ja marrlinde kunnen we er gelijk een poosje blijven, lekker op vakantie naar frankrijk! (komt een liedje in me op: ik ga naar frankrijk en ik kom nooit meer terug )
nou, ze zij gisteren nog dat het daar niet zulk lekker weer was
Jes
Geplaatst: 13-04-09 12:46
jennyk schreef:
ennn saffier goed nieuws????
Vanmorgen zou Nic er om half acht zijn. Belde hij even daarvoor dat hij een spoedgeval had, dus een uurtje later kwam. Ik gelijk naar B toe, of hij de opvoelbox neer wou zetten. (Had ie namelijk opgeruimd) Zegt ie; Nee, ik mag jou spullen niet gebruiken dus jij de mijne ook niet. Ik wil dat je nu je paard pakt en vertrekt. (Ik had mijn spullen mee genomen naar huis omdat a. Ik dus alleen mijn paard nog te verzorgen had, en aangezien ik daar toch niet op rij heb ik dus ook geen zadel e.d meer nodig. b. Winterdekens etc. heb je in deze tijd van het jaar ook niet nodig. c. Er is daar overdag niemand meer, dus iedereen die het erf oprijdt kan zo alles mee nemen.
Gelukkig had ik al wel een evt. oplossing mocht dit dus gebeuren. Heb een vriend van me opgebeld, ben met Casa te voet naar zijn weiland gegaan (Na eerst mijn auto verderop buiten het erf te hebben gezet) duurde 25min. en ik moest langs de weg. Ondertussen de inseminateur opgebeld of Casa naar hem kon. Was gelukkig geen probleem, dus die vriend is met zijn trailer gekomen (daar stond nog een man die dravers heeft, zij waren net jonkies in hun weiland aan het zetten. Hij was helemaal weg van Casa, dacht dat ze 6 jaar was. Ze is net 13 geworden ), en we hebben Casa dus weggebracht. DA was daar ook, heeft gelijk even gekeken, maar nog steeds geen verandering. Alhoewel ze al wel beter hengstig begint te worden. Nu blijft ze daar totdat ze geovuleerd heeft.
Moet nu dus even een plek zoeken voor Casa, niet te ver bij mij vandaan.....
Saffier: Gut wat kleingeestig.. Gelukkig wist je het op te lossen Nu nog een nieuw plekje en een minder eigenwijs ei!
Al_Zawraa
Geplaatst: 13-04-09 15:43
Joto, gefeliciteerd!
Saffier, wat een l*l zeg! Ben je lekker mee, zo van het ene op het andere moment moeten vertrekken! Ik duim voor je dat ze snel drachtig is, en dat je snel een andere plek voor haar vind.
Hier een paar foto's van Aziza(klik op de foto voor meer). Nog weinig aan te zien hoor, maar wilde ze toch even laten zien
Hier wordt er ook wel iets gedekt. Weet alleen nog niet welke, eerst moeten de veulens er bij de meesten er nog uit. Spir wordt in principe wel weer gedekt. Ze is alleen niet echt hengstig geweest na de bevalling van Fynn, 1 dagje maar een heel klein beetje. Dus ik ben bang dat we haar hengstig moeten gaan spuiten dan..
Als ik dit topic lees vraag ik me af waarom ik nou wacht tot mei. Ga denk ik toch iets eerder beginnen met scannen op hengstigheid, 27 april wil ik de da vragen om te komen. Wat een stap hè
Ik wil mij hier ook alvast melden! Aankomende zaterdag als het goed is.... anders 1 week later hangt een beetje van de hengstigheid af gaan 2 van mijn mini merries na de hengst! En hoop ik weer gezellig mee te kletsen in het dikke buiken topic Ik zal vanaf nu dus hier meelezen en jullie op de hoogte houden.
bokjes
Geplaatst: 14-04-09 10:01
Sjoert schreef:
Je bent lekker bezig Saffier
Hier zijn er vandaag 2 geïnsemineerd. Spannend
Waar heb je mee geinsemineerd sjoert?
Famke_93
Geplaatst: 14-04-09 10:51
En wij wachten geduldig af tot mevrouw hengstig wordt! Zien we weinig tot het einde van deze maand, laten de da weer komen (ze is namelijk geen echte pis-merrie). Lastig geval namelijk..........
gefeliciteerd met de drachtige merrie!!! Hier is het nog even afwachten we hebben haar in de hengstigheid 4x gedekt daarna sloeg ze weer af dus hoop zo dat het deze keer wel is gelukt en dat Juwel nu wel drachtig zal zijn. Moet nog even geduld hebben als ze op dag 28 zit dan gaan we schouwen en als ze niet hengstig is dan laten we haar voor de zekerheid scannen. Hoop zo dat het nu raak is. Het is toch al bijna mei en dan zou de hengst naar zijn nieuwe eigenaar gaan. Gelukkig blijft hij een poosje hengst tot het zeker is dat Juwel drachtig is.
Saffier wat een verhaal jo wat een vent die B pff heb het ook weleens gehad dat ik van stal af moest door jaloerzie maar moest toen binnen 14 dagen weg zijn dat is nog te doen heb je nog een paar dagen om goed te zoeken. Jeetje wat een situatie hoop dat Saffier snel drachtig is en dat je een mooi plekje hebt voor haar. Succes.
MarijeR
Geplaatst: 14-04-09 12:59
AR Gefeliciteerd!
SA, hopelijk lukt het met natuurlijk dekken wel.
Pippalex, hopelijk is het in 1x raak
Mabon, spannend, hopelijk is het gelukt in 1x.
jazz-fan, gefeliciteerd!
Saffier wat een gedonder joh...
Joto gefeliciteerd!
Succes iedereen die nog moet laten insemineren.
Kappiegirl, zou je niet eerder gaan schouwen? Een normale cyclus zit rond de 21 dagen. Als je pas met 28 dagen gaat schouwen, mis je dus een eventuele hengstigheid... Zelf schouw ik meestal vanaf 16 dagen tot een dag of 24 en laat dan scannen als ze niet hengstig worden.
pretty
Geplaatst: 14-04-09 13:13
Gefeliciteerd iedereen die een merrie drachtig gescand heeft!! Is weeral de eerste zorgen van de baan.
Iedereen die geinsimineerd heeft,nu spannend wachten! 18 dagen kan dan zo lang zijn hé...
Saffier jee gelukkig had je dit ingecalculeerd...rot B...hopen nu op een ei,was toch geen 33 mm meer dan?
Mijn merrie zit nu op 15 dagen na inseminatie. Ik achtte haar gisteren lichtjes hengstig te zien,maar ik laat me (nog) niet vangen. Verleden dracht was het namelijk net hetzelfde,toen heb ik de DA gebeld en die scande toen drachtig. Op dat vlak doet ze netjes hetzelfde als vorge keer Ik ga haar nu niet bellen,want 15 dagen is sowiezo vroeg mocht ze toch hengstig zijn,en als ze komt is ze dan weer te vroeg om een evt.tweelingdracht te zien. We zien wel,is vroeg zat op het jaar. Maar heb er toch nog goeie hoop in