Steefjevos schreef:yvonnedv schreef:
Dat zeker.
Voor de merrie heeft het naar mijn idee eigenlijk geen meerwaarde, die slijt er alleen maar van en ze moeten haar ook nog eens een tijd missen (hoe lang mag ze blijven?). Dus hulde voor de eigenaren van de merrie
Naja, slijt er alleen maar van.. Ze hadden in eerste instantie bij die merrie al zelf een veulen gewild, dus dit klinkt wel heel negatiefMaar inderdaad, ze hadden er dan ook voor kunnen kiezen de merrie weer te laten herstellen en misschien weer in training te nemen. Aan de andere kant: er zijn ook merries die heel veel moeite kunnen hebben met het verlies van hun veulen..
Hoe dan ook: de eigenaren van die merrie hebben voor dit veulen een heel fijne keus gemaakt
Ik bedoel het absoluut niet negatief hoor. Eerder positief naar de eigenaren van de merrie. Ik neem aan dat er niet bekend is hoe deze merrie op termijn op het verlies van een veulen reageerd. Een veulen aan de voet vreet toch aan een merrie en tja als je er dan een veulen voor terug krijgt neem je dat op de koop toe maar deze eigenaren krijgen er niets voor terug, hooguit dat ze een paar maanden niet voor de kosten van onderhoud hoeven op te draaien. Dus alle lof.