linda2008 schreef:Ik snap deze reacties echt niet... sorry!
Ik vind juist dat je het alarm als EXTRA moet zien. Je probeerd natuurlijk alles zo goed mogelijk in de gaten te houden, melk testen, uier controleren, eventuele gedragsveranderingen, hars/melk, slappe banden, kling enzovoort..... Maar een mens moet nu eenmaal slapen.....
Sorry dat ik zeg, maar ik hoop echt niet voor jullie dat jullie zo'n merrie als die van mij krijgen.
Regelmatig uit je bed moeten gaan om te checken zouden jullie dan al weken moeten doen.
En let maar op; op het moment dat je eventjes wilt gaan slapen.... dan gebeurd het.
Ik zet ook regelmatig mijn wekker om haar even op de camera te checken. Ik ga niet alleen maar af op mijn alarm... Maar voor de momenten die ik nét even lig te slapen, heb je alleen alarm die je eventueel nog kunt wekken.........................
edit; bij een staande bevalling heb je inderdaad niets aan je alarm.... Maar ik heb mijn alarm EXTRA... ik check ook regelmatig op camera (ook snachts!!) en als mijn merrie een teken geeft dat het écht niet lang meer zou kunnen duren (zoals lekkende melk bijvoorbeeld) dan blijf ik natuurlijk ook gewoon wakker.
Ik ga mee met deze mening. Ik gebruik het alarm nu ook als extra. Uiteraard hou ik ze scherp in de gaten en als ik denk dat het elk moment gaat komen,verlies ik die geen minuut uit het oog liefst. Ik heb bijna alle geboortes op de camera zien aankomen omdat ik bleef kijken,heb niet gewacht op het alarm.
Maar net voor die momenten ervoor,dat je twijfelt en denkt,het zal vast niet,maar het kàn,dan is het alarm ook heel handig!
Ok zelfs met slaapstand gaat het soms 6x per nacht af,maar dat moet ik er maar bijnemen,ik mag er eens over klagen,maar IK heb gekozen hun te dekken dus ik moet het maar er bij nemen.
Fotsy Elsa uiert al aardig door! Vera wederom niks,maar zij kan het klusje uieren klaren in 4 dagen. Zo deed ze het altijd al,behalve vorig jaar.
DBT2018 mag je zelf ook opstarten,of niet?
Ik ben nu ook aan het schouwen. Ik heb respect voor mijn hengst amai. Er staat er eentje hengstig maar ze is maiden dus alles is nog nieuw. Hij weet maar al te goed wat hij mag doen en niet. Hij heeft ze gisteren een voorspel gegeven waar menig man nog wat kan van leren.
En op le moment surprême,mocht hij afdruipen,want madam wilt nog niet.