Tis wat hoor, jeuk. Ik vind dat een van de meest vreselijke dingen bij mens en dier. Ik ken de creme niet die je gebruikt, ik neem aan dat je het van je VA hebt gehad? Twee, misschien 3 uurtjes slaap kan ik je nu al bieden, misschien leest er nog een oppasser mee? Ik bedoel, dat doen we toch als oppassers onder elkaar? Ik ben even gaan kijken in het kletstopic. Ik zie dat het merriestaren uiteindelijk dan toch ook bij het kletsen hoort gelukkig want: hoe meer mensen oppassen des te meer uitgeruste merriehouders. Mits ze natuurlijk de oppassers vertrouwen, waarvoor mijn dank.
Drie uurtjes in elk geval. Ik eet dan wel achter m'n pc. Dan ben ik 3 uurtjes zeker weg en dan kijk ik wel wat hier nog gaande is. Die vinger op haar uier, grijns...
Zou je haar dan tot een uur of 7 in de gaten willen houden? Dan kan mijn moeder wat langer slapen, is wel sneu als ze om 6 uur op moet staan op haar verjaardag.
Ik krijg net een smsje van Nicole, die heeft heel leuk nieuws!
Ik ging ze in de cirkel van het BA zetten net voordat het donker werd en wat doet mevrouw, die gaat eerst netjes brokjes eten om vervolgens achter mijn rug om snel de cirkel weer uit te gaan voor ik hem dicht had. Dus gepakt en er weer in gezet en toen bleef ze heen en weerdraven aan de rand ervan, ze wilde er uit. Toen dacht ik nog die heeft plannen voor vannacht Uiercheck en ineens sinds vanavond wezen de spenen naar buiten en hing er een druppeltje aan. Mevrouw eet nog wat hooi, draait zich om en komt recht voor mijn voeten liggen, water breekt, ik vlieg naar binnen voor mijn tas met spullen, vlieg weer terug en toen hadden we al 1 voetje. Ze is nog twee keer gaan staan en toen het hoofdje er was ben ik mee gaan helpen want ze had het erwel zwaar mee. Na de schouders was het er ook meteen en wat een vlotte tante, meteen al half omhoog komen iedere keer. Toen Upoon ging staan brak de navelstreng, hup vlies eraf en ja hoor, alweer een merrie! (Na 4 jaar hengsten nu al de derde ona-merrie dit jaar!) Toen eigenaar gebeld die kwam kijken, nageboorte was er ook zo af en toen de eerste serieuze drinkpoging gedaan was hebben we ze uit de cirkel gezet omdat Zimi toen nieuwsgierig werd. Dus nu lopen ze in de rest van de wei en Zimi staat nog in de cirkel te denken: moet ik dat OOK gaan doen??
Ik ben dus totaal vergeten foto's te maken, heb er net een paar gemaakt toen ze alweer even lag in de grote wei. Morgen komen de droogfoto's.
Moe na de eerste wandeling de wei in, deze snapte wel meteen hoe je weer moest gaan liggen En opstaan daarna ging ook weer goed, het is een vlotte tante
Die allereerste stapjes waren op het hooi Mams ging precies in het hooi liggen bevallen. En dat voor een merrie die nog nooit iemand in de buurt had gehad bij een bevalling, ze kwam me gewoon opzoeken om voor mijn voeten te beginnen
Ja heerlijk he, het is ook zo'n lekker weer buiten!
Ja, ik kon het natuurlijk niet laten, ga sowieso altijd nog terug met een emmer water voor de merrie en om te kijken of het veulen dan ook weer opstaat en drinkt en nu dus ook snel even foto gemaakt toen ze stond
Prima. Laat je moeder dan maar tot 8 uur uitslapen als kado'tje van mij, smile. Nou Nicole, schroom je niet hoor... VERTEL!!!!
Ik heb aan haar gevraagd of ze een berichtje wil posten hier als ze wakker wordt, want ze is vaak vroeg wakker. Vind het een super lief aanbod! We zijn je hier thuis allemaal erg dankbaar dat je af en toe wat uurtjes over wil nemen.
jawel, ze heeft achter 2 kleine sokjes, en ze heeft een licht snuitje net als chello vorig jaar
Goh Marlijn en ik nog zeggen dat ik nog geen haast had, ze is gewoon 6 dagen voor de 11 mnd gebleven en vorig jaar droeg ze een paar dagen over (dat was wel een hengstveulen)
blossom staat er relaxt bij en nikita werkt een pluk hooi naar binnen, ik denk dat ik ook maar even ga slapen
Grappig dat daar zoveel verschil in kan zitten kwa dracht lengte he? Bij hengstjes en merries. Net als Nikita van Faniek, die nu ineens een stuk langer droeg.