[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:05

Even een snelle vraag, had al de zoekfunctie gebruikt maar kwam er niet helemaal uit.
Hier de tweede poging diepvries wederom niet drachtig. Ziet er mooi uit van binnen en zien ook geen reden waarom het niet lukt. Nu hebben we nog een laatste poging diepvries, aankomende week. Vee arts had het erover om aan de regumate te zetten, wordt dat dan gegeven vanaf na het insemineren?
Ik zag in dit topic pavo fertile ook voorbij komen, mja, daar zijn we nu te laat mee denk ik. :=
Nog andere ideeen op korte termijn om haar te ondersteunen?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:13

Kimw , welkom

Ik zag weer paar drachtige dames , gefeliciteerd *\o/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:33

Baudyh. Yes *\o/*

Absque_dubio jammer dat ze niet drachtig is. Fertile is nu idd te laat. Maar is ook meer voor het hormonale. Is ze al nagespoeld?

Yvk. 2.5 uur enkele reis :') moet er wat voor over hebben.

Simpie. Duimen draaien

Floripori. Dat vindt ik ook. Goed communiceren is belangrijk hierin

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:49

Jaaah weer een aantal drachtige merries *\o/* *\o/*

Las nog over het hengstig spuiten, Caresse heeft daar ook wel even laet van gehad. Toch wat buikkrampen door het samentrekken van de baarmoeder en inderdaad ook wat zweten. Was wel even sneu om te zien. Na een uurtje voelde ze zich duidelijk alweer een stuk beter.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 21:58

absque_dubio schreef:
Even een snelle vraag, had al de zoekfunctie gebruikt maar kwam er niet helemaal uit.
Hier de tweede poging diepvries wederom niet drachtig. Ziet er mooi uit van binnen en zien ook geen reden waarom het niet lukt. Nu hebben we nog een laatste poging diepvries, aankomende week. Vee arts had het erover om aan de regumate te zetten, wordt dat dan gegeven vanaf na het insemineren?
Ik zag in dit topic pavo fertile ook voorbij komen, mja, daar zijn we nu te laat mee denk ik. :=
Nog andere ideeen op korte termijn om haar te ondersteunen?

Bij mij hebben ze getest of ze wel genoeg hormonen aanmaakt voor dracht. Zo weet je of je regumate moet geven

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 22:04

yes weer een aantal drachtige dames *\o/* ! Komt vast door het warmere weer.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 01:10

Is er wat bekend over de kwaliteit van het diepvries sperma? Zou eerder daar naar kijken, helaas is lang niet elke hengst geschikt om diepvries mee te doen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 06:19

Setteli gefeliciteerd met de dracht, heel mooi!

Floripori dat zijn inderdaad oxytocine spuitjes. Die zorgen ervoor dat de baarmoeder samen trekt en het vocht eruit werkt. Hopelijk is dit voldoende zo.

Mirjam vervelend dat ze er zo op reageert. Hier ook 1 gehad die er echt even naar van was altijd. Er gebeurt wel iets van binnen door die spuit ja..

Hier komt ook een scan mevrouw die rustig de tijd neemt en rekening houdt met de merrie. Je merkt echt wel verschil daarin. Vorig jaar in klijndijk bij het merrie spreekuur kon ze het veel minder waarderen.

Kyrkelover succes met scannen vandaag!

Merexa we hebben mijn merrie een cyclus lang wekelijks gescand om te zien waar we zaten. Dat geeft wel een goed beeld van hoe het gaat bij haar. Is het ook niet wennen voor de merrie en inderdaad iemand die rustig en vriendelijk te werk gaat en niet ruig die arm erin propt?

Goldenarrow hopelijk wil de baarmoeder nu mee gaan doen!

Astrea super mooi begin dan, meteen goed getimed. Hopelijk ook mrteen raak, dan ben je snel klaar.

AM succes met je dagje koerierwerk, moet je ver rijden ervoor? Fijn dat ze zo snel een mooi ei heeft.

Kimw welkom en ik zou zeker scannen. Dan weet je of alles er van binnen goed uit ziet, of het ei mooi rijp is en of er geen dubbele eisprong aan komt (kans op tweelingdracht waarbij je dan na 15 dagen al terug moet scannen zodat er nog 1 vruchtje weg gehaald kan worden).

Floripori gooi het er maar uit, ik snap je frustratie.

Baudyh yes, goed nieuws! Gefeliciteerd, gaat het toch nog lukken allemaal zo.

Simpie ik hoop het ook!

A_D ik heb geen ervaring met regumate. Daar kunnen anderen beter meer over vertellen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 06:57

Gefeliciteerd met de nieuwe drachtige dames :D

Diepvries niet echt goede ervaringen mee.. na 3x niet drachtig. Toen 1x vers en direct vol. Kostte wel even 2000 aan dierenarts kosten :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:18

Aan de andere kant heb ik met diepvries wel goede verhalen. Ook waarbij het sperma slechter zou zijn had ik mijn merries in 1x vol. Ik hou wel rekening met de merries die ik ermee gebruik, merries die moeilijker drachtig worden heb ik het liefst met vers. Bij zeer vruchtbare merries maakt het me allemaal niet zoveel uit.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 08:38

Vorig jaar ook dv geprobeerd ook geen succes. Maar naar mijn idee moet je daar echt wel kundige en handige da voor hebben. En lang niet elke da kan dat geloof ik. Moet best nauw op de eisprong zitten. En je zou best kunnen vragen of ze naar de kwaliteit van de sperma kunnen kijken!

JDVL27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:21

Gave hengst Eef_Bam!

Betreft vocht in de baarmoeder, die van mij had de eerste twee drachten hele watervallen, eerste keer tweede ronde drachtig en vorig jaar in 1x. Dit jaar had ze maar klein beetje vocht en weer in 1x drachtig (wel andere hengst dan de eerste 2), dus met de juiste DA hoeft dat geen problemen op te leveren :D

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 09:22

Gefeliciteerd met de drachtige merries!

Hier nog een weekje wachten tot de 15 dagen scan (kans op tweeling). Ben nog maar net begonnen, maar het wachten nu al een beetje zat hahaha. Hoop zo dat het gelukt is :j

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 11:33

AM, als ik het goed heb was ze de eerste ronde nagespoeld.
Krijg je al veel aanvragen voor je jonge hengst? :)

Caily, volgens de vee arts is het goed diepvries sperma. Echter is er, zolang ik weet, vorig en dit jaar geen merrie drachtig van geworden. Ga ik nog even navragen.

Kabayo jouw ervaring wist ik ja := ik dacht ik probeer het een jaar, met een hengst. Maar ben er nu al flauw van. Kosten zijn niet leuk nee..

Goldenarrow ik heb inderdaad bewust de merrie gekozen die makkelijk en gelijk drachtig wordt.

Floripori, merrie gaat voor de eisprong naar een kliniek en wordt daar meerdere keren per dag gescand. Dus we laten het idd niet door onze vaste vee arts thuis doen.

Hengst staat 800km verderop, dus even vers sperma halen is niet te doen en verzenden kan niet. Ik baal gewoon echt, ik wil zo graag dat dit lukt. :+

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:00

Hier geen ervaringen met diepvries , maar hoop voor je dat het goed gaat :)

Ik moet nog een kleine 200km en dan zijn we weer bij de hengstenhouder. Neem morgen de merrie weer mee naar huis :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:17

Hier helaas zoals verwacht niet drachtig.
Ik vond haar te lang hengstig blijven. (Wel gecheckt of eitje gesprongen was en dat was het geval)
Dit had ze vorig jaar ook toen het de eerste keer niet gelukt was.

Het is jammer dat het zoveel geld kost, anders had ik het station in Duitsland nogmaals opgebeld of mijn favo hengst nog steeds te slecht sperma heeft haha.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:26

Balen kyrkelover -O-

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:39

Wat vreselijk balen kyrkelover...

Succes met de reis toushie!

Abseque snap ik. Ik had dan sperma voor 3 pogingen dus heb ook maar 3 pogingen gedaan. Gelukkig was ik al in februari begonnen toen. Uiteindelijk begin mei drachtig gekregen van vers.

Petravdmeer ik duim voor je! Wachten is niks aan nee :P ik mag nog 283 dagen wachten tot ze veilig is _O-

Hier met vocht ook oxitocine gespoten. (Vorig jaar) Zo te lezen kan ik volgende keer beter spoelen . Ben altijd bang dat je het sperma er dan uitspoeld :')

Floripori ik snap je frustratie. Gooi het er maar uit hoor!

Wat sneu die reacties op hengstig spuiten. Voor mij een bevestiging dat ik dat echt niet wil :P

Zilver is lekker dromerig. Duidelijk drachtig :P
Afbeelding
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:44

Sperma eruit spoelen gaat niet. Bevruchting vindt plaats in de eileider, spoelen doe je de baarmoeder. Vruchtje arriveert daar pas rond dag 4 of 5.

unofficial79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:45

Ik heb een vraag aan de kenners.
Onze merrie is 17 mei op de regumate gezet voor 16 dagen ivm ongelijk lopende cyclus. ( Wel ei, maar geen hengstige baarmoeder. ) Afgelopen dinsdag de laatste dag regumate gehad. Volgens de dierenarts zou ze tussen de 3 en 5 dagen kneiter hengstig moeten worden. Tot vandaag nog niet hengstig gezien.

Gezien haar voorgeschiedenis met niet tonend hengstig, zouden jullie morgen avond al gaan scannen of maandag? Ik hoop natuurlijk dat ze morgen alsnog hengstig toont, maar ben er zeker niet gerust op zo.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:44

Muronia. Wanneer werd je merrie nu gescand. Was dit morgen?

Kyrkelover. Wat jammer. Ga je nu weer voor de hengst uit België?

Diepvries heb ik geen ervaring mee. Ik hoor goede, maar ook slechte verhalen. Kwaliteit is wel belangrijk. Bij sommige is één rietje al genoeg, bij andere heb je er 4 nodig. En idd hele goede dierenarts begeleiding.

Jdvl27. Werd de merrie enkel gespoten of ook gespoeld?

Petravdmeerx. Dat ongeduldige ken ik

Absque_dubio. Aah oké, dan zou ik idd ook kwaliteit na laten kijken.
Heb best wat aanmeldingen voor White Dream. Maar bij de meeste merries wilde het nog niet echt vlotten.
Nu heb ik een merrie staan, die had gisteren beetje vage echo. Ik was er zelf niet bij dus snapte er vrij weinig van. Ik denk iets met mis communicatie. Toch even geschouwd en echt nog hengstig, opgevoeld en ook echt zacht. Dus toch geinsemineerd en morgen maar scannen als ik erbij ben.
Morgen gaat er een pakketje naar de doniahoeve ;) voor een klant. Zou super leuk zijn dat er een aantal drachtig van hem zijn. Hij ontwikkeld zich met de dag.

Unofficial79. Kan je haar schouwen? Anders zou ik haar toch optijd scannen. Al maakt het dan waarschijnlijk niet uit voor zondag avond en maandag ochtend ivm bestellen

Vandaag een ritje van vijf uur achter de rug om sperma op te halen. Als het nu maar pakt :Y)
Morgen einde middag komt de dierenarts scannen. Pakken we Sammie ook mee. Hopelijk is ze drachtig.
In de avond, starten ik en Wild Thing in het Z1. Niet de beste voorbereiding gehad. Maar we gaan ervoor :j

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 23:49

Spannend annet! blijf het tot nu toe een mooie hengst vinden.

hier word morgen weer gescand. ben benieuwd of haar hengstigheid nou is ophoud en ze er geen andere cadeaus heeft bij gedropt.
als dat zo is wacht ik tot de volgende cyclus mits ze niet drachtig is

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 01:32

Aan diepvries zitten ook voordelen. Zaad kan al aanwezig zijn en afstand naar hengst speelt geen rol meer. Ik wil alleen deze merrie echt niet verplaatsen en dus alles thuis doen en dan houdt dat een beetje op.

Toushie, wel een onderneming zo, maar fijn als ze weer thuis is.

AM, wat leuk dat je hengst volgend jaar nakomelingen heeft rondlopen. Vind ik minstens zo spannend als je merrie dekken eigenlijl. Je bent toch benieuwd wat er overal uitkomt.

Kabayo, heerlijk drachtig dus :)

Hier kan en durf ik nog lang niks te zeggen, maar vraag wel met voeren; moet je voor 2 eten? Zij vindt van wel....................:p

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:16

Even ego.. Wainonia is niet drachtig. Reden, onbekend. Ze is schoon van binnen, alleen geen vruchtje. Spoelen, dicht zetten en oxy spuiten heeft wat dat betreft goed zn werk gedaan. Iemand nog een idee wat ik nog zou kunnen doen? We zitten nu in jaar 3, en dit wordt de 2de ronde van dit jaar.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-21 08:23

Wat ontzettend balen!
Elke keer met dezelfde hengst of heb je daar ook al een andere poging voor gedaan? En onverdund insemineren?