Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vulina schreef:Meestal wel ja.. Heb nog een app gestuurd: 'Weet je dan zeker dat ze dan klaar is'? Kreeg terug: 'Ja dat denk ik wel'. Dus dan ga ik daar vanuit toch? Eerst de scan morgen maar afwachten, sommigen laten zich nog dekken na de eisprong..
Cynthia82 schreef:Hiep hiep hoeraaaaaaaa!!!!
[ [url=m/FXPj1X.jpg]Afbeelding[/url] ]
R.X. schreef:Heee cyntia![]()
big party!!!
Hier nog 1 nachtje tot de eerste scan.
Topic van mijn span:
[KS-MK] Twee amha paardjes, o zo close en hopelijk samen drachtig.
Azara71 schreef:Mijn dame is ook drachtig !![]()
Ze is op 16 mei voor de laatste keer gedekt dus ga er van uit dat ze nu 3 week zwanger is![]()
[ [url=m/9vAhau.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier aanstaande moeder nog een keertje met haar eerste kindje, zoon Dax![]()
[ [url=m/NPC08p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p8oo1f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Elienee schreef:wat balen icecrystal,
hier ook geen goed nieuws, DA had gezegd om zaterdag te insemineren en vanochtend melde het dekstation doodleuk dat ze vanaf 1 juni niet meer leveren op zaterdag.
ik was woest en nu eerder enorm teleurgesteld
Dustinlover schreef:Ahhh Ice wat zonde zeg! ik had ook gehoopt dat hij iets over het hoofd had gezien. Ik weet verder niks bij jullie in de buurt en mijn champagne hengst is verkocht en had geen papier..
Tinnie en pretty ik heb helaas geen recente foto want momenteel is hij echt een naarling en meot hij snel het gras in. Dit is hij als veulentje:
[ Afbeelding ]
Vandaag wel foto's gemaakt van mijn jaarling champagne merrietje, over de kleurtes gesproken haha:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Fotsy schreef:[ [url=m/2SzyEV.jpg]Afbeelding[/url] ]
ditlijkt alsof ze haar kleur aan het verliezen is
Manda schreef:Wat jammer ice......
Dustinlover wat een mooie foto's, ze zien er prachtig uit!
Hier Mellow ook gescand 17 dagen na die ene dekking. En niet drachtig daarvan helaas, was al bang dat we te laat waren. Ze was ook nog niet zo ver nu, eitje van 2,5 en ietsje zachte baarmoeder, zondag starten met dekken is vroeg genoeg als mevrouw dan ook wil.
Verder hier nog een prachtige zwarte shetlander staan, een hele goede kennelijk want ik zag in het paspoort enkel 1ste premies en dat ze het kroon predikaat had. Ik heb geen verstand van shetlanders, maar volgens mij is dit dan echt een hele goede. Deze is prachtig gescand op ei, had er eentje van 4 op woensdag dus gelijk gedekt en donderdagavond weer! Ben benieuwd of die morgen af gaat slaan.
Ik heb nog een gastmerrie hier voor Pjotr, die was ook gescand 1,5 week geleden en zou het ei vorige week vrijdag of zaterdag hebben volgens de veearts die gescand had. Die merrie is nog steeds hartstikke hengstig nu.... Ik hoorde van de veearts dat er veel merrie's zijn waarbij het ei lang blijft hangen, met wat extra risico's dat het verschrompeld of vercyst als het niet optijd wordt afgespoten... Maar de eigenaren willen het liever nog aankijken zonder nog eens scannen of afspuiten, hopelijk komt het bij deze goed... Een merrie van Nimroos was ook lang hengstig en die werd nog maals gescand voor de zekerheid en bij haar was het ei al 6 geworden (is echt groot voor een mini maat...) en al helemaal vercyst... kon niks meer mee die cyclus en maar afwachten hoelang het duurt voordat dit hersteld is en er weer een nieuwe cyclus komt.... dus erg balen voor de eigenaren...
Voor Mabelle nu ook eindelijk een hengst gevonden! (nou ja, nog een kleine keus te maken). Ze is nu net hengstig en zal volgende cyclus dan eindelijk naar de hengst gaan!!
Zo, mijn lap tekst voor de zoveelste keer ge edit maar nu denk ik goed haha.
Rianne1994 schreef:Ik lees braaf mee hoor maarja ben nog aan het aftellen (nog 2 dagen) liz loopt al bij de hengst in maar wil er niks van weten. Liz blijft daar nog tot begin juli (laat haar daar scannen) dus die moet ik 2 en halve maand missen![]()
Scheelt dat ik pebbles heb die houdt me van de straat
AniekR schreef:Hier de merrie's voor het eerst weer een beetje aan het werk gezet vanavond. Roos begin van de avond eerst nog even de manen en sokken geknipt, daarna voor het eerst wat in de longeercirkel laten draven (is nog helemaal groen, maar moet een beetje op gym vanwege haar nog-niet-zwangerschaps-buikje). Nadat wij ook een hapje gegeten hadden was het buiten ook weer wat afgekoeld en heb ik Lies even aan de pessoa gehad en voor we merrie nr. 3 (niet drachtig) onder het zadel hadden kwam het onweer toch echt te dichtbij helaas...
Fotsy schreef:met dit weer moet die hengstigheid toch goed op gang komen, dus duimen voor een goeie hengstigheid.
jolandje, blijft toch een mooi dotje hoor, oh naar België, dan komt je hengst dicht bij mij,
Jammer dat jullie soms zo ver wonen hoor, zoals cynthia had je merrie ook wel willen gaan halen, heb rijbewijs en trailer maar het is te ver![]()
oh en dek 2 is hier een feit, dus de hengst is kleiner, zeker 14cm maar het lukt hem heel goed![]()
[ [url=m/Ajbz9I.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aZ1wrK.jpg]Afbeelding[/url] ]
foei toch zo, open en bloot en met twee veulens die erop staan te kijken
Knolselder schreef:Oh bah, wat een jammere berichten weerkon het allemaal maar van de 1e keer goed gaan!
Fre is deze ochtend weer naar Nederland voor poging 2 dit jaar. Ik heb ze eigen voer meegegeven, misschien helpt dat ook wat. Duimennnn!!!
Verder wel een gastmerrietje dat sinds vandaag gied hebgstig staat en voor het eerst gedekt is![]()
Wel spannend, het is de 1e keer dat ik een gastmerrie ontvang. Maar et is een lief ding met een schattig veulentje erbij. Duimen dat deze wel van de 1e maal lukt!
Cynthia82 schreef:Keesje!!!
[ [url=m/gnL8rW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/myMh14.jpg]Afbeelding[/url] ]
We zijn nog onderweg, inmiddels hebben we er bijna 3 uur opzitten. Huis is in zicht!!
Afscheidskusje![]()
[ [url=m/WsVzIn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Al_Zawraa schreef:Wat enorm balen voor heel veel van jullie! Wat een rotperiode!
Ik moet zeggen dat mijn hengstenhouder ook altijd mei aangeeft als slechte periode, waarin weinig merries drachtig raken en veel merries resorberen.. Zij hadden zelf 4(!) merries die geresorbeerd hadden in de afgelopen maand!
Deze merries waren allemaal al 2 of 3x drachtig gescand, maar nu toch hun vruchtje kwijt. Brengt me wel aan het twijfelen om Aziza nog 1x te laten scannen.
R.X. schreef:Vandaag heerlijk weer.
Wou vandaag de opgelopen achterstand van de weien uitmesten inhalen maar werd aardig ophouden door knuffelende paardjes![]()
![]()
[ [url=m/6nNOOJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heerlijk dat ze er weer zijn!
[ [url=m/WJnYmV.jpg]Afbeelding[/url] ]
De leidster is het helemaal met me eens!
[ [url=m/l4VNP8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KzLekb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ons qween.
[ [url=m/9AFlo3.jpg]Afbeelding[/url] ]
En smooth.
[ [url=m/FETYvN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IghTsc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze zijn echt stapelgek op elkaar.
Vulina schreef:Ik had gisteren nog een gesprek met mijn veearts over drachtige merries. Zij gaf ook aan dat het bij veel merries niet raak was dit jaar, omdat het nog zo koud was.
Ze vertelde ook nog over een onderzoek met paarden, waaruit was gebleken dat merries in augustus 10% (!) meer kans hebben om drachtig te raken dan in andere maanden! Puur natuur...
Fotsy schreef:fijn de merrie terug thuis Cynthia, wat een schattige laatste snuf, die zei gewoon en volgend jaar hebben we een beeb samen![]()
Ik woon in Wetteren, 45min van brugge zoiets?
Jij ook al statistieken![]()
starwien mooie foto, heb je de hengst al getoond?
rianne spannend, ziet er alvast goed uit, duimen mee, scannen doen ze niet bij die kleintjes?
Hier tweede merrie ook geen interesse meer in hengst en vice versa, ze pist nog beetje maar vandaag was het rustig, ze is 2 keer gedekt, gisteren en twee dagen ervoor, nu mee aftellen, als dit allemaal zou lukken zijn beide dames samen drachtig en op zelfde tijdstip uitgerekend, binnen 18 dagen weten we meer.
oh vulina wat bedoel je op advies? je weet nog niet of ei weg is dan?
Vulina schreef:Meestal wel ja.. Heb nog een app gestuurd: 'Weet je dan zeker dat ze dan klaar is'? Kreeg terug: 'Ja dat denk ik wel'. Dus dan ga ik daar vanuit toch? Eerst de scan morgen maar afwachten, sommigen laten zich nog dekken na de eisprong..
Cynthia82 schreef:Hiep hiep hoeraaaaaaaa!!!!
[ [url=m/FXPj1X.jpg]Afbeelding[/url] ]
Azara71 schreef:Mijn dame is ook drachtig !![]()
Ze is op 16 mei voor de laatste keer gedekt dus ga er van uit dat ze nu 3 week zwanger is![]()
[ [url=m/9vAhau.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier aanstaande moeder nog een keertje met haar eerste kindje, zoon Dax![]()
[ [url=m/NPC08p.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/p8oo1f.jpg]Afbeelding[/url] ]
kiki1976 schreef:Ja vandaag Bo weer gescant. Vruchtje is netjes ingenesteld![]()
[ Afbeelding ]
Nu 3 juli weer een scan geplant
Vientje schreef:Hier is vanmorgen DA geweest voor die gekke kreupelheidsaanvallen, madam mag door naar de kliniek. Met wat pech is het einde rij-carrièreMaar goed, zoals het nu gaat gaat het ook niet dus zal blij zijn als iig duidelijk is wat haar mankeert. Maar eens de boel gaan regelen wbt verzekering, hopelijk kan ze deze week nog ergens heen. As donderdag scannen op dracht, DA was niet onder de indruk van haar pisneigingen naar de ruin afgelopen vrijdag omdat dat finaal buiten de cyclus zou zijn dus er is wel nog hoop op een bewoner
Nog 3 dagen, dan weten we het!
ivy_power89 schreef:kijk! dat zijn er weer 2 die aan het rijtje toegevoegd kunnen worden!
Gefeliciteerd met de drachtige dames, en nu hopen dat er over 11 maanden een mooi veulen naast loopt!
En ik zag ook al een bijna hengstige fjordendame langs komen!
Dat wordt ook weer spannend
Hier zijn we pas een week verder na eerste dekking...... nog een dag of 8 geduld........