Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
draaakje schreef:eten ze bij jou de distels ook op (en dan bedoel ik de paarse met die hele grote dikke knoppen met grote stekels eraan) Syl eet die dingen op, de knoppen dus, ze pakt ze heel voorzichtig met haar voortanden, legt ze dan even neer, pakt ze weer met haar voortanden en dan gelijk achter in haar mond kauwt ze ze door. de eerste keer schrok ik me rot, ik dacht wat krijgen we nou, daar zitten echt van die soort naaldjes aan, ook de wat oudere (die dus niet meer zo buigzaam zijn) eet ze op. de dierenarts zei dat het geen kwaad kon en juist heel gezond was, ook erg goed voor de lever. (maar dan dus wel een bepaald soort, die met paarse bloemen, ze groeien vrij hoog)
* even nog er bij zetten dat het geloof ik op de marie distel gaat, en dan alleen de knop, het gaat namelijk om de zaadjes die die stoffen bevatten. (ook erg goed voor de spijsvertering)
Melina schreef:Sinds gisteren heb ik er een Haflinger merrie bij gekocht. Ze heet Mirna van de Wortel (v. Wallenstein) en is drachtig gescand van Allacher. Ze moet rond 9 maart 2009 veulenen, dus dat duurt niet meer zo heel lang! En het veulentje is ook van mijIk hoop op een merrie, met niet al teveel wit en natuurlijk helemaal gezond.
Mirna van de Wortel:
Allacher:
Sonadorlover schreef:Nell is nog altijd drachtig dus nu geloof ik het echt wel![]()
De hengst waardoor ze gedekt is noemt Flyer
er komt ook nog wat achter Flyer (van dit hof) maar dat weet ik niet.
Hij dekt in België en in het Verenigd Koninkrijk en is op de Welsh cob keuring afgelopen
zondag 2de geworden.
Kent iemand hem?
Melina schreef:Ja, ik wou zowiezo voor de Nationale nog even bij Mirna langs en dan kan ik het vragen, ik onthoud in elk geval je aanbodToppie. Ben er namelijk nog nooit geweest en kon niemand vinden die mee wou
![]()
Ik zie dat jij ook met Allacher dekt, is hij een goede dekhengst? Wat voor veulens fokt hij? Chique of wat groffer, veel wit/weinig wit, groot/klein?
WenK schreef:Duimen jullie allemaal mee dat het een merrie wordt???