Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 17:40

@ flettie
mok begint toch meestal in de kootholte.
toch niet rond de kroonrand.
en het zijn geen korstjes.
vorig jaar had ze het heel erg,dit lijkt er totaal niet op.
het stukje van ontsteking lijkt er aardig op
maar wat dat einschuss dat zou kunnen.ze zit wel al aan de antibiotica.
maar bedankt voor het zoeken hoor

@pascha zou wel kunnen al vind ik het wel al vroeg.
geen paard is het zelfde.
heeft ze al een dikke buik dan????

hoe gaat het eigenlijk met de merrie van nimber.
al een tijdje niets van gehoord
die kon toch mogelijk drachtig zijn van een tweeling
waarvan er 1 misschien was afgestoten

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:36

ja daar ben ik ook wel benieuwd naar!

en vervelend voor je merrie mieke! het lijkt me misschien handiger om te wachten tot het veulen er is?
dat ze dan die druk niet heeft op de toch bijna holle hoefjes...
maarja dan zit ze ook weer met het veulen als die wegrent wil ze er achteraan en dat zal pijnlijk zijn denk ik met die hoeven dan!
lastige keuze idd!!
ben benieuwd wat ze er in utrecht van zeggen

en het been van terorita ziet er ook al niet zo best uit..
lijkt idd op een olifantspoot..
hoop dat het snel over gaat!

maare pascha: volgensmij heb je dat wel vaker gevraagt, en het antwoord staat over het gehele topic al meerdere keren verteld, anders zo ook in verschillende topics in de kraamstal

Sammie

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 20:13

pascha7 schreef:
hoeveelste maand kan je het veulen zien bewegen kan het al bij 4 en een halve maand

Die vraag is al ontiegelijk vaak veel gesteld. Lees even dit topic door en volgens mij liep er nog een topic op KS ook.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:52

hier zijn ze dan eindelijk, de foto's van mijn meisie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit waren dus de drie van dag 230 en nu komt er nog 1 van dag 185... is ze gegroeid
Afbeelding

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:54

hier nog één van dag 185, dan zie je ook wel een beetje die buik:
Afbeelding

ik persoonlijk vind haar wel gegroeid hoor, en sorry van de kwaliteit, het is van mijn mobiel genomen

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:56

zo he.. die foto van de zijkant genomen.. er steekt wel wat uit zeg!
zal proberen, gezien de kwaliteit van mijn digi , ook zo'n foto te maken van uk en sterre..

maar is dat nou een vlekje wat ze heeft op dr achterbeen? of is dat nog van dr laars dat het in een dun streepje doorloopt, want dat kan je net niet goed zien..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:58

ja he, en dit is dus aan beide kanten zo... ik wilde die er wel bij doen, op die andere foto's zie je de breedte niet zo, enkel het hangbuikie...

Nathalie1976

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:25

hallo dames en heren als die er zijn,

ik heb een vraagje,wanneer gaat een merrie echt groeien??
ik rijd een merrie die 16 juni is ge-insemineerd en op 21 dagen was ze drachtig.we hebben haar daarna niet meer laten scannen.ze is dus nu 6 maanden heen als het goed is maar eerlijk gezegd zie je niets aan haar.
ik rijd haar sinds half augustus ,ze had toen nog een buik van het veulen wat ze 10 juni gekregen heeft.nu trekt haar buik mooi op en ze toont dus helemaal niet drachtig.ik weet niet wat de gemiddelde tijd is dat je iets gaat zien.heb helaas geen fotoos nog van haar.wel een oude zie mijn profiel.....

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:36

dat is ook per merrie verschillend.. de een groeit heel snel al, de ander groeit pas echt in de laatste paar maanden (zoals sterre)..
ik denk dat je gewoon zal moeten afwachten
maar ik denk dat het gemiddelt is dat je vanaf de 4,5 a 5 maanden wel iets meer kan gaan zien m.b.t de buikgroei.. maar zoals ik al zei kan dat bij elke merrie verschillend zijn..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:36

de mijne had eerst ook nog niet veel hoor, je kan het zien doordat de flanken wat voller werden. Bij Hollyday zag je het pas vanaf dag 185 ongeveer, maar het is pas echt gaan groeien na dag 200 dus na 7 maanden moet je toch wel een dikker buikje gaan zien. Ook hebben sommige merries veranderingen in karakter. kijk anders een paar pagina's terug voor foto's van buiken rond de tijd van jou merrie. Op mijn weblog (zie onderschrift) kan je ook foto's bekijken en ook kijken op webloggen van andere.... succes. ik hoop voor je dat ze drachtig is.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:57

Ja holly die zie je nu toch echt zitten

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:39

zo holly die buik is echt al meega.
gaat goed zo te zien.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:49

ja, gaat wel goed, ze zit lekker in haar vel... Hoe is t met jou paardje terorita? die foto's van dat been zager er niet best uit. Hopen dat het snel weer beter wordt....

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:36

Hollybolly ze is lekker dik zeg,je kan goed zien dat ze gegroeid is.
Maroes is vandaag niet lekker,ze poept heel haar stal onder en ook aan de dunne kant,ik mag haar nergens aanraken,zelfs niet om gewoon te aaien.Ze is ook onwijs dik vandaag,ze kon haar benen amper onder haar buik krijgen.Ik denk dat het veulen een beetje drukt,ze heeft er dit jaar wel eerder last van dan bij Anka.Morgen heeft ze ook al geen goede dag,want dan komt de tandarts

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:33

de tandarts in inderdaad niet prettig maroes gaat het wel weer over? dat veulen dat drukt zeg maar? Want dat is niet zo leuk voor je pony natuurlijk..... Hopen dat het snel weer wat zakt en dat ze zich wat lekkerder gaat veulen. Jij zei dat je haar benen amper onder haar buik kan krijgen.. rijd je haar dan ook niet meer? tis maar een vraagje hoor

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:42

Als het veulen een beetje draait is de druk op de darmen weg,kan vandaag alweer weg zijn.Het veulen lag heel erg naar achteren,waardoor ze ook moeite had om goed haar benen te gebruiken.Ja ik rijd haar ook gewoon nog elke dag,maar gisteren heb ik haar losgegooid in de bak.
Ik zag het veulen ook eer flink bewegen,dus hij zat denk ik "gewoon"mama te pesten.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:41

ja dat denk ik ook :p haha, als tie nu al een klier is, weet je niet wat het is als t geboren wordt

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:37

Paard had vandaag 2 bulten op d'r buik (onderkant) Vond het maar raar. Dus heb maar gelongeerd in plaats van gereden en dat ging boven verwachting zeer goed. Maar 1x op de rem gegaan in plaats van de gebruikelijke 10 a 20 keer. (ruwe schatting ).
het zit niet op de plek van de singel, maar er achter. En doet ook verder geen pijn, maar goed. Toch maar in de gaten houden.

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:44

Zijn het geen vocht bulten?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:48

zijn het grote bulten? inderdaad raar, inderdaad vochtbulten zou kunnen. of een allergische reactie?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:37

Ja zoiets denk ik zelf. Allergisch, zou niet weten waarvan. Ze zitten links en ik kan er op duwen, tegen slaan (zachtjes), maar ze geeft geen kik, en het voelt wel harder aan dan echt vocht. Ik dacht nog heel even misschien dat ze zichzelf heeft aangetikt met d'r ijzers, maar zo lenig schat ik haar eigenlijk niet. Hopelijk is het morgen weg, anders maar verder op inspectie uit gaan.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:46

ja, als ze het opeens heeft gekregen kan er ook gewoon vocht. of troep in zitten, dat je het met uitknijpen. of spul weg kan krijgen. Ik zou t maar even afwachten....we horen t nog wel denk ik

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:00

@ Hollybolly Ze heeft al een beste buik zeg!! Leuk dat de foto's gelukt zijn!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:28

ja, vond ik ook, gelukkig inderdaad dat die foto's t doen, t gaat allemaal via de satteliet dus ben blij dat ze voor die 1 euro beltegoed toch goed zijn aangekomen

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:31

Zo, das al een aardig buikje Holly!! Leuk!!

Terrorita, hoe gaat het met jouw paardje? Foto's zagen er niet fijn uit....