[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:00

Kan dat zijn van de hormonen? Ik heb er nog helemaal geen verstand van...

vrijdag komt de da scannen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:22

Het kan inderdaad van de hormonen zijn Margriet. Maar het is niet verkeerd je alvast voor het ergste voor te bereiden, kan het alleen maar meevallen. Ach gut
Heb je Roos niet op 6 weken nog een keer laten scannen? Het vruchtje was bij de 1ste scan toch niet heel fijn ingenesteld?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:47

ja maar daarna op 35 dagen wel drachtig

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 08:34

draaakje schreef:
eten ze bij jou de distels ook op (en dan bedoel ik de paarse met die hele grote dikke knoppen met grote stekels eraan) Syl eet die dingen op, de knoppen dus, ze pakt ze heel voorzichtig met haar voortanden, legt ze dan even neer, pakt ze weer met haar voortanden en dan gelijk achter in haar mond kauwt ze ze door. de eerste keer schrok ik me rot, ik dacht wat krijgen we nou, daar zitten echt van die soort naaldjes aan, ook de wat oudere (die dus niet meer zo buigzaam zijn) eet ze op. de dierenarts zei dat het geen kwaad kon en juist heel gezond was, ook erg goed voor de lever. (maar dan dus wel een bepaald soort, die met paarse bloemen, ze groeien vrij hoog)

* even nog er bij zetten dat het geloof ik op de marie distel gaat, en dan alleen de knop, het gaat namelijk om de zaadjes die die stoffen bevatten. (ook erg goed voor de spijsvertering)

nou geloof het niet,ze zijn nogal fijnproevers...haha
ik heb ze 1 week lang niets anders dan hooi en bieten gegeven vorig jaar winter...ze vertikten het om de bieten te eten.....nu kennen ze het gelukkig en vallen ze echt op die dingen aan

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:13

haha, grappig, syl is ook heel kieskeurig in wat ze eet, op de wei dan, ze kijkt echt welke sprietjes ze eet en of ze klaver eet enz. ze zoekt het echt uit. hier hebben we die distels niet dus ik weet niet of ze ze nog steeds lust.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:40

hier eten ze alleen de distels uit de kruiwagen die ik eerst met handschoenen aan uit de grond heb getrokken Hamer (had toch liever gehad dat ik dat niet hoefde te doen en ze ze gewoon gelijk opeten Vork )

Sonadorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:46

Nell is nog altijd drachtig dus nu geloof ik het echt wel Haha!
De hengst waardoor ze gedekt is noemt Flyer

er komt ook nog wat achter Flyer (van dit hof) maar dat weet ik niet.
Hij dekt in België en in het Verenigd Koninkrijk en is op de Welsh cob keuring afgelopen
zondag 2de geworden.

Kent iemand hem?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:57

Melina schreef:
Sinds gisteren heb ik er een Haflinger merrie bij gekocht. Ze heet Mirna van de Wortel (v. Wallenstein) en is drachtig gescand van Allacher. Ze moet rond 9 maart 2009 veulenen, dus dat duurt niet meer zo heel lang! En het veulentje is ook van mij Cool Ik hoop op een merrie, met niet al teveel wit en natuurlijk helemaal gezond.

Mirna van de Wortel:

Afbeelding

Allacher:

Afbeelding

Wat gaaf! Dat is die elitemerrie, ik zag haar op marktplaats staan.
Mooie aanwinst, waarschijnlijk komt daar ook een mooi veulen uit.
Ben erg benieuwd, niet snel weggaan he want ik wil het blijven volgen hoor Haha!

Komt ze trouwens nu wel of niet meer naar de Nationale? Zag haar namelijk wel ingeschreven staan.
*Edit* ik zie dat ze wel komt, ben jij dr dan ook bij?

Wij zijn dr ook met Amazing Kyra van den Alsemgeest(v. Allacher) en Alonna (inclusief veulen)
Verwacht volgend jaar 3 veulens waaronder ook een Allacher'

Ik denk of weet bijna zeker dat jou merrie zeker in zich heeft om ster te worden.
Wel zit daar ook nog bij vast dat 1 nakomeling op 3-jarige leeftijd een 1e premie moet hebben behaald.
Geen idee hoeveel veulens ze heeft gehad maar ik denk dat Gerrit ten dam dit allemaal piekfijn weet.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:07

Sonadorlover schreef:
Nell is nog altijd drachtig dus nu geloof ik het echt wel Haha!
De hengst waardoor ze gedekt is noemt Flyer

er komt ook nog wat achter Flyer (van dit hof) maar dat weet ik niet.
Hij dekt in België en in het Verenigd Koninkrijk en is op de Welsh cob keuring afgelopen
zondag 2de geworden.

Kent iemand hem?

officieel heet ie welsh flyer geloof ik(stalnaam schiet me zo niet te binnen)
Dyonne weet het denk ik wel,die heeft in de welsh cobs gezeten.....ik ben meer van de welsh a pony,s dus weet niet zoveel van de welsh cobs enzo...

welsh flyer is geloof ik bruin of zwart?
dacht bruin

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:10

echt een hele mooie merrie melina! ik vind de kleur juist heel erg mooi.

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:59

eindelijk! ik mag me hier ook melden!

ik kreeg dinsdag te horen dat regina eindelijk weer drachtig is!
vorig jaar is ze niet drachtig geworden omdat ze een veulen had, en dan blijkt ze niet drachtigt te worden dat is iere keer zo.
nu is ze na de 3e dekcyclus eindelijk drachtig!
rond 20 juni zal ze uitgerekend zijn.

mama, regina van stal van aschberg (vertekend beeld vd buik Knipoog ):
Afbeelding

papa, wesley van stal van aschberg:
Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:01

@ Regina..Dat heeft pauk ook, niet drachtig worden als er een veulen bij is.
Dit jaar hebben we haar daarom geholpen met hengstig spuiten en spoelen en toen werd ze wel drachtig. Heb je dat al is geprobeerd?

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:09

@ Pauk, dank je, ik ben ook erg blij met Mirna, ze is prachtig! Weet jij ook of ze voor het sterpredikaat gaat in Den Bosch? Ze gaat in elk geval wel, maar ik wist niet waarvoor. Volgens mij heeft ze namelijk 3 nakomelingen en 1'tje daarvan wordt/is dit jaar 3 geworden. Maar of ze allemaal een 1e premie hadden? De eerste 2 zowiezo, maar ik weet niet of de 3e naar de keuring is geweest. Dat was Alvaro van de Wortel. En ze moet toch eerst 3 nakomelingen hebben gehad die een 1e premie hebben behaald en dan kan ze pas ster worden? Of zou het ook meetellen als 1 van haar nakomelingen op 3 jarige leeftijd genoeg punten (1e premie/elite merrie) zou hebben behaald? Ik zal het men. Ten Dam nog wel even vragen, maar misschien weet jij het. En ik kom indd ook naar Den Bosch, ik zoek nog een slaapplek...

Jij hebt trouwens ook erg mooie Haflingers, ik vond Vienna altijd zo mooi, die jullie toen te koop hadden staan. Veel succes jullie ook in Den Bosch!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:11

Op Den bosch kunnen ze volgens mij geen ster worden, dit moet op de provinciale keuring met 3 nakomelingen die op die dag getoond kunnen worden.
Verder weet ik het niet helemaal precies, Ten dam zal dat veel beter weten als ik denk ik zo.

Ben je dr alle dagen? vanaf donderdag middag?
Dan kan je gewoon je luchtbed en slaapzak meenemen en bij de paarden slapen, doen wij ook.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:14

Ah dat is handig, hoelaat begint het donderdagmiddag? Want dat is misschien wel handig om dan al te komen, omdat Mirna vrijdagochtend vrij vroeg moet. Waarvoor gaat ze eigenlijk naar Den Bosch, wat kan ze behalen? Enne ik ben in mijn eentje trouwens, hihi. Ik weet niet of Mirna er dan al is, maar anders ga ik wel bij haar slapen.

Ik wil haar dan nog wel ster laten worden, maar volgend jaar krijgt ze weer een veulentje van Allacher en daar wil ik ook mee naar de keuring. En misschien krijgt dat veulen ook wel een 1e premie en vraag ik of men. ten Dam ook mee wil doen met haar andere nakomelingen en dan probeer ik of ze ster kan worden.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:15

Donderdagmiddag moeten we tussen 3 en 6 op het terrein zijn met de paarden.
Ze gaat naar den Bosch voor een premie en als ze 1A zou worden strijd ze ook nog mee voor de titel Nationaal Kampioen.
Je kan anders eventueel toch Ten Dam bellen of je donderdag al kan komen en kan blijven slapen? Luchtbed kan je zo bij ons neer leggen hoor Knipoog

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:17

Ja, ik wou zowiezo voor de Nationale nog even bij Mirna langs en dan kan ik het vragen, ik onthoud in elk geval je aanbod Knipoog Toppie. Ben er namelijk nog nooit geweest en kon niemand vinden die mee wou Huilen

Ik zie dat jij ook met Allacher dekt, is hij een goede dekhengst? Wat voor veulens fokt hij? Chique of wat groffer, veel wit/weinig wit, groot/klein?

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:19

@pauk, nee, niet dat ik weet, maar ze is nu 3 maanden ongeveer bij de hengst gebleven, ze zouden haar houden tot ze drachtig zou zijn, dus weet niet wat ze allemaal gedaan hebben, maar anders had ik die kosten wel op de rekening zien staan... maargoed, ben allang blij dat ze nu drachtig is!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:24

Melina schreef:
Ja, ik wou zowiezo voor de Nationale nog even bij Mirna langs en dan kan ik het vragen, ik onthoud in elk geval je aanbod Knipoog Toppie. Ben er namelijk nog nooit geweest en kon niemand vinden die mee wou Huilen

Ik zie dat jij ook met Allacher dekt, is hij een goede dekhengst? Wat voor veulens fokt hij? Chique of wat groffer, veel wit/weinig wit, groot/klein?

Ik heb 1 Allachermerrie van hem, nu 5 jaar.
Ze komt trouwens ook op de Nationale, Kyra is dat.

Kyra lijkt veel op haar moeder maar heeft ook wel dingen van haar vader.
Het wit, haar bles heeft ze van mams. Allacher fokt over het algemeen niet superveel wit door, meestal mooie nette blessen. Ligt natuurlijk ook aan mams.
Een goede dekhengst? dan zeg ik gelijk JA!!
Dr lopen heel veel goede Allacherdochters rond en heeft al genoeg Elitemerries rondlopen.
Kyra is ook op de elite geweest maar kwam helaas 1 punt tekort en werd dus geen elite.

Kyra is over het algemeen een wat kleine Allacher omdat hij wel vrij groot fokt.
Kyra werd op 3 jaar op 1,43 gemeten maar zal nu rond de 1.45 zijn.

We krijgen van de moeder van Kyra dus weer een Allacherveulen, ofwel een volle broer of zus van Kyra.
Ben zeer benieuwd, Kyra is een paard van goud.
Superkarakter, persoonlijk vind ik haar het fijnste paard van stal

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:26

Thanks voor je uitleg. Ik vind Kyra ook een erg mooie merrie, ik ben benieuwd hoe ze het in Den Bosch doet, wie weet staat ze voor Mirna! Ik ben nu wel extra benieuwd naar haar veulen. Ze moet begin maart veulenen, dat is al vrij snel. We zullen zien.. Het veulentje is trouwens ook van mij.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:27

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper!
ELLIE IS DRACHTIG!!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:28

Ooooohhhh eindelijk kan ik echt met jullie meepraten... De laatste poging van dit jaar is dan toch gelukt!!!!

Ze zit vandaag op 18 dagen dus ik moet nog even de uitgerekende datum bekijken...

Duimen jullie allemaal mee dat het een merrie wordt???

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:29

@ Wenk Gefeliciteerd!
@ Melina.. Kyra en Mirna zitten niet in dezelfde rubriek.. Anders had Kyra er ook niet voor gestaan hoor, ze is tenslotte geen Elitemerrie..
Ik heb trouwens op de nationale m'n andere merrie Alonna ook bij me en die heeft een merrieveulen van Wallenstein aan de voet, Aura.
Die is dr dan ook bji Knipoog

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:29

gefeliciteerd wenK!!!

ik had dus hetzelfde ongeveer, zie aantal berichten hierboven!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:31

WenK schreef:
Duimen jullie allemaal mee dat het een merrie wordt???

Eerst duimen dat ze drachtig blijft en een gezond veulen krijgt? Haha!