WSW 5 merries die moeten bevallen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Re: WSW 5 merries die moeten bevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 01:47

Blijft toch spannend :P

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 01:55

Ja, wij zitten ook erg tussen wel...niet....wel!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 01:58

laten we hopen op wel! :P

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 01:59

Ja, daar gaan we voor anders kost het me weer een nacht! Pinky heeft vorige week ons ook een nacht in spanning gelaten om de volgende avond te bevallen!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 02:27

Veulens toch... nog niet eens geboren, en ze bezorgen ons al zoveel kopzorgen :P

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 03:20

guanacotje schreef:
Veulens toch... nog niet eens geboren, en ze bezorgen ons al zoveel kopzorgen :P

Ben jij nog op?? Doorzettertje!

Ik heb net besloten dat ik toch op blijf, om verschillende redenen: Sugar is 15 jaar en het is haar eerste dus wie zal zeggen hoe het gaat en hoe Sugar zal reageren. Ook het risico dat ik moet helpen en niet op tijd ben speelt mee. Op bed duurt het toch langer voor ik bij haar ben dan vanaf waar ik nu zit. Het huis staat nog eens 20 meter verder weg. Tja, misschien overbezorgt maar ik voel me erg verantwoordelijk voor mijn merries.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:15

WSW!!!!!!!!! WAAR IS BEEB NOU?????

Jij zult wel kapot zijn. Lees hierboven dat je wakker bent gebleven.
Oh, het is zo herkenbaar!! En overbezorgd? Nee hoor, ik begrijp je heeeeeel erg goed. En vooral, niet verantwoorden naar anderen waarom je het doet (dat kost je nog meer energie dan het waken zelf) ;-).
Hopelijk laat ze je niet te lang meer wachten.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:28

Sugar! ^) Vrouwtje voor niets de hele nacht wakker geweest!

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 13:01

Sugar is 338 dagen!
Ik ben er weer!!!
6 uur geslapen.....Willem heeft mijn les gedraaid, de schat! Zo kon ik toch even plat.
Jojo is nog steeds op, zij kan niet slapen (het is een oersterk wijf)
Sugar blijft maar nieuwe hars krijgen!! Ik zie verder nog geen groei in de uier al lijkt het steeds een andere vorm te hebben....Of dat komt van slaapgebrek dat mijn ogen tollen van al die uiers. :D
Ik ga zo boodschappen doen...tís Pasen de komende dagen en ik moet ook zorgen dat mijn trouwe medemensen gevoerd worden. :Y)
Zouden wij dan toch een Paasbaby krijgen?? Zowel Papa als Opa zijn met Pasen geboren....Onze Peppy (Little Peppy Easter...daarom heet hij zooo :P ) is de Opa, dus.

Ik kan er echt niets meer van zeggen.
Ik zal leter weer een update geven...als er wat te melden is. In ieder geval wordt er op Sugar gelet.
Diana :wave:

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 13:16

Een paaskind. :D Zeker weten!

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 16:58

Sugar is even in de binnenbak, we kregen vandaag ook hoos buien, buiten is des geen optie. De hars bij Sugar blijft komen en veranderd van kleur, is nu helder ipv geel! We zijn er nog niet maar gaan vannacht in toerbeurten waken, anders kun je ons opvegen. %) En daar hebben we niets aan.
Duimen dat Sugar door gaat zetten!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:16

Hars die van kleur verandert lijkt me toch veelbetekenend, zou mooi zijn die paastraditie!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:32

Heeeel veel succes Diaan.. Ik ben vanavond slecht/niet bereikbaar, ik zal je het nummer van Nicole pben, zij is bovenste in de belboom!

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 19:30

Vue schreef:
Heeeel veel succes Diaan.. Ik ben vanavond slecht/niet bereikbaar, ik zal je het nummer van Nicole pben, zij is bovenste in de belboom!

Ik heb ook het nummer van Quinty (zo noem ik haar kortaf, mag wel hé?)
We gaan zo hooi voeren en checken, meld me weer als er nieuws is!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 19:59

Ik ga even iets voor je opzoeken van vorig jaar........sugar doet alles nl exact hetzelfde als porva vorig jaar.......

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 20:21

http://i573.photobucket.com/albums/ss17 ... 1270318412

Vergroot beeld van Sugar haar tepels, hars opgedroogd toch weer geel maar dat is normaal. Als je naar de rechter tepel kijkt en dan het bovenste gaatje....ja...daar zien wij iets melkachtigs....of is dit wishfull thinking???

quintusgl schreef:
Ik ga even iets voor je opzoeken van vorig jaar........sugar doet alles nl exact hetzelfde als porva vorig jaar.......

Top!! Ik ben benieuwd.
Wij kunnen niets anders dan in toerbeurten waken op deze lieve bloedonderdenagelsvandaanhalende " mommy to-be" voorlopig zijn we gezellig met z'n vieren aan de koffie, dus gaat nog niemand plat (Jojo en Ingrid hebben beide nog niet geslapen.... 8)7 ze zijn nog niet moe... :):)

We zijn in ieder geval goed gehumeurd!! voor zolang dat nog duurt

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:38

Even opgezocht in het dikke buiken topic 2009:

4-5-09
........................
's avonds heeft ze druppels en 's ochtends gedroogde harsjes maar geen druppels...........
We wachten weer geduldig af........

5-5-09
Schiet mij maar lek; gisteravond en vanmorgen geen witte druppels gezien. Nu voer ik haar net, komt er een doorzichtige druppel uit zetten!!

later op de dag:
Meteen even gaan kijken en bij por is t nu zo goed als egaal. Buitenrand nog klein beetje roder *dit ging over de binnenkant van de kling of die al rood was* . En de doorzichtige druppel is nu geel doorzichtig geworden. Andere speen nu ook.
De uier met druppeltje was eerst doorzichtig en later lichtgeel (1e foto) en 's avonds wit (foto met alleen speen).

6-5-09
............... Ook weer harde witte puntjes vanmorgen aan haar spenen (maar ja dat heeft ze al aardig lang). Verder staat de kling nog steeds open in het midden en onder en is nog steeds dik.

's nachts is ze bevallen op 356 dagen.

________________________________________________________________________________________

wat goed dat jullie toerbeurten gaan nemen. Anders ben je straks helemaal af idd. (lees wrak ;-)).
Ik hou mijn tel bij de hand en dan start ik de BB wel op, geen probleem. (vue ga je wat leuks doen?)

Sugar even lekker in de bak.......ook hard gelopen? dan schudt het veulen naar de opening :+ ...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 20:42

Goeie harspuntjes WSW!!! Als het straks wit wordt.....berg je dan maar hahaha.
Lekker gezellig met z'n 4en na een drukke dag. In de kantine? Je kan daar iig lekker zitten en borrelen ;-).
*let op Jojo en Ingrid en bind ze vast op de stoel.........die vallen zo voorover in slaap ;-)*

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 20:51

Dank je wel!!! De info geeft aan dat we gewoon goed moeten oppassen! Maiden merries maar soms ook ervaren merries houden nu eenmaal van verassingen.

Sugar houd haar hooi weer voor gezien en staat weer op haar "ik voel hier niets" plek.

De meiden hier zijn nu nog levendig, ben benieuwd wanneer ze instorten, haha! Ja, wezitten in onze kantine heeft niemand last van ons en we hebben super zicht op de tv's en geluid! Laptop bij me en veel lekkers bij de hand om de tijd door te komen.

We checken uier rond 10en!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 21:07

GEzellige boel dus (als de meiden niet in slaap vallen........haha)! Vooral veel suiker met zoveel mogelijk kleurstof erin eten ;-) ........hieperdepiep wordt je ervan.......

Ik heb haar aan staan. Maak je weer een foto van uier vanavond? ;-).

Ga zo eerst eens even douchen. Ben nat geworden vandaag.

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 21:45

Suiker...wat dacht suikerspin!!! mmmmmmmm gaat wel lukken dus.
Ik zal weer een foto maken, ik houd van iedere merrie een fotodagboek bij met de hele ontwikkeling van de uier, is zo mooi te zien dat iedere merrie haar eigen vorm heeft en zo haar eigen kenmerken.

Tammy, die nu 311 dagen is krijgt al een giga uier, haar tepelhoven beginnen nu ook prominent te worden. Het word eigenlijk tijd om haar te ruilen met Pinky. Maar Pinky is niet gemakkelijk op stal tussen de andere merries, en dus moet ik eerst reorganiseren om zo alleen de juiste merries om haar heen te zetten. Tammy is ook niet super sociaal naar andere merries op dit moment en om haar nu naast Sugar te zetten die nog moet bevallen....ook niet fijn. Ik wacht liever nog even totdat Sugar bevallen is.....zucht! Keuzes, keuzes! :D

Eigenlijk zijn de drie volgende merries alle drie nogal bitches! Maar Maggie (mijn eerste merrie en de Queen Bee hier op stal, ook de moeder van Pinky) is de allerfijnste om op te wachten! Bij haar ga ik nooit fout! Zij geeft gewoon druppen hars en melk binnen een paar uur en gaat dan 12 uur later (gemiddeld) bevallen! Piece of cake!

Komt trouwens nog 1 maiden tussen, Tuck, zij is van een klant en is pas 283 dagen maar begint al met zucht! Zij is erg hormonaal,en gedragt zich soms meer als een hengst dan een merrie (zal wel hengstveulen krijgen, denk ik). Ik verwacht dat zij nogal veel laat zien. Ze is nu al humeurig en trapt al af en toe naar haar buik!! Drama Queen!

Ondertussen ben ik al weer druk met de nieuwe dekking voor volgend jaar veulens!! Pinky blijft leeg, ik ga lekker met haar werken, zij is immers mijn paardje! Jojo haar paint merrie wordt gedekt door Commander Riminic, wauw!
En....we zijn bezig om Tammy (zij is van Boggies Flashy Jac) te laten dekken door Great Resolve (dé Einstein!) *\o/* Even voor de info: Einsteins Revolution is momenteel erg hot, en hij is de zoon van Einstein en komt ook uit een moeder van Boggies Flashy Jac!!
Vandaar dat ik hem niet neem, ik hou niet van inteelt...uh, Linebreeding, hoor ik het te noemen.
Verder gaat onze Peppy een paar dekken van mijzelf maar ik wacht uiteraard nog op hoe de dames bevallen!! :=

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 22:07

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:09

Ga zo even je grotere post lezen.....
Maar nog steeds harspunten!! Da's goed. Ze is wel rustig op het moment, of schopt ze weer?

WSW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 22:21

Ja, er komt ook nog steeds kleine beetjes hars bij.

Jojo en Ingrid zijn eindelijk naar bed! Elise en ik doen de eerst waak tot 4 uur.....oef!
Maar comfy stoelen erbij....snoep, chips, koffie en we redden het wel!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 22:22

Succes vannacht weer!!