Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:29

Jouw merrie is ook al zo kaal bij het uier! Ik moet Kila´s uier voelen, want ik kan haast niets zien! Tja, een bos haar Haha! Maar ze begint al mooi dik te worden ja!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 15:37

Jeddah schreef:
Dat boek was $23.07, daar komt verschepen nog boven op, maar d euro staat gunstig, dus in euro's is het een stukje minder.
Engels is mijn eerste taal, dus voor mij alleen maar makkelijker. Ik weet niet of het boek ook in Nederlands uitgegeven wordt??

Bij Bol.com is het boek te bestellen voor 32 euro all in. Heb geen creditcard dus maar zo gedaan. Binnen een paar dagen in huis Haha!

@ Vrija, wat ziet ze er super uit zeg. Mooi koppie heeft ze!

@ Nimber, jouw merrie heeft echt nog maar kort te gaan. Ben benieuwd wanneer, hou ons op de hoogte Haha!

@ Fnanne, je hebt de staart nog mooi kunnen fatsoeneren! Heeft jouw merrie veel last van oedeem of lijkt dat maar zo?

Vandaag moet Odess nog 9 weken, dus 63 dagen! Ze staat nu heerlijk te genieten in hetr zonnetje. Ze staat sinds een paar dagen op vlasstro nu, veel schoner! Moet ik tegen het einde er gewoon stro overheen leggen voor het veulen? Omdat ze het niet mogen eten enzo? Hebben jullie hier ervaring mee?

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:40

Haha! Ben ik even blij dat er geen haar zit,
ik mag namelijk niet voelen...

@ Odess: Klopt, er zit wat oedeem, al vanaf een maand of 5. Vanaf dat moment wordt het gelukkig niet 'dikker.' Na wat beweging zakt het iets weg, maar het blijft er wel zitten.
Volgens haar vorige eigenaren (die ook met haar fokten) heeft ze hier last van gehad vanaf haar eerste veulen.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 15:47

Odess heeft het ook al vanaf het begin, alleen daar kan je het op foto's niet zo mooi zien. Ook zij heeft er geen last van en het is eigenlijk ook niet meer geworden. Gewoon nieuwschierig Haha!

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:27

ik heb nog niets hier gezegt geloof ik maar lees wel al vanaf het begin mee Bloos Haha! .
omdat mijn merrie 14 april hopelijk gat bevallen van een moi veulentje.
ze word al echt dik en sind vorige week heeft ze ook een beetje uier.
en vandaag keek ik en toen zat er als het ware echt iets in har uier.
ben zo trits op mn meisje het wordt haar eeste veulentje en ook voor mij dus ben benieuwd hoe het gaat.
ik wilde wel even zeggen dat jullie allemaal prachtige dikke buiken hebben Haha! .
ik zal jullie op de hoogte houden als ze is bevallen ondertussen lees ik hier lekker mee met jullie vorderingen.
gr gemma

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:55

Nog een foto gemaakt van Lady vandaag:
Ze zit nu op 8 maanden dracht en 4 dagen Lachen

Afbeelding

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:57

Lady lag vandaag in de bak/paddock lekker in het zonnetje. Toen ze opstond zag je d'r echt wankelen, d'r buik zal wel een beetje in de weg gaan zitten. Leek een beetje dronken. Zag er wel grappig uit.
Hier de ligfoto's:

viewtopic.php?f=53&t=365698

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:11

Lady draagt het mooi zeg! Ja nog niet overdreven dik of wel?

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:17

Nee, niet overdreven idd. Ben na de foto lekker naar buiten geweest...was voor het eerst super lief (en ontspannen, misschien wel van het liggen in de bak Clown )

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:57

jaaaa ik ben weer thuis en ze heeft nog geen eulie gekregen. Spannend! maar tjee als je haar 2 dagen niet ziet lijkt het of ze weer dikker is geworden Tong uitsteken
pffffff ik kan haast niet meer wachten!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:16

Ze groeien vast nog wel wat, ook aan het eind! Gelukkig hoef je niet lang meet te wachten Nimber!

@Luna1: Welkom bij de club! Snel even foto's van je merrie laten zien hoor!

@elady: ze ziet er super uit! Die lig foto's zijn echt heel lief!!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:30

Vanmiddag in het zonnetje foto´s gemaakt van de dikzak! Ik had niet zoveel tijd dus ik heb haar niet geborsteld voor de foto Bloos . Maar ach, ze is nu toch fokmerrie Cool

Afbeelding

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:34

En wat voor eentje, ze ziet er echt prachtig uit MissHIS!!
Ze is dan wel niet gepoetst enzo, maar ik vind het een geweldige foto!!
Ze straalt ook echt de rust en wijsheid van een fokmerrie uit Knipoog !

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:49

jeddah schreef:
En wat voor eentje, ze ziet er echt prachtig uit MissHIS!!
Ze is dan wel niet gepoetst enzo, maar ik vind het een geweldige foto!!
Ze straalt ook echt de rust en wijsheid van een fokmerrie uit Knipoog !

Haha ja inderdaad! Het enige wat nog ontbreekt is zo´n prachtige merrieveulen ernaast Knipoog Knipoog .

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 01:15

ik heb wel fotos van ong. een maandje geleden maar ik weet echt niet hoe je ze moet plaatsen dat heb ik verschillende keren geprobeert maar dar ben ik te Blond voor denk ik.
als iemand ze voor me erop wil zetten graag ze zijn niet erg duidleijk maat toch?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:34

Hoi luna1,
Stuur de foto´s anders maar mijn kant op hoor. Zet ik ze wel via mijn site op internet, en zal ik ze ook hier voor je plaatsen. Moet je ze naar dit email adres sturen:
wendy@bontebende.nl

Zodra ik ze heb, zet ik ze er dan voor je op!

Groetjes Wendy

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:58

Ben er even een dagje tussenuit geweest en zie ineens allemaal echt serieuze BUIKEN en geharste uiers Knipoog !!

Colin wist me bij terugkomst te melden dat Pepsi (net als Lady) heerlijk heeft liggen zonnen. Hij had er ook foto's van gemaakt. Net zoals vorige keer toen het zonnetje lekker scheen en Pepsi lag te snurken, heeft Lee de hele tijd de wacht gehouden. Pepsi lijkt wel een gestrande walvis Nagelbijten / Gniffelen :
Afbeelding
Deze vind ik ook wel erg schattig:
Afbeelding

Toen ik de paarden 's avonds binnen haalde, merkte ik dat Pepsi kont helemaal aan het inzakken is .... hmmmm ... het gaat hard!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:08

Mac schreef:
Ben er even een dagje tussenuit geweest en zie ineens allemaal echt serieuze BUIKEN en geharste uiers Knipoog !!

Colin wist me bij terugkomst te melden dat Pepsi (net als Lady) heerlijk heeft liggen zonnen. Hij had er ook foto's van gemaakt. Net zoals vorige keer toen het zonnetje lekker scheen en Pepsi lag te snurken, heeft Lee de hele tijd de wacht gehouden. Pepsi lijkt wel een gestrande walvis Nagelbijten / Gniffelen :
Afbeelding
Deze vind ik ook wel erg schattig:
Afbeelding

Toen ik de paarden 's avonds binnen haalde, merkte ik dat Pepsi kont helemaal aan het inzakken is .... hmmmm ... het gaat hard!

goh Roxette ligt ook vaak zoals op die tweede foto. Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:56

Wat ligt ze daar heerlijk te zonnen Mac!! Braaf van Lee dat ze de wacht houdt he?
Wat bedoel je met geharste uiers? Kegelt Peps al????

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:27

jeddah schreef:
Wat bedoel je met geharste uiers? Kegelt Peps al????

Neenee, gelukkig niet zeg! Mij te koud op dit moment. Ik doelde op die kale uiers van de merrie van Fnanne Haha! . Lijkt wel alsof die geharst/gewaxed/geëpileerd zijn Bloos .

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:35

Oh!! I get it!!! Pling

Hoe gata het verder met Pepsi? Bij Sim op dit moment geen grote ontwikkelingen, haar uier blijft ook al een dag of 4 hetzelfde.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:36

jeddah schreef:
Hoe gata het verder met Pepsi? Bij Sim op dit moment geen grote ontwikkelingen, haar uier blijft ook al een dag of 4 hetzelfde.

Pepsi verandert momenteel heel erg snel. Haar uier wordt behoorlijk groot, maar is nog slap. Tepels staan nog naar binnen. Ze begint van achter nu behoorlijk in te vallen. Kling nog normaal.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:39

Ojee, ojee, dat wordt echt spannend!!! De ene doet niks, de andere gaat als een speer!!!

Wordt je inmiddels ook niet GEK van nieuwsgierigheid??? Ik kan echt nergens meer aan denken... alleen veulen, veulen, veulen, af en toe een praatje tegen de Color Gods houden en hun laten zien (met behulp van dreamhorse of de Journal) wat ik mooi vind... Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:47

jeddah schreef:
Wordt je inmiddels ook niet GEK van nieuwsgierigheid??? Ik kan echt nergens meer aan denken... alleen veulen, veulen, veulen, af en toe een praatje tegen de Color Gods houden en hun laten zien (met behulp van dreamhorse of de Journal) wat ik mooi vind... Haha!

Ik BARST van nieuwsgierigheid! Merrietje of hengstje, vlekken of geen vlekken (!!!) en in Pepsi's geval natuurlijk welke kleur ... Verder ben ik best kalm .... totdat Pepsi d'r weer een schepje bovenop doet met de ontwikkeling van haar uier en haar geronk in de zon. Ik begin een donkerbruin vermoeden te krijgen dat Pepsi het overdag gaat doen ... dan heb ik dus helemaal geen rust meer!!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:57

Ojee, wanneer moet je dan slapen???? Zou prima kunnen dat ze het overdag gaat krijgen! Vorig jaar had ik een merrie van een vriendin hier staan om te bevallen en bij die kreeg ik ook dat vermoeden toen ze elke middag in de zon lag.
Ik kreeg gelijk want ze is om 2 uur smiddags bevallen, net toen ik dact, goh, laat ik zo maar even gaan slapen ging ze in de wei met haar staart enorm de lucht in lopen, maar wel door grazen natuurlijk!
Ik ben uieraard niet naar bed gegaan, maar blijven kijken en opeens zie ik water er van achteren uitkomen! Nog steeds doorgrazen....

Het was echt een heel aparte ervaring, want echt onrustig of rondjes lopen deed ze niet zoals ze op stal doen, want ze kon natuurlijk in de wei grazen en gewoon lopen...

Het was wel een prachtige bevalling in de wei onder de boom.