Mijn veulen vecht voor haar leven...Update: overleden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kappiegirl

Re: Mijn veulen vecht voor haar leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 10:07

jeetje wat erg dat ze nou toch moest gaan. Heel veel sterkte en zet alles even op een rijtje, jij hebt geen schuld het is iets dat iedereen kan gebeuren en wat gebeurt is kan je helaas niet terug draaien al zouden we allemaal weleens zo'n moment hebben dat we dat graag zouden willen.
Maak het de merrie zo gemakkelijk mogelijk en zorg goed voor haar, ook een merrie mist haar veulentje en kan wel wat extra aandacht gebruiken en dat is ook goed voor jou om het een plekje te geven. Het zal tijd nodig hebben maar je verzorg paardjes zullen je helpen.

Wendy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 14:43

Dit weekend geen pc gehad, maar de hele tijd zaten jij en je veulen in mijn hoofd. Dit was niet wat ik had willen lezen... lieve schat.. heel veel sterkte!!
Wat verschrikkelijk voor je! Maar ook ik heb ook veel respect voor je durf en moed om hiervoor uit te komen. Het is een vreselijk ongeluk en had net zo goed mij kunnen overkomen :-(
Knuffel Xx

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:41

Jeetje wat een ellende zeg. Meis, geef jezelf niet de schuld, ik weet dat het zo voelt, maar ik heb ook altijd ruzie met die ondingen wormenkuren. Het is mij ook al een paar keer geveurt dat er teveel in ging. Ze moeten die dingen eens gaan aanpassen.
Heel veel sterkte

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:43

Wat een vreselijk verhaal...
Heb gister maar elastiekjes om de wormspuit gedaan voor het ontwormen....ik zal hier àltijd aan denken als ik een wormenspuit zie..

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:49

Jeetje, wat een verhaal. Ik duim met je mee dat ze snel iets opknapt!

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:53

Ik volgde het topic al een paar dagen maar vond het echt vreselijk om te horen dat het veulen is overleden.
Heel veel sterkte en maak jezelf geen verwijten.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 23:14

Georgette schreef:

Jemig zeg.......... :? :o?

Stal_Fiore

Re: Mijn veulen vecht voor haar leven...Update: overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 23:26

Wat vreselijk meid. Heel veel sterkte!

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:18

ik vraag me bij deze wel af wanneer die fabriekanten eens werk gaan maken van die verdomde ringen, zelf heb ik er ook al last mee gehad maar heeft nooit zo'n vreselijke gevolgen gehad.

IIG wenst ik je heel veel sterke, ik weet dat het pijn doet om afscheid te nemen van zo'n dier... het heeft tijd nodig maar probeer jezelf niet te verwijten, hoe moeilijk dat ook is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:31

Heel veel sterkte! Echt vreselijk. Ik snap dat je jezelf heel schuldig voelt.
Eerlijk gezegd heb ik nooit ruzie met die ringetjes van die wormenkuren maar goed. :o
Het zal je maar gebeuren en dan nog bij zo'n jong veulen!

Ik ontworm trouwens altijd op 10 dagen, nooit vroeger dan een week. :)

Nogmaals sterkte, dit is voor jou een nachtmerrie. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:37

Dit was niet het nieuws dat ik wou lezen..
Heel veel sterkte met dit verlies!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:58

Brando090309 schreef:
ik vraag me bij deze wel af wanneer die fabriekanten eens werk gaan maken van die verdomde ringen, zelf heb ik er ook al last mee gehad maar heeft nooit zo'n vreselijke gevolgen gehad.

IIG wenst ik je heel veel sterke, ik weet dat het pijn doet om afscheid te nemen van zo'n dier... het heeft tijd nodig maar probeer jezelf niet te verwijten, hoe moeilijk dat ook is.

zolang niemand er melding van maakt kunnen fabriekanten er ook niets aan doen, en is het in hun ogen een goed systheem natuurlijk.

Ik heb zelf een brief gestuurt toen het met ons veulen was gebeurt en heb toen als reactie gekregen dat ze er wat aan zullen gaan proberen te doen (overgens nooit wat van gemerkt maar dat ter zijde) en dat ik er heel goed op moet letten dat als je een klein dier ontwormd dat je eerst het volwassen dier geeft en daarna het kleinere of jonge dier geeft zodat je niet teveel in de mond kan spuiten als het fout zou gaan. En eventueel met een plakbandje of elastiekje het ringetje extra vast zetten. Het heeft bij mij ook elke keer weer een zure smaak als ik mijn dieren ontworm maar het houd je scherp en allert wanneer je medicatie moet geven.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:14

Jammer dat het bij jou ook mis is gegaan...heeft jou veulen het ook niet overleeft?

Misschien moeten we maar allemaal samen eens klachtbrieven/emails sturen, hun server overbelasten tot ze er daadwerkelijk iets aan doen :)

ik heb hier al een hoop goede tips gelezen die ik zeker ga onthouden, altijd handig..

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 14:18

Ik denk niet dat ze er iets aan gaan doen, zelfs al overbelast je ze met commentaar. Het gaat vaak fout, maar ik denk dat ze ook best vaan klachten krijgen. Als iedereen maar ietsje beter oplet door dit verhaal, maakt het het verlies van Dorisje al iets makkelijker.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:41

Nee gelukkig heeft ons veulen het overleeft en was het de dierenarts die de wormenkuur gaf op een normale tijd voor een veulen zeg maar.
Hij heeft wel niet zoveel binnen gekregen als dit veulentje en was een wat groter veulen (B-welsh) maar toch zoiets mag natuurlijk niet kunnen en helaas gebeurt het nog veel te vaak. Maar waar ze wel voor open stonden was een idee voor een betere dozeringsring of wat anders maar ja zoiets verzin je natuurlijk ook niet zomaar.
Wel weet ik dat er ook wormentabletten zijn tegenwoordig, en daar ga ik de volgende ronde mijn paarden en pony's mee ontwormen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:42

Pluttersput schreef:
Ik denk niet dat ze er iets aan gaan doen, zelfs al overbelast je ze met commentaar. Het gaat vaak fout, maar ik denk dat ze ook best vaan klachten krijgen. Als iedereen maar ietsje beter oplet door dit verhaal, maakt het het verlies van Dorisje al iets makkelijker.

heel mooi gesproken meis.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:43

ik heb vanaf het begin af aan meegelezen en vond het veulen idd ook wel jong maar nooit geweten dat ze hier zo ziek van konden worden en dus overlijden
neem het jezelf niet kwalijk hoe moeilijk dat ook is
het is een vergissing geweest waar je niks aan kon doen
heel veel sterkte toegewenst in deze moeilijke tijd

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:52

kimmie261 schreef:
ach gut...wat een vreselijk triest bericht.. ;(

ik kan me je schuldgevoel begrijpen,maar je wilde niet de hele spuit geven,je bedoeling was gewoon de goede hoeveelheid,dat ie doorschoot is een ongeluk geweest,geen opzet,dus je hebt haar niet vermoord...onthou dat echt heel goed!

echt heel veel sterkte met dit verlies,en vergeet niet dat je hiermee toch heel veel mensen hebt gewaarschuwd,die vanaf nu veel meer opletten bij ontwormen van en veulen ,en de ring zeker 100 x nachecken...

:(:)

Idd heel erg veel sterkte! En HET IS NIET JOU SCHULD! Het is een ongeluk. Daar kan jij niets aan doen!
Nadat ik het verhaal heb gelezen, heb ook ik de ring wel 100x na gekeken voordat ik mijn veulen de spuit gaf!

Mijn moeder heeft een shet veulen ooit eens een hele spuit gegeven. Vreemd genoeg, is er niets gebeurd...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:36

even snel een berichtje..

heeel veel sterkte!!!

Hnnz2Assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:42

Je hebt toch gedaan wat je kon! en net wat die eigenaren zeggen het
had iedereen overkomen!

Succes En sterktee met Het kleintje

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:57

potverdikkie schreef:
Georgette schreef:

Jemig zeg.......... :? :o?

Ja inderdaad, ik heb er totaal overheen gelezen ja. Maar waarom deze reactie meteen nodig is? Toch wel een beetje jammer.

Heel veel sterkte met het verlies.

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:47

Wat een verhaal... Heel veel sterkte! Voortaan controleer ik minstens 3x de wormenspuit voordat ik die in de mond van mijn pony's doe.
Het had inderdaad iemand anders ook kunnen overkomen. Het is niet jouw schuld, echt niet! Nogmaals, sterkte!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:15

Wat een verhaal zeg :(:) :(:)
sterke en een dikke hug vanuit hier, echt het is jou schuld niet he :+:

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 15:49

Ik wilde nogmaals even iedereen bedanken. Het blijft goed doen om zo af en toe dit topic te pakken en dan van voor tot achter door te lezen.
Het gaat wel al beter, moet ik zeggen. Het is nog vaak lastig, omdat ik dan ineens besef da ze gewoon niet meer terug komt. Ik had eerst zoiets van: paarden hoeven van mij nooit meer. Waarom ik het dacht weet ik niet, ik heb altijd zo veel lol aan ze gehad dat ik het achteraf een stomme gedachte vond. Maar nu begint de lol langzaam weer terug te komen, heb al van alles gepland wat nog gebeuren moet.
Dus we gaan de goede kant op :)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:57

Mooizo, en ja, het leven gaat gewoon door.
Wij moeten verder, terwijl het leven van het veulen stopt.
Je hebt nu zo veel mensen gewaarschuwt dat ze voorzichtig moeten doen met het ontwormen.