[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 23:34

Jeetje pauk en zij was al een hele eind op weg. Hopelijk laat aura het wel zitten pfff raar jaar ja

Succes met scannen norman

Ik heb ook liever een april/mei veulen maar je hebt het niet altijd te kiezen. Dus ik doe dat ook niet meer en zie gewoon wanneer het pakt of niet.

Luna2006

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 05:54

He balen pauk!

Succes aan iedereen die gaat scannen!

Hier veulens ook liefst april/mei. Juni vind ik echt al laat als je een merrie hebt die redelijk wat in levert als er een veulen aan de voet loopt

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:40

we zijn terug van het scannen! helaas was alanda niet drachtig. heel jammer, op een of andere manier niet echt verwacht.
ze was al weer goed hengstig, zat een goed ei. vanavond word ze weer geïnsemineerd!

helemaal niks van gemerkt dat ze al weer hengstig stond.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:18

Ik had ook graag een veulen gehad in maart, maar de natuur besliste daar anders over :(

Spijtig dat ze het veulen verloren is Pauk :(

Veel succes aan iedereen die nog wacht op een zwangerschap!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:32

Jammer Norman_love

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:25

Jammer zeg Normann_love.. Helemaal als je het niet verwacht..

Wij hadden gisteren nog wel 1 drachtig weer. Iets kleine vrucht, morgen even kijken of het goed door groeit.

Merrie voor ET is vannacht 4 uur geinsemineerd op de ei sprong, dus dat lijkt ook goed.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:33

Toch nog aardig wat die nog niet drachtig zijn.

Ik heb de veulens het liefste april/mei, dan heb je vaak mooi weer en kunnen ze vrij vlot naar buiten. Helaas zal ik volgend jaar een juni/juli veulentje hebben, mits het nog lukt natuurlijk.

Eind van de week wordt mijn NF merrie gescand op 6 weken, hopelijk is het allemaal in orde en heb ik volgend jaar ook nog een mei veulentje :o

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 11:39

Duim voor je moratoetje!

Gefeliciteerd vulina! Enne.. Vannacht om 4 uur :wow:

Wat jammer zeg normannlove :(

Jeetje das rot pauk... Gefeliciteerd met aura :) toch iets positiefs

Amhorses die ziet er goed uit! 31 december.... Brrrr :brr:

Lief sultan. Hoop dat het ons nu meezit..

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:21

Spannend nog al die merries die nog geinsemineerd moeten worden. Duimen!!!
As maandag laat ik Tooske nog een keer scannen. Ze is dan 80 dagen en even extra checken of alles nog goed zit.
Ik merk met rijden heel erg dat ze gaat lopen alsof ze moet plassen..dus die ruggengraad een beetje omhoog..weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar dat voel je dan tijdens rijden. Kan een merrie zo vroeg in de dracht al last krijgen?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:22

Onze dressuur merrie word vandaag geinsimineerd. Na 1 1/2 week terug op 30 dgn weer gust te zijn wilde ze lastig hengstig worden na het hengstig spuiten. Maar nu is het toch weer zo ver.
De andere merrie donderdag scannen op 30 dgn. Spannend weer.

Het veulen van dit jaar uit de dressuur merrie op de foto gehad voor de verkoop.
Pracht beest
Afbeelding

Afbeelding

Love him

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:22

normann_love schreef:
we zijn terug van het scannen! helaas was alanda niet drachtig. heel jammer, op een of andere manier niet echt verwacht.
ze was al weer goed hengstig, zat een goed ei. vanavond word ze weer geïnsemineerd!

helemaal niks van gemerkt dat ze al weer hengstig stond.

Ah jammer....hopelijk meer succes volgende ronde.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:23

baudyh schreef:
Onze dressuur merrie word vandaag geinsimineerd. Na 1 1/2 week terug op 30 dgn weer gust te zijn wilde ze lastig hengstig worden na het hengstig spuiten. Maar nu is het toch weer zo ver.
De andere merrie donderdag scannen op 30 dgn. Spannend weer.

Het veulen van dit jaar uit de dressuur merrie op de foto gehad voor de verkoop.
Pracht beest
[ [url=m/Cne8Gx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3D8fJr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Love him

Wat een geweldig mooi veulen zeg!!!! Wauw

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:24

Vulina schreef:
Jammer zeg Normann_love.. Helemaal als je het niet verwacht..

Wij hadden gisteren nog wel 1 drachtig weer. Iets kleine vrucht, morgen even kijken of het goed door groeit.

Merrie voor ET is vannacht 4 uur geinsemineerd op de ei sprong, dus dat lijkt ook goed.

Oei best spannend he? Iets te klein... heb je het dan over een aantal dagen groei achterstand bijvoorbeeld? In verhouding met de dracht?

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 15:50

Wat doen jullie met rijden na inseminatie? Vandaag heeft ze sws nog vrij, maar morgen hebben we wedstrijd? Paard is verder op ander terrein heel rustig! Wat zouden jullie doen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:17

Ldenboer, ja, hey aantal dagen dracht klopt volgens de dierenarts niet met de grootte van de vrucht. Maar ik heb zelf even zitten rekenen, en volgens mij klopt het wel. Dus dat checken we morgen even. Merrie is altijd erg hengstig. Ze staan bij ons in groepen op de wei. Ik hoef haar eigenlijk niet eens binnen te halen om te laten scannen, je ziet gelijk met 16/17 dagen wel of ze hengstig is. Dat is ze nu totaal niet, ze heeft mooi cl zitten en ik merk het aan haar gedrag :)

Sommige merries kunnen op 80 dagen best reageren op hun hormonen. Van de dracht zelf hebben ze nog geen last, het is nog vrij klein..

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 21:56

normann_love schreef:
Wat doen jullie met rijden na inseminatie? Vandaag heeft ze sws nog vrij, maar morgen hebben we wedstrijd? Paard is verder op ander terrein heel rustig! Wat zouden jullie doen?

De dag van inseminatie heeft die van mij altijd vrij. Daarna ga ik wel gewoon rijden. Stress kan er echter wel voor zorgen dat ze niet drachtig wordt/blijft. Ik zou dus vanuit daar de overweing maken. Is ze rustig op wedstrijd en interesseert het vervoeren etc haar niet zo, dan gewoon doen hoor.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:13

Waarom doe je dat op dag van insemineren? Innesteling lijkt mij meer afhankelijk van toestand merrie.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 22:27

normann_love schreef:

Balen dat je merrie niet drachtig was, hopelijk pakt ze nu wel op.
Ik heb nooit uitzonderingen gemaakt, gewoon alles zo gedaan, zoals ik het normaal ook zou doen. Dus als ik in jouw schoenen stond ging ik morgen lekker op wedstrijd. Succes!

Vulina, nog even spannend dus. Misschien is het ei toch iets later bevrucht geweest en zit er een dag verschil tussen? Ik heb Lara in 2014 drachtig gehad van een tweeling met 4 dagen verschil ertussen, klopte ook precies met het springen van de follikels die ze toen had op links en rechts. De kleinste is toen weggeknepen en de andere is nu onze knappe Dunja :D

Baudyh, knap veulen hoor, die zal vast snel verkocht zijn!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:14

Ze rekenen altijd vanaf moment van cl. Dat was gisteren 16 dagen geleden, geen 18. Daarbij was het cl toen heel vers, het zou kunnen dat die pas erna nog bevrucht is. De dracht leek op een 15 dagen dracht, dus dat zou wel passen. Morgen ochtend maar weer eens checken!

Ik ga ook altijd gewoon door met wat ze gewend zijn. Rijden zou geen kwaad moeten kunnen..

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 00:38

Balen Pauk!
Norman, hopelijk pakt het hierna wel.
Baudyh, een erg sjiek veulen zeg! <3
Moratoetje, dat is inderdaad het fijnst! Ik heb (als alles goed blijft gaan) ook een laat veulen volgend jaar.

Hier helaas een baal dag.. ;(
De 28 dagen scan gehad en bleek de tweeling nog altijd te zitten.
Terwijl op dag 15 de tweeling ontdekt is en eentje ''gecrusht'' zou zijn, dag 16 zat er nog maar 1 volgens de DA.

Nu zaten ze allebei al tegen elkaar aan met een streep ertussen.
Nu is er alsnog eentje gecrusht en ineens was deze ook niet meer te zien op de echo.
Nu komt ze morgen om half 3 weer scannen om te kijken of het ene eitje er nog zit.

Pfff... het zit niet zo mee hier.

Als dit eitje er morgen nog netjes zit en ik volgend jaar eindelijk mijn veulentje heb, kan ik toch zeer zeker zeggen dat het mijn wonderveulentje wordt! :')
Ik denk dat ik hierna ook nooit meer ga fokken... Te veel stress en afwachting. Vooral omdat het dit jaar zo mis was gegaan met die abortus. En het deze keer weer zo makkelijk leek te lukken aangezien ze netjes na één maal insemineren drachtig werd maar nu met dit erbij alsof het helemaal niet gaat lukken, als jullie snappen wat ik bedoel.. :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 07:30

Nou Penny, dat is ook wel erg zuur. Het gebeurd echt bijna nooit dat er dan nog 2 blijken te zitten. Daar moet je het voor aankomend jaar niet van af laten hangen. Als je straks je veulen hebt, is het snel vergeten!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:49

Dat is zuur Penny :( Hopelijk zit het andere vruchtje er toch nog, maar met 28 dagen is het al ingenesteld, dus is crushen wel heel "gevaarlijk". Meestal kiezen ze er dan voor om met een naald het vocht eruit te halen, zodat het vruchtje afsterft. Duimen dat ze het mis hadden en dat het er vanmiddag gewoon nog zit.

Lara tikt vrijdag de 3 maanden alweer aan , tijd gaat snel :D

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:11

Allereerst wil ik iedereen feliciteren met de drachten en iedereen die zich gemeld heeft welkom heten :). Ik heb de laatste paar pagina's wat bijgelezen, maar vakantie van school betekent voor mij thuis aan de bak en af en toe een dagje weg met vrienden. Weinig internet dus.

Ik heb mij in (mei?) aangemeld met de merrie's. Gisimone (special D) x Governor (77 dagen) en Jonker's Monaco die toen niet drachtig wilde worden van Geniaal maar de 3e ronde wel drachtig wilde worden van just wimphof en wel van een tweeling.. kleinste vruchtje is weggeknepen en alles ziet er nu mooi uit, vandaag 42 dagen.

Penny wat vervelend dat jij zo'n pech hebt!! :(:)

@ de wedstrijd ik denk ook dat het wel kan hoor!

Ik probeer weer actiever te reageren en bij te lezen ! :)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:57

Mag ik mij hier ook melden? Of even binnenvallen?
Ik hoop misschien iets van steun te vinden, al krijg ik gelukkig al veel support en tips via mijn volgtopic en PB.
Mijn merrie is voor de tweede keer gescand op 40 dagen. Nog steeds hartstikke drachtig.
Dat betekende dat ze terug naar huis kon, aangezien de hengst niet naast de deur stond.
Hier is ons volgtopic, voor wie nieuwsgierig is naar de combinatie en het verhaal:
[KS-MK] Bijzonder Akhal-Teke veulen op komst! Muzanna volgtopic

Mijn merrie is nu 7 weken drachtig.
Sinds gisteren (sinds zaterdagavond terug in NL) acuut HB.
Tegen mijn zin in het land gezet in haar vaste groep, incl. claimende, dekkende ruin. Had gevraagd en afgesproken dat ze niet bij hem gezet zou worden. Niks meer aan te doen.
Tegen de afspraken in is kuil gevoerd ipv natuurhooi.
DA weet het aan de verandering naar het korte gras en de kuil hier in NL. Was ook allemaal niet de afspraak, maar niks meer aan te doen. Staat nu in een vochtige zandpaddock met het natuurhooi dat ze hiervoor altijd kreeg.

Iemand ervaring met deze ellende bij een (net) drachtige merrie? Hoe is het bij jullie afgelopen? Tips, wellicht? Ze staat op metacam en krijgt ook zakjes ascal. Zal uiteraard ook ff informeren in het HB topic.

Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen... ik ben nu vooral bezig met schade inperken en actie ondernemen dus bijlezen, voorstellen e.d. komt er wel een andere keer van. Sorry. Y;(

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:08

Suffie en toch is er gecrusht geworden nadat de DA een belletje had gepleegd. :(
Zometeen om half 3 wordt er weer gescand, dan zien we of het andere vruchtje er nog zit.

Het leegzuigen van het vruchtje kunnen ze alleen op een kliniek doen toch?