Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:35

jeddah schreef:
Simply is vanavond voor het eerst wat onrustig geweest! Ze trapte zelfs naar haar buik en ze heeft haar hooi niet opgegeten. Ze heeft 2 keer geleden en ook helemaal plat gelegen, iets wat ze normaal niet vaak doet, tijdens het plat liggen schokte haar lichaam van uit haar buik all kanten op Ach gut . Ze was ook echt aan het zuchten en het steunen, kreunen doet ze altijd, maar niet zoals vanavond/vannacht. Ik ben net nog even bij haar wezen kijken en zag het veulen echt enorm te keer gaan, ze laat daarbij ook de hele tijd flinke scheten Clown ! Ze had haar hooi nog niet op, maar staat nu weer te knabbelen.

Verder zijn haar banden weer wat slapper, maar haar vulva is nog redelijk normaal.

Dit weekend zal ik weer van onderen foto's maken Haha! , nu ga ik lekker op bed, dromen van mijn veulentje!! Dromen

Oh spannend Gestoord hou ons op de hoogte van minuut tot minuut met je Cheese!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:43

Ja, spannend he? Maar ik had echt nog niet de zenuwen, want haar uier is gewoon nog niet wat het wezen moet, net als haar vulva. Ik denk dat het veulen aan het draaien en oefenen was Knipoog .
Vanmorgen kwam ze net zo normaal de stal uit, had haar hooi keurig opgegeten en had alweer honger Haha! .

Ik begin me wel af te vragen of ze nog 26 dagen gaat, maar ik herinner me dat ook met Jeddah de vorige keer, van die was ik ook "overtuigd" dat ze vroeg zou gaan en die heeft toch ook 336 dagen gedragen Clown !

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:52

hou ons goed op de hoogte inderdaad! Haha!
je weet maar nooit! dus simply is nu de eerstvolgende? (als het allemaal volgens schema gaat )?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 10:52

Nee, volgens mij moet de merrie van Nimber eerst!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 11:20

Ik zit al 4 dagen in Den Bosch...ben benieuwd of de merrie weer gegroeid is Cool . Ik ga vanavond meteen kijken! Ze moet nog 26 dagen.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 12:04

Tinne schreef:
Odess: ik vind Odessa er echt goed uitzien! Glanst mooi en heeft al een mooie buik! Ik denk allemaal dat Ivanka net zo'n buik als Odessa gaat krijgen, zo'n punt Tong uitsteken. Ze zit idd al mooi in haar haren, dacht altijd dat ze bij jou zonder deken rondliep, maar ik heb me vergist Bloos.

En idd *LOL* Ivanka is er vroeg bij Tong uitsteken.
Ik zat vandaag nog eens naar haar staart te kijken en het krult echt! Haha! Hm, toch maar eens beter voor de merrienamen gaan kijken dan. Heb daar nog geeneen naam, terwijl het hengstenlijstje toch steeds interessanter wordt Haha!.

Dank u Haha!
Nee, ik kan Odess echt niet zonder deken laten staan, daar is ze toch wat te 'bloederig' voor denk ik, want ze krijgt niet voldoende vacht in de winter :/ Maar met deken gaat het prima Lachen

Nou, dat wordt aan de bak voor die merrie namen. Ik heb gewoon helemaal nog geen namen, ik ben er echt een ramp in. Clown

@ Jeddah, Simply heeft je lekker laten schrikken dus! Gelukkig moet alles zo ver zijn voordat het veulen komt, dus heb je toch nog enig houvast. Waar blijven de foto's? Schijnheilig

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:57

Oeh Jeddah! Dat was even spannend! Heb jij trouwens je merries aan huis staan?
Arme Sim Ach gut

Ik heb weer zin in een nieuw boktveulentje! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 14:12

Whoehoe, over 2 dagen zijn we nog maar 20 dagen verwijderd van de volgende mijlpaal: de 200 dagen Haha!.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 14:25

Ja, dat was wel even leuk, ondanks dat je weet dat ze echt nog niet gaat bevallen krijg je toch een beetje hartkloppingen Haha! !

Gelukkig heb ik de paarden aan huis, dus ik kan via de camera kijken en als ik wil even naar beneden lopen om op stal te kijken.
Ik probeer nu zo nu en den ook savonds laat nog te gaan kijken, kan ze er aan wennen dat dat ook "normaal" is Knipoog .

Bijna 200 dagen! Alweer een mijlpaal!! Voor je het weet vliegt de tijd en zit je aan de 300!

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 14:33

@tinne in dec 12 geworden...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:24

Hehehe is Sim nu al lekker je reactiesnelheid te testen? Tong uitsteken
Ze zal nu ondertussen al wel regelmatig last krijgen van het veulentje. Die begint nu ook al veel beweeglijker te worden in de laatste weken.
In het boek The Complete Book of Foaling staat die fase ook uitgebreid beschreven. Erg leuk om te lezen Lachen

Bij Macy verandert er weinig op dit moment.
's Ochtends heeft ze "sticky tits" en zit er soms wat gele opgedroogde harsdopjes op de spenen.
Ach, ze moet nog zo'n 6 weken dus ze begint lekker op tijd Gestoord
Ze heeft nog weinig last van het veulen en ik heb haar ook al 2 dagen niet meer haar staart zien schuren.
Straks nog maar eens dikke buiken foto's maken van beide dames want mijn vader neemt vanavond de digi mee en komt over een week pas weer terug.
De canon durf ik niet zomaar voor uierfoto's onder Macy's buik te houden dus die worden ook een week niet gemaakt Clown

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:49

MarijeR schreef:
Hehehe is Sim nu al lekker je reactiesnelheid te testen? Tong uitsteken
Ze zal nu ondertussen al wel regelmatig last krijgen van het veulentje. Die begint nu ook al veel beweeglijker te worden in de laatste weken.
In het boek The Complete Book of Foaling staat die fase ook uitgebreid beschreven. Erg leuk om te lezen Lachen

~~Scheurt naar Amazon, besteld book The Complete Book Of Foaling met "expedited shipping", rent weer naar bokt~~~

Okee, boek is besteld, als het goed is heb ik het binnen 2-3 werkdagen Haha! , want dat wil ik nu ALLEMAAL gaan lezen natuurlijk Knipoog !
Veulen wordt inderdaad veel en veel bewegelijker, maar nog steeds rent Sim de bak rond bij het zien van de carnalval stoet vanmorgen, staart in de lucht en gaan met die banaan! Was heerlijk om te zien, helaas lag mijn camera beneden.

Lekker dat Macy haar staart even rust geeft!! Ik ben benieuwd naar de foto's en kan me voorstellen dat je met de dure camera er niet onder gaat hangen, zal je net zien dat het mis gaat!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:08

HM Famosa gaat elke dag rond een uur of 3 in een hoekje staan. Je zien dan de kleine erg bewegen. Ze zucht en is verder vriendelijk en geen getrut van haar te merken Lovers . Ik kan nog steeds aan haar dikke buik komen. Poetsen, nou ja een borsteltje er over heen, vind ze heerlijk. Ze staat dan echt te genieten, ondanks dat dat kreng Whoosh! aan het jumpen is.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:33

Frieda zit vandaag op 251 dagen dracht.

En daar zijn natuurlijk foto's van gemaakt Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Is ze dik of is ze dik? Scheve mond

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:22

Dik? Welnee Schijnheilig ! Knipoog

Jeddah; hier kwam ook de carnavalsstoet voorbij, probleempje was alleen dat ik die tegenkwam toen ik erop zat Clown
Ik kwam het bos uit (foei, dat mag ik eigenlijk niet alleen Bloos ) en opeens was daar de carnavalsstoet, raar dat ik die niet heb gehoord, de muziek stond luid en duidelijk aan iig Clown .
Ivanka vond het wel grappig om te zien volgens mij, ze bleef iig stilstaan, oren konden niet meer verder naar voor en ogen konden ook niet verder open.
Mensen die op de wagen waren zagen helaas ook dat ik het was en toen ging iedereen opeens allemaal springen en mijn naam roepen Gestoord *zucht* Ben nog steeds blij dat ik een bom-proof paard heb, anders had ik er alláng afgelegen vandaag volgens mij *LOL*!

Ik wil dat boek ook maar eens gaan bestellen, alleen jammer dat die helemaal in het engels is geschreven.. is niet mijn sterkste taal namelijk Clown. Of niet meer.. Schijnheilig
Hoe duur is dat boekje?

Nou dames, ik ga carnaval vieren, zie jullie pas weer over een paar dagen. Niet te veel posten jullie, want dan heb ik teveel bij te lezen Haha!.
Doei!
En voor de drachtige merries: houd je rustig totdat ik weer helemaal nuchter en helder terug ben Haha!.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:01

Tinne, maak het niet te gek he Tong uitsteken
heeel veel plezier!! Haha!

@ jeddah: Echt leuk dat je de paarden aan huis hebt! Lachen ik heb dat jammergenoeg niet Dus voor mij word het de laatse weken elke dag dat pokkestuk fietsen! Boos!

@ marije: Ik ben benieuwd mnaar de foto's Ja
Fijn dat ze weinig last van het veulen heeft Ja

@ jeddah en tinne: bij ons gelukkig geen carnavalstoeten! Lachen vreya zou daar echt gek van worden geloof ik Schijnheilig wel gezellig en leuk om te zien als ze langs komen! Ja

@ yoline: frieda wordt ook al super rond zeg! Haha!
tegen die tijd mag ze wel op wieletjes geloof ik Clown

Vandaag eindelijk weer eens wat foto's kunnen maken van mn meissie Lovers
ze is nu dus ruim 8 maanden drachtig Ja om precies te zijn nog 11 weken! De tijd vliegt voorbij! en vreya groeit elke week!

sorry dat ze zo groot zijn geworden, maar ze zijn met een ander toestel gemaakt en als ik ze verklein worden ze minder scherp en zijn ze lang zo mooi niet!

Afbeelding

zelfde tijdstip, alleen de camera anders ingesteld Schijnheilig
Afbeelding

Afbeelding

Ze is echt megabreed, is helaas niet heel goed op de foto's te zien, maar het geeft een aardig beeld Lachen Het steekt nu aan beide kanten heel erg uit! Wow!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 22:21

De foto's van vandaag Lachen

Eerst een uierfoto van vanmorgen voordat ze naar buiten ging:
Afbeelding
Aardig gevuld dus Lachen
Het uier kan nog wel wat voller maar vooral de spenen zijn al goed gevuld.

En een close up van de spenen. Plakkerig en harsdopjes Scheve mond
Afbeelding
Een foto maken valt trouwens niet mee, de camera stelt steeds scherp op al het haar Haha!

En dit blijft er over na een dag buiten lopen Haha!
Afbeelding
Macy, je hebt nog wel even te gaan Slapen

Dikke buiken foto's maken blijft ze dom vinden...
Afbeelding
Ze heeft wel wat krullerig haar op haar staart... Weer een merrieveulen? Haha!
Coupe Pleeborstel is weer even weg...

Rollen kan ze trouwens nog prima:
Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:47

Pfieuw wat gaat het allemaal hard, net maar even uitgerekend en Nancy zit morgen op 260 dagen dracht. Kijkend naar de verwachtte werpdatum die de dierenarts mij gaf hebben we nog 76 dagen te gaan oef..

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:00

Nog 17 dagen te gaan voor Hinke de tijd heeft. Ik heb zelf nog het idee dat het wel wat eerder komt (of hoop ik dat gewoon maar zo hard mogelijk Tong uitsteken )
Vrijdagochtend heb ik haar nog even gecontroleerd en ik durfde het nog wel aan een weekendje weg te gaan. Haar banden zijn al aardig slap maar kunnen nog slapper. Het uier werd eerst duidelijk dikker maar toen stond het een paar dagen stil,en van donderdag op vrijdag had ik het idee dat het wel weer meer gevuild was.Ze is inmiddels begonnen met een beetje de staart te schuren maar ook haar banden Scheve mond
Ik had van de zomer deb stalgeverft en nu geven sommige plekken licht witte poeder af haha heeft ze echt zo'n zebra streep van links naar rechts over d'r reet lopen.

Vanmiddag ga ik naar huis en dan ga ik niet eerder weg dan dat ik een veulen heb Tong uitsteken

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:28

We hadden een hele tijd geleden een camera gekregen met monitor. Een collega van Henk is hem aan het nakijken of hij het nog doet Haha! . Als hij het doet, dan wordt hij op het land gericht. Henk is nu naar Utrecht om 2 camera's met monitor en video te bekijken. Als die wordt goedgekeurd, dan wordt die op de stal gericht. Er kan een 24 uurs videoband in, dus als we het moment supreme gemiste hebben, kunnen we het altijd nog bekijken.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:37

Bij Vreya begint het idd. ook al echt te komen!! Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 10:58

Tinne schreef:
Dik? Welnee Schijnheilig ! Knipoog

Jeddah; hier kwam ook de carnavalsstoet voorbij, probleempje was alleen dat ik die tegenkwam toen ik erop zat Clown
Ik kwam het bos uit (foei, dat mag ik eigenlijk niet alleen Bloos ) en opeens was daar de carnavalsstoet, raar dat ik die niet heb gehoord, de muziek stond luid en duidelijk aan iig Clown .
Ivanka vond het wel grappig om te zien volgens mij, ze bleef iig stilstaan, oren konden niet meer verder naar voor en ogen konden ook niet verder open.
Mensen die op de wagen waren zagen helaas ook dat ik het was en toen ging iedereen opeens allemaal springen en mijn naam roepen Gestoord *zucht* Ben nog steeds blij dat ik een bom-proof paard heb, anders had ik er alláng afgelegen vandaag volgens mij *LOL*!

Ik wil dat boek ook maar eens gaan bestellen, alleen jammer dat die helemaal in het engels is geschreven.. is niet mijn sterkste taal namelijk Clown. Of niet meer.. Schijnheilig
Hoe duur is dat boekje?

Nou dames, ik ga carnaval vieren, zie jullie pas weer over een paar dagen. Niet te veel posten jullie, want dan heb ik teveel bij te lezen Haha!.
Doei!
En voor de drachtige merries: houd je rustig totdat ik weer helemaal nuchter en helder terug ben Haha!.

Veel plezier met Carnaval!!
Fijn dat Ivanka zo bom-proef is!! De carnaval stoet begint hier naast de bak elk jaar, die van mij zijn het inmiddels gewend, maar ik weet niet wat ze gedaan zouden hebben om zo'n stoet onderweg op een buitenrit!!

Dat boek was $23.07, daar komt verschepen nog boven op, maar d euro staat gunstig, dus in euro's is het een stukje minder.
Engels is mijn eerste taal, dus voor mij alleen maar makkelijker. Ik weet niet of het boek ook in Nederlands uitgegeven wordt??

@Vrijlover: wat ziet ze er toch super uit! Blijf het een prchtige merrie vinden hoor! Ben zo benieuwd naar haar veulen!

@MarijeR: het is inderdaad duidelijk te zien die plak uiers op de foto! Aan die staart te zien inderdaad, alweer Knipoog , een merrie veulen, ben benieuwd of dat echt klopt, moeten we voor de gein bijhouden. Sim dr staart krult niet, dus hengst...

@Nimber, het gaat erom spannen!! Nog maar 2,5 weken en dan misschien nog eerder!! Leuk! Kan me voorstellen dat je het huis pas weer uitgaat als veulen er staat! Ze komt nu wel heel dichtbij!

@Phiabink: zo, dat wordt de best beveiligde merrie ooit zo te horen! 2 camera's binnen, camera buiten... Haha!

Nu update Sim:
Niks bijzonders te melden, ze is savonds soms wat onrustig, maar niet uitermate, haar uier staat nu even stil, ziet er niet echt anders uit dan een paar dagan geleden. We hebben dus nog even te gaan!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 11:07

jeddah schreef:
@Phiabink: zo, dat wordt de best beveiligde merrie ooit zo te horen! 2 camera's binnen, camera buiten... Haha!

Het is natuurlijk wel HM Famosa he Schijnheilig . Zo'n paard heeft aan alle kanten beveiliging nodig Bloos .
HarriASO Hyper! gaat nu al te keer in de de arme dikke buik van Famosa. Hij pest en treitert zijn ma nu al, wat krijgt Famosa straks te verduren van die kleine etterbak Extreme duivel

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:13

@ marije: Je ziet echt wel verschil! het begint nu echt te komen! Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 15:26

Toen ik vanmorgen op stal kwam had mevrouw het begin van een pleeborstel gemaakt... Verdrietig Gelukkig kon ik het nog goed wegwerken en werd het tijd voor een foto-shoot:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We zitten vandaag op 212 dagen!!! Haha!

Wat gaat het allemaal snel als ik de pagina's weer door kijk!! Het wordt spannend nu...