[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:35

Ik was een beetje bang voor commentaar nadat ik had gezegd dat ik niet op hartje zou scannen, maar jullie reageren er positief op, daar ben ik blij mee :)

Balko, ik snap dat je scant vanwege de spanning hoor. Ik wil het natuurlijk ook heel graag weten. maar ja, ik dek toch niet meer als het nu niet meer goed zit en het is dan even 'makkelijk' €85,- besparen na de rekening van I.

Bamorka, fijn dat je Dautzen toch weer hebt laten insemineren. Hopelijk geeft het je wat afleiding.

Fleuribelle, balen dat Maike niet drachtig is -O-

AM, wat is Winston toch een knap ventje <3

Jenny, pfffffff.... wat een gedoe zo met Picture zeg :(:)

Kiki, nee, die rekening valt niet mee, bijna €1800,-, even je hengstje laten castreren -O-

Balko schreef:
Jenny, maar de choluron had nog niet kunnen werken. Daar gaat meer tijd overheen.
Ik zou dus wel mijn dierenarts dit aankaarten. Kost allemaal al zat, als ze dan ook nog onnodig die troep in gaan spuiten zou ik niet blij zijn!!

De chorulon bij Fi kostte €45,38. Beetje zonde inderdaad als dat dan ook nog eens onnodig gespoten wordt.

AM, aahhh arme WT, gelukkig heb je het opgemerkt!

Muronia schreef:
Ei afspuiten vind ik niet nodig, dit seizoen telkens maar 1 inseminatie nodig gehad per cyclus met beide merries zonder afspuiten. Met diepvries zou ik het wel doen.

I was mijn eerste KI en de veearts (eentje die ik normaal nooit heb) spoot het eitje af zonder overleg en twee dagen later was het eitje weg. Vorig jaar eitje niet afgespoten en toen moest ze twee keer geinsemineerd worden (toch weer extra verzendkosten, twee keer insemineren en een extra keertje €85,- voor de scan). Dus dit jaar wel af laten spuiten toen ze op woensdag geinsemineerd werd. Omdat de kans er anders in zat dat ze vrijdag weer geinsemineerd moest worden en de veearts dan zondag (uiteraard) moest komen om te kijken of het eitje weg was. Dus ook vanwege I z'n hoge rekening nu maar gekozen voor chorulon van €45,- ipv de kans op extra verzending, nog een keer insemineren en nog een keer scannen op zondag. Dat zou samen neerkomen op ongeveer €270,-.

Gefeliciteerd met het kloppende hartje Cio. Nu lekker een hele lange winter wachten :Z

AM, balen dat WT niet drachtig is. hopelijk kan je snel weer insemineren!

Gefeliciteerd Mirjam!

Jenny, ergens 'hoop' ik voor je dat de swab afwijkend is. Dan kan je er wat mee en wordt ze hopelijk na behandeling wel drachtig en krijgt ze een gezond veulen.

Hier dag 40 vandaag. Nog 300 te gaan. O nee, het is Fi, nog 280 ofzo ;)

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:51

Baudyh. Ooh, wel fijn dat ze drachtig is. Heel erg balen van de Gelderse merrie. Ze was verkocht, als ze drachtig is?

Wild Thing is net gescand. Ei 3.9,maar hengstigheid zet niet door. Geel lichaam zit in de weg. Ik heb gelijk maar aangegeven om hengstig te spuiten. Vorig jaar werd ze ook niet zelf hengstig. Vrijdag weer scannen.

Ze reageert op hengstig spuiten, dus we krijgen weer een beetje vertrouwen. Anders houd het op, eenmaal aan het dokteren bij deze merrie. Dan ben je er nog niet klaar mee, met geen resultaat.

Yvk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 14:36

Baudyh wat goed dat ze toch drachtig blijkt te zijn!

AM hopelijk is het goed nieuws met hengstig spuiten..

Cynthia wat een rekening voor de castratie! :oo

Shirley wat een mooi primeurtje! Fijn dat ze er weer goed op gaat, én af.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:00

Cynthia ik vind jou arts wel absurd duur.

Ik betaal voor alles de helft ( wel ex btw )
Kan je niet beter naar n hengstenboer brengen?

Baudyh goed en slecht nieuws dus. Nemen de kopers haar alsnog?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:05

Dat is wel een heel leuke verrassing Baudyh *\o/* Gefeliciteerd!

:= Wij vonden de castratie van ons stierkalfje al duur met 180 euro, dan moet je wel even slikken als er nog een 0 achter staat :( Gaat het nu wel weer goed met Idris Cynthia?

Wat fijn om te lezen dat er toch nog zoveel merries drachtig zijn (geworden)! Mooie combinaties zijn er ook weer gemaakt en sommige hengsten vind ik zo interessant dat ik ze ook maar eens uitgebreid heb opgezocht om te bekijken als potiëntele partner voor Carlijn misschien volgend jaar. Aan de andere kant zijn we nu net zo lekker aan het rijden. We mogen nu M1 starten, alleen ga ik dat pas van de herfst doen. Carlijn is ook nog jong genoeg en eerst maar eens km maken in de L2. Vooral nieuwe omgevingen vindt ze soms erg spannend, dat ze op de handrem gaat lopen. Soms gewoon sneu voor haar, want ze doet zo goed haar best voor mij!

Alle dagen heb ik trouw meegelezen, alleen de laatste weken in het onderwijs ga ik op overlevingsstand en daarom weinig gereageerd. Nu lekker vakantie en weer meer tijd om te reageren.
Happy doet het goed, ze is nu ruim 2,5 maand op weg. De startkaart heb ik afgemeld, volgend jaar maar eens zien of we hem weer activeren. Ze is nu als 6-jarige Z1+5 en dat vind ik eigenlijk prima. Happy loopt nu zo'n 3x per week voor de wagen en we zijn actief bij diverse ritten. Vorige week nog de 4-daagse van Winterswijk en volgende maand de 4-daagse van Barchem. Dat is iets wat wij allebei heel graag doen en mijn dochter gaat dit jaar ook voor het eerst mee met haar Haflinger Wub.

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 16:06

Nou daar heb ik het met de kopers nog niet over gehad maar ik verwacht van niet.
Dan nemen ze alleen haar veulen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 18:44

Even voor de mensen die het verhaal niet meegekregen hebben: de castratie op zich was €411,- (aan huis met twee veeartsen), maar er was een complicatie tijdens de castratie waardoor ze nog twee dagen zijn gekomen voor controle en extra medicatie en een week later heeft hij alsnog een ontsteking gekregen. Daardoor is de veearts nog tien keer geweest om hem te spoelen, medicatie toe te dienen en dergelijke.

Suffie, nu gaat alles goed met hem gelukkig :j
Wat een leuke foto zo!

Balko, alle veeartsen hier in de omgeving zijn duur. De mijne is niet eens de duurste.
Ik vind alles aan huis laten doen wel fijner en minder stress voor Fi. Na een trailerritje van 10 minuten druipt ze al letterlijk van het zweet zo spannend vindt ze het.
En met veulen aan de voet vind ik het helemaal niet fijn om ze weg te brengen. Zeker gezien de hh’s hier ook niet om de hoek zitten.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:01

Even een ego post.

Vandaag zowel Anna als Noora op 16 dagen gescand. Anna helaas niet drachtig -O- Daarentegen is Noora wél drachtig *\o/* Echt heel blij mee, omdat we daar natuurlijk een redelijke tijdsdruk hadden met de beschikbaarheid van de hengst.

We hebben er nu 6 van de 7 drachtig (waarvan 5 drachtig voor ons), geen slechte score dus. De merrie die voor China gedekt was is van de week vertrokken. Nu alleen Anna nog en dan zijn we klaar. Ze was helaas ook niet hengstig, dus van de week scannen we haar opnieuw.

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:28

GA Gefeliciteerd met de dracht bij Noora. *\o/* mooi dat het nog even is gelukt op het laatst. Succes met de Anna nog even.

Mooie foto Suffie. Leuk dat je dochter de hobby ook deelt.

AM dan maar hopen dat WT nu wel hengstig wil worden. En het zal wel een druk jaar voor je worden volgend jaar alles nu gelukt is met 4 merries. Ooit ga ik eens proberen om eens twee merries te proberen. Maar dan moet er hier nog wel wat worden aangepast voor dat kan.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 22:57

Goldenarrow gefeliciteerd met Noora *\o/* Hopelijk pakt de andere merrie ook nog dit seizoen of straks hetzelfde bericht als Baudyh bij opnieuw scannen, dat zou nog mooier zijn.

Cynthia, zijn de voorrijkosten bij jullie ook zo hoog? Ik ga nu naar de Radstake om te scannen, vast bedrag voor een heel seizoen. De DA rekent al €38 voorrijkosten en €25 voor het scannen. Dan tikt het ook enorm aan.
Fijn dat Indris weer helemaal is opgeknapt! Hebben er zich al liefhebbers gemeld voor je knappe mannen?

AM, hopelijk gaat het nog lukken met Wild Thing.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:05

Cynthia82 schreef:
Even voor de mensen die het verhaal niet meegekregen hebben: de castratie op zich was €411,- (aan huis met twee veeartsen), maar er was een complicatie tijdens de castratie waardoor ze nog twee dagen zijn gekomen voor controle en extra medicatie en een week later heeft hij alsnog een ontsteking gekregen. Daardoor is de veearts nog tien keer geweest om hem te spoelen, medicatie toe te dienen en dergelijke.

Wat een leuke foto zo!

Balko, alle veeartsen hier in de omgeving zijn duur. De mijne is niet eens de duurste.
Ik vind alles aan huis laten doen wel fijner en minder stress voor Fi. Na een trailerritje van 10 minuten druipt ze al letterlijk van het zweet zo spannend vindt ze het.
En met veulen aan de voet vind ik het helemaal niet fijn om ze weg te brengen. Zeker gezien de hh’s hier ook niet om de hoek zitten.

Regio westen, randstad? :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:15

Shirley__ succes vandaag bij de scan

jennyk

Cynthia82 poeh dat was wel ff schrikken dan zeg. Vond de operatie bij onze hond al duur ( € 950)
Maar fijn dat het nu weer helemaal goed gaat met I

AM_Horses hopelijk heeft het hengstig spuiten ook nu weer het juiste effect.

suffie genieten zo samen met je dochter <3

goldenarrow gefeliciteerd met Noora *\o/*
Jammer van Anna, hopelijk de volgende ronde meer succes.
Maar mooi dat het bij de meeste allemaal goed gelukt is

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:01

GA, hopelijk is Anna ook snel drachtig! En gefeliciteerd met Noora! *\o/*

suffie schreef:
Cynthia, zijn de voorrijkosten bij jullie ook zo hoog? Ik ga nu naar de Radstake om te scannen, vast bedrag voor een heel seizoen. De DA rekent al €38 voorrijkosten en €25 voor het scannen. Dan tikt het ook enorm aan.
Fijn dat Indris weer helemaal is opgeknapt! Hebben er zich al liefhebbers gemeld voor je knappe mannen?

Helaas wel. De voorrijkosten zijn hier €49,61 incl BTW. Scannen kost €35,57.
Ik heb van de week een aantal klinieken in de buurt gemaild en gevraagd naar hun voorrijkosten en de kosten voor andere diensten die ik veel gebruik (enten, scannen, insemineren ed). Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen, maar ik verwacht niet een veel goedkopere tegen te komen die dan ook nog eens goed is, want dat vind ik natuurlijk nog belangrijker.

Er zijn al wel een paar liefhebbers inderdaad. Zaterdag komt er iemand kijken.

Cioccolato schreef:
Cynthia82 schreef:

Wat een leuke foto zo!

Regio westen, randstad? :')

Ehhhmmm ja |( Jij ook toch, gezien je verhalen over natte weilanden :+
Als ik hier soms prijzen van veeartsen voorbij zie komen, krijg ik echt zin om mijn huis in te pakken en te gaan verhuizen. Ook voor de stalprijzen overigens..

Kiki, €950,- is ook heel veel geld! Wat was dat voor operatie?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 14:22

Cynthia82, wij hebben een hondje uit het asiel. Hij was net geen 5 maanden dat hij bij ons kwam. Maar na de 9 maanden werden zijn neusgaten steeds kleiner. Dus hij heeft een BOS operatie gehad (neusvleugels gecorrigeerd en bleek ook een stukje overtollig vel in zijn verhemelte te hebben wat ze hebben ingekort) en hem gelijktijdig laten castreren. Scheelde weer een keer onder narcose brengen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:31

goldenarrow: gefeliciteerd met noora!

picture heeft idd een bacterie in de baarmoeder en moet nagespoeld worden met ab na inseminatie. Sjanty is ook gelijk gescand, niet drachtig maar ik had ook niet anders verwacht. Het chorulon verhaal was hem onbekend.....

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:54

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:26

Cynthia82 schreef:
Ehhhmmm ja |( Jij ook toch, gezien je verhalen over natte weilanden :+
Als ik hier soms prijzen van veeartsen voorbij zie komen, krijg ik echt zin om mijn huis in te pakken en te gaan verhuizen. Ook voor de stalprijzen overigens..

Kiki, €950,- is ook heel veel geld! Wat was dat voor operatie?

Ik zit in noord oosten. Natte weilanden maar minder hoge stalkosten, da, hoefsmid. Geloof alles iets minder qua kosten..
Bizar die verschillen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:44

Bij Keros valt het nog mee met de kosten. scannen kost 15 euro per keer. Allé, die van maandag ll toch. Dus ik veronderstel dat de vorige keren ook aan die prijs was. Er kwamen nog wat spuitjes bij voor het hengstig spuiten en voor het vocht af te drijven in de baarmoeder de eerste scans maar dit keer ben ik qua dierenarts kosten er betrekkelijk goedkoop vanaf gekomen.

Vandaag de factuur van de hengstenhouder ontvangen en heb hem net betaald. Kon misschien nog wel wachten tot in het weekend maar ik was bang dat ik het ging vergeten want het gaat een rare week worden want mijn vriend zijn vader is overleden vandaag dus vandaar maar het direct afhandelen van de factuur.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:44

Nobel, mijn veearts doet helaas niet aan merrie pakketten.

O ja Cio, hoefsmid! Ik betaal €35,- voor bekappen en ik geloof €120,- voor beslaan, maar dat weet ik niet zeker.

Stallingen vind je hier niet onder de €300,- .
Boven de €400,- is hier niet gek. €500,- €600,- komt ook vaker voor.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:47

Petra, vlotte rekening! Die heb ik nooit zo vroeg gehad!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 18:53

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:28

Ik wil t niet weten na 4 rondes bij Diva :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 19:59

Hier de 1e rekening ook al binnen. Sprongafgifte, sperma opvangen en verzendkosten. :=

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:17

Gefeliciteerd GA! Jammer van Anna maar het kan nog, toch?

Qua kosten, ik heb nog geen rekening gehad, maar ook nog geen drachtige merrie helaas. Een week nog, dan mag ik haar laten scannen. Wel met merriepakket gelukkig. En een dierenarts met normale prijzen (Gelderland/rand achterhoek). En stalling aan huis, waar ik nog steeds heel blij mee ben. Als ik soms die prijzen hoor in het westen…! Ongelofelijk, je gaat dan bijna failliet aan je paard.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 21:42

Ik betaal 30 voorrijkosten en 5 euro per merrie scannen.
Een koliek bv ook 35 in totaal.
Smid is 30 per pony
Castratie hier is tussen de 100 en de 200 voor een paardje van +-150kg