[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 12:55

Gefeliciteerd!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:45

ivy_power89, Grappig, welke pony misschien ken ik haar wel

Evelien__, Gefeliciteerd!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:47

Later zal ik uitgebreider reageren, maar ik wil graag even ingaan op het scannen. Aniek en ik hadden goed nagedacht en met de dierenarts overlegd over het moment van de tweede keer scannen. Tussen de 28 en 35 dagen (in dit geval voor mijn merrie 28 dagen en voor Aniek haar merries 26 dagen i.v.m. een kleine kans op tweelingdracht) is een heel logisch moment daarvoor. Het is namelijk laat genoeg om al veel meer te kunnen zien dan bij de eerste scan en vroeg genoeg om nog in te kunnen grijpen als er iets mis is. Na een positieve eerste scan tussen 14 en 18 dagen gaat het helaas in 10 tot 15% van de gevallen alsnog mis. Bij een positieve scan tussen de 28 en 35 dagen is dat nog maar een paar procent. Het vruchtje is dan natuurlijk al een stuk verder ontwikkeld waardoor er ook meer over te zeggen is. De belangrijkste ontwikkeling die het vruchtje doormaakt is het hartje dat gaat kloppen rond de 24/25 dagen. Een kloppend hartje is de beste indicatie voor een gezond vruchtje en is dus wat je graag wilt zien bij de tweede scan. Waar je bij de eerste scan eigenlijk alleen kunt zeggen of de bevruchting geslaagd is kun je bij de tweede scan al veel beter inschatten wat de kans is dat de dracht tot aan het eind succesvol zal zijn. Mocht je bij de tweede scan bijvoorbeeld zien dat het vruchtje zich niet goed ontwikkelt of moeten constateren dat er twee niet meer te scheiden vruchtjes zitten dan kun je tot ongeveer 35 dagen de merrie nog hengstig laten spuiten. Heel vervelend natuurlijk, maar je kunt het dan tenminste al snel nog een keer opnieuw proberen. Naarmate je later scant dan 35 dagen zul je steeds meer kunnen zeggen over de ontwikkeling, maar hengstig spuiten heeft dan geen zin meer omdat de hormonen van de merrie voorkomen dat de merrie hengstig wordt. Uiteindelijk wordt ze dat als het goed is natuurlijk wel weer, maar tegen die tijd is het dekseizoen naar alle waarschijnlijkheid al voorbij en heb je dus je kans gemist.

Aangezien we hier goed over nagedacht hadden en ook bij de dierenarts hadden aangegeven dat we een tweede keer wilden scannen om kloppende hartjes te zien viel het mij nogal tegen dat er een vervanger kwam die ons niet kon zeggen of de hartjes klopten. Onze belangrijkste vraag werd namelijk niet beantwoord. Natuurlijk kan ik het de vervanger niet kwalijk nemen dat zij niet de ervaring heeft die de andere dierenarts wel heeft, maar in dit geval had hij beter zelf kunnen komen of (nog veel beter) met haar mee kunnen gaan om het haar te laten zien. Het ironische is dat we juist voor deze dierenarts (en niet onze vaste dierenarts) hebben gekozen omdat hij zoveel ervaring heeft. Ik baal er vooral van omdat ik duidelijk had gezegd niet onnodig te willen scannen omdat mijn merrie het nogal onplezierig vindt. Ik had niet het idee dat ze niet meer drachtig zou zijn, dus voor mijn gevoel ben ik van deze scan niet veel wijzer geworden. Gelukkig verliep het scannen verder zonder problemen en went ze er wel steeds beter aan. Uiteraard ga ik maandag de dierenarts bellen om dit te bespreken én om een nieuwe afspraak te maken. Mijn merrie is 18 en ondanks dat ze momenteel in goede conditie is en blijkbaar nog steeds goed vruchtbaar is vind ik het belangrijk om de kans dat ze volgend jaar een veulen aan de voet heeft zo groot mogelijk te maken. Misschien kan ze hierna nog wel drie veulens krijgen, maar voor hetzelfde geld is dit al de laatste kans om een zo gewenste opvolgster uit haar te fokken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:23

Gefeliciteerd Evelien!

Jeetje Goeroe, kan mij voorstellen dat je hier echt niet blij mee bent

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:07

het is hier nog even spannend. woensdag dacht de HH dat Izzy tegen de hengstigheid aanzat(dus wij teleurgesteld dat ze nog niet drachtig was), maar toen hij er vandaag weer was sloeg ze nog harder af dan woensdag. dus als ze a.s. woensdag weer afslaat dan gaan we s´avonds nog naar de DA om te scannen. dus we wachten nog even in spanning af. :j

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:17

Gefeliciteerd Evelien.

Goeroe interessant verhaal. Snap dat jij er van baalt! Wel fijn dat je merrie zo goed vruchtbaar is.

Ennasil, spannend!

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 20:22

Fosty, klinkt positief van Elsa!

Fijn AniekR dat Lies nog drachtig is!

Duimen Linda voor Bucks!

Ohh oliebol Sultan dat je een niet-drachtig gevoel hebt, al de 3 e poging ben je ook al lang bezig!

Gefeliciteerd Evelien met Domino :D

Pff ik snap dat je daar niet blij mee bent Goeroe! Je betaalt nu voor het scannen en je hebt niet de info die je wou

Spannend Ennasil, hopelijk slaat ze weer af

------------
Vandaag Unique weer terug gebracht naar Roman Lifestyle, nu hopen dat het deze keer raak is! Ze zal in deze dagen wel weer geïnsemineerd worden en ergens volgende week terugkomen en dan wordt het weer aftellen tot de scan!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 21:55

linda bucks profiteert weer met volle teugen van de hengst :P

gefeliciteerd evelien

goeroe ik kan me voorstellen dat je dan niet blij mee bent, scannen doe je namelijk niet voor je plezier en al zeker niet als je merrie het niet al te prettig vind.

starwien duimen dan

Sultan Fair doet precies moeilijk :(:) , en ja vuil dat kan natuurlijk een mogelijke dracht serieus in de weg liggen.

AZ jammer maar een mens moet soms eens keuzes maken.

Maaike (sorry heb het nog steeds moeilijk met neon te gebruiken, tja ze blijft neon, begrijp je ;) ) zal ik je anders light noemen :o , wanneer ga jij scannen?

Hinte en verder in het scanschema zie je echt het hoofd en de benen, zo eigenaardig

---------
Flo hebben ze nog 4-5 dagen in kliniek gehouden als ze al af was omdat ze niet genoeg opschoonde, dus iets gegeven en nog gecontroleerd en dan mocht ze naar huis.
Volgende week scan en deze keer heb ik hoop, ze is weeral heel bitch := zag ze vandaag janken tegen haar dochter zoals ze tegen de hengst kon doen >;) raar gedrag heel raar, maar Flo zou Flo niet zijn als ze me alsnog beet gaat nemen :D
Heb ook ontdekt dat ze onlangs 2 sarcoiden heeft gekregen :( zou nog graag een veulentje van haar hebben, ergens zegt iets me dat we helaas geen vele jaren meer samen gaan hebben. ;( en ze wordt er zeker niet jonger op. :\

we gaan nog niet te hard roepen met Elsa :7 want eer we zeker weten dat ze echt drachtig is, zijn we al 2017 :') , dit jaar ook niet gescand maar toen stond de hengst er nog bij en was ze ook van de eerste keer drachtig, dus we zien wel.

gelukkig niks moet, alles mag en go with the flo(w) :P

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:29

Aniek, balen zeg, dat de scans zo onduidelijk waren en wellicht een aantal van de merries niet meer drachtig zijn. Niet iets waar je op zit te wachten. Maar ook fijn dat de een wel drachtig is.

Linda, hoop voor je dat die van jou ook snel af slaat en drachtig word.

Quir, wel handig zeg dat je op een hengsthouderij staat. Hopelijk is je merrie na de volgende inseminatie wel drachtig. Hopelijk moest ze inderdaad gewoon nog meer opschonen.

Sultan, verstandige keuze om te swappen als ze nog niet drachtig word. Kan geen kwaad en misschoen is er inderdaad een bacterie oid die dracht voorkomt.

Evelien, gefeliciteerd!!

Goeroe, wat een drama zeg. Echt niet waar je op zit te wachten als je gaat scannen.

Ennasil spannend hoor!

Starwien, succes met Unique! Hopelijk pakt deze ronde!

Fotsy, komt vast wel goed met Flo! Is vervelend en tuurlijk word ze niet jonger, maar jullie kunnen vast jaren vnog vooruit! Al ken ik je gevoel wel goed hoor.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 22:32

Aniek zag ik dat goed dat je door Rutgers hebt laten scannen? Wat vervelend dat er een onervaren iemand kwam, ik ben heel goed te spreken over Henk Rutgers zelf.

Succes verder iedereen met scannen en insemineren en wachten tot volgend voorjaar :).

Ik zit nog steeds nagels te bijten hoor. De tijd wil niet echt om gaan tot maandagochtend. :(

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 00:20

Gefeliciteerd Evelien

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 01:43

Het gaat lekker hard hier. :oo Ik heb wel alles gelezen, maar kan het qua reageren niet helemaal bijbenen. :o

Gefeliciteerd in elk geval suffie en mijnlieverd!

Fotsy schreef:
Mensen die zeggen dat hun merrie nog alles kan en zich heel goed voelt, zijn zelf nog nooit zwanger geweest, denk ik dan :o , wat die hormonen met je lichaam en geest doen, niet echt aangenaam -O- is toch een hele huishouding dat verandert of je nu wil of niet. Is bij dieren net hetzelfde al tonen ze dit niet (alhoewel je dit aan mij ook niet zag hoor ;) )

Haha, of het goed te vergelijken is weet ik niet, maar nu ik zelf zwanger ben kan ik inderdaad wel wat meer begrip voor andere zwangeren (mens en dier :+ ) opbrengen. :))

Balen dat je op het laatst nog moest switchen Vulina. En dan ook nog te laat bij de ene merrie. Hopelijk verloopt de rest wat soepeler.

Helaas best wel wat merries niet drachtig gescand las ik. Allemaal op naar hopelijk meer geluk in de volgende ronde!

Murosch schreef:
Hier slaan de zenuwen ontzettend toe nu de 18 dagen aan het naderen zijn. Ik heb hier een pony die zo anders is in gedrag, zo ontzettend op aandacht en knuffels gericht, dat ik hele goede hoop heb dat het raak zou kunnen zijn. Wordt het nog een grotere tegenvaller als dat niet zo mocht zijn natuurlijk, helemaal aangezien ik had besloten om haar niet nog eens naar de hengst te brengen en het dus nu of nooit moet zijn.

Ik kan me voorstellen dat je jezelf helemaal gek maakt. Als ze zich zo anders gedraagt is dat een goede reden om hoopvol te zijn, maar ik begrijp ook dat je jezelf wilt beschermen tegen een teleurstelling. Ik hoop voor je dat het snel maandag mag worden!

Grappig dat veel mensen al zo bezig zijn met namen en zelfs veulenhalsters. Zo ver ben ik nog niet hoor. :P

Memere en Starwien gefeliciteerd! Wel vervelend dat je voor de andere merrie weer zo'n eind hebt moeten rijden Starwien. Hopelijk nu meer succes. Evelien__ ook gefeliciteerd!

Wat verdrietig van je hond rienne. :(:) Wij stonden twee weken geleden op het punt om onze hond in te laten slapen, maar gelukkig gaat het nu weer veel beter. Hij is ondertussen wel al 17 en dan komt hoe dan ook het eind een keer in zicht. Hoort er wel bij, maar went nooit. :(

Starwien schreef:
Pff ik snap dat je daar niet blij mee bent Goeroe! Je betaalt nu voor het scannen en je hebt niet de info die je wou

Van het geld lig ik niet wakker. Ik denk dat ik mede namens Aniek spreek als ik zeg dat we op een serieuze manier met het fokken omgaan en dus zo goed mogelijke beslissingen willen nemen. Er kan immers al genoeg misgaan waar je geen invloed op hebt, dus kan je dat beetje waar je wel iets aan kunt doen maar beter zo goed mogelijk doen. Als je dan duidelijk gecommuniceerd denkt te hebben met een dierenarts is het jammer om te moeten constateren dat er toch een misverstand ontstaat waardoor een extra handeling nodig is. Ik kan me ook voorstellen dat sommige mensen zich misschien afvragen waar ik me druk om maak hoor. We mogen ons natuurlijk enorm gelukkig prijzen dat alledrie de merries zo snel drachtig werden (en dat doen we ook hoor!). Het gaat inderdaad om Rutgers Murosch. Op zich zijn wij ook erg goed over hem te spreken. Ik zie er dan ook wel al een beetje tegenop om hem maandag te bellen met de mededeling dat we niet tevreden waren. Toch denk ik dat het beter is om dit misverstand maar zo snel mogelijk uit de weg te ruimen. Zijn vervanger deed ook maar gewoon haar best, dus die kan ik niks kwalijk nemen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 08:03

Geloof dat ze hier normaal vanaf een dag of 28 scannen op kloppende hartjes.
Maar kan me voorstellen dat dit vervelende situatie is.

rienne, sterkte!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:36

Goeroe en Aniek, daar zou ik ook niet blij mee zijn... heet was met specifieke redenen aangevraagd die scan en uiteindelijk had je er niets aan... hopelijk lost het telefoontje wat op maandag.

Gefeliciteerd meet de bevestigde drachten!

Fotsy, ik denk dat dat net zoaals bij mensen van paard tot paard afhangt. Ik had rotzwangerschappen, maar er zijn evengoed mensen diee erdoor fietsen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:15

Hier zeggen ze ook vanaf 28 dagen voor een kloppend hartje. :j

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:50

Goeroe en Aniek, daar zou ik eerlijk gezegd ook niet mee blij zijn en zelf niet willen betalen..
je laat diegene komen voor iets specifieks en uiteindelijk ben je er niet veel mee.

Murosch: Succes maandag!

Starwien: Spannend, hopelijk is het nu wel raak, gefeliciteerd dat er toch al 1 merrie drachtig is.

linda2008: Nam Star er weer geen genoegen van? Hopelijk is het gewoon gelukt ondanks dat er minimale kans is..
dat is het rotte van dit jaar: alle merries zijn ontregeld door de weersomstandigheden.

Evelien__: Gefeliciteerd!

-----------------------------

Dani staat weer terug thuis en zit nu op 22 dagen volgens de scan, over maandje terug scannen.

Even een vraagje voor diegene die een jonge merrie drachtig hadden: zijn jullie merries nog gegroeid tijdens hun dracht? Dani was namelijk in januari en april officieel gemeten op 87cm schoft en na 3 weken bij de hengst te staan is ze afgevallen (netjes op gewicht nu ipv te dik) en staat haar kont op 91,5cm.. zou dit gewoon weer netjes 'rechttrekken'?

Gisteren wou Joy zich niet meer laten dekken, ze heeft zich in totaal 10x laten dekken maar de laatste keer deed ze al anders tegen de hengst. Nu is het gewoon afwachten en laten scannen, wel zal het moeten met een staaf, hoe tegen ik er ook ben. DA geraakte er niet meer verder in (andere DA heeft opnieuw geprobeerd deze week) en ze zal met een andere bokker haar merries samen gescand worden met een staaf.. zit geen andere keuze op voor ons. We kunnen haar onmogelijk tot 40 dagen daar laten staan voor dan via bloed te testen want ze staat al op 3,5 uur rijden van hier (enkele rit) en zit nu al elke dag aan stalgeld gezien ze er langer als 3 weken staat. :(

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:38

Gefeliciteerd met de drachtige merries! Voor degene die negatief waren, kom op we hebben nog even!

Marije, je voelt hem al aankomen he :P

Memere, ik zou voor de veiligheid van mijn merrie kiezen en dan maar niet scannen. Als jezelf logisch nadenkt dat ze met een stok in je gaan... De merrie springt 1x verkeerd en je weet niet wat je aanricht!! Nee dan zou ik niet egoitisch zijn omdat ik het zo nodig moet weten, maar mooi wachten tot ik van buitenaf kan scannen of een dierenarts met hele smalle handjes.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 13:56

Buitenaf scannen is 100 dagen tot zover ik begrijp van mijn beide DA's.. ik ga geen €500 stalgeld betalen, zeker niet voor een mini. DA die dit doet heeft al heel veel mini's zo gescand, doet dan ook steeds de merries van een 'bekende' bokker, zonder enige problemen..dat stelt mij toch enigszins gerust ondanks ik er niet echt voor ben ivm risico's. Net bericht gehad van de hengstenhouder en ze zou over 10 dagen naar BE moeten komen, ze kan dan ook Joy meenemen..weet even niet wat ik zou doen. Dus even goed nadenken!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:06

Mijn merrie wordt volgende maand 4 en is nu 2 maanden drachtig, en toevallig heb ik haar vrijdag gemeten en is ze niet gegroeid, maar een stalgenoot vertelde mij dat ze tijdens de dracht vaak wel groeien vanwege de hormonen.
Van mij mag het haha

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:11

Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries zover!

Degene die nog bezig zijn met dekken, heel veel succes en ik hoop dat ze snel drachtig zijn!

Ik ga me hier voor nu afmelden.
Het gaat hier zo snel dat ik het niet bij kan houden, en daarbij gaat er hier door omstandigheden misschien toch niks gedekt worden dit jaar, daar ben ik nog niet helemaal over uit. Mocht er toch 1 gedekt gaan worden, meld ik me hier in de loop van de tijd weer.
En anders zal ik rond het begin van het veulenseizoen vast af en toe wel weer mee komen spieken hier, want wie kan er nu zonder DBT? :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:29

En wat is een DBT zonder AZ?? Ik hoop je hier snel weer te zien met een drachtige merrie hoor :)

De merrie's die hier drachtig zijn geweest waren allemaal ruimschoots volwassen, dus met groei tijdens de dracht heb ik geen ervaring eerlijk gezegd.

Ik heb benadrukt dat er morgen een vrouw moet komen scannen en geen man (de praktijk heeft beide) en dit is beloofd. Ze mag dan een grote maat shet zijn, maar ze is een blijft een kleintje, dus lijkt me beter. Sjongejonge, ik voel me net een klein kind dat morgen jarig is. Ik kan me niet herinneren dat ik twee jaar geleden ook zo nerveus was toen mijn kwpner gescand moest worden.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:05

Mooney, cool hè dat ze dat echt weten :)
Leuk stel ook die twee van jou!
Ik ben benieuwd wat jij aan je merrie gaat merken als ze straks drachtig is. Fiore is echt een draakje, een koningin met een hele sterke eigen wil, druk en ongeduldig en ze is nu helemaal zen. Zo rustig en geduldig en chil.. heel raar. Of dat nou komt door de dracht, of door de rustgevende omgeving waar ze stond, weet ik niet. Maar dat merken we snel genoeg. Als het aan de omgeving ligt, wordt ze vanzelf weer het draakje ;)

De eerste familiefoto is een feit! Ik denk dat ik hem laat uitvegroten :+

Afbeelding

Ach, Rienne.. sterkte :(:)

Vulina, hoe is het scannen vandaag gegaan?

Starwien, gefeliciteerd met Starwien (klinkt heel gek dit :+ ). Mooie combi! Ik ben benieuwd wat er uit komt. Eén dagje eerder uitgerekend dan Fiore :)
Zonde van Unique, hopelijk lukt het de volgende keer!

hinte schreef:
Cynthia82, Ik zou jou je paarden wel eens willen horen roepen :=
Succes met je Total Lockdown Weekend :D
Fijn dat Fi weer thuis is!

Nou, dat klinkt een beetje zo:
DAAAAAAAAISY!! KEEEEES! kEEHEEESS!! KEESSIIEEEE!!
FIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAAAA... FIIIIIIIIII
LAVIE! BABY! O, MOET JE HINNIKEN HE, JA! Babyyyyyyy...

Fotsy, spannend met Elsa.. 20 dagen..

Fijn dat alles nog netjes op z'n plek zit, Aniek!
Je loopt nu 8 dagen voor op mij en ik met een andere merrie, dus misschien lukt het me dit jaar wel om je in te halen :D

Tinniie, dat zijn er weer aardig wat, leuk zeg!

Spannend bij jou, Linda! Ik hoop echt dat ze nu allebei wel drachtig zijn!

Sultan, morgen Fair scannen, spannend! Succes!

Evelien, gefeliciteeeeerddd!!! *\o/*

Ahh... Flo.. ;( Hoe oud is ze inmiddels, Fotsy?

Murosch, het is bijna morgen!!

Memere, Fiore is 20 april 3 geworden en nu 3 weken drachtig. Ik meet haar af en toe, dus zal het eens in de gaten houden.

Ooo.. AZ, zonde als je niet mee doet ;(

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:36

Mariska (goeroe) legt het iets duidelijker uit als ik.
Het is inderdaad een jammer dat het zo loopt. Mijn merrie's zijn op 15 dagen gescand op dracht ivm mogelijke tweelingdracht bij Roos. Merrie van Mariska zat toen op 17 dagen. De DA vertrouwde een klein iets op de scan niet helemaal bij Roos, kon nog een heel klein vruchtje zijn, maar mogelijk ook niets. Daarom adviseerde hij om 10 dagen later weer te scannen,is dus 11 geworden omdat dat mooi op mijn vrije dag viel. Op dat moment is dus overlegd dat we dan de tweede en laatste scan zouden doen om hartjes te zien.
Als we dit geweten hadden, hadden we alleen Roos kunnen scannen (en had ik waarschijnlijk toch wel ervoor gekozen om Lies ook te laten doen omdat ik toch twijfelde bij haar). Maar hadden we de week erop gewoon op hartjes kunnen scannen... Hij wist ook dat ze op 26 en 28 dagen zouden zitten.

Je leest op internet inderdaad een beetje uitlopend vanaf 25 tot 28 dat aangegeven wordt dat er een hartslag gezien kan worden op de scan. Deze nieuwe dierenarts die dus kwam, maakte daar ook 28 van. Maar bij de merrie die op 28 dagen zat, kon ze het ook niet zien.
Voor mijn merrie's vind ik het nog niet eens zo erg. Zouden alleen dan drie keer erg vlot op elkaar gescand worden. Maar voor Mariska's merrie is het gewoon veel stress, dus is het wel vervelend om onnodig te moeten doen.

Memere, scannen met een stok vind ik persoonlijk heel eng klinken. Maar dat is aan jou natuurlijk.

AZ jammer dat je er niet bij zal zijn dit jaar!

Spannend Murosch. Ik kan me je spanning voorstellen hoor. Zelf vond ik het naar die eerste scan toe ook erg lang duren! :):)

Hihi mooie eerste familiefoto, Cynthia!
En wat fijn dat Fi zo kalm is. Helemaal in een zwangerschapsroes!
Lies is juist super bitchy sinds ze geinsemineerd is. Naar ons niet -mensen brengen haar voedsel, die zijn lief ^_^-, maar ze gaat echt gierend en bokkend achteruit achter de andere pony's aan. Zo ken ik haar helemaal niet :o

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 16:29

Vervelens gedoe met die dierenartsen en scannen..
Gefeliciteerd voor de mensen met drachtige merries en succes voor de mensen bij de volgende poging, het is nog vroeg in het seizoen..

Hier komt t ook erg dichtbij, de mechelse herder is vandaag vertrokken naar een nieuw plekje, 100% goede mensen en bekende dus erg blij mee.. het lijkt nu allemaal zo snel te gaan, boer zelf was maandag, dinsdag erg slecht, gisterochtend huisartsenpost geweest ivm benauwdheid.. elke x als ie zichzelf verslikt hou je je hart vast, komt er nu nog redelijk goed uit maar ooit.......... eng hoor

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 17:08

Moeilijk voor jullie hoor, Joyceee86