mijne.

Dat doe ik als ik dan voor dit jaar jou 2 stemmen mag hebben ;)

Wat biedt iemand mij in ruil voor 4 stemmen?

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:06

Het is denk ik maar net wat je wil bereiken met de verkiezing. Gaat het om het mooiste, meest correcte veulen, zo objectief mogelijk (smaak/ras daargelaten), dan zou je kunnen kiezen voor alleen standfoto's. Maar als je het karakter van je veulen wil laten meewegen, omdat het een 'leukste veulen' verkiezing is, dan wil je natuurlijk gewoon de leukste, mooiste of beste foto van het veulen zien, waarin dat stukje karakter wat naar voren komt. Ik dacht altijd dat de verkiezing meer om dat laatste draaide. De kwaliteit van de foto weegt toch ook wel mee hoor, hetzelfde paard kan er op de ene foto vele malen beter uitzien dan op de ander. Is banketstaaf voor degenen die geen fotoshoot/goede camera hadden, maar zo is het.

Verder is de vraag van dit topic al wel beantwoord denk ik. Meedoen is niet leuk meer als je van tevoren al weet wie de winnaars gaan zijn (nog voordat het dier geboren is zelfs? Beetje extreem, niet?). Maar ik kan me er ook wel in vinden dat meedoen ook leuk is om te zien hoeveel stemmen jouw veulen oplevert. En dan hopen dat het niet tegenvalt :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:42

Ik heb juist het idee dat door dit topic er veel meer gestemd wordt op 'andere' veulens dan normaal gesproken. :) Wel leuk voor die gebruikers.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:44

Denk dat heel veel mensen inderdaad niet mee doen omdat ze weten dat een ander veulen toch populairder zou zijn. Ik vind het alleen wel banketstaaf dat er mensen zijn die soms opmerkingen maken waaruit ze even sneaky hun afgunst naar de eigenaar bekend maken. Alsof diegene er wat aan kan doen dat ze een populair veulen heeft, waarvoor ze in alle enthousiasme veel topics heeft geopend. Dat mag gewoon.

En stel dat je gewoon een mooi veulen heb en je ben populair, wordt het je alsnog kwalijk genomen want het is vriendjespolitiek ..

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:45

Iris82 schreef:
Ik heb juist het idee dat door dit topic er veel meer gestemd wordt op 'andere' veulens dan normaal gesproken. :) Wel leuk voor die gebruikers.

Heeft het topic zijn doel bereikt *\o/* :+

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:53

Ik heb door dit topic inderdaad ook gestemd. Ik heb niet naar de namen van de bokkers gekeken, maar volgens mij heb ik wel op 1 populaire gestemd, omdat die zo leuk overkwam.

Verder ben ik het eens met de foto's: Sommige zijn gewoon echt van aardappelkwaliteit, en daardoor is het beeld van het veulentje ook gelijk anders. Een nette standfoto waarop het hele dier van de zijkant te zien is, en een foto eigen keus zal de verkiezing al een hele hoop ten goede doen!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:56

lucifertje schreef:
Iris82 schreef:

Heeft het topic zijn doel bereikt *\o/* :+

Als dat echt zo is, dan is dat wel leuk inderdaad! :P

En voor de rest ik het toch eigenlijk ook wel logisch dat de meest actieve en de meest zielige verhalen winnen? Die hebben toch meestal wel de meeste volgers en die stemmen natuurlijk allemaal op die veulens. Moeten die gebruikers toch zelf weten, of ze hun hele (paarden)leven op bokt willen neergooien en 20 uur per dag online zijn? :P
Laatst bijgewerkt door Jellybeans op 31-10-16 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:58

Er zijn dus weinig aanmeldingen, omdat mensen het gevoel hebben geen kans te maken. Maar ik lees ook dat mensen de veulens die (hoogstwaarschijnlijk) winnen dit geen mooie veulens vinden. Maar het feit dat deze veulens veel stemmen krijgen betekent toch dat het blijkbaar best leuke veulens zijn, toch? Elk jaar lees ik hier en daar wel steken onder water richting bepaalde bokkers en dat vind ik kwalijk. Waarom is het nodig om zulke opmerkingen te maken? Daarmee krijgen deze mensen toch een vervelend gevoel en dat is niet de bedoeling lijkt me. Als je niet mee doet, omdat je het gevoel hebt geen kans te maken dan is dat prima. Maar dan hoeven er toch niet zulke opmerkingen gemaakt te worden? :o

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:03

Persoonlijk vind ik het jammer dat het voorspelbaar is wie de winnaar. Als al bij de geboorte (of zelfs nog voor de geboorte zoals hier al werd opgemerkt) bekend is wie de winnaar wordt is de spanning er wel vanaf.

Misschien is het een idee om twee wedstrijden te houden? Eén voor het veulen met de meeste/leukste topics/reacties en één voor het mooiste veulen?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:04

Ik kijk ook naar kwaliteit van foto's. Een veulen met net een minder bewegingsmoment, tussen de rommel, in het verband, zeer onder of overbelicht.
Als je meedoet doe dan ook de moeite om een leuke foto te maken Knotten en wassen bedoel ik dan niet maar doe wel iets meer dan even naar stal rennen snel en foto maken en die erbij zetten. Zonde

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:14

harbourlight schreef:
Persoonlijk vind ik het jammer dat het voorspelbaar is wie de winnaar. Als al bij de geboorte (of zelfs nog voor de geboorte zoals hier al werd opgemerkt) bekend is wie de winnaar wordt is de spanning er wel vanaf.

Misschien is het een idee om twee wedstrijden te houden? Eén voor het veulen met de meeste/leukste topics/reacties en één voor het mooiste veulen?

Mwah lijkt me niet zo zinvol, 2 wedstrijden. Er wordt toch altijd wel op de bekendste veulens gestemd. Want de fans vinden die vast ook het mooist. :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:17

2 wedstrijden lijkt mij ook niks, daarbij is het tellen nu al erg veel werk voor de vrijwilligers dat wil he niet gaan verdubbele lijkt me.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:19

Jellybeans schreef:
En voor de rest ik het toch eigenlijk ook wel logisch dat de meest actieve en de meest zielige verhalen winnen? Die hebben toch meestal wel de meeste volgers en die stemmen natuurlijk allemaal op die veulens. Moeten die gebruikers toch zelf weten, of ze hun hele (paarden)leven op bokt willen neergooien en 20 uur per dag online zijn? :P

Dat is het punt toch niet? Er wordt gevraagd hoe het zou kunnen komen dat de inschrijvingen zo terug lopen en daar wordt antwoord op gegeven.
Van mij hoeft zo'n populariteitsstrijd niet, dus ik stem niet en zou ook niet meedoen, dat anderen dat wel doen moeten ze zelf weten, daar heb ik weinig mee te maken. Ik vind het eigenlijk een beetje hetzelfde als uitgelicht, ondanks dat mijn laatste topics er altijd in gestaan hebben vind ik die "social" media populariteits onzin helemaal niks en dan druk ik het nog voorzichtig uit.

Buiten dat vind ik "gouden bokt veulen" een behoorlijke penny titel, waarvan het dus ook te verwachten is dat degene met de grootste penny aanhang wint, maar dat was niet de vraag in de OP.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:22

Nies_ schreef:
Jellybeans schreef:

Dat is het punt toch niet? Er wordt gevraagd hoe het zou kunnen komen dat de inschrijvingen zo terug lopen en daar wordt antwoord op gegeven.
Van mij hoeft zo'n populariteitsstrijd niet, dus ik stem niet en zou ook niet meedoen, dat anderen dat wel doen moeten ze zelf weten, daar heb ik weinig mee te maken. Ik vind het eigenlijk een beetje hetzelfde als uitgelicht, ondanks dat mijn laatste topics er altijd in gestaan hebben vind ik die "social" media populariteits onzin helemaal niks en dan druk ik het nog voorzichtig uit.

Buiten dat vind ik "gouden bokt veulen" een behoorlijke penny titel, waarvan het dus ook te verwachten is dat degene met de grootste penny aanhang wint, maar dat was niet de vraag in de OP.

Nee dat was het punt niet. Maar daar gaat de discussie in dit topic inmiddels wel over. :P