Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eppie38

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 18:36

Is er toevallig iemand die weet hoe de website heet van de Familie Jansma in Friesland.
Ik hoor alleen maar goede dingen over ze en heb ze ook aan de telefoon gehad maar kan de website niet vinden.
Morgen gaan we in ieder geval een kijkje nemen.
de kosten zijn350,- in de maand, best boel geld maar toch als je ziet wat het tot nu toe gekost heeft is dat eigenlijk niet zoveel.

Ben zo benieuwd naar de website maar durf hem nu niet te bellen, is zondag vandaar.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:52

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 18:54

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 20:22

Ik heb geen ervaring met kunstmelk voor veulens maar wel met die voor lammeren.
Kleine brokjes slecht opgeloste poeder kunnen rampen veroorzaken en sinds ik systematisch alle melk door een zeef haal voordat ik het geef heb ik veel minder problemen.

Sterkte :(:) :Y)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 21:23

Eppie heb je wel een regeling met X ondertussen? Goed en wel dat je zoveel geld en liefde in Billy wilt pompen maar als binnekort X zegt dat ze haar paard wil.... Dan heb jij niets te zeggen. Zeg dit alleen maar omdat je misschien wel eens voor nare verrasingen kan komen te staan als je niets op papier zet/billy koopt.

Knap dat het weer beter gaat met hem, toch niet niets voor zo'n klein ventje!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-09 21:48

Ik heb gekeken op de site, jammer dat er niet zoveel informatie op staat maar wat er op staat ziet er goed uit.
Tja moeilijk hoor, het gaat inderdaad nu zo goed met hem maar daar zijn natuurlijk leeftijdsgenootjes dus ja wat is wijsheid.

k ga morgen gewoon even kijken (even is 300 kilometer verderop grinnik) heb oppas geregeld voor Billy dus komt wel goed.
Wel vind ik buitenlucht en weidegang best belangrijk of ben ik nu een kniezer.
Nou eerst maar morgen even kijkje nemen.

Mallodie je hebt gelijk hoor maar tja de camping he, is er even tussendoor gekomen, ik heb wel het een en ander op papier gezet en wil dat ook getekend hebben, echt niet omdat ik hem af wil pakken of zo maar tja wil gewoon dat het goed komt allemaal.

Jodi goede tip ga ik zeker doen, ik ben wel super voorzichtig met de melk, houdt me precies aan de voorschriften en maak het iedere keer vers als het voertijd is maar inderdaad zie je soms dat het toch beetje klnoterd, minimaal mar ja wie weet met zon ukkie.

Nou ga even televisie kijken, eens zien wat er gebeurd is in de wereld deze week (kijk normaal iedere ochtend nieuws en lees de krant en nu hihihih echt alles gaat aan me voorbij echt grappig) dan zo het mannetje voeren en vannacht weer en echt met liefde, vind hem zo bijzonder maar ja alle veulentjes zijn bijzonder toch.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 23:07

Ik volg het topic al even...
Voor de melk; met kalven gebruikte we ook poedermelk, als je eerst heet water doet klontert het minder snel.

Verder heel veel sterkte met de kleine!

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 08:11

Eppie, zoals Mallodie al zegt, zorg voor een contractje. En zorg er het liefst voor dat het veulen op jouw naam komt.
Ik ben bang dat als het veulen straks groot is X er mee vandoor gaat, en als je dan niks op papier hebt, dan sta je met lege handen.
Houdt iig ook alle kosten bij die je voor het veulen maakt (bonnetjes zoveel mogelijk bewaren).

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:27

Echt knap hoor Eppie, hoe jij je inzet voor een veulen dat zomaar 'aan kwam waaien'!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:28

Prinnie schreef:
Eppie, zoals Mallodie al zegt, zorg voor een contractje. En zorg er het liefst voor dat het veulen op jouw naam komt.
Ik ben bang dat als het veulen straks groot is X er mee vandoor gaat, en als je dan niks op papier hebt, dan sta je met lege handen.
Houdt iig ook alle kosten bij die je voor het veulen maakt (bonnetjes zoveel mogelijk bewaren).

jaa.. en laat haar ook de helft betalen van de kosten die je tot nu toe hebt gemaakt..

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:51

Citaat:
jaa.. en laat haar ook de helft betalen van de kosten die je tot nu toe hebt gemaakt..

:n
Of je zorgt dat hij onmiddelijk op jouw naam komt,Of X betaald gewoon ALLES!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:55

Ze zijn overeen gekomen om allebei eigenaar te zijn, dus zal dat toch de helft van de kosten worden.
Alle kosten op X verhalen is niet reeel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 10:58

Je weet niet hoe het in hun contract opgesteld staat Cayenne, maar wellicht is het een goed idee om er wel nog eens kritisch naar te kijken. Het zou afschuwelijk zijn als jij alle kosten betaald en zij niets en zij er uiteindelijk mee vandoor gaat.

haffjechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:20

en hoe is het met he veulentje was erg nieuwsgierig

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 15:07

Billy is terwijl ik dit schrijf onderweg naar Friesland naar de familie Jansma.
Pfffff best even zwaar hoor eve neen traantje wegpinken!
Kleine dappere Billy.

Voor wie ze niet kent de familie Jansma heeft een veulenopvang in Friesland zie www.moederlozeveulens.nl
Mijn man is nu onderweg met hem, in de trailer dus (sneer)

Ik heb er echt heel goed over nagedacht, ook nog een aantal kennisen gebeld om wat informatie in te winnen en we zijn allemaal van mening dat hij daar op dit moment echt het beste af is.
Deze mensen hebben ontzettend veel kennis en ervaring hier mee en ik wil hem toch wel de allerbeste kansen geven die onder deze omstandigheden mogelijk zijn.

Wel slikken hoor het is ruim 300 kilometer verder (ik heb 12 liter melk meegegeven in thermoskannen, mijn man zij tjee ik ga niet naar oostenrijk toe hihihih)
Als het even kan ga ik hem opzoeken, gut mis hem nu al, val beetje in een gat eigenlijk, net alsof je steeds iets vergeet heel stom.

Over 3 maanden komt hij weer terug en dan is mijn eigen veulentje inmiddels ook afgespeend kunnen ze wennen aan elkaar en dan zijn de plannen om ze samen in de opfok te doen, lijkt me voor hem ook het beste.
Helaas hebben ze geen weidegang daarzo, kan ook eigenlijk niet met dat jonge spul maar wel ontzettende grote loopstallen en tja het moet maar even zo.
Ik mag bellen wanneer ik wil en langskomen wannneer ik wil dus dat zit wel goed.

Voelt toch wel beetje alsof ik hem in de steek laat hoor maar hij is me echt niet te veel wil gewoon het beste voor hem meer niet.
Wat X betreft, we hebben een goed gesprek gehad samen, contract getekend maar ik heb ook aangeboden om Billy alleen te houden, samen goed is geen goed he en komt alleen hommeles van.
Ze moet er nog even over nadenken en wil het ook niet puzzen, heb aangeboden om de koopsom van 250 aan haar te betalen en de gemaakte kosten die ze betaald heeft (emmer melk en transport) om die aan haar terug te betalen.
Ik hoop dat ze overstag gaat maar in ieder geval ben ik sinds gisteren wel officeel medeeigenaar en mogen we zonder elkaars toestemmnig geen besluiten nemen.

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden over kleine dappere Billy, heb nog een fotootje gemaakt voor hij wegging, moest nog drinken en dan, snik op reis.

EErst even de foto zoals hij was op de dag toen hij aankwam en de foto zoals hij vandaag is toen hij wegging.

Afbeelding

Dat is dus Billy op de dag dat hij aankwam

Afbeelding

En dit is Billy paar uurtjes geleden!
Best wel verschil he in die kleine week?
Gos mis hem zeg, kan niet wachten tot we 3 maanden verder zijn.
Lieve kleine Billy, goede reis en kom gauw weer thuis mijn kleine dappere mannetje.

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:10

Wat een dappere beslissing zeg! Ik denk dat je hier heel goed aan doet en diep respect voor jou! Koste noch moeite wordt gespaard voor dit kleine diertje! Geweldig!

Houd ons maar goed op de hoogte hoor!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:37

heel moedig !

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:40

Goh, wat een verschil idd. Hij komt vast ontzettend mooi terug en dan sta je pas raar te kijken. Natuurlijk zoek je hem op, maar de verschillen zullen elke keer groot zijn. Is alleen maar goed!

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:48

Wow ik lees het topic nu pas maar heb wel alles met een brok zitten lezen.

Wat ben jij een toppertje en ik ga heel hard duimen dat het met billy helemaal goed gaat komen

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:52

Hele goede beslissing en het is echt heel goed voor hem daar. heb er heel veel over gehoord en dat waren alleen maar goede verhalen. Super hoe hij er nu uit ziet zeg jeetje wat een verschil. En dat in een week tijd goed hoor.
Waar hij heen gaat is niet zo ver weg van hier misschien dat als je een keer gaat kijken bij hem en je vind het goed zou ik het heel leuk vinden om ook even om een hoekje te komen kijken :o . Hij is echt op de goede weg. Die 3 maanden zijn echt zo om en dan kun je lekker genieten van 2 spelende veulentjes.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:54

Wat een ontzettend dappere beslissing , ik hoop dat x overstag gaat en dat je dus alleen eigenaar van Billy wordt!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:57

Waauw ik vind het echt heel knap dat je de beslissing hebt genomen om hem weg te brengen!!
Ben heel erg benieuwd hoe hij eruit ziet als hij terug komt :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:58

Billy is al heel erg opgeknapt in dat weekje zeg!
En je hebt denk ik een heel goede beslissing genomen!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 15:59

kappiegirl schreef:
Hele goede beslissing en het is echt heel goed voor hem daar. heb er heel veel over gehoord en dat waren alleen maar goede verhalen. Super hoe hij er nu uit ziet zeg jeetje wat een verschil. En dat in een week tijd goed hoor.
Waar hij heen gaat is niet zo ver weg van hier misschien dat als je een keer gaat kijken bij hem en je vind het goed zou ik het heel leuk vinden om ook even om een hoekje te komen kijken :o . Hij is echt op de goede weg. Die 3 maanden zijn echt zo om en dan kun je lekker genieten van 2 spelende veulentjes.

Ja gut lijkt me geweldig, hoopte eigenlijk stiekem dat er bokkers in de buurt van Billy wonen en tja heel meschien af en toe eens kijkje nemen en fotootje doormailen.
Tuurlijk in overleg met Fam Jansma maar tja lijkt me geweldig echt.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:59

Wat een goede beslissing! Mag ik vragen waar die stal is in Friesland? (Mag ook via PB).
Ik denk wel dat dit het beste is voor Billy, samen met soortgenoten opgroeien en de paardentaal leren.